Naurakaa vaan, mutta mullakin on Linuxista kokemusta jo 1990-luvulta :)
1997-98 vaihteissa ja tuo asentui hyvin silloinseen PC-koneeseeni.
taitaa olla vielä tuo sinikantinen kirja tallessa mulla.
http://www.linuxjournal.com/article/2671
Sittemmin vaivuin useammin epätoivoon linuxien ja Windowsien välillä ja päädyin nykyiseen Maciin vuosi sitten :)
Eka linux kokemus..
4
450
Vastaukset
- mika2
.... oli eka Linux kokemus joskus vuosituhannen vaihteessa varmaan vuonna 1999 jolloin onnistuin kokeilemaan suomalaista Best-Linuxia. Vaivuin myös epätoivoon ja palasin Windosiin vielä muutamaksi vuodeksi. 2006 palasin Linuxin pariin Ubuntun avulla ja sille tielle jäin, mutta jatkoin matkaa 2007 alusta maciin ja nyt on käytössä kaksi macia ja yksi openSuse linux kone. Näillä näkymin en ole palaamassa windowsiin ihan heti.
- -jekke-
2005 kun kokeilin Ubuntua ja se jäi, Windwosin pudotin kokonaan pois kun vuosi sen jälkeen tuli uuden koneen teettäminen eteen.
Olen kokeillut muitakin jakeluita mutta Ubuntun osaan hyvin niin sitä käytän. Ubuntussa ihastuin erityisesti työpöydän selkeyteen ja miten upeasti ohjelmien asennus oli tehty, pakettivarastot ja ohjelmalähteet... wow aattelin että täähän on nerokasta. Hiton helppoa kun ei tarvi netissä googlata ja valkata kaikenkirjavaa ohjelmasälää ja Linuxohjelmat ovat pääasiassa selkeitä ja tarkoituksenmukaisia ilman mitään "kaupallistakrääsää" ja turhia ominaisuuksia. Ja nyttemin tykkään personoida ulkoasun ja muutenkin "viritellä" omiin tarpeisiin sopivammaksi... sitä ei oikein Winukoilla voi tehdä.
Läppäri olisi hankinnassa ja se on varmastikin Macbook tai sitten miniläppäri OpenSUSElla jollaisesta joku tuolla kertoi kuullensa, että olisi tulossa.
- nauraa?
kun oma ensimmäinen linux-kokeilu oli joskus Slackware 2.2, jossa oli kernelinä hulpea 1.2. Uusin Slackwaren versio on 12.1.
ollut jotain -93..94 kun ekan kerran kokeilin slakkiwaaria ja siitä lähtien enemmän ja vähemmän aktiivisesti muutamat eri distrot roikkuneet mukana!
Taitaa asennusmediat vieläkin olla tallella, siis se josta silloisessa koulussa kopsasin 3.5" korpuille ja koulun päätteeksi sit asuntolassa asentelin (486DX2-66 kellotettuna 80MHz)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412