Mitä tekisitte toisin, lastenkasvatuksellisesti tai jotain aiheeseen liittyen?
Minä päästin kerran hirveän lauseen 4-vuotiaan lapseni kuullen naapurin tädille joka pienempänä tykkäsi lauleskella kovasti. "Tyttö on selvästi tullut vanhempiinsa - kumpikaan ei osaa laulaa." En ymmärrä vieläkään miten saatoin tuollasta sanoa! Olin väsynyt ja vähän ärtynyt, mutta se ei ole kunnon syy... Tyttö ei välttämättä edes ymmärtänyt, mutta nyt tekisin mitä tahansa ettei tuota olisi sattunut. Äitiä kaduttaa.
Omassa lapsuudessani vanhempani rikkoivat ja unohtivat jatkuvasti lupauksensa, joten olen pitänyt tarkkaan huolta että itse en anna katteettomia lupauksia. Silti silloin tällöin tulee sanottua "mennään sitten joskus muulloin laivalle/huvipuistoon/kylpylään" tms., vaikkei ollakaan menty. Tekisin siis toisin myös tässä suhteessa, että unohtaisin tuollaiset lupaukset. En halua että 6 lastani joutuu miettimään aina kun avaan suuni että puhuukohan tuo nyt totta ja tarkoittaakohan tuo oikeasti tuota.
mitä tekisitte toisin?
4
704
Vastaukset
- rentoutuisin vähän
Et kuitenkaan pysty olemaan täydellinen äiti. Ei kukaan ole. Anna jo anteeksi vanhemmillesikin heidän epätäydellisyytensä.
Lapsilla pitää olla hauskaa, eikä ole kovin hauskaa, jos äiti on koko ajan jännittynyt kuin viulunkieli ja kitkerä kuin pihlajanmarja. - kyselemään,niin sanot
että tarkoitit että pitää laittaa toi likka sit joskus vaikka koulun muslkariin (pikku vale tässä kohtaa...)että oppii laulamaan paremmin kuin vanhempansa...että et varmaan kuullu...ei lapset aattele asioista tuolleen...mutta JOS kysyy...
että jos voisin nyt nykyisellä tiedoillani ja kokemuksillani mennä ajassa taaksepäin niin en laittaisi "ensimmäisiä" lapsiani eli 80-luvulla syntyneitä omia ja sijaislapsia ala-asteelle peruskoulun vaan pitäisin heille kotikoulua luullakseni kuuden ensimmäisen kouluvuoden ajan.
- manymamma
Tämä kiehtoisi myös minua,ei vaan ole ollut rohkeutta lähteä toteuttamaan..ja riittäisikö aika?Olen lueskellut joistakin amerikkalaisperheistä joiss samankaltainen systeemi kuin meillä(suurperhe,yritystoimintaa,maatila ja kotikoulu)ja en millään tajua millä ne saa vuorokaudessa tunnit riittämään kaikkeen tuohon..: )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908