Kissa syö johtoja poikki

kissanomistaja

Kertokaa pliiz, miten mä saan mun kissan lopettamaan johtojen syönnin? Se on niin rasittavaa ja kallista touhua.. Tuntuu, että mikään ei mee perille, vaikka hän saakin rangaistuksia aina, kun johto menee poikki.. :( Mä oon esim. ruiskuttanu vettä sen naamalle ja laittanu nurkkaan päiväks ym. mut eih.. mikää ei auta.. onko hyviä vinkkejä?

50

18753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttoi

      johtojen maustaminen. Tai osta putkea johon johdot voi pujottaa suojaan..

    • saa....

      eläinkaupasta saa ostettua suihkutetta, jota laitetaan johtoihin (käytetään myös esim. koiran taluttimiin) niin johan loppuu järsintä.

    • luna lg

      Sivele pullasudilla sitruunamehua johtoihin tai tee chili-sitruuna sekoitus.

    • väärillä

      metodeilla olet kissaasi kouluttanut!
      Perehdyhän nyt tosiaan hieman aiheeseen: kissa.

      Sivele jollakin vaarattomalla aineella johdot, esim. sitruunaa voi kokeilla. Johtoihin on olemassa myös suojia.

    • Dhruv

      Meillä ei auttanut minkäänlainen kieltäminen, toruminen tai rankaiseminen. Suihkepullolla vettä päin näköä aina kun hampaat eksyi johtoon kiinni, chiliä yms. mausteita johtoihin.... Millään niksillä ei ollut meidän kissaan mitään vaikutusta. Lopulta ostin rautakaupasta muoviputkea (ihan tähän hommaan tarkoitettua) jonka sisälle piilotin kaikki johdot. Eipähän tarvitse niistä murehtia enää, kissa ei pääse niihin käsiksi ja näyttää muutenkin paikat siistimmältä kun johtorykelmiä ei ole. Helpottaa muuten siivoamistakin huomattavasti. ;)

      • oli täälläkin

        Toinen kisuista söi johtoja, eikä se karkotussuihkekaan auttanut. Ostin sellasta muovista kierrettävää "johtoa", jonka kiersin johtojen ympärille. Useemman kymmenen euroja ennätin tuhlata johtojen uusimiseen, mut sit oli pakko keksiä muuta. Clas Ohlsonilta saa ainakin tuota muovi"johtoa", se on sellasta kieputettavaa eli ei putkea. Kannattaa katsoa myös, että johto yltää seinästä laitteeseen asti, ettei jää aukkoja.


      • Dhruv
        oli täälläkin kirjoitti:

        Toinen kisuista söi johtoja, eikä se karkotussuihkekaan auttanut. Ostin sellasta muovista kierrettävää "johtoa", jonka kiersin johtojen ympärille. Useemman kymmenen euroja ennätin tuhlata johtojen uusimiseen, mut sit oli pakko keksiä muuta. Clas Ohlsonilta saa ainakin tuota muovi"johtoa", se on sellasta kieputettavaa eli ei putkea. Kannattaa katsoa myös, että johto yltää seinästä laitteeseen asti, ettei jää aukkoja.

        Kuulostaa samalta kun tuo meikäläisen suosima "putki", tuollainen läpinäkyvä ja nimenomaan kierrettävä. Todella hyvä ja käytännöllinen minun mielestäni, suosittelen muillekin jotka johtojen nakertajien kanssa elävät!


      • kissanomistaja

        Joo, kokeilin samaa, mut olin niin tyhmä, että jätin muutama pätkä näkyviin, kun ei suojus riittänyt, niinpä se riiviö oli poikkassu just niistä kohista mun uudet kotiteatterin takakajarit.. :( Onks sulla kokemusta johtojen uusimisesta? Pitääkö johdot vaihtaa kokonaan vai riittääkö, että yhdistetään johdon pätkät? Missä ne voi korjauttaa ja paljonko se yleensä maksaa? ps. olen Helsingistä, jos täältä löytyis joku paikka?


      • oli täälläkin
        kissanomistaja kirjoitti:

        Joo, kokeilin samaa, mut olin niin tyhmä, että jätin muutama pätkä näkyviin, kun ei suojus riittänyt, niinpä se riiviö oli poikkassu just niistä kohista mun uudet kotiteatterin takakajarit.. :( Onks sulla kokemusta johtojen uusimisesta? Pitääkö johdot vaihtaa kokonaan vai riittääkö, että yhdistetään johdon pätkät? Missä ne voi korjauttaa ja paljonko se yleensä maksaa? ps. olen Helsingistä, jos täältä löytyis joku paikka?

        Kuulostaa hyvin tutulle, mutta onneksi seuraavalla kerralla on viisaampi. Kokeilin itsekin johtojen yhdistämistä, mutta aina ei auta, vaan on vietävä korjaajalle tai sitten yksinkertaisesti hankittava uusi laite. Jokin tv, radio, videohuolto -tyyppinen paikka tai muu elektroniikkahuolto korjaa (en tiedä Hkin tilannetta, mutta luulisi siellä olevan paljonkin firmoja). Googlettamalla varmaan löytyy tai puhelinluettelosta. Kannattaa soittaa eka ja kysyä.


      • oli täälläkin
        oli täälläkin kirjoitti:

        Kuulostaa hyvin tutulle, mutta onneksi seuraavalla kerralla on viisaampi. Kokeilin itsekin johtojen yhdistämistä, mutta aina ei auta, vaan on vietävä korjaajalle tai sitten yksinkertaisesti hankittava uusi laite. Jokin tv, radio, videohuolto -tyyppinen paikka tai muu elektroniikkahuolto korjaa (en tiedä Hkin tilannetta, mutta luulisi siellä olevan paljonkin firmoja). Googlettamalla varmaan löytyy tai puhelinluettelosta. Kannattaa soittaa eka ja kysyä.

        Kaikista raivostuttavinta/huvittavinta on kännykän lataaminen, koska se johto ei ole päällystetty, joten joudun usein vahtimaan, ettei kissa mene johdon lähelle. Muutaman kerran hävisin nurkan taakse, mutta syöksyin takaisin tarkistamaan johdon, kun muistin, että se on suojattomana. Entinen laturi koki kohtalonsa, kun en ollut riittävän skarppina... Juu ja neiti puri moneen osaan joulukuusen sähkökynttiläjohdon viime jouluna yöllä, kun virta ei ollut päällä. Jollain kumman konstilla se on hoksannut, mitä johtoa ei kannata syödä ja mitä kannattaa.


      • kissanomistaja
        oli täälläkin kirjoitti:

        Kaikista raivostuttavinta/huvittavinta on kännykän lataaminen, koska se johto ei ole päällystetty, joten joudun usein vahtimaan, ettei kissa mene johdon lähelle. Muutaman kerran hävisin nurkan taakse, mutta syöksyin takaisin tarkistamaan johdon, kun muistin, että se on suojattomana. Entinen laturi koki kohtalonsa, kun en ollut riittävän skarppina... Juu ja neiti puri moneen osaan joulukuusen sähkökynttiläjohdon viime jouluna yöllä, kun virta ei ollut päällä. Jollain kumman konstilla se on hoksannut, mitä johtoa ei kannata syödä ja mitä kannattaa.

        Ihana kuulla, et en o ainoa, jolle käy näin.. Kissani ei ole siis hullu. haha! :D Kiitos paljon avusta! Katsotaan mitä proidi keksii niille johdoille jotka se pikkuriiviö on purrut.. se on autoalalla, niin osaa noita sähköjuttuja..
        ps. mullakin on neiti.. (taitaa olla tyttöjen juttuja noi ... )


      • oli täälläkin
        kissanomistaja kirjoitti:

        Ihana kuulla, et en o ainoa, jolle käy näin.. Kissani ei ole siis hullu. haha! :D Kiitos paljon avusta! Katsotaan mitä proidi keksii niille johdoille jotka se pikkuriiviö on purrut.. se on autoalalla, niin osaa noita sähköjuttuja..
        ps. mullakin on neiti.. (taitaa olla tyttöjen juttuja noi ... )

        Kyllä ne taitaa "hulluja" olla kaikesta huolimatta =) Mutta eiköhän tässä itse kukin vähän ole..


      • WestNight
        oli täälläkin kirjoitti:

        Kyllä ne taitaa "hulluja" olla kaikesta huolimatta =) Mutta eiköhän tässä itse kukin vähän ole..

        Meilläkin kissa on purrut johtoja. Juuri tässä näinä aikoina meni laturi.
        Pelkään, että jos kissa puree sähköjohdon poikki, niin voiko se kuolla sähköiskuun?!? En halua että rakas kissani kuolisi...
        Miten te vältytte kissan kamalalta nurkan takana vaanivalta kohtalolta?


      • Anonyymi

        Joskin vesihän johtaa erinomaisesti sähköä. Kun kissin hampit on syvällä johdossa, se voi saada sähköiskun jo silloin, ja omistaja myös, jos oikein ahkeraan sumutinpullon kanssa roiskii: vesi ja sähkö ovat hengenvaarallinen yhdistelmä.
        Johtoihin vaikkapa sitrusöljyä. Pysyy kissi pitkällä niistä, toistetaan kun tuoksu haalistuu ja kissa kiinnostuu.
        Myös nivea- voiteet inhottavat kissoja, sitäkin voi kokeilla.


    • poikanen11

      ei tosiaan oo tyttöjen juttu ku meidän poika tekee ihan samaa. Mulle sanottiin et etikkaa johtoihin niin koirilla on ainaki auttanu

    • Eläinystävä Kokkola

      Anna syödä. Yksi kunon sähköisku, niin loppuu johtojen pureskelu kerralla.
      Mutta ole paikalla, sillä oikosulku voi aiheuttaa tulipalon.
      Mitä yhdestä kissanrontista, mutta siinä voi tuhoutua koko omaisuus ja asukkaat päälle...
      Kuinkahan monta tulipaloa kissat (kanit, koirat, marsut, rotat ym:t lemmikit) ovatkaan aiheuttaneet. Näistä tulipaloista ei ota kukaan selvää. Todetaan vaan, että se aiheutui oikosulusta sähköjohdoissa.
      Joten lemmikit häkkeihin, aitauksiin, tarhoihin jne ja vapaa "jaloittelu/ulkoiluttaminen" ehdottomasti valjoissa tai valvottuna, ja silloinkin VAIN omalla pihalla.

      • oot tyhmä

        Mikään eläinystävä ei ajattele tollee


      • Röpi
        oot tyhmä kirjoitti:

        Mikään eläinystävä ei ajattele tollee

        Minäkin ajatt.että tällit niin oppii. Ei kissa siihen kuole. Minua on kyllä yleensä pidetty eläin rakkaana aina ???...Minun kissani eivät kylläkään pureksi johtoja. Se on yleensä merkki siitä,että ne jätetään yksin ja hoitamatta....revi tästä.


      • vittuuntunut1

        Voi vittu... Eläimet on joillekin tärkeitä eikä ne ole heille 'vain eläimiä' sama kun sanoisit että' anna vauvan syödä johtoja. Se saa tärskyn, ehkä kuolee mutta oppii eikä ainakaan käynyt talolle kuinkaan. ' ja ei kukaan halua kokoajan maksaa jostain uusista latureista yms. gosh..


      • Excuseme
        Röpi kirjoitti:

        Minäkin ajatt.että tällit niin oppii. Ei kissa siihen kuole. Minua on kyllä yleensä pidetty eläin rakkaana aina ???...Minun kissani eivät kylläkään pureksi johtoja. Se on yleensä merkki siitä,että ne jätetään yksin ja hoitamatta....revi tästä.

        Johtojen pureskelu on kyllä ihan normaalia ja yleistäkin varsinkin nuorilla kissoilla jotka leikkivät paljon (johdon kanssa näköjään mitä kivointa leikkiä). Ärsyttävää se kyllä on. Tuo teoriasi, että se on merkki laiminlyönnistä, ei pidä paikkaansa. Itse olen kotona lähes kaikki päivät, leikin kissojeni kanssa paljon, ulkoilutan niitä ja annan riittävästi ruokaa, ja silti toinen puree johtoja. Ilmeisesti eivät ole myöskään saanut sähköiskua, mutta kalliiksi se tulee kun kaikki laturit yms menevät säännöllisesti hajalle, jos on unohtanut piilottaa ne. "Revi tästä!"


      • Anonyymi
        Röpi kirjoitti:

        Minäkin ajatt.että tällit niin oppii. Ei kissa siihen kuole. Minua on kyllä yleensä pidetty eläin rakkaana aina ???...Minun kissani eivät kylläkään pureksi johtoja. Se on yleensä merkki siitä,että ne jätetään yksin ja hoitamatta....revi tästä.

        Mun kissa on hyvin hoidettu eikä jätetä yksin, silti nakertaa johdot ja ihan vielä naaman edessä


    • MIAUA

      Meillä myös kissalla on mieltymys johtoihin. Suihkeet eivät auttaneet, eikä sitruuna yms. Lopulta ostin myös muoviputkea johtojen ympärille ja nyt on johdot onneksi pysyneet ehjinä (:

      Kissojen rankaiseminen on turhaa. Koska kissat eivät osaa yhdistää, että miksi sai esim. suihkun.
      Jokaisen joka ottaa kissan lemmikikseen, täytyy varautua uhrauksiin ja että tuhoa on tulossa !

    • SähköinenKissa

      Meillä poika-kissa tykkäsi pureskella johtoja ja eräänä päivänä kun en vahtinut niin se raukka sai niistä sähköiskun... Onneksi ei kovin pahaa säikähti vain. Ei enää kyllä johtoja pure.

    • hermot menee

      Kolme kännykän laturia, kaksi kitaran kaapelia, kaksi modeemin puhelin johtoa, yksi modeemin muuntaja, digitaali valokuvakehyksen muuntaja, näppäimistön ja hiiren lähettimen johto, suoristusraudan johto sekä pari rca kaapelia tulevat mieleen. Rahaa näihin on mennyt satoja euroja! Ärsyttävää aina kerätä käytön jälkeen kaikki johdot nippuun ja kaapin päälle. Kohta saa kissa järsiä lyijysalaattia jos ei lopu. Mitkään putki viritelmiä en mitenkään pysty laittamaan, miten niitä johonkin kännykän laturiin tai suoristusrautoihin laitat. On se vaan perseestä jos lemmikki eläin määrää tahdin. Kumpi tässä olikaan kenenkä lemmikki?

    • puuhakatti

      Minun pitää kehua omaa kissiä 15 v. Ei koskaan oo purru mitään johtoja. Mutta jos jätän esim. koruja ja muita pieniä esineitä pöydälle niin kaikki tiputtaa lattialle ja piilottelee mattojen ja kaappien alle, samoin jos jää pikkuleipiä tai karkkeja pöydälle, nekin tiputtaa alas mutta ei syö.

      • Miumau123

        Meidän poikakissa puri etenkin nuorempana johtoja (monetkohan kännykän laturin johdot yms. kerkisivätkään tuhoutua, söi rintsikoiden olkaimenkin...). Aina töihin lähtiessäni irrotin osan johdoista seinästä, osiin laitoin sitruunaa tai muuta sellaista. Vanhemmiten, kissa on nyt 9-vuotias, taipumus on hitusen vähentynyt, mutta kyllä kännykät latautuvat edelleenkin oven takana ;) Foliolla olen päällystänyt monet johdot, esim. tietokoneen, ja vaikkapa joulukoristeiden.


    • Chew stoppa spray

      Auttoi ainakin meillä. Eläinkaupasta (taisi olla Faunatar) ostin ja n.7 euroa maksoi tuo pullo. Suihkutetaan vaan siihen mitä ei haluta kissan pureskelevan.

      Oma kissani on aivan hulluna johtoihin tosin pureskelee vain makuuhuoneestani johtoja tai olkkarista jos olen paikalla. Sitä mukaa kun suihkutin olkkarin johdot tuolla aineella kävi kissani jokaisen johdon maistamassa suussaan mut ole kertaakaan puraissut sen jälkeen. Voimakkaasti ainakin hausee omaan nenään heti suihkuttamisen jälkeen mutta siitä pääsee pienellä tuuletuksella. Esim. kännykän laturi jota tulee paljon käsiteltyä pitää aina silloin tällöin, kun alkaa kissaa taas kiinnostamaan, suihkuttaa uudelleen eli n.4kk välein. Yllättävän riittoisa pullo. Ei ole myrkyllistä.

    • Pimeitä katteja

      Meilllä kanssa kaikki kaiutinten johdot syöty ja jos jättää puhelimen yöksi lataukseen on sekin sit järsitty.

    • kallerxon

      varmaan annatte kissan saada tällin miettikääs ny vähä ku sielt tullee se 230volttii ni kyl siin on hengenlähtö kissal melko lähel

      • kurnaukurnau

        Se on eläinrääkkäystä ja siis rikos.


      • Mike952
        kurnaukurnau kirjoitti:

        Se on eläinrääkkäystä ja siis rikos.

        Mikä rikos tai elänrääkkäystä se on, et jos kissa on niin tyhmä ja Urpo et menee järsimään sähköjohtoja. Aivan kissan oma vika


    • helpooa

      Myynnissä on johtosuojia, kannattaa ostaa niitä.

    • Sannnnnnni

      Kissa ei pysty ymmärtämään rangaistusta (miten muuten sait sen pysymään nurkassa päivän, pulttasit kiinni?). Vettä voi suihkuttaa sikäli jos kissa ei voi tietää mistä se vesi tulee -koska "auktoriteetti" vaan ei ole kissallinen konsepti, se pystyy ymmärtämään teon ikävät seuraukset *jos ne johtuvat siitä teosta* (ie estän pöydille kiipeämistä laittamalla pöytäliinan reunalle esineitä jotka eivät paina paljoa mutta kolisevat roimasti tullessaan alas -> kissa oppii että pöydillä on meluisia esineitä joten niille ei kannata). Mutta jos ne johtuvat ihmisestä niin että kissakin huomaa se luulee että kiusaat tai olet itse sekaisin -se ei ymmärrä että sen pitäisi totella. Vai mitä ajattelisit jos työkaveri soittaisi pasuunalla korvaasi aina kun tartut kahvikuppiin? Että olet paha kun tartut kuppiin vai että kollegalla viiraa?
      Syömiskäytökset ovat helppoja; mausta se mitä ei pidä syödä hiton pahanmakuiseksi. Sivele vaikka vahvalla chillillä ja sitruunamehulla.

    • toimisko?

      Jossain oli vinkkinä ommella farkkukankaasta "putket" ja laittaa päät kiinni teipillä tai nippusiteellä johtojen päihin. Onko kukaan kokeillut. Tuohonhan voisi sitten suihkauttaa vielä jotain bergamottiöljyä tai situunaöljyä kankaaseen päälle.

    • Santsaa

      Joo o ei kissoille auta kyllä yhtään mikään tuohon, meillä ostettiin kaikenmaailman litkut sunmuut ja kylvetettii johot kaikessa mahollisessa jotta loppus, no loppuhan se sit viimein 8 x hdmi, 3 x puhelimenlaturia, 2 x kotiteatterin kajareiden piuhat ja viimesellä tuli seinä lamppu johon sit hampaat upottaessaan kissa sai tärskyn, kuuli pamauksen kun vanha sulake räjähti ja sai leuan alle semmosen sopivan mustan läiskän joka ei oo tähä päiväänkää mennessä hävinny ni ei oo nimittäi kumpikaa meidän nartuista johtoja syöny. Ei onneks henki kissalta lähtenyt!!

    • EiEnää

      Meillä loppui kerralla kun käytiin vicks-blue tahmalla kaikki piuhat lävitse. Samalla kertaa ostin reippaasti erilaisia leluja ja kissanminttu sumutetta, jotta kissat ohjautuisivat oikeiden lelujensa ääreen.
      Toinen mitä samalla kertaa tehtiin, oli piuhojen läpikäynti ja kaikkien mahdollisten piilottaminen huonekalujen taakse, ja mukavasti kutsuvien, roikkuvien piuhojen tiukennus muovikouruihin.'

      Nyt kun on paljon aktiviteetttejä ja muuta mukavaa tekemistä, ovat johdot saaneet olla rauhassa.

      • kurnaukurnau

        Oikea oivallus, kissa on turhautunut, kun ei ole aktiviteetteja.
        Kissan rankaiseminen on järjetöntä. Kissa korkeintaan hämmentyy ja menettää luottamuksen ´ihmiseensä´, koska ei yhdistä huonoa kohtelua johtojen pureskeluun.
        Ei eläin tiedä mitä johto ihmiselle tarkoittaa.


    • 12cal

      Kyllä se lyijy on paras lääke tuohonkin vaivaan!!!!!

      • heheheh

        Nimimerkillä 12cal ;D ;D ;D


      • Anonyymi

        Tuohon sun vaivaan juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon sun vaivaan juuri.

        Keksi laholatva uusia aloituksia äläkä koko ajan nostele vanhoja ketjuja vai eikö älli tai mielikuvitus riitä?


    • Anonyymi

      Niskastakiinni ja roikotat sitä siinä sit laita johdot pois ettei kissa enää nää niitä ja laitat semmoseen huoneeseen sen asustelemaan ja oleskelemaan missä EI OLE johtoja.

      • Anonyymi

        Ei nyt aivan noin...
        Kissasi jos se nyt on vielä elossa...mutta vinkiksi kaikille muillekin.
        Kissa joka pureksii sähkökaapeleita tarvitsee ulkoilutusta jossa se voi tyydyttää sen luontaisen tarpeen pureksia ruohoja ja talvella varpuja saadakseen tiettyjä vaikuttavia aineita suolistonsa kunnon ylläpitämiseksi.
        Myös kissan hampaiden kunto kannattaa tarkistaa..Jos ei anna kissalleen pureksittavaa ruokaa tulee hammaskiveä ja ientulehduksia sen johdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt aivan noin...
        Kissasi jos se nyt on vielä elossa...mutta vinkiksi kaikille muillekin.
        Kissa joka pureksii sähkökaapeleita tarvitsee ulkoilutusta jossa se voi tyydyttää sen luontaisen tarpeen pureksia ruohoja ja talvella varpuja saadakseen tiettyjä vaikuttavia aineita suolistonsa kunnon ylläpitämiseksi.
        Myös kissan hampaiden kunto kannattaa tarkistaa..Jos ei anna kissalleen pureksittavaa ruokaa tulee hammaskiveä ja ientulehduksia sen johdosta.

        Tätäkin ulkoiluttamista oon lukenut muualtakin ja testannut mutta kun kissa ei suostu liikkumaan valjaissa. Kuitenkaan ei vapaaksi voida päästää kun meillä on kaikeinlisäksi naapureita jotka inhoaa kissoja ja ovat uhanneet tappaa entisten asukkaiden kissat! Kun valjaisiin kissan laitan ja avaan ulko-oven niin kisu ryntää ovesta ulos mutta ei enempää tee. Sitten hän jää istumaa oven ulkopuolelle


      • Anonyymi

        just ihan niinhän se käy


    • Anonyymi

      Meilläkin sama ongelma! Mulla on kissa 7kk ja ensin oli tosi kiltti eikä tehny juurikaan mitään pahaa ja sit yhtäkkiä huomattiin että meidän eri johtoja menee poikki meillä nyt menny rikki

      - 3 laturia
      - 4 kuulokkeet
      - eilen meni tietokoneen näppäimistön ja kaiuttimien piuhat...

    • Anonyymi

      Tiikerisalvaa tai Vicksiä johtoihin. Ei muuten maistu hyvältä.

    • Anonyymi

      Johdot suojaputkiin!

    • Anonyymi

      Tee semmonen tahna, johon sekoitat Bepanthen-voidetta, kanelia, kardemummaa, chiliä ja mustapippuria. Sitten vaan sivelet tahnaa johtoihin. Eipä maistu enää !

    • Anonyymi

      Haista pask

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe