piilolinssit saunassa?

Krisu

Saattahan tuo kuulostaa tyhmältä, mutta onko jollain kokemuksia piilareiden käytöstä saunassa. Olen käyttänyt piilareita jo 6 vuotta, mutta en viitsi itse kokeilla kun on niin kalliit linssit.

Niin eli miten piilolinssi silmässä reagoi niin kovaan kuumuuteen?

7

4166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu

Niin ja en tosiaankaan oleta että linssejä voisi/kannattaisi saunassa käyttää mutta asia muuten vaan kiinnostaa.

• piilari

Oon käyttäny piilareita reilu kymmenen vuotta enkä oo ikinä edes miettiny saunaan mennessä. Totta kai voi käyttää. Ei oo mul ainakaan ollu ikinä mitään

• minäminä
        piilari kirjoitti:

Oon käyttäny piilareita reilu kymmenen vuotta enkä oo ikinä edes miettiny saunaan mennessä. Totta kai voi käyttää. Ei oo mul ainakaan ollu ikinä mitään

kaikki piilolasieen käyttäjät eivät siedä suihkua, uimista, saunomista piilareiden kanssa.
        näin lukee papereissani.
        eli riippuu ihmisistä ja silmien arkuudesta kai paljon

• kokeillut kyllä..

no..silmälääkärit ja optikothan kieltävät piilareiden käytön saunassa kokonaan..mutta itse käyn kerran viikossa saunassa ja piilarit päässä,en jaksa ottaa niitä aina pois,ja näkönikin on sen verran huono että....mutta toisaalta taas,ihmiset ovat erilaisia.jos piilari kärsii kuumuudessa,eihän sitä koskaan tiedä,vaikka se voisi vahingoittaa silmääsi..?eli itse päätät.

• joopa

voi käyttää piilareita saunassa sanoi silmäaseman
        optikko! ainakin päivälinssejä!

• Fidesssssssssss
        joopa kirjoitti:

voi käyttää piilareita saunassa sanoi silmäaseman
        optikko! ainakin päivälinssejä!

Piilarihan voi sulaa kiinni silmään?

• kokeilemalla tiedät

Minulla on nuo päivän kertakäyttölinssit. Olen käyttänyt niitä saunassa.
      Sen verran sauna kuivattaa silmää, että pitkään niitä ei voi pitää saunomisen jälkeen. Toisaalta, jos saunassa on käyttänyt piilaria, niin yleensä on ollut jo ilta ja useampi tunti niiden käyttöä jo alla.
      Oikeastaan sitä ei voi tietää, ennen kuin itse kokeilee. Varautuu vain siihen, että silmät voivat kuivua. Eivät ne todellakaan sula kiinni silmään. Siinä lämpötilassa palaisi jo ihokin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe