Avast Antivirus, kokemuksia?

Moi, minulla on suojauksena Avast Antivirus (ilamisohjelma)..
minusta sivun (firefox) latauksessa kestää ikuisuus...ja joskus muutenkin yhteys jumittaa..?
Johtuukohan Avastista?

Onko kellään kokemusta tästä Avast:ista?
Ilmianna
Jaa

27 Vastausta

kaikissa koneissa Avast. Löytyy mm. w2000Pro, XP:t Pro ja Home.
Ei mitään ongelmia.

"...minusta sivun (firefox) latauksessa kestää ikuisuus..."

Pysty mitään sanomaan, "ikuisuus2" on ERITTÄIN yksilökohtainen kokemus.
Toinen vetää herneen nenään jos sivun lataus kestää yli sekunnin ja on ihmisiä joista puoli minuuttia per sivu on jo melkoista vauhtia.
En minä ole mitään (olennaista) eroa huomannut vauhdissa kokeilemiini muihin virustorjuntoihin nähden.
Paitsi että F-Secure oli selvästi muita hitaampi ja vaatii koneelta enempi tehoa.
Ilmianna
Jaa
Poistin eilen läppäristäni F-Securen ja asensin tilalle Avastin sekä ZoneAlarmin.Kone nopeutui selvästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
ihan perseestä
.käytin sitä varmaan vuoden,mutta siihen menu hermot kun se rupesi pienimmistäkin asioista jotain valittamaan

....F-secure vie ,mahdottoman paljon tehoja mutta ei rupea valittamaan,uusim norton on paras vaikka onkin ylivoimainesesti suurin teho syöppö

ps jos koneessa ei riitä tehoja ,niin hanki spybot seach&destroy sekä avg antivirus,se yhdistelmä ei vie tehoja eikä päästä paljon mitä läpikään
,ja mitä päästää läpi ,voi tuhota spybot s&d:llä.se löytää kaiken ja tuhoaa lopullisesti,jopa troijalaiset
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PCexpert kirjoitti:
ihan perseestä
.käytin sitä varmaan vuoden,mutta siihen menu hermot kun se rupesi pienimmistäkin asioista jotain valittamaan

....F-secure vie ,mahdottoman paljon tehoja mutta ei rupea valittamaan,uusim norton on paras vaikka onkin ylivoimainesesti suurin teho syöppö

ps jos koneessa ei riitä tehoja ,niin hanki spybot seach&destroy sekä avg antivirus,se yhdistelmä ei vie tehoja eikä päästä paljon mitä läpikään
,ja mitä päästää läpi ,voi tuhota spybot s&d:llä.se löytää kaiken ja tuhoaa lopullisesti,jopa troijalaiset
Ja vika oli Avastissa? Kumma kun muilla toimii, myös itsellä. Ai, tuosta ps -osuudesta näkeekin, että tietoa ei ole kovinkaan paljoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vissiin ollut kirjoitti:
Ja vika oli Avastissa? Kumma kun muilla toimii, myös itsellä. Ai, tuosta ps -osuudesta näkeekin, että tietoa ei ole kovinkaan paljoa.
Olen käyttänyt AVAST-virustorjuntaa sekä XP:ssä että VISTASSA. Elämä virusrintamalla on ollut huoletonta. Erityisen mukavaa, on, että päivityksiä tulee usein ja latausajat ovat tosi lyhyitä ja latausraportti on selkeä. En näe ainakaan omalta osaltani mitään tarvetta tarjolla oleville "voimistelukoneille"

AkiV
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AkiV kirjoitti:
Olen käyttänyt AVAST-virustorjuntaa sekä XP:ssä että VISTASSA. Elämä virusrintamalla on ollut huoletonta. Erityisen mukavaa, on, että päivityksiä tulee usein ja latausajat ovat tosi lyhyitä ja latausraportti on selkeä. En näe ainakaan omalta osaltani mitään tarvetta tarjolla oleville "voimistelukoneille"

AkiV
Avast on ilmainen virusohjelma miksi tulee ilmoituksia rekisteröinnistä Onko se sitten maksullinen jonkin ajan päästä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jape'li kirjoitti:
Avast on ilmainen virusohjelma miksi tulee ilmoituksia rekisteröinnistä Onko se sitten maksullinen jonkin ajan päästä
se sarjanumero, jonka saa ilmaiseksi Avastin sivuilta. Eli ihan ilmainen on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kerran vuodessa uusia kirjoitti:
se sarjanumero, jonka saa ilmaiseksi Avastin sivuilta. Eli ihan ilmainen on.
Joo mulla on kans ollu avast käytössä jonkun puolen vuoden ajan ja huonoja kokemuskia on ollut, ensiks ihmettelin kun kone tilttailee eikä löydy vakoilu ohjelmia eikä viiruksia mistään. Sit asensin roskan poistajan koneelle ja siitä huomas että joo ei avast ny pelitä, asensin F-securen kokeilu version, koneelta löytyi 150 eri viirusta 10 000 pirstoutunutta tiedostoa ja 130 eri vakoilu ohjelmaa. Ei ku alusta kone ihan alusta et saa kunnolla toimimaan. Näin hyvä ohjelma on avast antivirus, ja sitten windows defenderikään ei tunnistanu. Jotenkii ne on vaan onnistunut pääsemään koneelle. Nyt toimii kone hyvin ja avast pysyy kaukana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minä ostin tarjouksesta hintaan 19,99 lisäsuojan nyt se kuitenkin sanoo kun tää ilmainen 30 pv on ohi niin he noin vaan automaattisesti ottavat tililtäni 69ja jotain en suostu tällaseen tarjous piti olla 1 vuosi haluaisin kirjoittaa sinne, mut miten
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jape'li kirjoitti:
Samoin mullakin ja yritin jopa ottaa vastaan ton tarjouksen joka maksaa 19.99 suunnilleen ,pankissa jo sanottiin ettei se Avastin antama osoite toimi.lähetettiin se kuitenkin, ja ei harmaata aavistusta mihin se joutui,ei ainakaan perille.höh
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Minä kokeilen juuri tuota Finni-Securen uutta kun saa kokeilla, toistaiseksi ei ole tunnistanut mitään kuten avast heh.
Ilmianna
Jaa
Minulla on f-secure ja voin esimerkiksi kirjoittaa tänne ja lukea tätä palstaa.
Ilmianna
Jaa
Avast free Antivirus toimii ihan hyvin.
Ilmianna
Jaa
Sama juttu. Ostin luulin 1.4.2016 lisäsuojan 19.99 vuodeksi.
Nyt tulee lisäksi lasku 39.99, jota en hyväksy.
Onko kyseessä oma ymmärtämättömyys vai onko syytä epäillä
tarkoituksellista harhautusta vai ehkä molempia?
Kuka tietää?
Risto P.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulle tuli myös joku valelasku 29.90 Visan kautta. Avast ollu varmaan puolisen vuotta, eikä mitään päivityksiä ole tullut,enkä ole myös niitä tilannut/hyväksynyt. Mitäköhän pitäisi tehdä? Ulkomaisilla palstoilla näytti olevan paljonkin samanlaisia kyselyjä,mutta kukaan ei osannut antaa vinkkejä,tai edes sanoa mitä tapahtuu jos laskun jättää maksamatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On ja paljon. Ihmettelin, miksi kaikki systemissäni toimii mielettömön tahmeasti ja jäykästi. Kunnes tajusin että syynä on AVAST! Poistin sen suit sait sukkelaan. Jopa helpotti! Eipä ole enää hidastanut konetta moneen vuoteen. Annoin reklamaatiota AVAST!ille siinä toivossa että ne palauttaisivat fyrkkani. Mitä vielä. Sieltä heitettiin läppää että se olisi pitänyt ilmoittaa silloin, kun em. vika ilmaantui. Siinäpä se, kun se ei ilmaantunut heti alku vaiheessa, vaan vasta sen jälkeen kun valitus aika oli umpeutunut. Kieroa ja hämärää puuhastelua. Niin ja se vielä, kun ohjelma vaatiilevytilaa yli 1 gb:n verran. Tänään asensin erästä toista ohjelmaa, niin AVAST! oli kätketty kierosti siihen mukaan. Kieroa pakko syöttöä. Luulevat että olen heille joku potentiaalinen asiakas, kun olen heiltä ennenkin jäynää hankkinut riesaksi saakka. Ilmoitin heille , etten halua heiltä enää mitään ilmoituksia enkä tarjouksia AVAST!-virus torjunta ohjelmaan liittyen. Ei ole tieto mennyt perille. En suosittele.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Palomuurin säädöt perseellään tai jonkun muun suojausohjelman. Minulla ollut Avast vuosia useammalla koneella ja toimii kevyimmin ja luotettavimmin, Palomuuriin, minulla Comodoon piti laittaa luotettavaksi ohjelmaksi kaikki Avastin osat.

Levytilaa vie näköjään aika paljon, minulla 770 megaa, C:llä jonkin verran lisää. Suurin osa setup-kansiossa ja virustunnisteet. Mieluummin riittävästi suojaa, yhtään virusta ei ole tullut vuosiin, eikä tarvitse lähetää mitään pilveen tunnistettavaksi.

Ihan ilmaisena toiminut hyvin, eikä ole kertaakaan minkään ohjelman kylkiäisenä tarjottu, monia muita kylläkin. Vanhemmissakin sai mainokset pois, uusin ei taida edes näyttää. Kerran vuoteen olen itse ohjelman päivittänyt ennen kuin rekisteröinyt uudelleen, ei iso vaiva siinäkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hämärähommia tosiaan!! Tollainen olis hyvä saada myös muiden tietoon
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nämä jutut lukee sopimustekstissä mikä pitää hyväksyä kun asentaa.

Siellähän lukee että eivät oikeastaan vastaa mistään ja jos tulee vaikka viruksia niin voi voi, korvaussumma silloinkin korkeintaan se mitä on palvelusta maksanut viimeisen N kk aikana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älkää ostako Avast SecureLine jos teillä on TV pelkän netin kautta. Meillä on SoneraTV ja jostain kumman syystä Avast SecureLine aina sekoittaa sen, pitää asentaa TV aina alusta asti uudelleen. Olen laittanut asiasta reklamaatiota kuukauden ajan Avastille, ei vastausta. Olen siis tyhmä maksanut ohjelmasta mitä ei voi käyttää. Ei ole helppo tällekkään foorumille löytää nimimerkkiä ;-)
Ilmianna
Jaa
Ostin Avast Internet Security, 3 vuotta 48,38€ ja Avast Cleanup, 1 vuosi 24,19€, sekä Avast SecureLineVPN 1 vuosi 32,25€. Monista yrityksistä huolimatta en onnistunut ohjelman astuksissa. Kun viimein kysyin asennusohjeitaja apua suomenkielellä, ilmoitettiin, että suomi ei kuulu heidän ohjelmaansa.
Kun sitten ilmiotin yhtiölle, että ohjeet on oltava sen maan kielellä, missä tuotetta myydään ja pyysin peruuttamaan tilaukseni, ilmoittivat reklamointini olevan kolme (3) päivää myöhässä asttamastaan 30 päivän ajasta.
Maksoin siis tarjouksen 252,88€ bruttohinnasta, alennuksen huomioiden 139,96€ jonka summan he kieltäytyivät palauttamasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kannattaa lukea ehdot, aika pitkään olet miettinyt ennen palautetta ja korvausvaatimusta.

Useimmat osaa englantia ja voi kääntää koneellakin. Ihmettelen kyllä mikä niissä asetuksissa on vaikeaa, etenkin kun itse ohjelma suomeksi, VPN:ssä kai lähinnä voisi olla, sitä en ole kokeillut, ilmaisella pärjää hyvin. Ohjelman täysversiotakin voi kokeilla maksamatta, miksi edes maksoit jos et osaa käyttää?

Voisit saman tien kertoa mikä ongelmana, ehkäpä joku osaa auttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Korjasin tässä taannoin läppärin, jossa oli Avastin virustorjunta ja erilaisia ccleanereita, Avast secure browser, cleanuppeja ja performance boostereita. Ongelma oli koneen hitaus. Poistin nämä ohjelmat ja kone ei ollut enää hidas. Sen jälkeen poistin tehdasasenteiset roskaohjelmat ja kone on nyt varmaan nopeampi kuin uutena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bersel kirjoitti:
Korjasin tässä taannoin läppärin, jossa oli Avastin virustorjunta ja erilaisia ccleanereita, Avast secure browser, cleanuppeja ja performance boostereita. Ongelma oli koneen hitaus. Poistin nämä ohjelmat ja kone ei ollut enää hidas. Sen jälkeen poistin tehdasasenteiset roskaohjelmat ja kone on nyt varmaan nopeampi kuin uutena.
Olet sellainen kävelevä versio haittaohjelmasta joka poistaa kaikki suojat ja jättää koneen alttiksi viruksille. Avast vie normaalisti tehoa alle 0,1%, ei huomaa päälläoloa ollenkaan, vain käynnistyksessä hidastaa hiukan jos päivittää tai asentaa, Ccleaner puhdistaa muutaman sekunnin käynnistyksessä ja tuskin hidastaa ollenkaan. Avastin selain suojaa näppäilyvakoilulta ja tarkastetuilla lisäosilla muutenkin turvallisempi, oma valinta asentaako ja käyttääkö.

Jos koneelle tulee viruksia niin sitten se vasta hidastuukin, useimmat muut virussuojat taas vie tehoa ja hidastaa paljon enemmän. Kukahan hölmö teillekkin antaa koneensa siivottavaksi. Itse olen vaihtanut yhteen vanhaan koneeseen Soneran maksullisen virussuojan tilalle ilmaisen Avastin ja oli tyytyväinen kun pääsi kymmenien minuuttien odottelun sijaan heti nettiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tänään tärähti tilille Nordea 59,99e ,kun olin soittanu as.palveluun ja kerroin tilanteen>Nyt toimi palvelu niinkuin piti>täytin asianmukaiset paperit ja lähetin sinne 3 vko sitten ja IHME tapahtui!!!
Ilmianna
Jaa
Hei.
Katselin näitä teidän kirjoituksia ja huomasin että samoja ongelmia on ollut.
Minula oli Avast ilmainen virustorjunta ohelma.Tai ainaki luulin että oli ilmaine !!
Nyt kuitenkin Visa tililtäni on veloitettu 29,99 ja 59.99 euroa.
Olen poistanut mielestäni kyseisen ohjelman Joulukuussa 2016.Mutta jostakin syystä se ei olekkaan poistunut??
Kummallista on se ettei ole ikänä antanut sinne Visa kortin enkä minkään kortin numeroa.
Huijausta koko Firma !!
Nyt olen yrittänyt ottaa yheyttä Suomeksi niin eipä huoli mitään viestejä.
Pyytää Englanniksi peruutus ynnä muita viestejä??
Kertokaa nyt hyvät ihmiset millä pääsen eroon tästä Virustorjunta Firmasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko sinulla virussuojaa ollenkaan, ei ihme jos jotkut vie rahasi minkä tahansa ohjelman nimissä. Avastin on mahdotonta viedä ja ei ne ilman lupaa ota rahoja koskaan ellet ole tehnyt jotain suoraveloitusta. Siitä vaan tekemään rikosilmoitusta ja kerrohan tännekin miten kävi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Avast Antivirus, kokemuksia?

Moi, minulla on suojauksena Avast Antivirus (ilamisohjelma)..
minusta sivun (firefox) latauksessa kestää ikuisuus...ja joskus muutenkin yhteys jumittaa..?
Johtuukohan Avastista?

Onko kellään kokemusta tästä Avast:ista?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta