vastata mitä tämä siis todellisuudessa tarkoittaa?
oma lääkärini on niin tietämätön,että vastaukseksi sain sieltä "en osaa sanoa mitä tarkoittaa"!!
olen 4 lapsen äiti ja yh..voiko joku kertoa mitä tämä tarkoittaa...olisin todella kiitollinen vastauksista...
aina ennen papa ollut 1 ja nyt 3...sain tänään asian tietää joten paniikki iski!
auttakaa joku...
papa luokka 3 ja asc-h
11
2307
Vastaukset
- vajaa kolme vuotta sitten
papa oli ihan normaali ja otin jadelle-kapselit...nyt ne tammikuussa poistettiin ja nyt tuli tällainen tulos papa-kokeista.kokeita kinusin lääkäriltä jo monta kuukautta...
- Nimetön
Papa 3 merkitsee sitä, että sinulle pitää tehdä tarkempi tutkimus. Se kuuluu gynekologin tehtäviin.
Emättimen tähystyksessä voidaan ottaa uusi papa ja mahdollisesti koepala.
Papa-luokituksessa tuo 3 kertoo jostain muutoksista ja niiden laatu selviää vasta tarkemmissa tutkimuksissa. Papa 5 on syöpä, joten siihen sinulla on matkaa. - vaadit!
päästä sen kyllä pitäisi tapahtua muutenkin, kolposkopiaan, ehdottomasti otettava koepalat yms. äläkä viivyttele asian kanssa siis vuotta esim. se on tuon vast.perusteella tehtävä, mutta älä suotta panikoi hoidettavissa oleva juttu, ihan rauhassa, OIKEESTI!!!
- vastauksen papakokeesta
laito mulle läetteen kolposkopiaan.
eikö sen pitäisi viimeistään kuukauden päästä olla?
mulla ei oo ruokahalua enää,ku mietin asiaa niin paljon eikä oo ketään kelle jutella ku paras kaveri muutti pois...
olen niin toivonut että saisin lapsia vielä...
kaikki nuo kysymykset askarruttaa ja soitin lääkärille ja kysyin vaikuttaako yleensä lasten saantiin niin sano vaan ettei tiedä eikä tienny mitä toi vastaus edes tarkoittaa...onko monesta menny hedelmällisyys tän takia?vaikka mulla on lapsia jo,niin silti haluan vielä niitä...
- gyne
Kuten edellinenkin totesi, noiden papa-muutoksien takia sinut pitäisi lähettää kolposkopiaan ja koepalojen ottoon.
Papa lk 3:n taustalta löytyy joukkotarkastusrekisterin mukaan kohdunkaulasyövän esiasteita seuraavasti; lievä 15%, keskivaikea 8,5 % ja vaikea 9,5 %. Nämä ovat paikallispuudutuksessa polikliinisesti hoidettavia. Varsinaista kohdunkaulan syöpää (pintasyöpä tai syvemmälle kasvava) löytyy vain 0,9 %:ssa. ASC-H on toinen tapa ilmaista sama asia, viittaa keskivaikeaan tai vaikeaan esiasteeseen.- mulla on melko varmasti syö...
en siis saa lapsia enää??
voiko se lähteä kokonaan pois,koska olen viimeisen raskauden aikana käyny papa-kokeissa ja ne oli puhtaat...jos on tämä juttu,nii pitääkö silloin yleensä kohtu poistaa vai mitä toimenpiteitä siinä on?sen kolposkopian jälkeen?ja kuin kauan joutuu odottamaan koepalojen tuloksia?
jos on syöpää,niin mitä hoitokeinoja niissä on? - älä panikoi
mulla on melko varmasti syö... kirjoitti:
voiko se lähteä kokonaan pois,koska olen viimeisen raskauden aikana käyny papa-kokeissa ja ne oli puhtaat...jos on tämä juttu,nii pitääkö silloin yleensä kohtu poistaa vai mitä toimenpiteitä siinä on?sen kolposkopian jälkeen?ja kuin kauan joutuu odottamaan koepalojen tuloksia?
jos on syöpää,niin mitä hoitokeinoja niissä on?Papaluokka III tarkoittaa, että sinulta on löytynyt epäilyttäviä solumuutoksia, joita tarvitsee tutkia lisää. Solumuutokset ovat mahdollisesti syövän esiasteita, joista voi hoitamattomana kehittyä syöpä. Luokkaan III kuuluvat muutokset ovat vasta lievästi epäilyttäviä, joten tilanne ei ole välttämättä niin paha, miltä sinusta nyt tuntuu.
Kolposkopia-näytteistä selviää millaisia muutokset ovat ja tarvitsetko hoitoja. Limakalvomuutokset voidaan poistaa loop- tai laserhoidolla. Nämä hoidot eivät yleensä vaikuta elämääsi mitenkään, niiden jälkeen voi saada vielä lapsiakin.
Varsinaisia syöpähoitoja, kuten leikkaus-, säde- ja solunsalpaushoidot, ei tarvita, jos syöpää ei löydy.
Lue lisää linkeistä:
Kolposkopia: http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=7912145
Kohdunkaulan syöpä: http://www.poliklinikka.fi/?page=3315773&id=0041754 - papa ykkönen
jos on syöpää,niin mitä hoitokeinoja niissä on?papa kolmonen 10 v. sitten. Sen jälkeen menin kolposkopiaan ja koepaloja otettiin.
Seuraava vaihe oli laser/loop hoito, joka kesti muutaman minuutin. Sairauslomaa siitä ei saa eli se on pieni toimenpide.
Silloin ainakin minulle jo kirjeessä ilmoitettiin, ettei se ole vielä syöpää vaan niitä solumuutoksia tai jotain sinne päin.
Siis siitä on kymmenen vuotta.
Sen jälkeen papa on otettu lähes vuosittain ja se on ollut ykkönen.
Viimeksi papa otettiin talvella ja se oli ykkönen.
Joten otapa rauhallisesti äläkä maalaa mörköjä seinille. - papa ykkönen
papa ykkönen kirjoitti:
papa kolmonen 10 v. sitten. Sen jälkeen menin kolposkopiaan ja koepaloja otettiin.
Seuraava vaihe oli laser/loop hoito, joka kesti muutaman minuutin. Sairauslomaa siitä ei saa eli se on pieni toimenpide.
Silloin ainakin minulle jo kirjeessä ilmoitettiin, ettei se ole vielä syöpää vaan niitä solumuutoksia tai jotain sinne päin.
Siis siitä on kymmenen vuotta.
Sen jälkeen papa on otettu lähes vuosittain ja se on ollut ykkönen.
Viimeksi papa otettiin talvella ja se oli ykkönen.
Joten otapa rauhallisesti äläkä maalaa mörköjä seinille.jatkan vielä, että minulla on kohtu tallella. Lapsia toki en enää saa koska olen jo sen ikäinen.
- gyne
jos on syöpää,niin mitä hoitokeinoja niissä on?Edellisessä kerroin todennäköisyyden (yht. n. 30 %), jolla lk III:n saaneilla on syövän esiaste. EI SIIS SYÖPÄÄ! Esiasteet ovat niitä, joiden takia papaseulonta on kehitetty; parannettavissa helposti polikliinisella toimenpiteellä ENNEN KUIN KEHITTYVÄT SYÖVÄKSI. Syövän riski oli se alle 1 %. Eli toisin sanoen, todennäköisyys että sinulla EI OLE SYÖPÄÄ on yli 99%!
- papa3
kävin kolposkopiat ja loopit.nyt papa oli puhdas,mut kolposkopiassa näkyi muutoksia ja odottelen tuloksia taas.seuranta jatkuu 5 vuotta,ellei näissä tuloksissa ole mitään hälyttävää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841