Ollemme lasten kanssa lähdössä Pariisiin ja varmasti "joudutaan" Disneylandiin. Koska menemme sesonkiaikana ja jonot ja ruuhkat ovat melkoiset, kysyisinkin, voiko Disneylandiin ottaa mukaan omat eväät esim. juonapullot ja hedelmiä, keksiä tms. Tarkistetaanko tulijat portilla?
Jos laitteisiin on kovat jonot, mitä muuta voi huvipuistossa tehdä?
Omat eväät Disneylandiin ?
8
1474
Vastaukset
- . . . .
Mikään ei estä ottamasta omia eväitä mukaan. Tosin eivät ruokajonot ainakaan viime kesänä mahdottomia olleet.
Pistäkää heti puistoon tultuanne esim. perheen isä juoksemaan fast pass -laitteet läpi ja hakemaan teille nuo pikapassit laitteisiin. Niillä pääsee tiettyyn aikaa pahimman jonon ohi. Muuten jonotusta laitteisiin riittää! Muuta tekemistä löytyi poikasakille esim. pelihalleista, ja me tytöthän ihailimme kauppojen tarjontaa. Tuskin aika pitkäksi tulee, jo puiston tunnelmassa riittää nautittavaa pitkäksi aikaa.- Pariisin matkaaja
Disney ei ole pakollinen siinä pielessä, että Pariisin lähellä on toinenkin vastaava puisto: Parc Asterix. Monet pitävät sitä mielenkiintoisempana.
http://www.parcasterix.fr/
Disneykin on ihan ok ja muodostuu kahdesta erillisestä puistosta. Kahta ollaan tekemässä lisää. Joten nähtävää riittää. Nykyinen laitekanta on mielestäni melko isoille lapsille tarkoitettu.
http://www.disneylandparis.com/
Disneyland Paris on aavistuksen helpommin tavoitettava, koska Asterix'iin tarvitaan vaihto ja Disneyhin pääsee suoraan RER:llä.
- ei niin helppoa
juosta niitä läpi. saatte pikapassit vain tiettyinä aikoina ts. jos haet pikapassin, saat uuden kellonajan seuraavaa pikapassia varten ja väliä on n. 1,5 - 2 tuntia ennen kuin sen voi hakea. Eli ei niitä oikeasti juosta läpi. Jokaisessa passissa on sitten kellonaika, jolloin kyseiseen laitteeseen voitte mennä. Jonotatte myös pikapassin saantiin. Eli jonottamista on. Ruokapaikkoja on paljon ja itse asiassa sinne ei jonotettu pitkään, mutta paras jono oli 3 tuntia, tosin sitten saimme jo hakea uuden pikapassin, joka vei tuosta jonotusajasta n. 1,5 tuntia. Itse emme enää mene Disneylandiin, oli surkea paikka. Liian vähän hyviä laitteita. Viime viikolla palasimme Barcelonasta, kävimme Port Aventurassa ja se huvipuisto hakkaa Disneylandin mennen tullen. Sieltä sai infosta ostettua express passin, jolla pääsi jonojen ohi 8 eri laitteeseen, tosin vain kerran kuhunkin, mutta toimi todella paljon paremmin.
- alkup.
Meillä sattuu majoitus olemaan Disneylandin lähettyvillä, joten voi tosiaan olla, ettei päästä paikkaa ohittamaan. Muutoin olemme ensisijassa Parc Asterixiin menossa.
Mukavaa kesää kaikille! - Viime kesä
alkup. kirjoitti:
Meillä sattuu majoitus olemaan Disneylandin lähettyvillä, joten voi tosiaan olla, ettei päästä paikkaa ohittamaan. Muutoin olemme ensisijassa Parc Asterixiin menossa.
Mukavaa kesää kaikille!Hei,
jep, olimme myös viime kesänä sekä Disneylandissa että Park Asterixissa.
Ja totta, Park Asterix oli parempi kokemus kuin Disneyland.
Tiesittehän, että Park Asterixiin lähtee (ainakin lähti) bussi Louvresta, Caruselle-ostarin alakerrasta? Bussiasema muistuttaa Kampin bussiasemaa, sisäänpääsy vain ostarin sisältä ja bussit maan uumenissa :)
Siis hiukan hankala löytää, mutta hiukan ennen kun bussit lähtee, on kuskeja vinkkailemassa pitkin käytäviä. Oliskohan kello 8.00 ollut viime kesänä?? Hinta on melko korkea, mutta sinne ei taida päästä muuten kuin autolla.
Bussiasemalla kannattaa olla ajoissa, sillä sinne on menossa ihan pariskuntiakin pitämään hauskaa. Park Asterixin esitteessä on bussiaikataulut. Aamulla lähtö ja illalla tulo ja vain 1 krt/päivä. Puiston liput kannattaa hommata etukäteen, bussissa maksetaan muistaakseni menopaluut saman tien.
Asterix-puistossa on tosi huisia vesijuttuja, ts. kastuu taatusti :) - alkup.
Viime kesä kirjoitti:
Hei,
jep, olimme myös viime kesänä sekä Disneylandissa että Park Asterixissa.
Ja totta, Park Asterix oli parempi kokemus kuin Disneyland.
Tiesittehän, että Park Asterixiin lähtee (ainakin lähti) bussi Louvresta, Caruselle-ostarin alakerrasta? Bussiasema muistuttaa Kampin bussiasemaa, sisäänpääsy vain ostarin sisältä ja bussit maan uumenissa :)
Siis hiukan hankala löytää, mutta hiukan ennen kun bussit lähtee, on kuskeja vinkkailemassa pitkin käytäviä. Oliskohan kello 8.00 ollut viime kesänä?? Hinta on melko korkea, mutta sinne ei taida päästä muuten kuin autolla.
Bussiasemalla kannattaa olla ajoissa, sillä sinne on menossa ihan pariskuntiakin pitämään hauskaa. Park Asterixin esitteessä on bussiaikataulut. Aamulla lähtö ja illalla tulo ja vain 1 krt/päivä. Puiston liput kannattaa hommata etukäteen, bussissa maksetaan muistaakseni menopaluut saman tien.
Asterix-puistossa on tosi huisia vesijuttuja, ts. kastuu taatusti :)Kiitos tiedoista. Vesijutut taitaakin olla hellepäivänä must, eikä kastumiset haittaa.
- disneyland...
alkup. kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Vesijutut taitaakin olla hellepäivänä must, eikä kastumiset haittaa.
Juuri tultiin tytön kanssa pariisista,käytiin ti disneylandissa ja ke disney studiolla,jonot n. 10-30min ja fast passilla suoraan ,tosiaan niitä ei saa montaa kerrallaan vaan yhteen koneeseen per lippu.Kun fast passissa merkitty aika täyttyy sitten saa vasta uuden.
Aika hyvin suunnilleen kaikki laitteet käytiin läpi,hienoja vehkeitä!!
eniten mieleen jäi varmaan studion puolelta HORROR TOWER hollywood hotel,hissi talo
Asterix parkkiin mentiin viikonloppuna ja voi ppp.. esim isoon puuvuoristorataan jono yli 3 tuntia,metallirata joka veti paremmin n.45min,muihin ylipäätänsä n.2h eli jäi laitteissa käymättä pääosin,olihan siellä hauska katsella mutta jonot aivan älyttömät
Ainakaan viikonloppuna en suosittele kenellekkään - syynä
disneyland... kirjoitti:
Juuri tultiin tytön kanssa pariisista,käytiin ti disneylandissa ja ke disney studiolla,jonot n. 10-30min ja fast passilla suoraan ,tosiaan niitä ei saa montaa kerrallaan vaan yhteen koneeseen per lippu.Kun fast passissa merkitty aika täyttyy sitten saa vasta uuden.
Aika hyvin suunnilleen kaikki laitteet käytiin läpi,hienoja vehkeitä!!
eniten mieleen jäi varmaan studion puolelta HORROR TOWER hollywood hotel,hissi talo
Asterix parkkiin mentiin viikonloppuna ja voi ppp.. esim isoon puuvuoristorataan jono yli 3 tuntia,metallirata joka veti paremmin n.45min,muihin ylipäätänsä n.2h eli jäi laitteissa käymättä pääosin,olihan siellä hauska katsella mutta jonot aivan älyttömät
Ainakaan viikonloppuna en suosittele kenellekkäänoli se, että menitte huvipuistoilemaan viikonloppuna? Ulkomaisten turistien lisäksi paikalla on ollut varmaan myös lähiseutujen ranskalaisia. Koulujen lomat alkaa vasta nyt, joten ruuhkat on tähän asti keskittyneet viikonloppuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391