Yksin Bulgariaan

tytsykkä87

No hei!
Olen lähdössä 26.6.08 Bulgarian Sunny Beachille 'hermolomalle' yksinäni... Olen 20-vuotias vaalea nainen.. Osaisiko joku paikan tunteva sanoa, että paljonko siellä saa pelätä näin yksinään?
Erosimme poikaystävän kanssa viikko sitten ja ajattelin, että koska minulla on nyt 2 viikkoa kesälomaa, niin en halua maata yksin kotona. Joten varasin sitten matkan...
Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia ja hyödyllisiä vinkkejä siitä, että mitä pitää muistaa paikanpäällä tai ennen lähtöä.
Kiitos jo valmiiksi =)!

P.S. Matka on jo maksettu, eli lähdössä olen joka tapauksessa :D

21

3459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsykkä87

      Tuli sellainen vielä mieleen, että onkohan olemassa mitään vedenkestäviä vyölaukkuja tms., että voisi ottaa vähän rahaa mukaan rannalle?
      Tai olisko jollain jotain muuta ehdotusta =)?
      Uskaltaako hotelliin muuten jättää rahat vai miten ootte toimineet? Onko kellään kokemuksia hotelli Poseidonista?
      Kiitoksia...

    • Nimetön

      Moi ! Lähden samana päivänä viikoks hotelli Meridian. Jos turvallisuus hieman arvelluttaa ja kaipaat pelkkää lomaseuraa syömään, rannalle jne. voidaan mahdollisesti treffata joku päivä. Lähden reissuuun yksin. t. Mikke

      • tallelokeroon

        ja kortit ja passi ja liput. Tallelokerosta voi hakea rahaa vaikka 10 kertaa päivässä, vaikka se olisi respan yhteydessä.
        Vain pienehkö summa kannattaa kuljettaa mukana.
        Eiköhän rantsussakin jossain pikku taskussa vaatteiden sisällä säily limurahat, siellä on muita turisteja ympärillä, ei ne toistensa tavaroille yleensä (!) mene,
        vaikka meillepä kävi kuitenkin kerran niin, että naapurihuoneiston nuoret turistit oli parvekkeen kautta tulleet meidän huoneeseen ja putsanneet kämpän kännipäissään.
        Älä jätä mitään "yhden kortin varaan", laita tallelokeroon suurin osa rahoista ym !
        Sen vaarallisempaa ei ole Bulgariassa kuin muissakaan etelän kohteissa. Taskuvarkaita on lomapaikan ulkopuolella paikoissa missä turistit liikkuvat, joten älä laukussa pidä mitään arvokasta, edes rahaa, parempi on kaulakukkarossa ja vähän etutaskussa ehkä varalta.
        Miesten takataskuista häipyy lämiskät alta aikayksikön, eikä kukaan niin hölmö kai olekaan, että lämiskää pitää tarjolla ja samoin voi häipyä käsi- tai olkalaukku, stiletillä nauhat poikki ja gudbai laukku.
        Mulla viillettiin myös kerran bussin ruuhkassa stiletillä laukusta sivu auki, toisen kerran torilla. Otankin nykyään aina ostoksille mukaan vain hämäykseksi jonkun vanhan huonon laukun, missä ei ole kuin kampa ja paperiliinat. Kaulakukkaroon ja etutaskuun laitan rahaa, että jos toiset viedän niistäkin, niin pääsen takaisin hotellille jollain pelillä.
        Ei tarvitse hysteerisesti pelätä, mutta hyvä on tietää ja varautua.

        Siellä lomapaikassa ei "kriminaaleja" juuri ole. Näpsäsormiset varkaat likkuvat sen ulkopuolella paikoissa joihin turistit tulevat ostosrahoineen.


      • tytsykkä87
        tallelokeroon kirjoitti:

        ja kortit ja passi ja liput. Tallelokerosta voi hakea rahaa vaikka 10 kertaa päivässä, vaikka se olisi respan yhteydessä.
        Vain pienehkö summa kannattaa kuljettaa mukana.
        Eiköhän rantsussakin jossain pikku taskussa vaatteiden sisällä säily limurahat, siellä on muita turisteja ympärillä, ei ne toistensa tavaroille yleensä (!) mene,
        vaikka meillepä kävi kuitenkin kerran niin, että naapurihuoneiston nuoret turistit oli parvekkeen kautta tulleet meidän huoneeseen ja putsanneet kämpän kännipäissään.
        Älä jätä mitään "yhden kortin varaan", laita tallelokeroon suurin osa rahoista ym !
        Sen vaarallisempaa ei ole Bulgariassa kuin muissakaan etelän kohteissa. Taskuvarkaita on lomapaikan ulkopuolella paikoissa missä turistit liikkuvat, joten älä laukussa pidä mitään arvokasta, edes rahaa, parempi on kaulakukkarossa ja vähän etutaskussa ehkä varalta.
        Miesten takataskuista häipyy lämiskät alta aikayksikön, eikä kukaan niin hölmö kai olekaan, että lämiskää pitää tarjolla ja samoin voi häipyä käsi- tai olkalaukku, stiletillä nauhat poikki ja gudbai laukku.
        Mulla viillettiin myös kerran bussin ruuhkassa stiletillä laukusta sivu auki, toisen kerran torilla. Otankin nykyään aina ostoksille mukaan vain hämäykseksi jonkun vanhan huonon laukun, missä ei ole kuin kampa ja paperiliinat. Kaulakukkaroon ja etutaskuun laitan rahaa, että jos toiset viedän niistäkin, niin pääsen takaisin hotellille jollain pelillä.
        Ei tarvitse hysteerisesti pelätä, mutta hyvä on tietää ja varautua.

        Siellä lomapaikassa ei "kriminaaleja" juuri ole. Näpsäsormiset varkaat likkuvat sen ulkopuolella paikoissa joihin turistit tulevat ostosrahoineen.

        Kiitos paljon vinkeistä =)!
        Mites kameran kanssa ootte tehneet?


      • ja muukin pikkutavara
        tytsykkä87 kirjoitti:

        Kiitos paljon vinkeistä =)!
        Mites kameran kanssa ootte tehneet?

        kamera on säilynyt toistaiseksi paidan rintataskussa, on röökiaskin kokoinen.
        Siivoojat on tosi rehellistä porukkaa, huoneeseen voi jättää sikäli tavaraa. Meillä on ollut kaikki levällään pöydillä, kun olemme tulleet takaisin, kaikki on siivottu sievästi järjestykseen, siivoojat on viimeiset, joita tarvitsee epäillä. He raatavat kamalan pienellä palkalla ja se työpaikka on tärkeä, sitä ei voi menettää minkään epäilyjen takia.
        Lähtötippi hyvästä huolenpidosta kannattaa antaa ajoissa siivoojan käteen. Jos sen jättää pöydälle, voi käydä niin, että tarkastaja, inspector, joka käy huoneet läpi heti lähdön jälkeen, nappaa rahat.
        Siivooja on yksi onnistuneen loman salaisuus, häntä kannattaa arvostaa, tervehtiä ja kiittää.


      • jdlköljdmnkmgnm
        ja muukin pikkutavara kirjoitti:

        kamera on säilynyt toistaiseksi paidan rintataskussa, on röökiaskin kokoinen.
        Siivoojat on tosi rehellistä porukkaa, huoneeseen voi jättää sikäli tavaraa. Meillä on ollut kaikki levällään pöydillä, kun olemme tulleet takaisin, kaikki on siivottu sievästi järjestykseen, siivoojat on viimeiset, joita tarvitsee epäillä. He raatavat kamalan pienellä palkalla ja se työpaikka on tärkeä, sitä ei voi menettää minkään epäilyjen takia.
        Lähtötippi hyvästä huolenpidosta kannattaa antaa ajoissa siivoojan käteen. Jos sen jättää pöydälle, voi käydä niin, että tarkastaja, inspector, joka käy huoneet läpi heti lähdön jälkeen, nappaa rahat.
        Siivooja on yksi onnistuneen loman salaisuus, häntä kannattaa arvostaa, tervehtiä ja kiittää.

        Itsekin olin juuri viikon yksin SB:lla, olen 22-vuotias tyttö, tosin ulkonäkö huijaa vähän paikalliseen suuntaan (tummat hiukset ja ruskettunut iho).

        Sulla ei oo mitään hätää, kunhan et örvellä yksinäsi umpikännissä pimeällä hotelliin, et lähde vessaan baarissa niin että jätät drinkin pöytään, et eksy pimeällä sivukujille jne... Eli siellä pätee samat turvallisuussäännöt, jotka ovat voimassa myös Suomessa. Laukussa on oltava vetoketju.

        Oma hotellini vaikutti niin rehelliseltä, että uskalsin kyllä jättää kaiken huoneeseen. En nyt luottokortteja ja rahoja mihinkään pöydälle asetellut, vaan jätin aina matkalaukkuun johonkin pikku taskuun vaatteiden alle.

        Sun tilanteessa on varmaan todennäköistä myös, että haluat eron jälkeen positiivista huomiota miehiltä, ja sitä tulet varmasti saamaankin. Älä flirttaa kellekään jos olet yksin! Bulgarialaismiehet ovat pääosin kristittyjä (ortodokseja) ja siten kunnioittavat kyllä naisia (vs. jotkut muslimikulttuurit) vähintään siinä missä suomalaisetkin. Mutta koskaan liika varovaisuus ei ole turhaa! Lämpö, tunnelma ja drinkit sekoittaa helposti pääkopan...


      • :DDDDDDD
        jdlköljdmnkmgnm kirjoitti:

        Itsekin olin juuri viikon yksin SB:lla, olen 22-vuotias tyttö, tosin ulkonäkö huijaa vähän paikalliseen suuntaan (tummat hiukset ja ruskettunut iho).

        Sulla ei oo mitään hätää, kunhan et örvellä yksinäsi umpikännissä pimeällä hotelliin, et lähde vessaan baarissa niin että jätät drinkin pöytään, et eksy pimeällä sivukujille jne... Eli siellä pätee samat turvallisuussäännöt, jotka ovat voimassa myös Suomessa. Laukussa on oltava vetoketju.

        Oma hotellini vaikutti niin rehelliseltä, että uskalsin kyllä jättää kaiken huoneeseen. En nyt luottokortteja ja rahoja mihinkään pöydälle asetellut, vaan jätin aina matkalaukkuun johonkin pikku taskuun vaatteiden alle.

        Sun tilanteessa on varmaan todennäköistä myös, että haluat eron jälkeen positiivista huomiota miehiltä, ja sitä tulet varmasti saamaankin. Älä flirttaa kellekään jos olet yksin! Bulgarialaismiehet ovat pääosin kristittyjä (ortodokseja) ja siten kunnioittavat kyllä naisia (vs. jotkut muslimikulttuurit) vähintään siinä missä suomalaisetkin. Mutta koskaan liika varovaisuus ei ole turhaa! Lämpö, tunnelma ja drinkit sekoittaa helposti pääkopan...

        Bulgarialainen mies ei kunnioita turistinaista tai miestä yhtään.
        Rahat pois, se on mentaliteetti.
        Jos paikallinen sinun kanssasi alkaa flirttailla, se haluaa vain kukkarosi sisällön.
        Älkää olko sentään noin jumalattoman lapsellisia !
        Voi herran pieksut edellistä juttua miehistä !!!


      • homman nimi
        :DDDDDDD kirjoitti:

        Bulgarialainen mies ei kunnioita turistinaista tai miestä yhtään.
        Rahat pois, se on mentaliteetti.
        Jos paikallinen sinun kanssasi alkaa flirttailla, se haluaa vain kukkarosi sisällön.
        Älkää olko sentään noin jumalattoman lapsellisia !
        Voi herran pieksut edellistä juttua miehistä !!!

        Luulen, että bulgarialaisista miehistä kirjoittava on aika nuori, siksi lapsellisissa kuvitelmissa elävä.
        Hänen ajatuksensa ovat niin kaukana totuudesta kuin ikinä olla voi.
        Paikalliselle ihmiselle turisti on vain mahodllisuus päästä EU-soiaaliturvan piiriin ja tekemään (mieluummin) pimeitä töitä EU-alueella.

        Joku on onnistunut.
        Yksi hölmö tuhannesta menee aina lankaan.
        Siksi ne ei lakkaa yrittämästä, jonakin kesänä voi "napata".


      • ortåoidkhöldhk
        :DDDDDDD kirjoitti:

        Bulgarialainen mies ei kunnioita turistinaista tai miestä yhtään.
        Rahat pois, se on mentaliteetti.
        Jos paikallinen sinun kanssasi alkaa flirttailla, se haluaa vain kukkarosi sisällön.
        Älkää olko sentään noin jumalattoman lapsellisia !
        Voi herran pieksut edellistä juttua miehistä !!!

        käsitys sulla kyllä, onko joku bulgarialainen vienyt naisesi vai muuten vaan oletko umpimielinen punaniskainen rasisti? Vai kenties luullut pääseväsi naimisiin ostaessasi hajuvettä kojusta flirttailevalta kauppiaalta?

        On niitä varkaita Suomessakin niinkuin joka maassa, todella karkeaa ja epäsivistynyttä yleistämistä. Kannattais varmaan tutustua paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin muuallakin, kuin suomalaisten karaokeilloissa! :D

        Kyllä ne suomalaiset elinkeinonharjoittajatkin ovat kaupankäyntitilanteessa kiinnostuneita tasan tarkkaan vain kukkarosi sisällöstä, ei siitä kuka tai mikä olet.


      • Yli-Onnellinen
        ortåoidkhöldhk kirjoitti:

        käsitys sulla kyllä, onko joku bulgarialainen vienyt naisesi vai muuten vaan oletko umpimielinen punaniskainen rasisti? Vai kenties luullut pääseväsi naimisiin ostaessasi hajuvettä kojusta flirttailevalta kauppiaalta?

        On niitä varkaita Suomessakin niinkuin joka maassa, todella karkeaa ja epäsivistynyttä yleistämistä. Kannattais varmaan tutustua paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin muuallakin, kuin suomalaisten karaokeilloissa! :D

        Kyllä ne suomalaiset elinkeinonharjoittajatkin ovat kaupankäyntitilanteessa kiinnostuneita tasan tarkkaan vain kukkarosi sisällöstä, ei siitä kuka tai mikä olet.

        Olen ihan turvassa, ei ole osaa eikä arpaa, olen vain sivusta jotunut seuramaan tragedioita, joita sinisilmäiset ja hyväuskoiset käyvät läpi.
        Ne, jotka selviävät, ovat niin hyväuskoisia, että eivät ole edes tajunneet huijatuksi tulleensa. Hyvä heille niin.


    • tytsykkä87

      Paljon on kyllä tullut hyödyllistä infoa =)!
      Alkaa kyllä jo kovasti jännittämään. Mites muuten sinä, joka oot yksin matkustellu, ootko saanu seuraa esim. muista turisteista? Olis kyllä kiva, että uskaltais vähän lähtee yöelämäänkin.

      • tytsykkä87

        Tulipas kaunista teksiä... Tässä työn ohessa kirjottelen...
        No joo, eiköhän viesti välity silti.


      • xldkjvxöldgkjxgj

        Sunny Beachille yksin, niin varmasti saat seuraa. Joka baari on täynnä skandinaaveja, ja esim Lazurissa menininki on taattu! Jos taas etsin ns. aloittelupaikkoja alkuillaksi, niin Vikingin terassi (Kukkaiskadun päädyssä), H.C. Andersen jne. ovat hyviä vaihtoehtoja. Hyppäät vaan kelkkaan, jos tyypit tuntuu kivoilta. Pääasia ja -tavoite siellä on kaikilla sama: pitää hauskaa kansallisuudesta riippumatta. Joten oikein hyvää lomaa vaan sulle! :)


    • sulle!

      kaikki menee varmasti hyvin! olen itse n. kolkyt ja menossa heinäkuun lopussa nyt kuudetta kertaa sunny beachille YKSIN!

      terve järki matkaan vaan, ja tietty varovainen saa olla vaikkei mihkään hysteeriaan oo tarvetta todellakaan. safety boxi kannattaa hotellilta passille, lipuille ja rahoille ottaa. itse oon myös aika uskaliaasti jättänyt huoneessa levälleen kamoja, mutta joskus on ikävä kyllä siivoojakin sit itselleen hyödyntänyt. siitä oppineena "siistin" kamat ennen huoneesta lähtöä ja kalliimmat kosmetiikat ynnä muut "tärkeet" laitan lukittavaan matkalaukkuun.

      eikä ne miehet oo mitään mörköjä, etkä sinä ole varmastikaan tyhmä ja etkä suomaismiehistäkään ihan ketä tahansa huoli jos ne tulee iskeen, sama se on ulkomaalaisten kanssa. vähän pelisilmää mukaan, niinkuin tiedät.. oon ystävystynyt vuosien aikana useampien paikallisten kanssa, suurin osa vieläpä miehiä, eikä ne oo pätkään vertaa kiinnostuneita mun rahoista. itse asiassa ne tienaa sunny beachilla baariduunissa enemmän kuussa kuin minä täällä suomessa viidennen vuoden myyjän TES:llä, että se siitä rahan perässä juoksemisesta sitten.. talvet he on suurin osa samoissa töissä bulgarian talvilomakohteissa, samoilla liksoilla.

      normaaleja kundeja kaikki hyvin koulutetuista perheistä. siis ne ketkä tunnen! en tietenkään voi yleistää, koska toki siellä on myös näitä kaiken yrittäjiä joita kiinnostaa nimeomaan vaan raha(kaikilla sielä ei oo hyvä liksa..) ja ns.uusi parempi elämä. ne kyl tunnistaa jo kaukaa ja ei kannata noteerata ollenkaan, niin helpommalla pääset niistä eroon jo heti alkuunsa.
      ja älä unohda että et KOSKAANKOSKAANKOSKAAN käytä taksia yksin yöllä (näin minut on paikalliset itse ohjeistanut!), onneksi niin kauas siellä ei ole tarvettakaan kulkea, että taksiin tarvitsisi turvautua kun keskustassa on kaikki kävelyetäisyydellä.

      vietä oikein mukava loma, ole avoimin mielin, siellä on erilaista kuin kotona;) ja muista pitää myös itsestäsi huoli, mutta ennenkaikkea rentoudu ja nauti hyvästä ruuasta, rannoista, shoppailusta, ystävällisistä ihmisistä just niinkuin hyvältä tuntuu ja unohda kaikki arkinen mielestä, onhan se sun loma ja olet sen ansainnut!

    • tytsykkä87

      Olisihan tämänkin voinut ennustaa, kun rajanaapureista on kyse...
      Olin tässä muutama vuosi sitten Romaniassa ja sain sieltä ikuisen torakka-/koppakuoriais-, mikä ikinä liekään kammon. Nyt tässä lueskelin aiempia kirjoituksia ja joku oli ilmeisesti joutunut niitä hätistelemään Bulgariassakin!?
      Romaniassa niitä oli tosissaan niin paljon, ettei yleisissä vessoissa voinut käydä, kun heti kiivettiin jalkoja pitkin. Samoin oli esim. yökerhoissa... Onko jollain kokemuksia Bulgarian ötököistä?

      • likka

        Jees,,koppakuoriaisia jo heti lentoasemalla vastassa valtavat määrät. Ei kauheen kivaa, vaan minkäs teet,kuuluvat luontoon...mut kyl niiden kans pärjää.


      • matkustaja

        Tarkoittamasi koppikset ovat vissiinkin viljakuoriaisia... itse en ole kertaakaan Bulgariassa näihin törmännyt, mutta täältä olen kans lukenut, että sielläkin näitä esiintyy. Romaniassa itsekkin törmäsin niihin ekaa kertaa... ja ei ollut mitenkään hauska ilmiö.

        Lohdutuksen sanana voisin kertoa, että nämä esiintyy viljan korjuu aikaan eli toivottavasti lomasi osuu muuhun ajankohtaan... Ihan tarkkaan en tiedä, mihin aikaan Bulgariassa noin suunnilleen viljaa leikataan. Itse menemme SB:lle heinäkuun lopussa ja toivon, ettei silloin olisi viljan korjuu aika ;-)


      • tytsykkä87
        likka kirjoitti:

        Jees,,koppakuoriaisia jo heti lentoasemalla vastassa valtavat määrät. Ei kauheen kivaa, vaan minkäs teet,kuuluvat luontoon...mut kyl niiden kans pärjää.

        No jooh... Eipä siinä muuten mitään, mut mulla on ihan järkyttävä kammo (luultavasti perua juuri tuolta Romaniasta). Pelkään jopa näitä suomalaisia pikkusia koppiksia...


    • Auringon alle

      Kuulehan minkä matkanjärjestäjän kautta olet menossa? Lähden samana päivänä myös viikoksi kyseiseen paikkaan.

      Mailailehan: [email protected]

    • neiti-88-

      hotelli viel :)
      tuskin tarvii pelätä kunhan kattoo vaa ettei mee millekää hämäräkujille...

    • tytsykkä87

      Hohhoi!
      Ohi on se loma... Kyllä siellä melkeen kymmenenkin päivää olis mielellään paistatellut, mut toisaalta on tosi kiva olla taas koti-Suomessa =).
      Kaikki meni oikein hienosti ja sain muutaman mukavan uuden tuttavuudenkin.
      Jäi niin positiivinen fiilis, että voishan sitä toistekin yksikseen matkaan lähteä.
      Avoimin mielin vaan!
      Hyvää kesää kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe