Hei! Tietääkö kukaan, voiko poskiontelontulehduksessa lentää (jos on ihan pakko). Onko se vaarallista ja voiko jotenkin pahentaa tulehdusta? Onko mitään vinkkejä, miten vois tyhjentää onteloita ennen lentoa, ettei tulis niin kauheat painevaihtelut ja säryt. Onko kokemuksia?
Poskiontelontulehdus ja Lento
4
3918
Vastaukset
- itsekkin lentänyt
Oon lentänyt poskiontelontulehduksessa, jonka sain egyptissä pakkohan se oli takaisin suomeen lentää. lentäminen tuskin on suositeltavaa mutta minkäs teet. voit helpottaa oloa ns. sarvikuonon avulla joita myydään apteekissa, kuulostaa ehkä erikoiselta mutta auttaa oikeasti.
- duha
Itse käytän aina lennoilla nenäsuihkeita ja syötäviä nuhalääkkeitä. Ontelot tulehtuneena on ollut tosi kivuliasta.
- Painetta Ilmassa
Joo, Varmaan sitten vain on pakko. Täytyy ottaa tosiaan nenäkannu koneeseen ja käydä vaikka vessassa huuhtelemassa. Nenäsuihketta mulla onkin aina mukana..Mietin vain sitä, että helpottaako onko se kipu lähinnä nousun ja laskun aikana, ja helpottaisiko sitten yläilmoissa?
- Nimetön
Painetta Ilmassa kirjoitti:
Joo, Varmaan sitten vain on pakko. Täytyy ottaa tosiaan nenäkannu koneeseen ja käydä vaikka vessassa huuhtelemassa. Nenäsuihketta mulla onkin aina mukana..Mietin vain sitä, että helpottaako onko se kipu lähinnä nousun ja laskun aikana, ja helpottaisiko sitten yläilmoissa?
Minulla on krooninen poskiontelotulehdus...eli viimeiseen 10 vuoteen poskiontelot ei ole ollut terveet, kuin muutaman kerran.
Matkoja lentäen on tullut tehtyä ja aina hengissä selvitty.
Mun kikka on noi nenään suihkutettavat nenätipat noin tunti ennen lentoa ja allergialääke.
Nousu on kaikkein pahin ja laskeutuminen seuraavaksi.
Itse omistan myös sarvikuonon, mutta ei ole tullut mieleen käyttää sitä koneessa. Itse koen sarvikuonon liian vaivalloiseksi koneessa käytettäväksi, koska en jaksa alkaa koneessa mittailemaan suolaa ja sopivan lämpöistä vettä...Toi sarvikuono on todella hyvä keksintö, mutta sen käyttö täytyy opetella....Veden lämpö...suola pitoisuus ja oikea tekniikka huuhdella ontelot..
Pian alkaa sattumaan jos kaikki ei ole kohdallaan. Eli suosittelen sarvikuonon käyttöä ja opettelua reilusti jo ennen lentoa. Muuten siitä voi koitua vain epämielyttävä kokemus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882