apuva

mietityttää

ollaan avoliitossa ja yksi lapsi.talopaketti tulossa ja mies aikoo ottaa lainaa mutta mites minä uskallan lainaa ottaa.kun töistä ei varmuutta.voiko jossain lakitoim.tehdä sopimuksen johon kirjataan maksamani osuus,jos ero tulee?vai mitä kannattaa tehdä?neuvokaa!ei olla avioon menossa.

5

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      avioehtopalsta-asia.

      Jos jotain maksat, pidä kuitit tallella!

    • Ihminen joka kuvittelee, että hänellä on "varma työ" ... on yleensä väärässä. Ja vaikka olisikin, niin kukapa sen tietää onko huomenna työkykyinen, jos vaikka työmatkalla linja-auto töytäisee...

      Toki velkaa ottaessa viisasta harkita ja pohtia, mutta elämässä on aina riskejä.

      Jos tarvitsette esim. 100.000 EUR lainaa, ja sinusta tuntuu että suoriutuisit 30.000 EUR osuudesta ... otat sen verran velkaa ja vastaavasti talon lainhuudoissa todetaan että omistat torpasta 30%. Talo on velkojenne vakuutena, ja lopulle voitte ottaa valtiontakauksen. JOS et suoriudu velastasi jossakin elämäntilanteessa, voi sitten miehesi "lunastaa" osuutesi (tai osan siitä) ja ottaa lopun velkaa vastattavakseen (jos sopii pankille).

      Ja jos se ero tulee, niin sitten omistat esimerkissäni talosta 30% (huomaa, silloin pääset "osingolle" myös sen arvon noususta).

      Asiat ovat järjestettävissä.

      • kun ei oikein aukea

        Tarkoitiko, että ap:n mies voi "lunastaa" osan ap:n osuudesta, maksaa osan tämän talolainasta, eli ja silti ap saisi sen 30 pros osuuden talosta? Näin minä sen luin. Kuka lyhentää toisen velkaosuutta, ja silti antaa tämän säilyttää vastaavan osuuden talosta? Tod.näk.luin väärin...


    • -----

      Te voitte tehdä keskenänne kaikenmoisia sopimuksia, mutta oleellista on, millaiseen paperiin sitoutunut pankin kanssa ja mitä lainhuudossa lukee omistuksesta.

      Ongelmaa voi ratkoa juristin kanssa tai sitten kuitata homma kesähäillä.

    • ap.

      kiitos avustanne vastanneet!nyt vaan miettimään mitä teen.hyvää jussia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1559
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      50
      1004
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      668
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe