ollaan avoliitossa ja yksi lapsi.talopaketti tulossa ja mies aikoo ottaa lainaa mutta mites minä uskallan lainaa ottaa.kun töistä ei varmuutta.voiko jossain lakitoim.tehdä sopimuksen johon kirjataan maksamani osuus,jos ero tulee?vai mitä kannattaa tehdä?neuvokaa!ei olla avioon menossa.
apuva
5
928
Vastaukset
- ei ole
avioehtopalsta-asia.
Jos jotain maksat, pidä kuitit tallella! Ihminen joka kuvittelee, että hänellä on "varma työ" ... on yleensä väärässä. Ja vaikka olisikin, niin kukapa sen tietää onko huomenna työkykyinen, jos vaikka työmatkalla linja-auto töytäisee...
Toki velkaa ottaessa viisasta harkita ja pohtia, mutta elämässä on aina riskejä.
Jos tarvitsette esim. 100.000 EUR lainaa, ja sinusta tuntuu että suoriutuisit 30.000 EUR osuudesta ... otat sen verran velkaa ja vastaavasti talon lainhuudoissa todetaan että omistat torpasta 30%. Talo on velkojenne vakuutena, ja lopulle voitte ottaa valtiontakauksen. JOS et suoriudu velastasi jossakin elämäntilanteessa, voi sitten miehesi "lunastaa" osuutesi (tai osan siitä) ja ottaa lopun velkaa vastattavakseen (jos sopii pankille).
Ja jos se ero tulee, niin sitten omistat esimerkissäni talosta 30% (huomaa, silloin pääset "osingolle" myös sen arvon noususta).
Asiat ovat järjestettävissä.- kun ei oikein aukea
Tarkoitiko, että ap:n mies voi "lunastaa" osan ap:n osuudesta, maksaa osan tämän talolainasta, eli ja silti ap saisi sen 30 pros osuuden talosta? Näin minä sen luin. Kuka lyhentää toisen velkaosuutta, ja silti antaa tämän säilyttää vastaavan osuuden talosta? Tod.näk.luin väärin...
- -----
Te voitte tehdä keskenänne kaikenmoisia sopimuksia, mutta oleellista on, millaiseen paperiin sitoutunut pankin kanssa ja mitä lainhuudossa lukee omistuksesta.
Ongelmaa voi ratkoa juristin kanssa tai sitten kuitata homma kesähäillä. - ap.
kiitos avustanne vastanneet!nyt vaan miettimään mitä teen.hyvää jussia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631271Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11900Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75825Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.87702- 53644
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt37589Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46574Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot121536Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43523