Minulla on ollut oikein hyvä onni koirieni kanssa, molemmat näyttelylinjaisia tervuja. Kun luen täältä belgeistä, tai kuulen ihmisten puhuvan belgeistä, usein tuntuu kuin minulla olisi eri rotu.
Toisesta belgistäni ovat kaksi eläinlääkäriä sanoneet että luonnevikainen belgi - liian kiltti, rauhallinen ja luottavainen. Muutaman kerran ovat ihmiset ihmetelleet että mistä olen tämmöisiä belgejä löytänyt.
Onko täällä muita joilla on mukavia "sohvaperuna" belgejä?
tervepäisiä näyttelytervuja
4
799
Vastaukset
- ihan peruna..
..töitä niillä tehään joten en niitä ihan sohvaperunoiksi kutsuisi mutta luonteet kaikilla viidellä -ja kolmella edesmenneellä- kuvaustasi vastaavat.
- sirppinen
Valitettavasti ei löydy näyttelykoirista, suurin osa (noin 80 %) on jollakin alueella puutteellisia, rohkeus, sosiaalisuus, taistelutahto jne..
- tervuja
eiköhän pk-sm:ssä nähty, että löytyy myös ihan hyviä näyttelytervuja. taisi kansallisten lajien koirista korkein tottis-keskiarvo (n. 91) olla tervuilla. näyttelytervulla voitettiin jäljen suomenmestaruus ja joukkuekisan voittajajoukkueessa oli pelkkiä näyttelytervuja. kaikki joukkueen koirat tekivät ykköstuloksen.
SM-kisoissa oli näyttelylinjainen tervupentue (3 koiraa), joka teki tottikset 95,95 ja 93.
Tietty käyttölinjaisissa maleissa/tervuissa on keskimäärin parempia koiria, mutta on tuolla näyttelytervuissa kansallisiin lajeihin ihan toimivia koiria.
- aamuni
Sohvaperunoita harrastamisen ohellakin. Harrastuskoirina mainioita ja normaali elämä on vaivatonta. Eivät stressaile turhista, mutta potkua löytyy pk puolelle vallan riittävästi. Kyllä näitä löytyy, kunhan vaan osaa katsoa muutakin kuin tittelirivejä ja bis-voittoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059