hygienia?

matruusi33

Heippa kaikki Brasiliassa jo olleet!
Joulukuussa olen Porto de Galinhasiin ja Maceioon lähdössä ja tuli mieleen jo kysyä millaisia paikat on puhtaudeltaan? Lähinnä askarruttaa se saako esim helposti vatsatautia tai onko ruoka puhdasta? Voiko hanavettä juoda? (Ulkomailla kyllä aina juon pullovettä...)
Kiitti vastauksista jo etukäteen!

6

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara10

      neljän viikon kokemuksella ruoka ja hedelmät ovat puhtaita, hanavettä ja irtojäätelöä emme juoneet emmekä syöneet, muuta kyllä. Kenenkään emme kuulleet sairastuneen vatsatautiin. Kaunista siellä on myös, upeat rannat, ystävälliset ja nauravaiset ihmiset ja herkullista ruokaa, joten: Boa Viagem!!

      • matruusi33

        mahtavalta kuulostaa! en ole itsekään tosiaan ulkomailla irtojätskiä tai hanavettä maistellut, ja hengissä olen pysynyt ;)

        Voisko Brasiliaa verrata puhtaudessa johonki esim. Ruotsi/Espanja/Egypti ? Olettaen siis että Ruotsi on sama kuin Suomessa olisi, ja Egyptistä taas kaikki varoittelee, että vatsatautia tulee varmasti :) Mikä olisi lähinnä Brassien tilannetta?


      • Sara10
        matruusi33 kirjoitti:

        mahtavalta kuulostaa! en ole itsekään tosiaan ulkomailla irtojätskiä tai hanavettä maistellut, ja hengissä olen pysynyt ;)

        Voisko Brasiliaa verrata puhtaudessa johonki esim. Ruotsi/Espanja/Egypti ? Olettaen siis että Ruotsi on sama kuin Suomessa olisi, ja Egyptistä taas kaikki varoittelee, että vatsatautia tulee varmasti :) Mikä olisi lähinnä Brassien tilannetta?

        on aika hankalaa, mutta yleisilmekin on PDG:ssa varsin siisti verrattuna esim. Välimeren lomakohteisiin. Rannat ovat roskattomia ja merivesi kirkasta sekä lämmintä. Torakantapaistapaan ei tepsutellut missään, vain yksi pieni liskonpoika eksyi koko aikana huoneeseen. Kyllähän vatsataudin saapi napattua miltei missä vaan, mutta maalaisjärjellä sen välttää. Maitohappobakteereita olemme syöneet kaikilla reissulla ja käsidesiä yrittäneet muistaa käyttää sekä estoitta nauttineet paikallisista herkuista.


    • ollenkaan

      en ko. paikoissa ole käyny mut muualla brasiliassa ja voin sanoa et ruoka on turvallista. söin sorveterioissa(itsepalvelujäätelöbaareja), kiloravintoloissa(itsepalvelu-lounaspaikkoja, salaatit yms..muka bakteeripitoset puhvettina) ja kaikki oli ok. suurkaupungeissa voi olla roskaista joillakin alueilla mut ruuan suhteen voit olla huoleti. hanavettä voi periaatteessa monessa paikassa juoda mut se on hyvin kloorattua ja maistuu pahalta.

      • etela-amerikassa

        Itse olen viettanyt Etela-Amerikassa pari-kolme vuotta matkustellen ympariinsa enka koskaan ole saanut vatsatautia, enka muutakaan tautia. Syonyt olen kaikkialla, hienoista ravintoloista katuruokaloihin. Viidakkoalueillakin voin hyvin ostaa katukeittiosta hampurilaisen ja jaatelokarrysta jaatelon eika ongelmia. Jos paikalliset sita ruokaa voivat syoda voi sita syoda kuka vaan.
        Juomavetena kaytan pullotettua tai keitettya vetta, hampaat kylla pesen hanavedella.
        Tiedan kylla etta suurella osasta turisteista ongelmia on, mutta jos on hyva vatsa siella kylla parjaa missa vaan.
        Torakoihin en ole Etela-Amerikassa paljon tormaillyt edes halvimmissa majapaikoissa. Niita kylla nakee siella taalla, mutta enimmakseen ulkosalla. Yhdessa ainoassa hostellissa olen niita nahnyt sisalla, mutta vain silloin talloin yhden kerrallaan.
        Etela-Amerikka ei ole mikaan peraseinajoki, sehan on moninpaikoin paljon edistyneempi kuin Suomi.


    • en kyllä menisi

      uimaan. Laskevat kaiken saastan mereen ja takuuvarmasti puhdistamattomana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1346
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe