Suomen jalkapallon tulevaisuus on nolla. Olen viime vuosina käynyt monissa euroopan maissa ja kierrellyt kaupunkeja ja kyliä. Joka paikassa näkyy poikia pelaamassa vaikka missä keskenään. ; kentillä ja pihoilla. ilman valmentajaa, ihan huvikseen pelaavat vaikka missä vetimissä. toiset ilman kenkiä, toiset vaikka suoraan jostain paikalle ilmestyneitä jopa ns. pyhäpuvuiss. Mutta tsemmpi on kovaa. Täällä helsingissä on paljon pieniä pelikenttiä jokapuolella, mutta en kyllä koskaan näe siellä missän ketään poikia pelaamassa. Joskus näkee kyllä kun valmentaja on mukana ja kaikilla on samanlaiset pelipuvut ja kengät. Harjoitellaan yksi tunti ja viikon päästä taas uudestaan. Ja vanhemmat antavat ohjeita vierestä. Ja harjoituksissa on tärkeintä näköjään se kumpi puoli tekee enemmän maaleja. Kaikki muu harjoittelu on pakkopullaa. Nyt jo näkee , että suomalaisten pelaajien tekniikka on alkeistasolla verrattuna muihin maihin, siis maajoukkueesakin.
Ei jalkapalloa opi harjoittelemalla kerran pari viikossa ja matkimalla jonkin maailmantähden ulkonäköä.
suomi ei
3
268
Vastaukset
- pablo83
esim argentiinalaiset ja brasiliaset nukkuukin pallon kanssa...
- kommennti
Niiin... Jalkapallomaissa koulupojat kävelevät koulumatkatkin kilpaillen siitä kenellä pallo pysyy koko matkan pomputellen ilmassa. Suomessa samat nappulat viedään kouluun auton takapenkillä pallo repussa.
- hmm...
Mitäs jos ottaisit yhteyttä johonkin seuraan ja kysyisit mahdollisuutta päästä seuraamaan junnujen harjoituksia aivan paikanpäälle. Itse en ainakaan vetäisi johtopäätöksiä sen perusteella mitä olet nyt nähnyt. Ongelma on kuitenkin ehkäpä siinä, että ulkoiset paineet kehittyä ovat paljon pienemmät täällä. Monilla pelaajilla on varmasti taitoa kikkailla, mutta pelitemmon ollessa pehmeä, ei niitä tarvitse/ ole tehokasta käyttää. Tekniikka/itseluottamus kun kehittyy/rutinoituu huippuunsa vain kovissa matseissa. Monet ovat miettineet perustaa jalkapallokouluja Suomeen. Sellaisia joissa olis vain Suomen parhaat pelaajat. Mutta tämän lisäksi tarvitaan paljon kansainvälisiä kovia pelejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933431
- 1033076
- 532302
- 211822
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201715Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111660Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61658Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein231489Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131401Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381384