Terveisiä Kreikasta

*reaaliaikaista tietoa*

Tässä teille kaikille Kreikkaan matkaaville: jos menette pikkukylään, kuten me, ottakaa omat eväät vauvalle. Ihan maidoista puuroihin. Ei löytynyt lähikaupoista. Toki, jos olisi lähtenyt lähimpään suureen kaupunkiin, olisi sieltä varmasti löytynyt ruokia, mutta eipä viitsitty tuhlata aikaa siihen.

Vaippoja, kosteuspyyhkeitä löytyi. Merkkeinä tosin oli Pampers ja toisena jokin paikallinen tuotemerkki.

Eli jos menette turistikylään, ott1§akaa omat eväät mukaan. Vaippoja sen verran että alkuun pääsee.

11

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi pitää

      että oikein pikku kylästä tuli viestiä. Taitaa kylä olla vaan Nummela nimeltään ja älkää tosiaan menkö lankaan. Kreikassa ei ole niin pientä kylää mihin matkoja tehdään ettei ole lapsille ruokaa tai juomaa. Ja joka pikku kylässä on lapsia, myös Kreikassa.

    • voitko kertoa

      sen pikkukylän nimen niin kerron miten tilanne on. Eli kerrotko missä lomaanne vietätte niin Kreikassa 12 vuotta asuneena kerron miten asia on.

      • kertoa

        missä itse asut Kreikassa, hyvä 12-vuotta asunut. Sun kysymyksesi ei ole oikeutettu, ja osoitat sillä kaiken lisäksi feikkiytesi.

        Mun teksti ei todellakaan ollut provo, vaan ihan hyvän tahoisuuttani halusin tuoda terveisiä kaikille niille, jotka ovat aidosti lähdössä pikkuvauvan kanssa Kreikkaan tai sen saarille.


    • löytyy siis

      kyliä, joissa ei myydä maitoa! Kreikassa siis vain suurissa kaupungeissa myydään maitoa, muistakaa tämä kaikki sinne matkustavat... Siellä lapset eivät saa maitoa. Kai nyt meni perille varmasti?

      • lyön vaikka vetroa

        minun viestin sanoma ja kirjotus on tyhty 100% provona tuohon maito keskusteluun. Se pieni kylä ei ole Kreikassa, siitä olen ihan varma.


    • lomalla ollut

      Useissa välimerenmaissa äidinmaidonkorviketta ja puurojauheita saa vain apteekeista. pienissä lähikaupoissa saattaa olla hedelmäsoseita mutta ei varsinaisia ruokia. Isommista kaupoista sitten saa purkkiruokia mutta maut ovat suomalaislapselle erikoisia, kalaa eri muodoissa löytyy paljon.
      Itse ostin apteekista korviketta ja keitin kasviksia ja perunoita pullotetussa vedessä.

      • mutta..

        eiväthän nämä "tietävät" vastailijat sitä tiedä (kuten eivät juuri muutakaan lasten kanssa matkustamisesta) että tämä "maidonjuontikulttuuri" suomalaiseen tapaan ole mikään itsestäänselvyys kaikkialla. Esim. juuri välimerenmaissa ja muissa vastaavissa ns. viinimaissa ei maitoa tosiaan löydy joka kaupan hyllyltä niinkuin kotona. Kun ei sitä paikalliset lapsetkaan juo (Kreikassa muuten lähivuosina on ollut buumina jättää rintaruokinta kokonaan pois, kreikattaret pelkäävät rintojensa valahtamista).

        Ei nämä maito/ruokakyselyt mitään uusavuttomuutta ole, sen tietää jokainen joka lapsen kanssa matkustaa.


      • naurattaa
        mutta.. kirjoitti:

        eiväthän nämä "tietävät" vastailijat sitä tiedä (kuten eivät juuri muutakaan lasten kanssa matkustamisesta) että tämä "maidonjuontikulttuuri" suomalaiseen tapaan ole mikään itsestäänselvyys kaikkialla. Esim. juuri välimerenmaissa ja muissa vastaavissa ns. viinimaissa ei maitoa tosiaan löydy joka kaupan hyllyltä niinkuin kotona. Kun ei sitä paikalliset lapsetkaan juo (Kreikassa muuten lähivuosina on ollut buumina jättää rintaruokinta kokonaan pois, kreikattaret pelkäävät rintojensa valahtamista).

        Ei nämä maito/ruokakyselyt mitään uusavuttomuutta ole, sen tietää jokainen joka lapsen kanssa matkustaa.

        vauvana viiniä kun ei maito kelpaa? On täällä porukkaa en muuta sano. Ihme kun suomalaiset riippurinta äidit ole tuota hoksanneet?


      • ystävien
        naurattaa kirjoitti:

        vauvana viiniä kun ei maito kelpaa? On täällä porukkaa en muuta sano. Ihme kun suomalaiset riippurinta äidit ole tuota hoksanneet?

        kautta on tuttua tuo imetyksen jättäminen pois,juuri tuosta turhamaisesta syystä. Mieluummin hakevat korvikkeet apteekista.

        Korvike ei sitten aikanaan suinkaan vaihdu tölkkimaitoon (kuten Suomessa), vaan veteen ja tuoremehuihin. Ja siitä sitten Cocikseen tms.


    • perhe

      Me oltiin Kreetalla melko pienessä kylässä, jossa oli 3 ruokakauppaa ja vähän turisteja. Vauvanruokavalikoimat olivat aika huonot. Puurojauheita ja korvikejauheita oli kohtalaisesti, lihasoseita löytyi paria laatua viereisestä isommasta kylästä ja hedelmäsoseita oli muutamaa laatua. Tosiaan etsiä sai aikalailla ennen kuin mitään löytyi. Annettiin vauvalle lapsille tarkoitettua peltitölkissä myytävää hieman rusehtavaa maitoa ja se onneksi maistui hyvin. Maidot tosiaan myytiin sellaiseissa peltipurkeissa ja niitä montaa merkkiä. Niin ja lihasose oli maustettu suolalla.

      • kreikan

        valikoimista,mutta tunisiassa kun oltiin niin vauvan soseita ym myytiin apteekeissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe