HYVÄÄ JUHANNUSTA

Elisama

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE.

98

3183

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

      Hyvää Juhannusta,aiotko leiritulille suunnata,vai olla kotosalla:)Olkoon juhannuksesi kuitenkin antoisa,ja vielä jos sää suosivat,niin ei ole valittamisen aihetta;)Eihän vaan?

      • Zom

        ...juhannusta sinulle Ira¤ ja sinulle Elisama, samoin kaikille muillekin. 46 vuotta sitten juhannuksena ukkokulta ja minä tapasimme toisemme. Sitä valintaa emme ole koskaan katuneet. Nyt on sitten vähän erilainen juhannus.


      • marliisi54
        Zom kirjoitti:

        ...juhannusta sinulle Ira¤ ja sinulle Elisama, samoin kaikille muillekin. 46 vuotta sitten juhannuksena ukkokulta ja minä tapasimme toisemme. Sitä valintaa emme ole koskaan katuneet. Nyt on sitten vähän erilainen juhannus.

        hyvää juhannusta kaikille,nautitaan keskikesän juhlasta.


      • Elisama

        Olin lapseni luona tänään ja hän tulee huomenna meille.
        Taitaisi leiritulet sammua kun sataa välillä aika rankasti.
        Ei valittamista.


      • Elisama
        Zom kirjoitti:

        ...juhannusta sinulle Ira¤ ja sinulle Elisama, samoin kaikille muillekin. 46 vuotta sitten juhannuksena ukkokulta ja minä tapasimme toisemme. Sitä valintaa emme ole koskaan katuneet. Nyt on sitten vähän erilainen juhannus.

        On teillä ollut pitkä taival yhdessä. Toivotaan että jatkuu vielä vuosia.


      • vanhavaimo
        Zom kirjoitti:

        ...juhannusta sinulle Ira¤ ja sinulle Elisama, samoin kaikille muillekin. 46 vuotta sitten juhannuksena ukkokulta ja minä tapasimme toisemme. Sitä valintaa emme ole koskaan katuneet. Nyt on sitten vähän erilainen juhannus.

        Meilläkin oli erlainen juhannus. Olemmepa olleet samaan aikaan pesäntekoa aloittelemassa, me olimme menneet kihloihin juhannuksen alla 46 vuotta sitten ja hyvin on mennyt, jatkoaikaa rukoilemme.


      • mum-me-li
        Elisama kirjoitti:

        On teillä ollut pitkä taival yhdessä. Toivotaan että jatkuu vielä vuosia.

        rippikouluun ja silloinen poikaystävä lähti armeijaan.
        Seurustelu siihen aikaan oli ihan toisenlaista kun nykyään.
        Ensimmäisen vuoden aikana näimme vain muutaman kerran,kirjeet kulki ahkeraan.


    • Karjalankägönen

      Juhannustervveiset tiältä Karjalasta!Tuullo leuhottaa niin lämpimästi,ilimassa tuoksuu pihlajan-ja sirreenilöihen kukat.Käit kukkuu ja piäskyset livertellöö.Mie istuin tuossa kuistilla kahvvii hörppimässä ja kahtelin tätä luonnon kaunneutta.Mieli on niin onnellinen ja keppee!Eritystervveiset Zomille ja palstan "vanahoille vakkariloille!"

      • Zom

        ...terveisistä! Juuri oikeanlainen juhannustunnelma tuli kuvauksestasi. Oikein nenässä tuntui sireenien huumaava tuoksu :)


      • yksinäisyys tappaa, kun ei ...

        Niin taas yksinäinen juhannus, kaupunkiasunto, vesistöt kaukana. Kukaanhan ei halua yksinolevaa naista kutsua mökilleen, ei ns. ystävätkään. No, sukua heillä lienee vieraina tarpeeksi.

        Tulee taas mieleen, miksi minun yleensä piti selvitä hengissä. Elämä ei aina ole elämisen arvoista. Tuolla rintasyöpäpalstalla on juuri menehtynyt nuori nainan, jolla 5 pientä lasta.
        He olisivat tarvinneet äitiään, minua ei enää kukaan tarvitse.

        No niin, antaa tulla nyt sitten moitteita. Näinhän EI saa ajatella. Minulla on vaan niin paha olla!


      • kohtalo minullakin
        yksinäisyys tappaa, kun ei ... kirjoitti:

        Niin taas yksinäinen juhannus, kaupunkiasunto, vesistöt kaukana. Kukaanhan ei halua yksinolevaa naista kutsua mökilleen, ei ns. ystävätkään. No, sukua heillä lienee vieraina tarpeeksi.

        Tulee taas mieleen, miksi minun yleensä piti selvitä hengissä. Elämä ei aina ole elämisen arvoista. Tuolla rintasyöpäpalstalla on juuri menehtynyt nuori nainan, jolla 5 pientä lasta.
        He olisivat tarvinneet äitiään, minua ei enää kukaan tarvitse.

        No niin, antaa tulla nyt sitten moitteita. Näinhän EI saa ajatella. Minulla on vaan niin paha olla!

        Minua niin kosketti tuo sinun kirjoituksesi. Minulla on samanlainen kohtalo. Olen yksin juhannuksen kaupunkiasunnossa ja olen myös aika yksinäinen varsinkin näin juhlapyhinä kun tuntuu, että kaikki muut ovat yhdessä ja onnellisia. Selvisin rintasyövästä ja olen myös monesti ajatellut että miksi. Ehkäpä meille on vielä jotain tarjolla, jotain hyvää varattuna. Kaitpa tällä jatkoajalla on jokin tarkoitus. Kävin äsken pitkällä lenkillä, kiersin sellaisen rantareitin. Illalla aion lähteä tuonne rannalle. Siellä on juhannuksen julistus klo 18 ja sitten musiikkiesityksiä isossa teltassa. Lähde sinäkin ulos. Minäkin menen ihan yksin. Jospa siellä vaikka tapaisi muita ihmisiä. Olisi kiva jutella sinun kanssasi enemmänkin. Oikein hyvää juhannusta sinulle. Muista, meitä on monta samanlaista yksinäistä.


      • Karjalankägönen
        yksinäisyys tappaa, kun ei ... kirjoitti:

        Niin taas yksinäinen juhannus, kaupunkiasunto, vesistöt kaukana. Kukaanhan ei halua yksinolevaa naista kutsua mökilleen, ei ns. ystävätkään. No, sukua heillä lienee vieraina tarpeeksi.

        Tulee taas mieleen, miksi minun yleensä piti selvitä hengissä. Elämä ei aina ole elämisen arvoista. Tuolla rintasyöpäpalstalla on juuri menehtynyt nuori nainan, jolla 5 pientä lasta.
        He olisivat tarvinneet äitiään, minua ei enää kukaan tarvitse.

        No niin, antaa tulla nyt sitten moitteita. Näinhän EI saa ajatella. Minulla on vaan niin paha olla!

        mutta en tunne ihtteeni yksinäiseks.Oon ainnaa viihtynä hiljasuuvessa ja omissa oloissani!Äittii tuossa juoksen kahtomassa vähä vällii-äsken juottii siellä kahvit,laitoin ruuan uunniin ja äiti rupes päiväettonneelle.Illemmalla sit käytän hänet suihkussa-petivuatteet on tuultumassa ja puhttaat,tuoksuvat liinavuatteet varattuna.Hänellä puhelin soi vähä vällii-ystävät muisttaat häntä ja hyvä niin.Miun poika tulloo huomenna käymmään morssiimesa kans-heilläkkii eka Juhannus omassa koissa.Ylleesä on sisaren kans vietetty Juhannusta tiällä meillä,mut nyt hänellä sattuu yövuoro,mut tulloohan hiän uamulla nukkummaan tuohon mökkiisä!Eipähän se tää Juhannus oikkeesttaan poikkee muista päivistä-samanlaisena pyssyy elämän mänö:DSuapihan sitä ite kuhi ajatella niiku haluvvaa-ei meillä oo oikeutta moittimmaan ruveta kenenkkää ajatukssii!


      • yksinän
        Karjalankägönen kirjoitti:

        mutta en tunne ihtteeni yksinäiseks.Oon ainnaa viihtynä hiljasuuvessa ja omissa oloissani!Äittii tuossa juoksen kahtomassa vähä vällii-äsken juottii siellä kahvit,laitoin ruuan uunniin ja äiti rupes päiväettonneelle.Illemmalla sit käytän hänet suihkussa-petivuatteet on tuultumassa ja puhttaat,tuoksuvat liinavuatteet varattuna.Hänellä puhelin soi vähä vällii-ystävät muisttaat häntä ja hyvä niin.Miun poika tulloo huomenna käymmään morssiimesa kans-heilläkkii eka Juhannus omassa koissa.Ylleesä on sisaren kans vietetty Juhannusta tiällä meillä,mut nyt hänellä sattuu yövuoro,mut tulloohan hiän uamulla nukkummaan tuohon mökkiisä!Eipähän se tää Juhannus oikkeesttaan poikkee muista päivistä-samanlaisena pyssyy elämän mänö:DSuapihan sitä ite kuhi ajatella niiku haluvvaa-ei meillä oo oikeutta moittimmaan ruveta kenenkkää ajatukssii!

        Ethän sinä olekaan yksin. Sinulla on äiti siinä lähellä ja poika tulee morsiamen kanssa. Minä asun ja elän ihan yksin. Viihdyn kyllä yksinkin mutta näin juhlapyhinä joskus mietin millaista olisi jos olisi oma perhe. Myös silloin kun sairastin ajattelin miltä tuntuisi jos joku hoitaisi, paijaisi ja hieroisi, olisi lähellä ja pitäisi huolta.


      • Elisama
        yksinäisyys tappaa, kun ei ... kirjoitti:

        Niin taas yksinäinen juhannus, kaupunkiasunto, vesistöt kaukana. Kukaanhan ei halua yksinolevaa naista kutsua mökilleen, ei ns. ystävätkään. No, sukua heillä lienee vieraina tarpeeksi.

        Tulee taas mieleen, miksi minun yleensä piti selvitä hengissä. Elämä ei aina ole elämisen arvoista. Tuolla rintasyöpäpalstalla on juuri menehtynyt nuori nainan, jolla 5 pientä lasta.
        He olisivat tarvinneet äitiään, minua ei enää kukaan tarvitse.

        No niin, antaa tulla nyt sitten moitteita. Näinhän EI saa ajatella. Minulla on vaan niin paha olla!

        ihan vapaasti voit kertoa pahastakin olosta. Tämähän on vertaistukipalsta, ainakin pitäisi.
        Tiedän kuinka moni on yksinäinen tänäkin Juhannuksena.
        Vedän erästä syrjäyneiden ja yksinäisten tukiryhmää ja kokoonnuimme juuri.
        Tuo valtava yksinäisyys oli heilläkin päällimäisen ja tarpeettomuuden tuntu.
        Kuitenkin jokainen ihminen ja ihmiselämä on arvokas ja kallis, ei kukaan ole tarpeeton.
        Eikä siellä ole sellaisia ryhmiä tai harrastepiirejä joihin voisit mennä mukaan.


      • Elisama
        kohtalo minullakin kirjoitti:

        Minua niin kosketti tuo sinun kirjoituksesi. Minulla on samanlainen kohtalo. Olen yksin juhannuksen kaupunkiasunnossa ja olen myös aika yksinäinen varsinkin näin juhlapyhinä kun tuntuu, että kaikki muut ovat yhdessä ja onnellisia. Selvisin rintasyövästä ja olen myös monesti ajatellut että miksi. Ehkäpä meille on vielä jotain tarjolla, jotain hyvää varattuna. Kaitpa tällä jatkoajalla on jokin tarkoitus. Kävin äsken pitkällä lenkillä, kiersin sellaisen rantareitin. Illalla aion lähteä tuonne rannalle. Siellä on juhannuksen julistus klo 18 ja sitten musiikkiesityksiä isossa teltassa. Lähde sinäkin ulos. Minäkin menen ihan yksin. Jospa siellä vaikka tapaisi muita ihmisiä. Olisi kiva jutella sinun kanssasi enemmänkin. Oikein hyvää juhannusta sinulle. Muista, meitä on monta samanlaista yksinäistä.

        Tuo on hyvä että olet lähtenyt liikkeelle.
        Pahinta on jäädä kotiin suremaan yksinäisyyttä.


      • Elisama

        Kuules sirittäjä, vai "vanhoille vakkariloille".
        Minähän en ole vanha, juuri pääsin rippikoulusta heti kolmannella yrittämällä ja nyt menen autokouluun. Vai muka vanha.
        Nypin sulta höyhenet kun kiinni saan kuin noin sanoit nuorelle pojalle. Jaa niin jos ne kaikki muut on vanhoja ;;))) No saat pitää pari höyhentä.


      • Karjalankägönen
        Elisama kirjoitti:

        Kuules sirittäjä, vai "vanhoille vakkariloille".
        Minähän en ole vanha, juuri pääsin rippikoulusta heti kolmannella yrittämällä ja nyt menen autokouluun. Vai muka vanha.
        Nypin sulta höyhenet kun kiinni saan kuin noin sanoit nuorelle pojalle. Jaa niin jos ne kaikki muut on vanhoja ;;))) No saat pitää pari höyhentä.

        höyhennä minnuu kesken kesän-enhän mie ilikkii tiältä metästä alasti tulla poikkeen.Ja oishan se tutistiloillakkii jo ilikkee,jos kynityn käin näkisivät kukkumassa-taikka vaikkapa nukkumassahhii!No,siun Juhannus on tainna hyvin perreen kans männä?Mie tässä ruokkii oun touhunna,kun poika ja miniä tulloot syömmään!


      • Elisama
        Karjalankägönen kirjoitti:

        höyhennä minnuu kesken kesän-enhän mie ilikkii tiältä metästä alasti tulla poikkeen.Ja oishan se tutistiloillakkii jo ilikkee,jos kynityn käin näkisivät kukkumassa-taikka vaikkapa nukkumassahhii!No,siun Juhannus on tainna hyvin perreen kans männä?Mie tässä ruokkii oun touhunna,kun poika ja miniä tulloot syömmään!

        Hyvin on mennyt.
        Eilen oltiin pojan luna ja tänään oli poika meillä. Tulee vielä huomenna. Välimatkaa on alle 30 km.
        No olkoon en kyni. Eihän kukaan tuntis mikä lintu on kyseessä jos ei höyheniä olisi, voisi luulla vaikka nälkäkurjeksi.


      • yksinäisyys tappaa
        kohtalo minullakin kirjoitti:

        Minua niin kosketti tuo sinun kirjoituksesi. Minulla on samanlainen kohtalo. Olen yksin juhannuksen kaupunkiasunnossa ja olen myös aika yksinäinen varsinkin näin juhlapyhinä kun tuntuu, että kaikki muut ovat yhdessä ja onnellisia. Selvisin rintasyövästä ja olen myös monesti ajatellut että miksi. Ehkäpä meille on vielä jotain tarjolla, jotain hyvää varattuna. Kaitpa tällä jatkoajalla on jokin tarkoitus. Kävin äsken pitkällä lenkillä, kiersin sellaisen rantareitin. Illalla aion lähteä tuonne rannalle. Siellä on juhannuksen julistus klo 18 ja sitten musiikkiesityksiä isossa teltassa. Lähde sinäkin ulos. Minäkin menen ihan yksin. Jospa siellä vaikka tapaisi muita ihmisiä. Olisi kiva jutella sinun kanssasi enemmänkin. Oikein hyvää juhannusta sinulle. Muista, meitä on monta samanlaista yksinäistä.

        Itkuhan siinä pääsi kun luin vastauksesi.

        Olen jotenkin niin outo ihminen, pelkään kanssaihmisiä, on liikaa huonoja kokemuksia.
        Nyt sitten saan maksaa siitä, että valitsin tämän "sinkkuelämän" aikoinaan. Kivaakin oli, enkä kadu mitään. Vaan on vaikea olla ihmisten kanssa. En vaan ole sosiaalinen.

        No nyt taas töihin maanantaina, siellä sentään on elämää. Ettei keskustelut jää vain kaupan kassan kanssa jutusteluksi.


      • yksinäisyys tappaa
        yksinän kirjoitti:

        Ethän sinä olekaan yksin. Sinulla on äiti siinä lähellä ja poika tulee morsiamen kanssa. Minä asun ja elän ihan yksin. Viihdyn kyllä yksinkin mutta näin juhlapyhinä joskus mietin millaista olisi jos olisi oma perhe. Myös silloin kun sairastin ajattelin miltä tuntuisi jos joku hoitaisi, paijaisi ja hieroisi, olisi lähellä ja pitäisi huolta.

        Ihan kuin minun ajatuksiani! Ilmeisesti me, jotka olemme yksin jopa nautimme sairastamisesta omalla traagisella tavallamme. Jos ei ole aikoihin kokenut toisen huolenpitoa, tuntuu kuin lääkärit ja hoitajat olisivat vähän kuin niitä isiä ja äitejä tai rakastettuja. Ja he ovat aina kiinnostuneita juuri minun(kin) voinnistani..=)
        Minä tunsin jotenkin surua kun sädehoidot loppuivat, jokapäiväinen juttuhetki taksinkuljettajankin kanssa oli uskomattoman tärkeä.

        Niin, säälittäväähän tuollainen on - varmaan useimpien mielestä. Mutta halusinpa kirjoittaa tästäkin. Jospa joku, jolla on samoja tuntemuksia lukee tämän ja huomaa myös, ettei olekaan niin omituinen otus... On minullakin aikuinen lapsi, mutta mieluummin annan hänen elää omaa nuoruuttaan kihlattuna kanssa, ei lapsen kuulu kantaa äidin taakkaa.


      • tavattaisiin
        yksinäisyys tappaa kirjoitti:

        Itkuhan siinä pääsi kun luin vastauksesi.

        Olen jotenkin niin outo ihminen, pelkään kanssaihmisiä, on liikaa huonoja kokemuksia.
        Nyt sitten saan maksaa siitä, että valitsin tämän "sinkkuelämän" aikoinaan. Kivaakin oli, enkä kadu mitään. Vaan on vaikea olla ihmisten kanssa. En vaan ole sosiaalinen.

        No nyt taas töihin maanantaina, siellä sentään on elämää. Ettei keskustelut jää vain kaupan kassan kanssa jutusteluksi.

        Voi jos minulla olisi mahdollisuus ottaisin sinut mukaan ja veisin perjantaina Jari Sillanpään konserttiin ja syksyllä teatteriin, käytäis elokuvissa ja hyvää ruokaa syömässä hienossa ravintolassa punaviinin saattelemana. Minä joudun tekemään tämän ihan yksin. Minä olen se yksinäinen, joka vastasin sinulle ekana. Minullakin on huonoja kokemuksia ihmissuhteista ja päätin elää yksin.


    • sinulle..

      elisama samoin kaikille :-)

      • Ira¤

        väliä juostessa,.ensin nuoren äidin jouna,ja sitten poikani juona,-----tänään jaksoi jo lukea,ja sai kuoin teetä,joten eiköhän parempaan mennä.Hyvää jussia tosiaan kaikille,


      • Elisama

        Kiitos kitos, samoin sinulle.


      • Elisama
        Ira¤ kirjoitti:

        väliä juostessa,.ensin nuoren äidin jouna,ja sitten poikani juona,-----tänään jaksoi jo lukea,ja sai kuoin teetä,joten eiköhän parempaan mennä.Hyvää jussia tosiaan kaikille,

        Onko poikasi jo paremmassa kunnossa.


    • aurinkoisesta

      Kouvolasta:-))

      • Elisama

        Kiitos vaan sinulle.
        Kouvolassa minulla on paljon tuttavia.


    • Sateisesta

      Etelä-Suomesta, istun yksin, ilman valoja hämärässä ja kirjoittelen...

      • Ira¤

        kotitöitä tehdessa ilta vierähtää.Leivoin,imuroin ja tiskasin sekä leikin lapsen kanssa.Ehkä haemme kotos lertakäyttögrillin ja manamme rannalle kärtsäämään,ellei liikaa jurrisia ole molisemässä.


      • harmaa..

        ..vettä sataa , miten pohjois - Suomen sää tänään ?


      • Elisama

        No onneksi monitorissa on valo että näkee kirjoitella ;;)))


    • Raspikurkku

      myös harmaalta Keski-Pohjanmaalta. Nyt tosin näyttäisi vähän kirkastuvan ilma. Piti grillivartaita tehdä mutta uuniin ne joutuu laittamaan kun ulkona on senverran epävakaista.
      Montakohan juhannusta vielä vietetään. Pitäisi olla positiivinen mutta aina välillä iskee toivottomuus, onneksi vaan hetkeksi.

      • Itälapissa

        Meillä on aurinko paistanut koko päivän.Älkää olko kateellisia.Ei tätä lämmintä ole paljon ollut.Nyt vähän pilvistää.Ehdottomasti hauskaa jatkoa kaikille.


      • Ira¤
        Itälapissa kirjoitti:

        Meillä on aurinko paistanut koko päivän.Älkää olko kateellisia.Ei tätä lämmintä ole paljon ollut.Nyt vähän pilvistää.Ehdottomasti hauskaa jatkoa kaikille.

        niistä juhannukssista jotka saamme,eikö niin?Minäkin kävin nuorimman tyttären kanssa hakemassa kotoamme kertakayttö grillin tuolla kaatosateessa,mutta alattelin tehdä yllätyksen huomenna pojalle,mikäli hän jo saisi syödä,voisimme Meilahden kalliolla grillailla,se nyt vaan on minun hassu haavekuva.Teetä olivat antaneet tänään kupillisen,ja kertoi sen maistuneen taivaalliselle,kun ei mitään muuta saa-.Totta puhuakseni kyllähän se mieleen välillä hiipii olikohan tämä viimeinen juhannus?Kägösellä,kun käen kukuntaa kuuntelin.
        Mutta tietkö mitä.ei luovuteta,eihän vaan grillataan taas ensivuonna ja sitä seuraavanakin,ja syödään uusia perunita,ja jos vaikka Kalle hömpsyt oppisi ottamaan voisi elämä olla helpompaa?Hyvät juhannusillat silti aivan jokaiselle:)


      • eläisi vielä
        Ira¤ kirjoitti:

        niistä juhannukssista jotka saamme,eikö niin?Minäkin kävin nuorimman tyttären kanssa hakemassa kotoamme kertakayttö grillin tuolla kaatosateessa,mutta alattelin tehdä yllätyksen huomenna pojalle,mikäli hän jo saisi syödä,voisimme Meilahden kalliolla grillailla,se nyt vaan on minun hassu haavekuva.Teetä olivat antaneet tänään kupillisen,ja kertoi sen maistuneen taivaalliselle,kun ei mitään muuta saa-.Totta puhuakseni kyllähän se mieleen välillä hiipii olikohan tämä viimeinen juhannus?Kägösellä,kun käen kukuntaa kuuntelin.
        Mutta tietkö mitä.ei luovuteta,eihän vaan grillataan taas ensivuonna ja sitä seuraavanakin,ja syödään uusia perunita,ja jos vaikka Kalle hömpsyt oppisi ottamaan voisi elämä olla helpompaa?Hyvät juhannusillat silti aivan jokaiselle:)

        ensi juhannuksena? Olenko käsittänyt oikein:
        Sairastit rintasyövän ja se hoidettiin?

        Minullakin oli rintasyöpä ärhäkkä sellainen mutta nyt hoidot on ohi- olen terve.
        Ja takuulla elän vielä ensi juhannuksena!

        Nuoresta iästäni ( alle 40v.) johtuen syöpäni on herkkä uusimaan,mutta en yhtään pelkää sitä.

        Elämä on elämistä,ei suremista varten:-)))


      • kade teidän
        Itälapissa kirjoitti:

        Meillä on aurinko paistanut koko päivän.Älkää olko kateellisia.Ei tätä lämmintä ole paljon ollut.Nyt vähän pilvistää.Ehdottomasti hauskaa jatkoa kaikille.

        juhannus säästä itälapissa..Tänne eteläänkin tuli illan mittaan pouta
        Teillä siel Lapissa on varmaan ihana tämä vuodenaika ..

        Aurinkohan paistelee läpi yön..Hyvää juhannus illan jatkoa:-)


      • että se

        toivottomuus kestää vain hetken:)) Mehän elellään vielä monia monituisia juhannuksia
        ja sattuu vielä poutaisiakin sellaisia joukkoon:)))


      • Ira¤
        että se kirjoitti:

        toivottomuus kestää vain hetken:)) Mehän elellään vielä monia monituisia juhannuksia
        ja sattuu vielä poutaisiakin sellaisia joukkoon:)))

        juhannuksia on olemassa sentään,ja ehkä jo ensivuonna,En minä täällä kotona kuolemaa odottele,se tulee kun on tullakseen missä tahansa.
        En tiedä kun minulla oli levinnyt syöpä kainaloon,ja tehnyt sinne oman verisuonistonsa,niin en kauheasti paranemista odota,tai tietty odottaa voin,mutta se on sitten Korkeimman kädessä.


      • kainaloon
        Ira¤ kirjoitti:

        juhannuksia on olemassa sentään,ja ehkä jo ensivuonna,En minä täällä kotona kuolemaa odottele,se tulee kun on tullakseen missä tahansa.
        En tiedä kun minulla oli levinnyt syöpä kainaloon,ja tehnyt sinne oman verisuonistonsa,niin en kauheasti paranemista odota,tai tietty odottaa voin,mutta se on sitten Korkeimman kädessä.

        levinnyt on niin monella muullakin
        Minulla peräti 9.imusolmukkeeseen oli levinnyt
        enkä ollenkaan sano että tähän kuolen.


        Ja sinähän olet jo parantunut,hoidot annettu syöpä on pois- olet terve:)


        ( Muistelen että sait hoidot jo kesällä-07)


      • Elisama

        Kyllä sen ymmärtää että välillä epätoivo iskee, mutta onneksi vain hetkeksi.
        Eiköhän me pojat vielä heiluta ihmisten mieliharmina monta juhannusta.
        Pidetään lippu korkealla vaikka maassa maaten ;;)))


      • Ira¤
        Elisama kirjoitti:

        Kyllä sen ymmärtää että välillä epätoivo iskee, mutta onneksi vain hetkeksi.
        Eiköhän me pojat vielä heiluta ihmisten mieliharmina monta juhannusta.
        Pidetään lippu korkealla vaikka maassa maaten ;;)))

        mikäs sen parempaa,kun maata maassa ja katsella pilvien kulkua eteenpäin,ei ole kiira minnekkään.Kerran tosin yksi nainen tuli kysymään onko minulla joku hätä?Olisi tehnyt mieli vastata että kusihätä heh,sory.


      • noin minäkin ajattelen
        kainaloon kirjoitti:

        levinnyt on niin monella muullakin
        Minulla peräti 9.imusolmukkeeseen oli levinnyt
        enkä ollenkaan sano että tähän kuolen.


        Ja sinähän olet jo parantunut,hoidot annettu syöpä on pois- olet terve:)


        ( Muistelen että sait hoidot jo kesällä-07)

        turhaa stressata uusiiko vai ei. Kainaloon minullakin ehti levitä mutta vain 3:een imusolmukkeeseen.
        Ja ne poistettiin ja oli hoidot en yhtään pelkää uusintaa
        Hyvää jussinpäivän jatkoa sinulle:))


      • paperit
        noin minäkin ajattelen kirjoitti:

        turhaa stressata uusiiko vai ei. Kainaloon minullakin ehti levitä mutta vain 3:een imusolmukkeeseen.
        Ja ne poistettiin ja oli hoidot en yhtään pelkää uusintaa
        Hyvää jussinpäivän jatkoa sinulle:))

        En halua pelotella ketään mutta mietin näitä terveen papereita. Sairastuin rintasyöpään, kainalossa oli 5 syöpäistä imusomuketta, sain sytot ja sädehoidot. Olen jo palannut töihinkin mutta lääkäri ei vaan antanut minulle terveen papereita. Hänen mielestä vuoden kuluttua sairastumisesta ei voida vielä sanoa olenko parantunut kokonaan. Onko minun lääkärini huonompi kuin teillä muilla. Minä elän ihan nyt täysillä. Nautin joka päivästä ja suren taas sitten jos syöpä putkahtaa taas jostain esiin. Voihan olla, että en sairastu enää koskaan ja silloin etukäteen sureminen olisi mennyt ihan hukkaan. Suremiseen kuluu liikaa energiaa.


      • Raspikurkku
        paperit kirjoitti:

        En halua pelotella ketään mutta mietin näitä terveen papereita. Sairastuin rintasyöpään, kainalossa oli 5 syöpäistä imusomuketta, sain sytot ja sädehoidot. Olen jo palannut töihinkin mutta lääkäri ei vaan antanut minulle terveen papereita. Hänen mielestä vuoden kuluttua sairastumisesta ei voida vielä sanoa olenko parantunut kokonaan. Onko minun lääkärini huonompi kuin teillä muilla. Minä elän ihan nyt täysillä. Nautin joka päivästä ja suren taas sitten jos syöpä putkahtaa taas jostain esiin. Voihan olla, että en sairastu enää koskaan ja silloin etukäteen sureminen olisi mennyt ihan hukkaan. Suremiseen kuluu liikaa energiaa.

        Minulla on sellainen käsitys että syövän jälkeen terveenpaperit saa vasta kun viisi vuotta on kulunut syövän paranemisesta vaikka, kuten minun ensimmäisessä syövässäni, paranemistodennäköisyys olisi 100% .


      • Vuosi on liian lyhyt aika
        paperit kirjoitti:

        En halua pelotella ketään mutta mietin näitä terveen papereita. Sairastuin rintasyöpään, kainalossa oli 5 syöpäistä imusomuketta, sain sytot ja sädehoidot. Olen jo palannut töihinkin mutta lääkäri ei vaan antanut minulle terveen papereita. Hänen mielestä vuoden kuluttua sairastumisesta ei voida vielä sanoa olenko parantunut kokonaan. Onko minun lääkärini huonompi kuin teillä muilla. Minä elän ihan nyt täysillä. Nautin joka päivästä ja suren taas sitten jos syöpä putkahtaa taas jostain esiin. Voihan olla, että en sairastu enää koskaan ja silloin etukäteen sureminen olisi mennyt ihan hukkaan. Suremiseen kuluu liikaa energiaa.

        antaa terveen papereita. Lääkärisi vaikuttaa asiantuntevalta ja rehellisestä, itse odotan juuri rehellisyyttä.


      • sanotaan
        Vuosi on liian lyhyt aika kirjoitti:

        antaa terveen papereita. Lääkärisi vaikuttaa asiantuntevalta ja rehellisestä, itse odotan juuri rehellisyyttä.

        Olen ihmetellyt kun tällä palstalla monet kertoo, et hoidot päättyi juuri ja nyt olen terve. Tokihan vointi paranee huomattavasti kun hoidot loppuu mutta terveen paperit saa vasta muutaman vuoden kuluttua. Minun lääkärini ainakin sanoi, että syöpäsolut ovat sellaisia pirulaisia, että voivat luurata vaikka pottuvarpaassa vaanimassa ja lähtevät jonain päivänä sieltä liikkeelle. Tällä palstalla mielestäni pitäisi puhua ikävistäkin asioista ihan suoraan eikä lohdutella toista kaunistelemalla asioita.


      • Ira¤
        paperit kirjoitti:

        En halua pelotella ketään mutta mietin näitä terveen papereita. Sairastuin rintasyöpään, kainalossa oli 5 syöpäistä imusomuketta, sain sytot ja sädehoidot. Olen jo palannut töihinkin mutta lääkäri ei vaan antanut minulle terveen papereita. Hänen mielestä vuoden kuluttua sairastumisesta ei voida vielä sanoa olenko parantunut kokonaan. Onko minun lääkärini huonompi kuin teillä muilla. Minä elän ihan nyt täysillä. Nautin joka päivästä ja suren taas sitten jos syöpä putkahtaa taas jostain esiin. Voihan olla, että en sairastu enää koskaan ja silloin etukäteen sureminen olisi mennyt ihan hukkaan. Suremiseen kuluu liikaa energiaa.

        Dosenttini sanoi ettei sellaisia tule.On katsottava totuutta silmään,nautittava sen aikaa kun voi ja lopusta ei kannata etukäteen murehtia,Sanoi jotta panosta lapsiin ja varsinkin pienimpään,eipä tuo turhia luuloja antanut,sanoi kainaloon levinneiden rakentaneen omat verisuonistonsa joten en ihmeitä odottele,vaikken vielä kuolemaakaan.Nautin niistä aamuista joina saan nousta vielä.Tietty huomisestahan kukaan ei tiedä tulekoo edes sellaista.Taitaa olla tuo Korkeimman kädessä ne päivät,muttei epätoivoon kannata antautua,eikä luovuttaa,taistelee taistelunsa loppuun kuin "mies" ja kaatuu saappaat jalassa,


      • Rehellisyyttä ei kaunistelua
        sanotaan kirjoitti:

        Olen ihmetellyt kun tällä palstalla monet kertoo, et hoidot päättyi juuri ja nyt olen terve. Tokihan vointi paranee huomattavasti kun hoidot loppuu mutta terveen paperit saa vasta muutaman vuoden kuluttua. Minun lääkärini ainakin sanoi, että syöpäsolut ovat sellaisia pirulaisia, että voivat luurata vaikka pottuvarpaassa vaanimassa ja lähtevät jonain päivänä sieltä liikkeelle. Tällä palstalla mielestäni pitäisi puhua ikävistäkin asioista ihan suoraan eikä lohdutella toista kaunistelemalla asioita.

        Lääkärisi on oikeassa kuten yleensä.Itse kannatan rehellisyyttä suorastaan inhoan kaunistelua. Kyllä suoraa puhetta pitäisi olla enemmän myös täällä.


      • "vakkarit"..
        Rehellisyyttä ei kaunistelua kirjoitti:

        Lääkärisi on oikeassa kuten yleensä.Itse kannatan rehellisyyttä suorastaan inhoan kaunistelua. Kyllä suoraa puhetta pitäisi olla enemmän myös täällä.

        jo aikoja alkaneet hehkuttaa että - hei,hoidot ohi - olen terve..

        Minulle ei kukaan lääkäri ole sanonut että olet terve minut hoidettiin kesällä -07, mutta kontrollit jatkuvat vielä 4.vuotta.

        Minulla löydettiin rintasyöpä siten että ensin huomasin kainalossa patin ja sitten myös rinnassa.

        En päivääkään usko ettei jonain päivänä uusi: mutta kuten Ira¤ sanoo; taistelemme viimeiseen hetkeen saakka,periksi emme anna.

        Enkä minäkään hyväksy hyssyttelyä ja kaunistelua,syöpä on syöpä eikä muuksi muutu.
        Täysin turha tuudittaa itseään ja muita palstalaisia uskoon,että on muka terve kun on saanut hoitokuurit!!!!


      • tuntuu oudolta
        Ira¤ kirjoitti:

        Dosenttini sanoi ettei sellaisia tule.On katsottava totuutta silmään,nautittava sen aikaa kun voi ja lopusta ei kannata etukäteen murehtia,Sanoi jotta panosta lapsiin ja varsinkin pienimpään,eipä tuo turhia luuloja antanut,sanoi kainaloon levinneiden rakentaneen omat verisuonistonsa joten en ihmeitä odottele,vaikken vielä kuolemaakaan.Nautin niistä aamuista joina saan nousta vielä.Tietty huomisestahan kukaan ei tiedä tulekoo edes sellaista.Taitaa olla tuo Korkeimman kädessä ne päivät,muttei epätoivoon kannata antautua,eikä luovuttaa,taistelee taistelunsa loppuun kuin "mies" ja kaatuu saappaat jalassa,

        että kainalon etäpesäke rakentanut oman verisuonistonsa...

        Olen kuullut että etäpesäke rakentaa verisuoniston vasta kun emäkasvain on poistettu.

        Saatan olla väärässä ehkä minullakin on ollut verisuonisto kainaloni patissa,yli 3cm.syöpäkasvain kainalossa ja rinnassakin 3,5cm...??


      • sairaus..
        tuntuu oudolta kirjoitti:

        että kainalon etäpesäke rakentanut oman verisuonistonsa...

        Olen kuullut että etäpesäke rakentaa verisuoniston vasta kun emäkasvain on poistettu.

        Saatan olla väärässä ehkä minullakin on ollut verisuonisto kainaloni patissa,yli 3cm.syöpäkasvain kainalossa ja rinnassakin 3,5cm...??

        Tämä syöpä on kyllä tosi ikävä tauti. Sairastuin rintäsyöpään vuosi sitten. Nyt on hoidot annettu mutta terveen papereita en saanut. Anoppini sairastui aikanaan samaan tautiin, hoidettiin ja kulki 5 vuotta kontrolleissa. Vuosi siitä huomattiin keuhkoissa etäispesäke ja hän kuoli rintasyöpään parin vuoden päästä. Hän kuoli nimenomaan rintasyöpään.


      • kertoa palstalla
        sairaus.. kirjoitti:

        Tämä syöpä on kyllä tosi ikävä tauti. Sairastuin rintäsyöpään vuosi sitten. Nyt on hoidot annettu mutta terveen papereita en saanut. Anoppini sairastui aikanaan samaan tautiin, hoidettiin ja kulki 5 vuotta kontrolleissa. Vuosi siitä huomattiin keuhkoissa etäispesäke ja hän kuoli rintasyöpään parin vuoden päästä. Hän kuoli nimenomaan rintasyöpään.

        myös tosiasiat: rintasyöpäänkin voi kuolla.Minun äidin sisko kuoli rintasyöpään ,hänelle levisi maksaan,keuhkoihin ja luustoon noin vuosi hoitojen jälkeen.

        Vaikka hoidot on nykyään tehokkaita ,näin kuitenkin tapahtuu.

        Ei pelottelua mutta rehellisyyttä,täällä monet sulkevat silmänsa tosiasioilta ja haluavat elää kuin ei olisi sairastunutkaan syöpään.

        Kannattaa varautua myös huonompaan vaihtoehtoon,tästä Ira¤ on hyvä esimerkki.:)))


      • ärsyttää
        kertoa palstalla kirjoitti:

        myös tosiasiat: rintasyöpäänkin voi kuolla.Minun äidin sisko kuoli rintasyöpään ,hänelle levisi maksaan,keuhkoihin ja luustoon noin vuosi hoitojen jälkeen.

        Vaikka hoidot on nykyään tehokkaita ,näin kuitenkin tapahtuu.

        Ei pelottelua mutta rehellisyyttä,täällä monet sulkevat silmänsa tosiasioilta ja haluavat elää kuin ei olisi sairastunutkaan syöpään.

        Kannattaa varautua myös huonompaan vaihtoehtoon,tästä Ira¤ on hyvä esimerkki.:)))

        kun aina selitetään että kaikkihan rintasyövästä paranee, 90 % elää viiden vuoden kuluttua. Mutta mutta miten käy sille 10 %:lle. Kaikki eivät selviä mistään syövästä. Realistiset ihmiset tuomitaan monesti tällä palstalla katkeroituneiksi. Minä en ole katkera, tiedän vain etten ehkä selviä tästä taudista. Kuulun ehkä siihen 10 %:iin. Siltikin elän nyt hyvää elämää tai ehkä juuri sen vuoksi.


      • asia,että voi
        ärsyttää kirjoitti:

        kun aina selitetään että kaikkihan rintasyövästä paranee, 90 % elää viiden vuoden kuluttua. Mutta mutta miten käy sille 10 %:lle. Kaikki eivät selviä mistään syövästä. Realistiset ihmiset tuomitaan monesti tällä palstalla katkeroituneiksi. Minä en ole katkera, tiedän vain etten ehkä selviä tästä taudista. Kuulun ehkä siihen 10 %:iin. Siltikin elän nyt hyvää elämää tai ehkä juuri sen vuoksi.

        kuulua siihen runsaaseen 10% joka menehtyy,
        Mutta minä olen terve
        nyt viime viikkoisen kontrollin jälkeen:mitään epäilyä uusimisesta ei kontrollissa todettu.

        Vuoden kuluttua voi asiat olla toisin siihen saakka olen ja elän terveenä,sanoitte mitä vaan.

        Palaan palstalle vuoden kuluttua,jos tarvetta ilmenee, siihen saakka nautitaan elämästä:-)))


      • kiva juttu
        asia,että voi kirjoitti:

        kuulua siihen runsaaseen 10% joka menehtyy,
        Mutta minä olen terve
        nyt viime viikkoisen kontrollin jälkeen:mitään epäilyä uusimisesta ei kontrollissa todettu.

        Vuoden kuluttua voi asiat olla toisin siihen saakka olen ja elän terveenä,sanoitte mitä vaan.

        Palaan palstalle vuoden kuluttua,jos tarvetta ilmenee, siihen saakka nautitaan elämästä:-)))

        että olet parantunut. Onnea. Minulla ei ollut ihan yhtä hyvä tuuri. Kävin ekassa kontrollissa ja lääkäri sanoi että uusiutumisprosenttini on melko suuri. En saanut terveen papereita vielä.


      • minäkään ..
        kiva juttu kirjoitti:

        että olet parantunut. Onnea. Minulla ei ollut ihan yhtä hyvä tuuri. Kävin ekassa kontrollissa ja lääkäri sanoi että uusiutumisprosenttini on melko suuri. En saanut terveen papereita vielä.

        terveen papereita - siis kirjoitin että nyt ei ollut mitään epäilyä uusimisesta!
        Totta kai syöpäni voi uusia,ehkä jo vuoden kuluttua tilanne on toinen kuin nyt.

        Minullakin oli ärhäkkä,kainaloon levinnyt syöpä.
        Olen vasta 36.vuotias ja sekin on riskitekijä uusimisen suhteen.
        Siitä huolimatta elän nyt vajaan vuoden,seuraavaan eli kolmanteen kontrolliin asti terveenä:-))


      • jo 57.vuotias
        minäkään .. kirjoitti:

        terveen papereita - siis kirjoitin että nyt ei ollut mitään epäilyä uusimisesta!
        Totta kai syöpäni voi uusia,ehkä jo vuoden kuluttua tilanne on toinen kuin nyt.

        Minullakin oli ärhäkkä,kainaloon levinnyt syöpä.
        Olen vasta 36.vuotias ja sekin on riskitekijä uusimisen suhteen.
        Siitä huolimatta elän nyt vajaan vuoden,seuraavaan eli kolmanteen kontrolliin asti terveenä:-))

        ja tuntuu että nuoremmat osaa suhtautua syöpään eri tavalla kuin me vanhat ikäluokat.
        Meidän nuoruudessammehan syöpä oli sama kuin kuolemantuomio,johtuen sen aikaisista hoidoista.

        Onnea elämääsi sinulle nuori rintasyöpäpotilas ja rukoilen ettei syöpäsi koskaan uusiudu.
        Ihailen tuollaista positiivista ajattelua,mihin en itse ole pystynyt:))


      • nuoret syöpäpotilaat
        jo 57.vuotias kirjoitti:

        ja tuntuu että nuoremmat osaa suhtautua syöpään eri tavalla kuin me vanhat ikäluokat.
        Meidän nuoruudessammehan syöpä oli sama kuin kuolemantuomio,johtuen sen aikaisista hoidoista.

        Onnea elämääsi sinulle nuori rintasyöpäpotilas ja rukoilen ettei syöpäsi koskaan uusiudu.
        Ihailen tuollaista positiivista ajattelua,mihin en itse ole pystynyt:))

        ottavat täysin eri asenteen kuin me vanhemmat,me päälle viisikymppiset peljätään syövän uusivan ja
        jankutamme täällä että lääkäri ei antanut paljon toiveita..

        Totuus kuitenkin on että mitä vanhempi,sitä hitaammin solut jakautuvat: näin myös syöpäsolut.

        Ei enää hermostuta näitten nuorena sairastuneitten kirjoituksiin: kuitenkin heillä on oikea asenne.


      • Raspikurkku
        jo 57.vuotias kirjoitti:

        ja tuntuu että nuoremmat osaa suhtautua syöpään eri tavalla kuin me vanhat ikäluokat.
        Meidän nuoruudessammehan syöpä oli sama kuin kuolemantuomio,johtuen sen aikaisista hoidoista.

        Onnea elämääsi sinulle nuori rintasyöpäpotilas ja rukoilen ettei syöpäsi koskaan uusiudu.
        Ihailen tuollaista positiivista ajattelua,mihin en itse ole pystynyt:))

        Minä täytän parin viikon päästä 60v mutta en minä ole huomannut suhtautuvani syöpään mitenkään erilailla kuin nuoremmatkaan. Joskus tuntuu että nuoret panikoivat jopa helpommin kuin vanhemmat. Se on täysin ymmärrettävää, onhan ihan eri asia kun pääosa elämää on vielä edessä kuin meikäläisellä jolla se on takanpäin. Mutta pitää muistaa että nykyisillä syöpähoidoilla suurin osa selviää. Ja sitten pitkästä aikaa Nalle Puh-viisauksia:

        "Ajatteles, jos joku puu kaatuisi kun me olemme sen alla!"
        "Ajatteles, jos ei kaadu", sanoi Puh pitkään harkittuaan


      • ja kiitos
        Raspikurkku kirjoitti:

        Minä täytän parin viikon päästä 60v mutta en minä ole huomannut suhtautuvani syöpään mitenkään erilailla kuin nuoremmatkaan. Joskus tuntuu että nuoret panikoivat jopa helpommin kuin vanhemmat. Se on täysin ymmärrettävää, onhan ihan eri asia kun pääosa elämää on vielä edessä kuin meikäläisellä jolla se on takanpäin. Mutta pitää muistaa että nykyisillä syöpähoidoilla suurin osa selviää. Ja sitten pitkästä aikaa Nalle Puh-viisauksia:

        "Ajatteles, jos joku puu kaatuisi kun me olemme sen alla!"
        "Ajatteles, jos ei kaadu", sanoi Puh pitkään harkittuaan

        minä tarkoitin tätä nuorta henkilöä joka 36.vuotiaana kertoo sairastavansa syöpää ja on positiivinen
        vertaan meihin vanhempiin itseeni, sekä häneen,57.vuotiaaseen ja Ira¤an : useisiin muihin rintasyöpää sairastaviin.

        Täällähän yritettiin kertoa että on seljätetty syöpä ja ovat terveitä mutta perään tuli tämä " kuitenkin 10% meistä kuolee"..porukka joille lääkärikin vain ennusti varmaa(?) uusiutumista..:)))


      • todella outoa
        Ira¤ kirjoitti:

        Dosenttini sanoi ettei sellaisia tule.On katsottava totuutta silmään,nautittava sen aikaa kun voi ja lopusta ei kannata etukäteen murehtia,Sanoi jotta panosta lapsiin ja varsinkin pienimpään,eipä tuo turhia luuloja antanut,sanoi kainaloon levinneiden rakentaneen omat verisuonistonsa joten en ihmeitä odottele,vaikken vielä kuolemaakaan.Nautin niistä aamuista joina saan nousta vielä.Tietty huomisestahan kukaan ei tiedä tulekoo edes sellaista.Taitaa olla tuo Korkeimman kädessä ne päivät,muttei epätoivoon kannata antautua,eikä luovuttaa,taistelee taistelunsa loppuun kuin "mies" ja kaatuu saappaat jalassa,

        Ira¤ jos dosentti sanoi noin..Tuota tuota,miksi ihmeessä kysyit terveen papereita????

        Sellaisia ei syöpäpotilaalle pysty kukaan lääkäri kirjoittamaan - harva varmasti edes kysyy???

        Paljon pahemmistkin rintasyöpä tapauksista on selvitty ja selvitään.
        Sanoiko lääkäri todella että " nautittava sen aikaa kun voi ja lopusta ei kannata etukäteen murehtia" ja "panosta lapsiin ja varsinkin pienimpään"..

        Haluaisin tietää kuka tuo lääkäri oli ja missä sairaalassa hän työskentelee?

        Minulla oli täysin erilainen lääkäri,positiivinen ja toiveita paranemisesta antava.
        Nuorimmaiseni on vasta 4vuotias,ei dosenttini siitä huolimatta pyytänyt minua häneen panostamaan..

        Tuli oikeasti pahamieli,kun luin kirjoituksesi.

        Uskon täysin,jos syöpäni uusiutuu,se voidaan parantaa.


      • Ira¤
        nuoret syöpäpotilaat kirjoitti:

        ottavat täysin eri asenteen kuin me vanhemmat,me päälle viisikymppiset peljätään syövän uusivan ja
        jankutamme täällä että lääkäri ei antanut paljon toiveita..

        Totuus kuitenkin on että mitä vanhempi,sitä hitaammin solut jakautuvat: näin myös syöpäsolut.

        Ei enää hermostuta näitten nuorena sairastuneitten kirjoituksiin: kuitenkin heillä on oikea asenne.

        syövän uusiununista,vaab nuorimman tyttären tuskaa 11v,sairastuttuani ja ehkä pois menoa,hänen yuskaansa onvaikea jakaa,Ehkä jonkun vuoden vielä saisi elää ja kasvattaa untuvikkooa ja opettaa maailmanmenoa.


      • nyt ihan oikeesti
        Ira¤ kirjoitti:

        syövän uusiununista,vaab nuorimman tyttären tuskaa 11v,sairastuttuani ja ehkä pois menoa,hänen yuskaansa onvaikea jakaa,Ehkä jonkun vuoden vielä saisi elää ja kasvattaa untuvikkooa ja opettaa maailmanmenoa.

        Ira¤ tuo itsesääli ja tuo negatiivinen asenne! Miten pieni tyttösi siihen suhtautuu?

        Sinä olet sairastunut rintasyöpään.ok?
        Sinut on hoidettu- ehkä se joskus uusiutuu - ehkä ei, ja toivottavasti ei.
        Mutta tytölläsi on nyt lapsuus,älä anna rintasyöpäsi vaikuttaa siihen: lapsesi elää nyt lapsuuttaan,suo se hänelle:--))))


      • Voimapostia
        Raspikurkku kirjoitti:

        Minä täytän parin viikon päästä 60v mutta en minä ole huomannut suhtautuvani syöpään mitenkään erilailla kuin nuoremmatkaan. Joskus tuntuu että nuoret panikoivat jopa helpommin kuin vanhemmat. Se on täysin ymmärrettävää, onhan ihan eri asia kun pääosa elämää on vielä edessä kuin meikäläisellä jolla se on takanpäin. Mutta pitää muistaa että nykyisillä syöpähoidoilla suurin osa selviää. Ja sitten pitkästä aikaa Nalle Puh-viisauksia:

        "Ajatteles, jos joku puu kaatuisi kun me olemme sen alla!"
        "Ajatteles, jos ei kaadu", sanoi Puh pitkään harkittuaan

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?


      • Raspikurkku
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        Minä en välitä julkisuudesta enkä juhlista. En viettänyt 50-vuotispäiväkään enkä aio juhlia 60-vuotispäivääkään. Varsinkin nykytilanteessa en näe mitään syytä juhlimiseen. Ehkäpä sitten kun kaikki hoidot ovat ohitse ja tietää vähän enemmän kuin nyt.


      • Voimapostia
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        Laitan tähän kun tuohon toiseen ei mahtunut enää.Ainahan löytyy aihetta juhlaan, jotain edes. Vaikka sitten yksin tai vaimon kanssa. Pieniä hetkiä vaikka kotipihassa pihakeinussa. Tuli vaan mieleen tuo lehtijuttu kun nykyisin ainakin meillä päin on melkein jokaisesta pyöreitä täyttävästä joku elämäntarina.Mut voi olla et näin pikkupaikkakunnilla eri asia.

        Onko sulle tarjottu mahdollisuutta käydä jonkun ammattiauttajan juttusilla tuosta tilanteestasi?


      • Raspikurkku
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        mutta enpä ole mitään auttajaa kaipaillutkaan. Minä pärjään kyllä ihan itsekseni kun en ole kovin helposti hermostuvaa tyyppiä ja masennuskin on minulle melko vieras olotila. Vähän on ehkä vitsit vähentyneet mutta ei ne vielä loppu ole :-) .


      • Elisama
        sairaus.. kirjoitti:

        Tämä syöpä on kyllä tosi ikävä tauti. Sairastuin rintäsyöpään vuosi sitten. Nyt on hoidot annettu mutta terveen papereita en saanut. Anoppini sairastui aikanaan samaan tautiin, hoidettiin ja kulki 5 vuotta kontrolleissa. Vuosi siitä huomattiin keuhkoissa etäispesäke ja hän kuoli rintasyöpään parin vuoden päästä. Hän kuoli nimenomaan rintasyöpään.

        Kyllä syöpä on usein aika yllättävä ja syytä suhtautua vakavasti, vaikka se ei varma kuolemantuomio ole nykyään.


      • Voimapostia
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        ... et sä vaan siellä yksinäs koitat olla reipas ja rohkea vaikka kaksi syöpää ja metarit. Mites sä pystyt keskittymään ylipäätään mihinkään? Tai no, tuo mun ukkoki on niin lehmähermoinen et se ei pillastu mistään. Sitten kun kysyy et no miltäs tuntuu, niin hän vaan vastaa et "no ei kai tässä mitään,mikäs tässä", ihan kuin ko asia ei koskettas häntä ollenkaa. Mutta kai me ihmiset ollaan niin erilaisia. Toiset hyppii seinille ja toiset vaan porskuttaa eteenpäin niin kuin mitään ei ois tapahtunut tai tapahtumassa.


      • Raspikurkku
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        itseäni tunne kovin reippaaksi ja rohkeaksi. Jotenkin vaan olo on sellainen että 'Kyl tää täst'(Ollaan varmaan hengenheimolaisia ukkosi kanssa :-) ).
        Posti toi juuri aikavarauksen urologille elokuun alkuun joten pikkuhiljaa jotakin tapahtuu ja hommat etenee.


      • Voimapostia
        Voimapostia kirjoitti:

        Onko susta sitten sellainen henkilöhaastattelu paikallislehdessä kun täytät sen 60v?

        Kyllä minä ihailen aina semmosia rauhallisia kun itse olen paremminkin semmonen hieman turhankin "säpäkkä" joskus (sanoo sukulaiset:-) ). Minua lähinnä huolestuttaa se, et te vähän tai paljon rauhallisemmat mallit kätkette itseenne niitä murheita ja teettelette smmosta Risto Reipasta. Ja tietenki minun pitäisi teitä auttaa :-).

        Mä muuten kerran jouduin soittamaan Poriin jostain asiasta, en meinannut puhelimessa millään käsittää mitä ne puhui, nielette joka sanasta puolet pois :-).


    • Elisama

      Jukalle terveisiä, sille joka täällä joskus kirjoitteli.

    • Elisama

      Jussin juhlat on sitten onnellisesti ohi ja alkaa Iso kesä.

    • vielä pitää

      tehdä että alyät häipyä palstalta. jos et poistu niin kaikki kääntyy sinua vastaan olet yhteinen inhokkiimme.sait kolme kuukautta aikaa poistua muistatko toisella palstalla sait ilmoituksen. kirjoita mitä hyvään niin kukaan ei hyväksy vaan sinut savustetaan ja muut kin vakkarit ja rekatut myös. yhteitössö on voimma ja me olemme kiinteä yhteisö. tämä on sinulle inhokki ja muut haastan mukaan sinun ulosheittoon. ei rikota mitän sääntöjä mutta et vain kuulu tänne ja sinun on lähdettävä.

      • Voimapostia

        Minä en sitten ollenkaan käsitä, mihin tuollainen jahti perustuu. Kai täällä saa kirjoitta kuka haluaa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Muuta sinä hiukan tuota tyyliäsi, niin voit jopa päästä mukaan :-).


      • kirjoittaja
        Voimapostia kirjoitti:

        Minä en sitten ollenkaan käsitä, mihin tuollainen jahti perustuu. Kai täällä saa kirjoitta kuka haluaa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Muuta sinä hiukan tuota tyyliäsi, niin voit jopa päästä mukaan :-).

        on aina tasaisin väliajoin häätämässä jotakin pois palstalta. Onneksi Elisama ei reagoi turhiin höpinöihin. Tämän kirjoittajan viesteihin ei oikeastaan kannata edes vastata. Antaa hänen keskustella itse itsensä kanssa.

        Älä "voimapostia" säiky tällaista kirjoittelua.


      • Voimapostia
        kirjoittaja kirjoitti:

        on aina tasaisin väliajoin häätämässä jotakin pois palstalta. Onneksi Elisama ei reagoi turhiin höpinöihin. Tämän kirjoittajan viesteihin ei oikeastaan kannata edes vastata. Antaa hänen keskustella itse itsensä kanssa.

        Älä "voimapostia" säiky tällaista kirjoittelua.

        ... mutta koen sen erittäin vastenmielisenä.


      • Ira¤
        Voimapostia kirjoitti:

        ... mutta koen sen erittäin vastenmielisenä.

        meidän joukossamme,on ollut ilo lueskella kirjoituksiasi,ja titto.taitoa.Sekä hyväämielä tuovia ajatuksiasi,tämä on minun mielipiteeni,ja varmasti monen muunkin,


      • postu itse

        mmihin olet unohtanut b-kirjaimen? Ennen käytit sitä piristämään kirjoituksiasi????:-)


      • Ira¤
        postu itse kirjoitti:

        mmihin olet unohtanut b-kirjaimen? Ennen käytit sitä piristämään kirjoituksiasi????:-)

        tarkoitat henkilöä joka ei pitänyt Elisamasta,ja kirjoittelob kirjainta.Me olemme täysin eri henkilöitä.Mikäli aikomuksesi oli louka minua et onnistunut,ja se se vasta mahtaa sua vituttaakaakin. B-lle oikein siunauksellista päivää.Jokut saavat ilkeilystä nautinnon,onneksi en sellaisia montaa tunne,


      • viesti sinulle
        Ira¤ kirjoitti:

        tarkoitat henkilöä joka ei pitänyt Elisamasta,ja kirjoittelob kirjainta.Me olemme täysin eri henkilöitä.Mikäli aikomuksesi oli louka minua et onnistunut,ja se se vasta mahtaa sua vituttaakaakin. B-lle oikein siunauksellista päivää.Jokut saavat ilkeilystä nautinnon,onneksi en sellaisia montaa tunne,

        ollut!!!!
        Täällä ennen kirjoitti elisaman mollaaja joka käytti sitä b-kirjainta
        tässä tyyli oli sama mutta ei esiintynyt enää sitä
        kuuluisaa b:tä.


        Sinä kirjoitat vakinimmarilla,Ira¤ hyvä:-))))


      • Elisama

        Tiedän jo kirjoittajan.
        Hän on vaaraton tapaus mutta pahasti sairas.


      • sitten
        Elisama kirjoitti:

        Tiedän jo kirjoittajan.
        Hän on vaaraton tapaus mutta pahasti sairas.

        kertoilla kuka on mitäkin; "Hän on vaaraton tapaus mutta pahasti sairas." Muualla viittaat lääkkeiden ottamatta jättämiseen, eli eiköhän kys. ole psyykkinen sairaus. Kas kun et sentään epikriisiään postannut.
        Toimitko sinä oikein jossain virallisessa järjestössä tukihenkilönä? Jos toimit, niin olet V A I T I O L O V E L V O L L I N E N, asia jonka jokainen tajuaa tai ainakin pitäisi tajuta.

        Eikä riittänyt ilmoitus ylläpidolle häirikköviesteistä?


      • Elisama
        sitten kirjoitti:

        kertoilla kuka on mitäkin; "Hän on vaaraton tapaus mutta pahasti sairas." Muualla viittaat lääkkeiden ottamatta jättämiseen, eli eiköhän kys. ole psyykkinen sairaus. Kas kun et sentään epikriisiään postannut.
        Toimitko sinä oikein jossain virallisessa järjestössä tukihenkilönä? Jos toimit, niin olet V A I T I O L O V E L V O L L I N E N, asia jonka jokainen tajuaa tai ainakin pitäisi tajuta.

        Eikä riittänyt ilmoitus ylläpidolle häirikköviesteistä?

        Tiedän tarkoin miten asia on.
        Kyseinen henkilö on ei ole minkään järjestön kautta tuettavana, vaan aivan vanhan tuttavuuden perusteella, ja asioissa toimitaan hänen ehdoillaan joten ilmoita vaikka presidentille ei sillä ole mitään merkitystä.
        Ei kukaan pysty häntä tunnistamaan kuten ei minuakaan.
        Tiedätkös sen että joskua joku haluaa esim. kleptomania taipumuksensa vuoksi ilmoitettavan johonkin määrättyyn kauppaan taipumuksestaan.
        Et varmaan ymmärrä miksi joten en ala selittää, mutta niin vain on.
        Pitäisikö silloin kieltäytyä ilmoittamasta.
        Et ole näköjään ollut koskaan tukitoiminnassa henkisesti häiriintyneille tai vankilasta vapautuneille rikollisille.


      • henkisesti
        Elisama kirjoitti:

        Tiedän tarkoin miten asia on.
        Kyseinen henkilö on ei ole minkään järjestön kautta tuettavana, vaan aivan vanhan tuttavuuden perusteella, ja asioissa toimitaan hänen ehdoillaan joten ilmoita vaikka presidentille ei sillä ole mitään merkitystä.
        Ei kukaan pysty häntä tunnistamaan kuten ei minuakaan.
        Tiedätkös sen että joskua joku haluaa esim. kleptomania taipumuksensa vuoksi ilmoitettavan johonkin määrättyyn kauppaan taipumuksestaan.
        Et varmaan ymmärrä miksi joten en ala selittää, mutta niin vain on.
        Pitäisikö silloin kieltäytyä ilmoittamasta.
        Et ole näköjään ollut koskaan tukitoiminnassa henkisesti häiriintyneille tai vankilasta vapautuneille rikollisille.

        sairaille, rikollisille sen sijaan en. Ja juu, noinhan asia tietysti on.


      • Elisama
        henkisesti kirjoitti:

        sairaille, rikollisille sen sijaan en. Ja juu, noinhan asia tietysti on.

        Anteeksi hiukan kipakka kirjoitukseni.
        Olen pahoillani.


      • sinä sen anteeksi
        Elisama kirjoitti:

        Anteeksi hiukan kipakka kirjoitukseni.
        Olen pahoillani.

        ja onhan tuo ymmärrettävää jos joskus hermostuu kuka hyvään kun sunkin kimpuun aina joku täällä käy. ei sitä tiedä millon on kyse väärinkäsityksesta ja millon ilkeydestä. no nyt oli kyse väärinkäsitys


      • sentään..
        sinä sen anteeksi kirjoitti:

        ja onhan tuo ymmärrettävää jos joskus hermostuu kuka hyvään kun sunkin kimpuun aina joku täällä käy. ei sitä tiedä millon on kyse väärinkäsityksesta ja millon ilkeydestä. no nyt oli kyse väärinkäsitys

        Ollaanko me tällä palstalla aikusia, kuka leikkii kenenkin kanssa, kenen kavereita ollaan??? Nyt on keskustelijoilta karannut mopo käsistä. TÄMÄ EI VOI OLLA TOTTA.


      • Aikuisia?
        sentään.. kirjoitti:

        Ollaanko me tällä palstalla aikusia, kuka leikkii kenenkin kanssa, kenen kavereita ollaan??? Nyt on keskustelijoilta karannut mopo käsistä. TÄMÄ EI VOI OLLA TOTTA.

        Näyttää olevan totta, "et tuu mun hiekkalaatikolle".


      • Voimapostia
        Aikuisia? kirjoitti:

        Näyttää olevan totta, "et tuu mun hiekkalaatikolle".

        On kai mullekin joksus käynyt niin että näennäisesti aikuisten kesken on joutunut toteamaan et alunpitäenkin olisi ollut viisainta pysyä omilla hiekkalaatikoilla ;-).Ja lisäksi toivoa et Tule tule hyvä kakku älä paha kakku :-).


      • Voimapostille
        Voimapostia kirjoitti:

        On kai mullekin joksus käynyt niin että näennäisesti aikuisten kesken on joutunut toteamaan et alunpitäenkin olisi ollut viisainta pysyä omilla hiekkalaatikoilla ;-).Ja lisäksi toivoa et Tule tule hyvä kakku älä paha kakku :-).

        Niin, mikä siinä on, että ei joko osata tai voida tukea syöpää sairastavaa tai sairastunutta. Sanopa sinä voimapostia, sinulla on mielestäni kypsiä ja rehellisiä mielipiteitä.


      • Voimapostia
        Voimapostille kirjoitti:

        Niin, mikä siinä on, että ei joko osata tai voida tukea syöpää sairastavaa tai sairastunutta. Sanopa sinä voimapostia, sinulla on mielestäni kypsiä ja rehellisiä mielipiteitä.

        ... kypsyydestä, rehellisyyteen pyrin. Mutta tuohon kysymykseesi en kyllä osaa vastata.Ihminen on niin monimutkainen olento, ajattelee asioita omista lähtökuopistaan käsin. Aina ei jaksa riittää ymmärrystä toisille tai oman mittapuun mukaan toisen ongelmat tuntuvat mitättömiltä tai vähäisiltä.


      • Voimapostille
        Voimapostia kirjoitti:

        ... kypsyydestä, rehellisyyteen pyrin. Mutta tuohon kysymykseesi en kyllä osaa vastata.Ihminen on niin monimutkainen olento, ajattelee asioita omista lähtökuopistaan käsin. Aina ei jaksa riittää ymmärrystä toisille tai oman mittapuun mukaan toisen ongelmat tuntuvat mitättömiltä tai vähäisiltä.

        Ajattelin, että olisi hyvä, jos olisi sellainen palsta, jonne voisi kirjoittaa voinnistaan ja hoidoistaan, ja jossa saisi tukea. Ehkä, jos on itse huonokuntoinen, ei niitä voimavaroja ole liiaksi.
        Cancerilta olen kyllä tukea saanut, en ole rintasyöpäpotilas.


      • Voimapostia
        Voimapostille kirjoitti:

        Ajattelin, että olisi hyvä, jos olisi sellainen palsta, jonne voisi kirjoittaa voinnistaan ja hoidoistaan, ja jossa saisi tukea. Ehkä, jos on itse huonokuntoinen, ei niitä voimavaroja ole liiaksi.
        Cancerilta olen kyllä tukea saanut, en ole rintasyöpäpotilas.

        Tämä ei varmaan ole niitä parhaita, jos haluaa välttyä kaikenlaiselta oheisjutuilta, joita täällä näyttää olevan.


      • Elisama
        sentään.. kirjoitti:

        Ollaanko me tällä palstalla aikusia, kuka leikkii kenenkin kanssa, kenen kavereita ollaan??? Nyt on keskustelijoilta karannut mopo käsistä. TÄMÄ EI VOI OLLA TOTTA.

        Onneksi ei ollut kyseessä mopoauto niin silloin olisi tullut enemmän vahinkoa ;;)))
        Eikös se ole kaunis tapa pyytää anteeksi jos on ollut väärinkäsityksen vuoksi turhan ärhäkkä.
        Sietäisi sinunkin koetella joskus.


      • Voimapostia
        Elisama kirjoitti:

        Tiedän tarkoin miten asia on.
        Kyseinen henkilö on ei ole minkään järjestön kautta tuettavana, vaan aivan vanhan tuttavuuden perusteella, ja asioissa toimitaan hänen ehdoillaan joten ilmoita vaikka presidentille ei sillä ole mitään merkitystä.
        Ei kukaan pysty häntä tunnistamaan kuten ei minuakaan.
        Tiedätkös sen että joskua joku haluaa esim. kleptomania taipumuksensa vuoksi ilmoitettavan johonkin määrättyyn kauppaan taipumuksestaan.
        Et varmaan ymmärrä miksi joten en ala selittää, mutta niin vain on.
        Pitäisikö silloin kieltäytyä ilmoittamasta.
        Et ole näköjään ollut koskaan tukitoiminnassa henkisesti häiriintyneille tai vankilasta vapautuneille rikollisille.

        "asioissa toimitaan hänen ehdoillaan"

        siis tuntematta asioiden taustoja tarkemmmin kysyn vaan et onkohan ihan viisasta toimia pahasti sairaan "ehdoilla".


    • Anonyymi

      m,.jkl

      • Anonyymi

        TYTT


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe