keskikesän uistelu

jamppa92

heinäkuun paikkeilla uistellessa vedet ovat usein lämpimimmillään ja kuhat ja lohet oleskelevat syvemmällä pohjan tuntumassa. olen käyttänyt uistellessani tummuusasteikolla noin 65-75% tummaa vaappua. uinti syvyys on 30 jalkaa eli noin 10 m. olen käyttänyt myös painoja joten uinti syvyys on ollut 10-20 m. mutta kalaa ei ole tullut näiltä syvyyksiltä. kysymykseni on että näkyyköhän vaappu enää noissa syvyyksissä koska mielestäni saimaan vedet ovat tummia.? olisiko syytä vaihtaa vaaleampaan väriin?

kertokaa kokemuksianne lämpimän ajan kalastuksesta ja tältä syvyydeltä.

--paljon kiitos etukäteen--

4

2249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uistelija...

kuha on pintakalvos heinäkuussa jos ilmanpaine on korkea ja jos matala esim alle 1010 sit pohjan tuntumassa. järvilohi on syvemmällä mutta voi käydä pinnan tuntumassa syömässä. etsi kaiulla kalaparvien syvyys ja tykitä sinne syvyydelle lusikkaa, ehkäpä lusikka parempi syvällä...jos muikkuparvet on vaikkapa 12m syvyydes, laita lusikoita 8-15metrin syvyyteen ja odota :)saimaan ottivärejä en tiedä mutta luulis muikun väriset ja ärsyvärien kelpaavan ja lusikalle oikea vetovauhti!!

• uistelija..

ja vielä lisään aiempaan kirjotukseen että hyvä lusikka on esim iitin uistimen pikku tiltu! Soita suoraan valmistajalle ja kysy vinkkejä saimaan vesiin, hän kertoo mitä värit on ok ja mitenkä kannattaisi virittää tiltut vetoon...

• ois

silloin ylivoimasia! tintti,tiura,smeds20,smeds17,smeds88.muutaman mainitakseni.smedsejä voi olla vaikea löytää tinttejä ja tiuraa saa hyvin,periaatteessa mistä vaan.värit kulta/hopea.kupari/hopea ja aina saimaalla toimii ns tiskipöytä! käytä dispy diver syväjiä ja siinä lyhyttä n.80cm tapsia.näin saat syväjän pyörteistä pellile ovelaa lisä liikettä!!! niin vapa kalustosi lähinnä sanelee kummosia syväjiä vedät. isoon dispyyn tarttis vavalta vähän"munaa" kun taas pienintä voi uittaa melkein millä kepillä tahansa.

• laikaman

Taitaa kuha pitää. Omalla järvellä uistelen enimmäksee 4-7 metrin syvyydestä. Kuhia olene saanut toukokuusta lokakuulle. Soutuveneeseen en isompia viitsi viritellä. Käytän vaappuja, jotka noihin syvyyksiin yltää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7588
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3652
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1100
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      963
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      921
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      817
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      742
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      672
    Aihe