Blue1 korvaa

museokamaa

"Uudet" md-90 sarjan koneet vieläkin "uudemmilla" 130 paikkaisilla md-87 sarjan koneilla. Tulevat taas sieltä vanhasta tutusta paikasta eli sas:n ylijäämävarastosta. Mitähän seuraavaksi dc-9 ? Se siitä esitteiden lupaamasta ympäristöystävällisyydestä ja nykyaikaisesta lentokalustosta.

9

1742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähde...

      Mistä tieto peräisin?

      • lähteesi

        Mistä lähteestä tollasia tietoja oot saanut ja oletko miettinyt onko lääkitys juuri sinulla se oikea.


      • tosiaan, mutta...
        lähteesi kirjoitti:

        Mistä lähteestä tollasia tietoja oot saanut ja oletko miettinyt onko lääkitys juuri sinulla se oikea.

        Totta tuo, mutta me, jotka näistä asioista jotain teidämme, voimme todeta, ettei meille matkustajille ole yhtikäs yhtään merkitystä sillä, onko kone Md90 vai 87. Matkustamo on yksilön kannalta täysin identtinen.


    • Spanair

      MD87 tulee alustavasti 5 kpl alkaen joulukuusta, tulevat SAS:lta ja tarkemmin Spanairin suunnalta jossa niitä vielä on 11 kpl, yhteensä näitä kaiketi 15 konsernissa. Samaa tahtia kun kasiseiskoja saapuu, poistuu md-90 maasta. Ja vielä OH-SAN eli avro100 poistuu kevään aikana. Ensi vuonna siis pulu1 ajaa 5 87:lla ja 5 rj85:lla. Saa taas keravalaiset ihmetellä melua... :)

      • LHR

        Mites sitten käy Heathrow'n slottien, ne kun on saatu 150 pax koneille, ja md87:ssa on 130 paikkaa???
        Avroista 5 kpl 85:a jää tosiaan riviin, niistä on BAE:n sivuillakin tietoa että 2007 lopussa uusittiin 4 sopimusta ja 1:n 2008 alussa sopimusta jatkettiin 5.vuotisilla leasingsoppareilla.
        MD87.t olisi kyllä erikoinen valinta, mutta toki siinä kai säästöä tulee ja cabin factory paranee... Nythän SAS pitää Spanairin, joten sieltä voi hyvinkin tulla koneita...


      • takaisin
        LHR kirjoitti:

        Mites sitten käy Heathrow'n slottien, ne kun on saatu 150 pax koneille, ja md87:ssa on 130 paikkaa???
        Avroista 5 kpl 85:a jää tosiaan riviin, niistä on BAE:n sivuillakin tietoa että 2007 lopussa uusittiin 4 sopimusta ja 1:n 2008 alussa sopimusta jatkettiin 5.vuotisilla leasingsoppareilla.
        MD87.t olisi kyllä erikoinen valinta, mutta toki siinä kai säästöä tulee ja cabin factory paranee... Nythän SAS pitää Spanairin, joten sieltä voi hyvinkin tulla koneita...

        Blue1 palaa syksyllä 2009 Stanstediin.


    • Fyysikko101

      Niin,
      joku tuottaa tappiota ja ostaa uusia koneita veronmaksajien rahoilla:) Toinen näköjään tuottaa voittoa ja liisaa koneita, jotka toimivat operatiivisesti parhaiten. Olisko avainsanana joustavuus.

      Koneisiin on kuulemma tulossa kaikki aparaatit, jotka vähentävät kulutusta ja melua.

      ps. ei ne koneet saatuta yhtään Airbusseja ene
      mmän / matkustaja

      • kummaa

        että laittoivat just vasta lisää penkkejä MD90 ja halusivat nostaa tuottoja.
        Ei taida olla suunta nyt selvillä.
        Strategiasta yritetään puhua ja nyt ei enään yritetä ilmeisesti kalastella business matkustajia vaan lennellään Vaasoihin ja Kuusamoihin runkoreitteinä.


      • kemisti202

        -'Niin,
        joku tuottaa tappiota ja ostaa uusia koneita veronmaksajien rahoilla:)

        Viittaat varmaankin Alitaliaan joka lentää valtion ´lainojen´ tukemina.

        -´Koneisiin on kuulemma tulossa kaikki aparaatit, jotka vähentävät kulutusta ja melua.

        ps. ei ne koneet saatuta yhtään Airbusseja ene
        mmän / matkustaja´

        SAS:n omilla sivuilla kerrotaan md87:kulutukseksi 4,8 litraa henkilöä kohden sadalle kilometrille. Airbus 321:n kulutukseksi SAS ilmoittaa 3,1 litraa. Eli md87 kuluttaa noin 55% enemmän kuin moderni Airbus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      275
      17670
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12562
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      74
      6274
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      40
      5293
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      85
      5094
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      59
      4223
    7. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      70
      4046
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      60
      3820
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      105
      3732
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3199
    Aihe