Keitä he ovat"isoina"

nuo Steinerin oppilaat

Tässä tuli luettua keskustelua ko.opetusmallista....Nyt kiinnostaakin tietää,minkä alan ihmisiä ko.koulun käyneistä on tullut? Tuntuu nuo metodit ym.olevan kovin erilaiset,kuin ns.tavallisen koulun.Todella mielenkiintoista!

27

2970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö---

Sieltä valmistuu samoihin ammatteihin ihmisiä kuin muualtakin.
      Meidän luokalta on tullut metallimiehiä, sähkäri, putkati, raksamies...... ainakin noita..

• yks...

farmaseutti 0/

• ainakin näitä

Olen ainakin kuullut steinerkoulun käyneestä erityisopettajasta, insinööristä, lavastajasta jne.jne.

• xxx.

Ainakin kokkeja, niitä tuli pojista monta.

Muuten olen kuullut jostain tutkimuksesta että kaupalliselle ja hoitoalalle menee moni.

• Jukka Kuoppamäki...

liittyikään steinerkouluun? Erään asiakkaani tytär on kuulema joku tosi hyvä viulisti...

No, mutta ihan tuntemiani steinerkoulun käyneitä on töissä mm. hoitoalalla, kaupassa, insinööreinä, koulunkäyntiavustajana...

• on Steiner-

lahkon pappi.:) Ei ole kauankaan siitä, kun tämäkin kytkös uskallettiin tuoda julkisuuteen...

• On, on
        on Steiner- kirjoitti:

lahkon pappi.:) Ei ole kauankaan siitä, kun tämäkin kytkös uskallettiin tuoda julkisuuteen...

vastahan siitä 70-luvulla puhuttiin, Jukan hurahtamisesta ja vielä joksikin papiksi.

• Eukasta huolimatta :-D

Juristi, insinööri, diplomi-insinöörejä, lääkäreitä (jep, ihan oikeita yliopistosta valmistuneita)neljä ja yksi heistä kirurgi, hammaslääkäri, ekonomeja, yo-merkonomeja, peruskoulunopettaja, lukionopettaja, tilastotieteilijä, psykologi, muusikkoja. Nämä nyt tulivat ensin mieleen...

• Eukasta huolimatta :-D

Yhden Finnairin lentäjän tiedän ja yhden upseerin Puolustusvoimissa... Yksi kävi valtsikan.. Entisiä steinerkoululaisia siis löytyy yhteiskuntamme eri portailta, mikä onkin hyvin kiusallista steinerkoulua kiihkeästi vastustaville ihmisille.

:-D

M.O.T

• Ko. koulussa 9 vuotta
        Eukasta huolimatta :-D kirjoitti:

Yhden Finnairin lentäjän tiedän ja yhden upseerin Puolustusvoimissa... Yksi kävi valtsikan.. Entisiä steinerkoululaisia siis löytyy yhteiskuntamme eri portailta, mikä onkin hyvin kiusallista steinerkoulua kiihkeästi vastustaville ihmisille.

:-D

M.O.T

Siis kyllä on Steinerin käyneitä yhteiskunnan eri tasoilla. Kyllähän Suomen Steinerissa Suomessa pääpiirteissään asiat läpi käydään ja jos on oma-aloitteitteisuutta ja ahkeruutta opiskella asioita koulun ulkopuolellakin niin mikä ettei menestyisi. Mutta koulu ei tähän valmenna, päinvastoin...

• toukko

Ravintola Päälikönä7Esimies.
      itse pidin steineriä hyvänä, ilman sitä en olisi niin sosiaallinen:D

• Ex steinerkoululainen

Steinerkouluun tulee monet oppilaat hyvistä perheistä, jotka etsivät lapsilleen mahdollisimman hyvää koulua. Siitä huolimatta lapsista tulee useimminten alisuoriutujia, jotka eivät pääse vanhempiensa kaltaisiin ammatteihin. Oman värinsä Steinerkoulun opiskelijoihin tuo tarkkailuluokkatasoiset oppilaat, jotka otetaan avosylin steineriin kesken kaiken pilaamaan muiden oppimisen.

• kiitos....

............

• kesäesa1
      • ...................

Ja hän kertoo Vihreä lanka -lehdessä miten Antroposofia tihkuu läpi opetuksen. Kehotankin siis vanhempia lukemaan kirjoituksia antroposofiasta, ennen kuin laittavat lapsensa ko. kouluun. Itse olen käynyt steinerkoulun, ja voin todeta antroposofisen uskonnon olleen läsnä lähes kaikissa oppiaineissa.

Steinerkoulussa on paljon ns. "parempien ihmisten" lapsia, jotka eivät kuitenkaan pärjää valmistuttuaan elämässään kovinkaan kummoisesti. Hoitoalalla tai toisen asteen kaupallisen tutkinnon on suorittanut moni. Fyysisissä töissä on suurin osa entisistä luokkakavereistani.

En ihmettele lainkaan, sillä opetus oli sanalla sanoen ala-arvoista. Onneksi pääsin vaihtamaan peruskouluun.    

• mitä se on?
        ................... kirjoitti:

Ja hän kertoo Vihreä lanka -lehdessä miten Antroposofia tihkuu läpi opetuksen. Kehotankin siis vanhempia lukemaan kirjoituksia antroposofiasta, ennen kuin laittavat lapsensa ko. kouluun. Itse olen käynyt steinerkoulun, ja voin todeta antroposofisen uskonnon olleen läsnä lähes kaikissa oppiaineissa.

Steinerkoulussa on paljon ns. "parempien ihmisten" lapsia, jotka eivät kuitenkaan pärjää valmistuttuaan elämässään kovinkaan kummoisesti. Hoitoalalla tai toisen asteen kaupallisen tutkinnon on suorittanut moni. Fyysisissä töissä on suurin osa entisistä luokkakavereistani.

En ihmettele lainkaan, sillä opetus oli sanalla sanoen ala-arvoista. Onneksi pääsin vaihtamaan peruskouluun.    

Kuinka antroposofia(?) tihkuu steinerlukiossa esim. matematiikassa tai kielissä? Miten se vaikuttaa? Mitä tunneilla tapahtuu? Eikö steinerkoulusta voikaan kirjoittaa ylioppilaaksi? Pitääkö steinerkoulusta vaihtaa jonkun toisen koulun lukioon jos haluaa kirjoittaa yo:ksi?

• mitä siellä tapahtuu?
        mitä se on? kirjoitti:

Kuinka antroposofia(?) tihkuu steinerlukiossa esim. matematiikassa tai kielissä? Miten se vaikuttaa? Mitä tunneilla tapahtuu? Eikö steinerkoulusta voikaan kirjoittaa ylioppilaaksi? Pitääkö steinerkoulusta vaihtaa jonkun toisen koulun lukioon jos haluaa kirjoittaa yo:ksi?

Tämän haluais moni vanhempi kuulla. Siis varsinkin ne, jotka eivät esim. antroposofiaan ole hurahtaneet, mutta joille vanhempaintunneilla esitellään, kuinka hienosti koulusta valmistuneet on pärjännyt ja kuinka hienoja luokkaretkiä järjestetään, kiitos vanhempien pohjattoman kukkaron.

Mistä ne kaikki henkimaailman jutut tulee? Kerrohan, millaiset mytologiat ovat esim. jaksottamassa vuotta? Voisit kertoa myös, onko steineropettajien mielestä enkeleitä olemassa ja opetetaanko lapsille, että enkeleitä on olemassa?

Mitä erityistä on luvussa "3" (matematiikka)? Miksi saksankielen opetus pitää aloittaa niin aikaisin (kielet)?

• mahtaa olla...
        ................... kirjoitti:

mielestäsi hoitoalassa tai fyysisessä työssä? =0

No, ilmeisesti ehdit sen verran käydä steineria, että opit esim. leivänteon alusta asti, että tulet toimeen edes siltä osin ilman fyysisentyön taitajien apua. Ja mahdollisesti lapsesi/vanhempasi/itsesi hoidat aivan itse, kun avuntarve yllättää.

Ihan voin näin meidän kesken kertoa sinulle, että montaakaan ammattia ilman ei täällä pärjäisi ne henkisentyön tekijätkään.

• Onko niitä...
        mitä siellä tapahtuu? kirjoitti:

Tämän haluais moni vanhempi kuulla. Siis varsinkin ne, jotka eivät esim. antroposofiaan ole hurahtaneet, mutta joille vanhempaintunneilla esitellään, kuinka hienosti koulusta valmistuneet on pärjännyt ja kuinka hienoja luokkaretkiä järjestetään, kiitos vanhempien pohjattoman kukkaron.

Mistä ne kaikki henkimaailman jutut tulee? Kerrohan, millaiset mytologiat ovat esim. jaksottamassa vuotta? Voisit kertoa myös, onko steineropettajien mielestä enkeleitä olemassa ja opetetaanko lapsille, että enkeleitä on olemassa?

Mitä erityistä on luvussa "3" (matematiikka)? Miksi saksankielen opetus pitää aloittaa niin aikaisin (kielet)?

enkeleitä vai ei?

• mitä siellä tapahtuu?
        Onko niitä... kirjoitti:

enkeleitä vai ei?

Ei ole. Mutta ei kai tämä mielipideasia ole? Ja pointtihan oli, että opetetaanko siellä steinerissa että niitä on.

Ei tarvi vastata. Mitä oon tätä ketjua lukenu, niin huh huh...

Mä suosittelen, että tästä lähtien luette siellä vanhempainilloissa näitä käsityksiänne ulosteilla täytettyjen sarvien vaikutuksista satonäkymiin ja elämänvoimiin (tai mitä lie). Sitten vanhemmat voi ihan itse päättää, haluavatko sellaista opetusta.

• Mikael sitten
        mitä siellä tapahtuu? kirjoitti:

joku muu, kuin enkeli?

• mitä siellä tapahtuu?
        Mikael sitten kirjoitti:

joku muu, kuin enkeli?

Olisikohan se sellainen taruolento, jota nimitetään enkeliksi? Vähän niinkuin yksisarvinen, menninkäinen tai kyklooppi?

• RavenAngel

Näyttelijänkin uraa suunnittelin, mutta ei tullut Helsinkiin lähdettyä... :)

Parin vuoden päästä tarkoitus olisi hakea liikenneopettaja koulutukseen.

Opettaminen on ollut aina se miun juttu, kiitos miuta opettaneille hienoille ihmisille! :)

• PikkuSeepra

Diplomi-insinöörejä, maantiedon opettajia, geologeja, humanisteja, valokuvaajia, yksinhuoltajia, rekkakuskeja..Tuossa on ne jotka minä tunnen.

• lakimiehen....
        PikkuSeepra kirjoitti:

Diplomi-insinöörejä, maantiedon opettajia, geologeja, humanisteja, valokuvaajia, yksinhuoltajia, rekkakuskeja..Tuossa on ne jotka minä tunnen.

...(serkkupoika)! Muut "ammatit" tutuilla... Grillityöntekijä, Mäkkärin vuoropäällikkö, hevostenhoitaja, pari muusikkoa (lue työtön), taiteilija/maalari (eli työtön), puutarhuri, työtön meikkitaiteilija ja kouluavustajia pari puolituttua. Siinäpä ne, jotka tunnen ja parin muun tutun/naapurin "ammattia" ei pysty edes määrittelemmään. KAIKKI MUKAVIA JA SOSIAALISIA IHMISIÄ!

• yksi tuntemani

Tekotaiteellinen hieman tyhjäpäinen henkilö. Kaikista ei tule taiteilijoita, edes Steiner-koulussa.

• tuli mieleen

ainakin julkkiskokki Sara La Fountain, joka oli kai ruotsinkielisessä Steinerissa - tai en kielestä ole varma, mutta koulussa kuitenkin.

Minä taas olen etupäässä syrjäytynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2830
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      30
      2370
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2209
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1822
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1686
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      102
      1622
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      306
      1525
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      14
      1436
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe