Meillä on lyhytkarvainen mäykky narttu. Ikää on tullut jo 9kk. Koira ei syö kuivamuonaa tai mitään koiranruokaa joten saa nyt noita tavallisia ihmisten ruokia ( riisiä, kanaa, kalaa jne) Tyttö painaa jo 9kg. Se ei näytä ylipainoiselta ja kylkiluut tuntuvat oikein hyvin joten mitäs teidän mielestä pitäisi tehdä? Dietti??Kiitos jo etukäteen!
Ylipainoinen?
8
698
Vastaukset
- miksi2
Jos se ei näytä ylipainoiselta ja kylkiluut tuntuvat niin miksi ihmeessä se pitäisi panna dieetille?
Koira kasvaa juuri sen kokoiseksi kun sen perimä määrää - ellei sitä pidetä sairaalloisen aliravittuna niin että tuloksena on kehityshäiriö.
Vaikka mäykyn ihannepaino olisi alle 9 kg niin et sinä siihen ruokinnalla voi vaikuttaa - paitsi jos haluat siitä nälkiintyneen näköisen. - *Laura*
Hei! Meijänki 1 vuotias tyttö (kk mäykky) painaa tuon 9kg. Pahimmillaan painoi 10,5kg, mut se johtui väärästä annoskoosta. Kun vaihdoimme aikuisten nappulaan ja pienensimme annosta, ni paino putosi tuohon ysiin. Ei meijänkää typsy lihavalta näytä ja elli meinas et o ihan hyvässä kunnossa koira, ei ylipainoinen eikä alipainoinenkaa. Eli älä laita koiraasi millekään dieetille, kun ei kerta tarvetta ole. =) =)
- lomalainen¤
Kylkiluut tuntuvat HYVIN , kuulostaa ennen hoikalta kuin lihavalta !?
Eipä mitään diettiä tarvita .Viehän narttusi näytille kasvattajalle niin hän osaa tarkistaa tilanteen oikein nartun nähtyään ;) - kuivamuonasta
laadukkaasta kuivamuonasta koirasi saa kaiken tarpeellisen paremmin kuin kotiruuasta. en usko tuohon, ettei koirasi muka suostu syömään kuivamuonaa. terve koira ei itseään tapa nälkään. suurin ongelma taitaa nyt olla, anteeksi vaan, siellä ihmisen puolella. joka koirasta, niinkuin lapsestakin, saa tekemällä kyllä ruualle nirson. vaihda koirasi ruoka asteittain hyvälaatuiseen eläinkaupan kuivamuonaan. jos ruoka ei kelpaa 10 min. tarjolla oltuaan, ota kuppi pois, ja tarjoa seuraavalla ruokinta-kerralla uudelleen. jos silloinkaan kelpaa, niin jatka linjaa... takaan, että koirallesi kelpaa ruoka viim. kolmantena päivänä. muista pitää aina raikasta vettä tarjolla. antaessasi kuivamuonaa on myös annostelu tarkempaa ja helpompaa, eolä lihomis-vaaraa enää biib helpolla ole.
- Tahveli1
koira painaa jo valitettavat 11,6 kg ja on ylipainon rajamailla. Meitin äiti kun ruokkii eikä ymmärrä, mikä on liikaa. Ja mua KETUTTAA vietävästi!
- minni mäykky ja mami
kannattaa tarkkailla painoa 9 kg noin nuorella on liikaa.kotiruoka pois ja light nappuloita kehiin.meiän mäykky tuhti ja laitoimme kylmästi kaikki välipalat ym herkkupalat pois ei meinannu syödä kevyt nappuloita mutta kun tarpeeksi nälkä kyllä syö.liikunnalla ei pientäkoiraa laihduta.tietysti liikuntaa sopivasti.tsemppiä.
- Pk Mäyris
Mäykyissä löytyy näitä isojakin narttuja. Itsellä kotona 2 aikuista pk narttua, joiden näyttelykuntoinen paino on lähellä 9,5 kg.
Joten älä usko näitä määritelmiä, vaan, jos koira sinusta tosiaan on hoikka, ja kylkiluut tuntuu hyvin, niin ongelmia tuskin on.
Jos epäilyttää voithan kysyä jonkun muun mielipidettä, onko tuttavapiirissä yhtään kokenutta koiraihmistä, jos kasvattaja asuu kauempana?
Mun yksi kasvattini painoi tuon 9 kg 9 kk iässä tosi hoikassa kunnossa. Oli pentueen isoin pentu, syntyessään 320 g, kun seuraavaksi isoin (uros) 280 g. - mine
Jos kylkiluut tuntuu ei ole syytä huoleen. Se vain on hieman painavampi kuin rotumääritelmässä sanotaan, mutta itse olen sitä mieltä, ettei sitä "sontaa" niin vakavasti kannata ottaa!! Vähän isompi mäykky on "katu-uskottavampi" :) Voithan toki kokeilla syöttää sille kuivamuonaa, jos se auttais, mut älä aloita tuon ikäiselle pennulle diettiä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423683Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182840Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112529- 2732254
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3061721- 911662
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461429Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163