sataa milligrammaa siihen tarvitaan? Tuttu sanoi yhden tablettin riittävän. Ja olevan seuraavana aamuna tokkurassa. Siis 10 mg. Täytyy sanoa, että uskoin ja toivoin, että tehoaisi tämä lääke. Nukuin jostain syystä unilääkkeillä (Tenox yms) vain kolme -neljä tuntia yössä. Niin muuten Zolpidemillakin. Kunnes sitten yks kaks aloin nukkumaan yhdeksää kymmentä tuntia sen jälkeen kun olin nukkunut kolme kuukautta vain maksimissaan neljä tuntia vuorokaudessa. Väsyttää vitusti päivälläkin. Tuli luettua teksti siitä tsolpideemistä: Haittavaikutuksissa mainitaan, että saattaa aiheuttaa niin ja niin monelle väsymystä. Kuulostaako tutulta?
Selvennykseksi sanottakoon, että edes 60 mg triptyliä ei vaikuttanut mitenkään unettavasti. Mutta saattaahan tuolla olla vaikutusta hieman kipukynnystä vähentävänä. Mene tiedä. Joka päivä kuitenkin on käsissä kuin jännetuppitulehdus. Se vaan on vitun varma asia, että kyseessä ei ole jännetuppitulehdus vaan kuin jännetuppitulehdus.
Selvennykseksi, että kaikenlaista kummallista oiretta on tullut aivoverenvuodon jälkeen.
Mutta, triptyylistä oli kyse. Kuinka monta sataa milligrammaa sitä pitää syödä, että nukkuu? Vai onko niin hullusti, kuten olen kuullut, ettei se tehoa kaikkiin ollenkaan unilääkkeenä?
Triptyl kuulemma nukuttaa
10
4310
Vastaukset
- siinä on
kaksi vaik.ainetta; sama kuin triptylissä ja bentzo, mutta sitä bentzoa on todella vähän. Tavallisessa Klotriptylissä sitten vähän enemmän.-
Täältä lisää infoa; http://www.yliopistonapteekki.fi
Kun käytin Teiptyliä unettomuuteen, annos oli 25 mg/iltaisin.
Ei sitä satoja millejä määrätä indikaatiolla unettomuus.
Hyvää juhannuksen aikaa- siis toki
Triptyliä käytin sen 25 mg/iltaisin
- vähän
Unihäiriöitä on useanlaisia, joka tyyppiin on eri lääkkeet. On unensaanninvaikeutta, stressiin liittyvää heräilyä, katkounta, jne...
Amitriptyliini on ns. psyykenlääke, joka siis vaikuttaa keskushermostossa aivojen välittäjäaineisiin, lähinnä serotoniiniin muistaakseni. Se voi siis olla masennuslääkkeenä, koska masennus voi aiheuttaa unihäiriöitä. Mutta koska se on vanhan polven psyykenlääke, se on nykyään todennäköisemmin määrätty kipuun ja unihäiriöön.
Lääke ei kuitenkaan sovi monille koska sivuvaikutukset kuten tokkuraisuus, suun ja silmien kuivuminen, silmien kohdistamisongelmat, päiväväsymys, muistiongelmat, yms. ovat yleisiä. Ja amitriptyliiniä pitäisi käyttää kuurimuotoisesti, ei jatkuvasti.
Sinuna selvittäisin paremmin minkälaisesta unihäiriöstä on kyse ja mikä siihen auttaisi. Jos kipu pitää hereillä, voisi tarkistaa vielä että saa hyvää kipuhoitoa. Joskus unihäiriössä voi auttaa melatoniini, jolla ei ole käsittääkseni sivuvaikutuksia.
Muitakin keinoja on...- tarkennetaan
Kyseessä nukahtamisvaikeus aivoverenvuodon seurauksena. Käytetty imovania, tenoxia, mirtatsapiinia jne. Kaikki ovat tehonneet jonkin aikaa. Triptyl ja muutama muu ei nukuttanut lainkaan, ei edes väsyttänyt. Triptyl auttaa jonkinverran kipuihin.
Nukahtamislääkkeitäkin pitäisi käyttää vain kuuriluontoisesti. Mitä niitä nyt on pari vuotta käytetty. Paljon paremmalta tuntuu kuin vuorokausien valveillaolo. Paljon, paljon paremmalta.
Melatoniiniä ei ole käytetty. Lääkäri puhui kyllä unlääkkeen vaihdosta, mutta mitään vaihtoa ei ole tehty kun nyt onnistuu kolmen neljän tunnin sijasta nukkumaan yhdeksän-kymmenen tuntia. Triptyl yhä kipuun, tsolpideemilla nukutaan. Tuli vähennettyä sen määrää ja lopputulos tietty neljä tuntia unta. No, jos haluaa jotain saada aikaiseksi täytyy ottaa joka toinen päivä vähemmän tsolpideemia ja joka toinen päivä normaalisti. Silloin on vain joka toinen päivä tokkurassa. - Mies-25
tarkennetaan kirjoitti:
Kyseessä nukahtamisvaikeus aivoverenvuodon seurauksena. Käytetty imovania, tenoxia, mirtatsapiinia jne. Kaikki ovat tehonneet jonkin aikaa. Triptyl ja muutama muu ei nukuttanut lainkaan, ei edes väsyttänyt. Triptyl auttaa jonkinverran kipuihin.
Nukahtamislääkkeitäkin pitäisi käyttää vain kuuriluontoisesti. Mitä niitä nyt on pari vuotta käytetty. Paljon paremmalta tuntuu kuin vuorokausien valveillaolo. Paljon, paljon paremmalta.
Melatoniiniä ei ole käytetty. Lääkäri puhui kyllä unlääkkeen vaihdosta, mutta mitään vaihtoa ei ole tehty kun nyt onnistuu kolmen neljän tunnin sijasta nukkumaan yhdeksän-kymmenen tuntia. Triptyl yhä kipuun, tsolpideemilla nukutaan. Tuli vähennettyä sen määrää ja lopputulos tietty neljä tuntia unta. No, jos haluaa jotain saada aikaiseksi täytyy ottaa joka toinen päivä vähemmän tsolpideemia ja joka toinen päivä normaalisti. Silloin on vain joka toinen päivä tokkurassa.Kannattaa ainakin kokeilla sitä melatoniinia. Vaikutukseltaan tuntuu olevan pidempiaikainen kuin ne nukahtamislääkkeet mitä itse olen kokeillut (Zopinox, Stilnoct, Triptyl, Tenox jotain muita), ja vaikutus on muutenkin ollut parempi. Huomattavasti luonnollisemman tuntuinen.
- kipupotilas
Mulla toimi triptyl 2x25mg iltaisin otettuna. Nukuin sikeästi ja sivuvaikutukset olivat vähäisiä. Triptylin annosta pitää nostaa vähitellen ja vaikutus näkyy täysin vasta parin viikon käytön jälkeen.
Mulla lääke määrättiin selkä ja niskakipuihin ja unettomuuteen. Jostain syystä nyt 1,5v käytön jälkeen ei enää toimi. Sivuvaikutuksia oli lievä painonnousu ja joskus painajaiset yöllä.
Nyt kivut on pahentuneet ja samoin nukahtaminen on vaikeaa. Lääkäri määräsi nukahtamislääkettä ja tramadolia kipuihin. Kokeilen näitä mutta tramadolista olen lukenut että aiheuttaa riippuvuutta.
Mielestäni triptyl on erinomainen jos sattuu sinulla toimimaan. Mulla lääke katkaisi kipu ja unettomuuskierteen pitkäksi aikaa. Jaksoi päiväläkin tehdä jotain kun ei ollut väsynyt ja ärtyisä. Melko varmaan jätän tuon tramalin pois ja nostan triptyl annosta 75mg. Triptylhän on lääke jonka annosta voi nostaa reilustikin.
Jaksamista kaikille. - Anonyymi
Saan unta ehkä 5 tuntia triptylillä ja päivällä olen pirteä. Verrattuna aiemmin nukuin päiväunia. Nyt selkeästi energiaa.
- Anonyymi
Yleisesti ottaen pointti on siinä, että silloin kun masennuslääkettä käytetään nukkumisen tueksi, on annostuksen oltava pienempi.
Masennuksen hoidossa käytetään isompia millimääriä.- Anonyymi
Triptyl on pääosin lääke hermosärkyihin ja migreenin estoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Triptyl on pääosin lääke hermosärkyihin ja migreenin estoon.
Triptyl on vanhan polven masennuslääke, jota käytetään myös kivun hoitoon nostamaan kipukynnystä.
Triptyliä ei vaan enää paljon masennuksen hoitoon käytetä, kun on tullut paljon uusia masennuslääkkeitä.
Tai niin ainakin väitetään, että nostaisi kipukynnystä.
Itse henkilökohtaisesti en väittämään luota, paitsi että se perustuu kenties siihen, kun masennuslääkkeet muutenkin latistavat tunteita, niin ehkä se latistaa tuntemasta kipuakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019