sh-opiskelijana HUS:lla

ihmetys??

Olen kesätöissä HUS:lla.Olen siis sh-opiskelija,mutta HUS:lla en kuulemma voi tehdä sh:n sijaisuutta,koska Hus vaatii siihen sh-opiskelijalta 180 op(esim Helsingin kaupungilla vaaditaan vain 150 op) ja minulla on nyt 163 op kasassa. No,nyt teen sitten EPÄPÄTEVÄÄ LÄHIHOITAJAA eli lähihoitajan palkasta -5%. Onko oikein? Sain samaa palkkaa viime kesänä vaikka opintopisteitä oli vain 89.

11

6616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulut kesken...

Noihin opintopisteisiin on nyt tullut uudet säännökset ja ne on tullut eduskunnasta.

• alkup.kirjoittaja

Haloo! Oletko itse katsonut uutisia/lukenut lehtiä?? TIEDÄN KYLLÄ,että eduskunnalta on tullut UUDET SÄÄNNÖKSET tähän asiaan!! Ja tässä sinulle tietoa uusista säännöksistä: Sairaanhoitajan sijaisuuden voi tehdä sairaanhoitajaopiskelija,jolla on opintoja 150 op!!!! Miksi Hus vaatii 180 op? Kun esim. muut sairaanhoitopiirit(kyse siis näissäkin tapauksissa nimenomaan erikoissairaanhoidosta,kuten myös HUS:lla)vaativat vain 150 op,joillekin riittää jopa vain 140 op.

Noh,jokatapauksessa..On outoa,että en saa edes koskea lääkkeisiin,vaikka esin viime kesänä jaoin lääkkeitä,vaikka opintopisteitä oli alle 100.Että näin.Vaikka toisaalta;jos minut on kerran palkattu epäpätevänä lähihoitajana(vaikka olen pian valmis sh)ja saan näin ollen huomattavasti huonompaa palkkaa,pidän myös huolen siitä,että en todellakaan tee MITÄÄN,mikä ei epäpätevän lähärin toimenkuaavn kuulu.En aio koskeakaan lääkkeisiin,en edes anna potilaille lääkkeitä;EI KUULU TOIMENKUVAAN.Jos kerran saan huonompaa palkkaa,en myöskään aio ottaa yhtään sellaista vastuuta,mikä ei epäätevälle kuulu.Vaikka kuinka toimintani häiritsisi osaston päivärytmiä ja aiheuttaisi kiirettä,so what.En ylitä toimenkuvaani,ennen kuin palkkani nousee.

Huvittavinta tässä on se,että osallistuin lääkekoulutukseen,mutta en kuitenkaan saa lääkkeitä jakaa!Kahden päivän lääkekoulutus ja sitten ilmoitetaankin yhtenä päivänä,että et saakaan mitään lääkelupia! Jep.

• alkup.kirjoittaja

No,jos HUS kerran vaatii sen 180 op,niin ei voi mitään.Olisnpa tajunnut mennä kaupungille töihin! Olisin saanut tehdä sh:n sijaisuuden ja saanut melkein parisataa euroa paremman palkan.Pitikin olla niin ajattelematon,etten tajunnut tätä! Jotenkin ajattelin,että HUS:lta saa hyvää työkokemusta ym,mutta jos ei edes lääkkeitä saa jakaa niin ei tässä ainakaan ammattitaito kartu.

• kohdalleen..

..ja ammattitaitokin karttuu!

Hyvää Juhannusta - anyway ;)

• auki, saat

paljon sellaista TIETOA, jota et luennoilla saa.
        Lääkkeenjako ja lääkehuolto on pelkkää perustyötä ja pelkkää tekniikkaa, ei siinäkään ammattitaito kerry!
        Enenmmän opit kuuntelemalla potilaita ja kyselemällä heiltä...mielellään kertovat vaivoistaan ja oireistaan joita voit sitten hyödyntää koulussa ja tulevana sairaanhoitajana.

• alkup.kirj
        kohdalleen.. kirjoitti:

..ja ammattitaitokin karttuu!

Hyvää Juhannusta - anyway ;)

Mitä vikaa asenteessa on,jos haluaa oppia? mutta jos ei saa tehdä edes lähärin työtä,niin ei kartu ammattitaito ei.

• ja jep jep
        alkup.kirj kirjoitti:

Mitä vikaa asenteessa on,jos haluaa oppia? mutta jos ei saa tehdä edes lähärin työtä,niin ei kartu ammattitaito ei.

Ymmärrän oikein hyvin halusi oppia ja nuoren, pian valmistuvan sairaanhoitajan innokkuuden. Myös kiukkuisuutesi.
        Ehkäpä juuri se kiukku ja harmi saivat sinut kirjoittamaan:

"Vaikka toisaalta;jos minut on kerran palkattu epäpätevänä lähihoitajana(vaikka olen pian valmis sh)ja saan näin ollen huomattavasti huonompaa palkkaa,pidän myös huolen siitä,että en todellakaan tee MITÄÄN,mikä ei epäpätevän lähärin toimenkuaavn kuulu.En aio koskeakaan lääkkeisiin,en edes anna potilaille lääkkeitä;EI KUULU TOIMENKUVAAN.Jos kerran saan huonompaa palkkaa,en myöskään aio ottaa yhtään sellaista vastuuta,mikä ei epäätevälle kuulu.Vaikka kuinka toimintani häiritsisi osaston päivärytmiä ja aiheuttaisi kiirettä,so what.En ylitä toimenkuvaani,ennen kuin palkkani nousee".

Koska osin omien valintojesi takia olet nykyisessä tilanteessa, tuollainen "so what" -asenne ei kuulu työpaikallesi hoitotyöhön. Teitpä sitä millä tahansa nimikkeellä.

Edelleenkin Hyvää Jussia toivotellen ja mökkitielle suunnaten.

• alkup.kirj
        auki, saat kirjoitti:

paljon sellaista TIETOA, jota et luennoilla saa.
        Lääkkeenjako ja lääkehuolto on pelkkää perustyötä ja pelkkää tekniikkaa, ei siinäkään ammattitaito kerry!
        Enenmmän opit kuuntelemalla potilaita ja kyselemällä heiltä...mielellään kertovat vaivoistaan ja oireistaan joita voit sitten hyödyntää koulussa ja tulevana sairaanhoitajana.

eipä siinä muuten mitään,mutta kun olen jo kaksi edellistä kesää tehnyt epäpätevää lähihoitajaa,joten olisi kerrankin ollut kiva "päästä käsiksi lääkkeisiin" ym. UUTTA. Lähihoitajan hommia olen tehnyt koko opintojeni ajan myös keikkalaisena.Ja en tarkoittanut,ettenkä teksi nyt MITÄÄN töitä,tottakai kuuntelen potilast ja haluan auttaa! En kai muuten olisi hakeutunut hoitoalalle! Tarkoitan,että työnantajat maksavat mielellään vähemmän palkkaa,jos vaan jotain voidaan vähentää,siksipä jos kerran olen epäpätevä,ei minulle mielestäni myöskään kuulu sama vastuu kuin päteville! Vai mitä olette mieltä??

• niin paljon
        alkup.kirj kirjoitti:

eipä siinä muuten mitään,mutta kun olen jo kaksi edellistä kesää tehnyt epäpätevää lähihoitajaa,joten olisi kerrankin ollut kiva "päästä käsiksi lääkkeisiin" ym. UUTTA. Lähihoitajan hommia olen tehnyt koko opintojeni ajan myös keikkalaisena.Ja en tarkoittanut,ettenkä teksi nyt MITÄÄN töitä,tottakai kuuntelen potilast ja haluan auttaa! En kai muuten olisi hakeutunut hoitoalalle! Tarkoitan,että työnantajat maksavat mielellään vähemmän palkkaa,jos vaan jotain voidaan vähentää,siksipä jos kerran olen epäpätevä,ei minulle mielestäni myöskään kuulu sama vastuu kuin päteville! Vai mitä olette mieltä??

kesätyöpaikkavaihtoehtoja, että voit ihan itse valita, minne menet töihin. HUS on päättänyt ottaa tuollaisen linjan pätevyyden kanssa ja saa sen ihan rauhassa ottaa. Olisit itse ottanut palkka-asioista selvää ennen kuin menit sinne töihin. Itsekin olen töissä HUS:lla, otin selvää palkka-asioista ennen töihin menoa. Olisin saanut todella paljon parempaa palkkaa muualla, mutta HUS oli lähempänä ja mielenkiintoisempi työpaikka. Joka tapauksessa on aivan jokaisen oma valinta tässä työtilanteessa, minne menee kesätöihin, ja myöskin vain itseään saa syyttää, jos ei ole selvittänyt asioita etukäteen.

• xxxxxxxxxhhhhhhhhh

tollasta eukkoo ei kukaan haluu duuniin

• woijoies

Minäkin teen lähihoitajan sijaisuutta kesällä hussin sairaalassa, kun on ylittänyt 120 op saa lähärin täyden palkan, mutta kyllä palkkakuitissa kuitenkin lukee epäpätevä. Olen about samoissa op saldossa sinun kanssa, kolmas vuosi ohi ja vuoden sisään pitäis olla sh paperit kädessä!!

Asenne sulla kyllä on ihan pielessä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5841
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3216
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2701
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2504
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2219
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2151
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1886
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1578
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      268
      1238
    Aihe