Ylipainoinen?

Nimetön

Meillä on lyhytkarvainen mäykky narttu. Ikää on tullut jo 9kk. Koira ei syö kuivamuonaa tai mitään koiranruokaa joten saa nyt noita tavallisia ihmisten ruokia ( riisiä, kanaa, kalaa jne) Tyttö painaa jo 9kg. Se ei näytä ylipainoiselta ja kylkiluut tuntuvat oikein hyvin joten mitäs teidän mielestä pitäisi tehdä? Dietti??Kiitos jo etukäteen!

8

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi2

      Jos se ei näytä ylipainoiselta ja kylkiluut tuntuvat niin miksi ihmeessä se pitäisi panna dieetille?

      Koira kasvaa juuri sen kokoiseksi kun sen perimä määrää - ellei sitä pidetä sairaalloisen aliravittuna niin että tuloksena on kehityshäiriö.

      Vaikka mäykyn ihannepaino olisi alle 9 kg niin et sinä siihen ruokinnalla voi vaikuttaa - paitsi jos haluat siitä nälkiintyneen näköisen.

    • *Laura*

      Hei! Meijänki 1 vuotias tyttö (kk mäykky) painaa tuon 9kg. Pahimmillaan painoi 10,5kg, mut se johtui väärästä annoskoosta. Kun vaihdoimme aikuisten nappulaan ja pienensimme annosta, ni paino putosi tuohon ysiin. Ei meijänkää typsy lihavalta näytä ja elli meinas et o ihan hyvässä kunnossa koira, ei ylipainoinen eikä alipainoinenkaa. Eli älä laita koiraasi millekään dieetille, kun ei kerta tarvetta ole. =) =)

    • lomalainen¤

      Kylkiluut tuntuvat HYVIN , kuulostaa ennen hoikalta kuin lihavalta !?
      Eipä mitään diettiä tarvita .Viehän narttusi näytille kasvattajalle niin hän osaa tarkistaa tilanteen oikein nartun nähtyään ;)

    • kuivamuonasta

      laadukkaasta kuivamuonasta koirasi saa kaiken tarpeellisen paremmin kuin kotiruuasta. en usko tuohon, ettei koirasi muka suostu syömään kuivamuonaa. terve koira ei itseään tapa nälkään. suurin ongelma taitaa nyt olla, anteeksi vaan, siellä ihmisen puolella. joka koirasta, niinkuin lapsestakin, saa tekemällä kyllä ruualle nirson. vaihda koirasi ruoka asteittain hyvälaatuiseen eläinkaupan kuivamuonaan. jos ruoka ei kelpaa 10 min. tarjolla oltuaan, ota kuppi pois, ja tarjoa seuraavalla ruokinta-kerralla uudelleen. jos silloinkaan kelpaa, niin jatka linjaa... takaan, että koirallesi kelpaa ruoka viim. kolmantena päivänä. muista pitää aina raikasta vettä tarjolla. antaessasi kuivamuonaa on myös annostelu tarkempaa ja helpompaa, eolä lihomis-vaaraa enää biib helpolla ole.

      • Tahveli1

        koira painaa jo valitettavat 11,6 kg ja on ylipainon rajamailla. Meitin äiti kun ruokkii eikä ymmärrä, mikä on liikaa. Ja mua KETUTTAA vietävästi!


    • minni mäykky ja mami

      kannattaa tarkkailla painoa 9 kg noin nuorella on liikaa.kotiruoka pois ja light nappuloita kehiin.meiän mäykky tuhti ja laitoimme kylmästi kaikki välipalat ym herkkupalat pois ei meinannu syödä kevyt nappuloita mutta kun tarpeeksi nälkä kyllä syö.liikunnalla ei pientäkoiraa laihduta.tietysti liikuntaa sopivasti.tsemppiä.

    • Pk Mäyris

      Mäykyissä löytyy näitä isojakin narttuja. Itsellä kotona 2 aikuista pk narttua, joiden näyttelykuntoinen paino on lähellä 9,5 kg.

      Joten älä usko näitä määritelmiä, vaan, jos koira sinusta tosiaan on hoikka, ja kylkiluut tuntuu hyvin, niin ongelmia tuskin on.

      Jos epäilyttää voithan kysyä jonkun muun mielipidettä, onko tuttavapiirissä yhtään kokenutta koiraihmistä, jos kasvattaja asuu kauempana?

      Mun yksi kasvattini painoi tuon 9 kg 9 kk iässä tosi hoikassa kunnossa. Oli pentueen isoin pentu, syntyessään 320 g, kun seuraavaksi isoin (uros) 280 g.

    • mine

      Jos kylkiluut tuntuu ei ole syytä huoleen. Se vain on hieman painavampi kuin rotumääritelmässä sanotaan, mutta itse olen sitä mieltä, ettei sitä "sontaa" niin vakavasti kannata ottaa!! Vähän isompi mäykky on "katu-uskottavampi" :) Voithan toki kokeilla syöttää sille kuivamuonaa, jos se auttais, mut älä aloita tuon ikäiselle pennulle diettiä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe