sh-opiskelijana HUS:lla

ihmetys??

Olen kesätöissä HUS:lla.Olen siis sh-opiskelija,mutta HUS:lla en kuulemma voi tehdä sh:n sijaisuutta,koska Hus vaatii siihen sh-opiskelijalta 180 op(esim Helsingin kaupungilla vaaditaan vain 150 op) ja minulla on nyt 163 op kasassa. No,nyt teen sitten EPÄPÄTEVÄÄ LÄHIHOITAJAA eli lähihoitajan palkasta -5%. Onko oikein? Sain samaa palkkaa viime kesänä vaikka opintopisteitä oli vain 89.

11

6616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulut kesken...

Noihin opintopisteisiin on nyt tullut uudet säännökset ja ne on tullut eduskunnasta.

• alkup.kirjoittaja

Haloo! Oletko itse katsonut uutisia/lukenut lehtiä?? TIEDÄN KYLLÄ,että eduskunnalta on tullut UUDET SÄÄNNÖKSET tähän asiaan!! Ja tässä sinulle tietoa uusista säännöksistä: Sairaanhoitajan sijaisuuden voi tehdä sairaanhoitajaopiskelija,jolla on opintoja 150 op!!!! Miksi Hus vaatii 180 op? Kun esim. muut sairaanhoitopiirit(kyse siis näissäkin tapauksissa nimenomaan erikoissairaanhoidosta,kuten myös HUS:lla)vaativat vain 150 op,joillekin riittää jopa vain 140 op.

Noh,jokatapauksessa..On outoa,että en saa edes koskea lääkkeisiin,vaikka esin viime kesänä jaoin lääkkeitä,vaikka opintopisteitä oli alle 100.Että näin.Vaikka toisaalta;jos minut on kerran palkattu epäpätevänä lähihoitajana(vaikka olen pian valmis sh)ja saan näin ollen huomattavasti huonompaa palkkaa,pidän myös huolen siitä,että en todellakaan tee MITÄÄN,mikä ei epäpätevän lähärin toimenkuaavn kuulu.En aio koskeakaan lääkkeisiin,en edes anna potilaille lääkkeitä;EI KUULU TOIMENKUVAAN.Jos kerran saan huonompaa palkkaa,en myöskään aio ottaa yhtään sellaista vastuuta,mikä ei epäätevälle kuulu.Vaikka kuinka toimintani häiritsisi osaston päivärytmiä ja aiheuttaisi kiirettä,so what.En ylitä toimenkuvaani,ennen kuin palkkani nousee.