Miksi pitää käyttää jotakin s-posti

ohjelmaa?

Itse olen käyttänyt aina web-mailia enkä ymmärrä muusta mitään. Menetänkö jotakin?

9

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eerops

      ...tyylillään.

      Ehkä se tapa, mikä ensimmäisenä opitaan, jää tavaksi. Itse käytän ohjelmaa.

    • Hyvään aikaan

      Oli täysin järjetöntä käyttää webmailia. Oli paljon helpompaa, halvempaa ja varmempaa käyttää postiohjelmaa, joka kytki puhelinmodeemin ja yhteyden vain lahetyksen ja noudon ajaksi.
      Nykyisillä laajakaistoilla siitä ei ole niin väliä.

      Itse pidän kyllä enemmän ohjelmista. Ne toimii paremmin ja voi muotoilla kirjeet monipuolisemmin, jos haluaa ja on tarvetta. Kirjeet on silloin myös kotona "turvassa" ja tärkeät voi helposti erikseen arkistoida.
      Tekstin lähetykseen kelpaa webmail aivan hyvin, mutta kaikki webmailit ei muita muotoja sitten tuekaan ja saattaa tulla lukukelvottomia kirjeitä. Pitää siis katsoa, mitä kenellekin lähettää. Useat webmailit on myös tukkoisia ja usein poissa pelistä jonkin häiriön tähden.
      Webmailin suurin ja ainoa etu on siirrettävyys.

      • edusta vielä

        "Webmailin suurin ja ainoa etu on siirrettävyys."

        Mutta se on muuttunutkin tosi tärkeäksi eduksi kun yhä kasvava ihmisjoukko, minäkin, lukee ja kirjoittaa sähköpostinsa myös tien päällä kännykällä tai vastaavalla.


      • eerops
        edusta vielä kirjoitti:

        "Webmailin suurin ja ainoa etu on siirrettävyys."

        Mutta se on muuttunutkin tosi tärkeäksi eduksi kun yhä kasvava ihmisjoukko, minäkin, lukee ja kirjoittaa sähköpostinsa myös tien päällä kännykällä tai vastaavalla.

        ...lukemaan Soneran palvelimelta sähköpostini missä päin maailmaa tahansa. Ainakin uudet...


    • fundamentalist

      mitään. Nykyään kun ihmiset paljon liikkuvat trendi on selvästi siirtyä käyttämään web-mailia.

    • kaiken

      No ei nyt sentään. ;)

      Mutta kyllä sähköposticlientit puolustaa paikkaansa esim. tuossa edellä mainitun turvan takia. Luetut postit on automaattisesti turvassa omalla koneella eikä käy niin kuin eräillä operaattoreilla että kaikkien web-mail asiakkaiden postit katoaa taivaan tuuliin.

      Toinen tärkeä etu on sähköposticlientia komponenttinaan käyttävät sovellukset omalla koneella. Esim. OpenOfficen yksilöllinen mail-merge (joukkokirje) tietokannasta poimittuihin osoitteisiin ja puhuttelunimin yms. ei onnistu web-maililla.

      • fundamentalist

        en minäkään oikein luota postipalvelimien datansäilytyskykyyn. Tärkeimmät postit kopioinkin heti talteen ja pääkoneellani kerran kuussa teen omat varmistukset, TB:llä käy postien massaimuttaminen talteen helposti. Muuten postini luen selaimella, liikkuvaa sorttia kun olen.


    • MinäIte.

      Ei kelvannut mulle web-mail, mulla oli Hotmailissa postit, mutta siirryin Windows Liven sähköpostiohjelmaan.
      Toki minulla oli erikseen tuo Windows Mail sähköpostiohjelma jossa on mun Sonera sähköpostiosoite.

      Windows Liveen voi siirtää vaikka kaikki hotmailin sähköpostiosoitteet, lisäksi muitakin.

      Windows Mail on Outlook Expressin tilalla.

      Se miksi käytän ohjelmia on se ettei tarvitse aina kirjautua nettiin lueakseen posteja, vaan voi vaikka off-tilassa lukasta jos netti on vaikka poikki.

    • MinäIte.

      Kaveri just eilen lähetti web-maililla postia mulle. Viesti oli ihan sekaisin, koska se web-mail ei kuulemma ymmärrä kaikkia kirjaimia, etupäässä ääkkösiä ja öökkösiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe