Hei! Tietääkö kukaan, voiko poskiontelontulehduksessa lentää (jos on ihan pakko). Onko se vaarallista ja voiko jotenkin pahentaa tulehdusta? Onko mitään vinkkejä, miten vois tyhjentää onteloita ennen lentoa, ettei tulis niin kauheat painevaihtelut ja säryt. Onko kokemuksia?
Poskiontelontulehdus ja Lento
4
4373
Vastaukset
- itsekkin lentänyt
Oon lentänyt poskiontelontulehduksessa, jonka sain egyptissä pakkohan se oli takaisin suomeen lentää. lentäminen tuskin on suositeltavaa mutta minkäs teet. voit helpottaa oloa ns. sarvikuonon avulla joita myydään apteekissa, kuulostaa ehkä erikoiselta mutta auttaa oikeasti.
- duha
Itse käytän aina lennoilla nenäsuihkeita ja syötäviä nuhalääkkeitä. Ontelot tulehtuneena on ollut tosi kivuliasta.
- Painetta Ilmassa
Joo, Varmaan sitten vain on pakko. Täytyy ottaa tosiaan nenäkannu koneeseen ja käydä vaikka vessassa huuhtelemassa. Nenäsuihketta mulla onkin aina mukana..Mietin vain sitä, että helpottaako onko se kipu lähinnä nousun ja laskun aikana, ja helpottaisiko sitten yläilmoissa?
- Nimetön
Painetta Ilmassa kirjoitti:
Joo, Varmaan sitten vain on pakko. Täytyy ottaa tosiaan nenäkannu koneeseen ja käydä vaikka vessassa huuhtelemassa. Nenäsuihketta mulla onkin aina mukana..Mietin vain sitä, että helpottaako onko se kipu lähinnä nousun ja laskun aikana, ja helpottaisiko sitten yläilmoissa?
Minulla on krooninen poskiontelotulehdus...eli viimeiseen 10 vuoteen poskiontelot ei ole ollut terveet, kuin muutaman kerran.
Matkoja lentäen on tullut tehtyä ja aina hengissä selvitty.
Mun kikka on noi nenään suihkutettavat nenätipat noin tunti ennen lentoa ja allergialääke.
Nousu on kaikkein pahin ja laskeutuminen seuraavaksi.
Itse omistan myös sarvikuonon, mutta ei ole tullut mieleen käyttää sitä koneessa. Itse koen sarvikuonon liian vaivalloiseksi koneessa käytettäväksi, koska en jaksa alkaa koneessa mittailemaan suolaa ja sopivan lämpöistä vettä...Toi sarvikuono on todella hyvä keksintö, mutta sen käyttö täytyy opetella....Veden lämpö...suola pitoisuus ja oikea tekniikka huuhdella ontelot..
Pian alkaa sattumaan jos kaikki ei ole kohdallaan. Eli suosittelen sarvikuonon käyttöä ja opettelua reilusti jo ennen lentoa. Muuten siitä voi koitua vain epämielyttävä kokemus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848