Putkiasentajaksi

putkissss

Onko aikuiskoulutuskeskuksen putkiasentajan ammattitutkinto yhtä pätevä kuin ammattikoulun lvi-alan tutkinto? Onko palkkaeroja? Miten paljon hyötyy jos perustaa oman toiminimen vai onko järkevämpää olla muiden leivissä?

7

3574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää on tärkeää

"Onko aikuiskoulutuskeskuksen putkiasentajan ammattitutkinto yhtä pätevä kuin ammattikoulun lvi-alan tutkinto? Onko palkkaeroja? Miten paljon hyötyy jos perustaa oman toiminimen vai onko järkevämpää olla muiden leivissä? "

MENE RUUDINKEKSIJÄKSI!....
      Mutta ku ulkona sataa eikä vielä jaksa töistä himaan lähteä niin voinhan mie siulle kirjoittaa jotain.
      Kaikki lvi-koulutukset ovat yhtä hyviä! kunhan hankit hyvän harjoittelupaikan jossa jatkat normi-duunis valmistumisen jälkeen!

Siihen kakkos kysymykseen.Kannattaako palkollisena vai toiminimellä paremmin?

Jaahas! Pistetään tuo hiukan yksinkertaisempaan muotoon. Jos kiristät mutterin A) palkallisena kolmella eurolla ja mutterin B)yrittäjänä 1000eurolla. Ja jos tuo 1000euroa kattaa jakoavaimen/mainonnan kulut kulut stressi= enemmän kuin 3 euroa niin oma firma kannattaa.

Nyt himaan!!

• putkihuora

kyllä aikuiskoulutuksessa saa riittävät perustiedot(AMIEDU)kunhat jaksat oikeasti opiskella ja olla kiinnostunut asiaa tulee paljon ja nopeasti!!

Eniten homma on kuitenkin kiinni siitä että pysyykö sulla "työkalut käsissä"sitä kun ei opi kun tekemällä ja kaikki ei opi silloinkaan homma vaatii monitaitoisuutta jne jne.....Työharjoittelupaikkasi on tärkeä tee siellä hommat hyvin niin saat jalan oven väliin..;)ammattilainen voit olla 5vuoden päästä jos hyvin käy!!!!tosin paljon on 20v hommaa tehneitä ja silti ei osaa muuta kun vähän viemäriä ripustaa ja tehdä vuotoja kupariin............

• ex putkihuora

Työttömyyskorvaus on kaikille sama kun koulutuksesta pääset. Jos pääset johonkin putkipajalle töihin 8€/h, ota homma vastaan. Reilun kymmenen vuoden kokemuksella saat ehkä 11€/h. Aika harvoissa firmoissa pääsee enää urakkahommiin. Työtahti on tietenkin aina kuin urakkahommissa mutta palkka on tes:in minimi.

• hahaaaa

Jahas. Aloitin lvi alan työt ja 10eh, 1.5v niin 13eh pikku firma. Nyt isompiin hommiin niin 18-40e h riipuen urakasta.

• janne..jee

Amiedun kurssi on osatutkinto eli ei edes perustutkinto jos haluat perustutkinnon niin se pitää suorittaa oppisopimuksena. Seuraavaksi tulee ammattitutkinto joka suoritetaan työn ohessa minimi 3v työkokemus ja se paras eli erikoisammattitutkinto eli mestarin paperit väh. 5 v työkokemus ja sama juttu työn ohessa esim AEL,Amiedu ja jne...

• en sitten ruvennut

Minäkin meinasin alkaa putkimieheksi mutta kun ovat niin vituuun kovia kiroilemaan niin en sitten saaatana ruvennutkaan peeerkeles sentään. Viitun runkkareitakin ovat.

• TulevaAsentaja

Katkeria, köyhiä ja fyysisesti aivan loppu ovat monet olleet kenen kanssa olen ollut tekemisissä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe