Ei toivottu lapsi

äidin halveksima ihminen

Elin hirvittämimmän juhannuksen 61-vuotisessa elämässäni. Sain selville, että olen ei toivottu lapsi ja siksi 89-vuotias äitini on halveksinut minua koko ajan. Olen luullut että minussa on jotakin vikaa, mutta vika onkin siinä, että olen ylipäätään olemassa. Hän on käyttänyt niin paljon henkistä väkivaltaa, että nyt jälkikäteen pöyristyttää ja ihmettelen miten olen jaksanut. Silti olen sisulla pärjännyt elämäni, nyt palaset ovat loksahtaneet paikalleen ja käytöksensä syy on selvinnyt.

Tällä hetkellä minulla on aivan konkreettisesti selkäänsaaneen ja halveksitun ihmisen tunne, ettei mitään rajaa.

Tänään yritin saada Helsingin mielenterveyspalvelun neuvonnasta tietoa, onko ei toivotun lapsen vertaistukiryhmää olemassa pääkaupunkiseudulla, mutta vastaus oli että ei ole ja kysyinkin, pitääkö minun yksin selvitä tästä, niin sieltä vastattiin tylysti, että pitää.

Olen niin onneton, vaikka kaksi juuri aikuistunutta tytärtä ja isänsä pitävätkin minut hengissä niin olen nyt roboottimaisesti toimiva ja sisäisesti tapettu. Ihminen joka minut synnytti ei ole enää äitini ja on vienyt minulta oikeutuksen elämään.

266

5594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

      yleisempi kuin moni tietääkään. Ystävättäreni, melko iäkäs herttainen rouva, on saanut kärsiä siitä, että ei syntynyt poikana. Hän yritti tehdä kaikkensa saadakseen vanhempiensa hyväksynnän, mutta he sorsivat koko ikänsä kuopustaan.

    • lapsi minäkin

      Saman kohtalon kokenut olen,
      nyt saisin maksaa potut pottuina,
      äitini on vanha raihnainen,
      mutta silti hienostelevaa
      tyyppiä.
      Mutta minäpä olen paljon nuorempi,
      voisin häntä sanoa ihan samallalailla,
      kuin hän minua on sanonut.
      Sanoinkin kerran, että ei ole minun vikani,
      että olen ei toivottu, vaan se on äidin
      vika, miksi siitti ja synnytti minut tähän
      maailmaan, kun ei kerran halunnut minua,
      pitikö olla niin kiimassa, ettei tiennyt että lapsi siitä on seurauksena.
      Mutta nyt vanhempana olen ajatellut, että mitä se
      hyödyttää, sellaiselle ihmiselle sanoa mitään.
      Nyt olen todella toivottu vaimo ja äiti, osaan
      pitää lapseni siinä arvossa mikä niille kuuluu, siitä kiitos äitini, joka ei sitä osannut tehdä,
      vaan teki elämästäni helvetin.
      Lapseni ja mieheni rakastavat minua ja minä heitä,
      mitä muuta kaipaisin.

      • Anonyymi

        Äitisi halusi melaa mekkoon. Kuka mahtaa olla isä?


    • vahinkolapsi minäkin

      Sotien jälkeiset suuret ikäluokat ovat suurimmalta osin vahingossa siinneitä, kun ei ollut kunnon ehkäisyvälineitä. Tosin ihan sodan päättymisen jäkeen kehtettiin tekemään paljon lapsia kaatuneitten sotilaiden tilalle.
      Luulisi, että aloittajan öidin ongelma on ollut hänessä itsessään, ei lapsen syntymässä. Sehän oli tavallistakin tavallisempaa.

      • ihmisten

        ajattelumallissa. Se häpeä. Hirveä häpeä.
        Mikä siinäkin on muka hävettävää.
        Vain vahvat porskuttaa.
        Syntyä tänä päivänä köyhän kouluttamattoman yksinhuoltajan lapseksi on tämän päivän häpeä.
        Ei siitä että ei ole isää vaan että on vielä köyhäkin.


      • sinulle, vahinkolapsi

        minäkin. Olen syntynyt sodan aikana, mutta enpä ole tullutkaan ajatelleeksi senaikaista tilannetta. Oli varmasti niin, että lapsia syntyi sodan jälkeen ihan liikaa. Oli puute kaikesta. Maailma kosti meille onnettomasta seikkailusta Natsi-Saksan kanssa. Apu meille oli todella pientä. Ei varmaan toivottu perheisiin sitä lapsimäärää. Omaa elämääni varjosti se, että isä ei uskonut, että olen hänen poikansa. Lisäksi vielä, että olimme siirtolaisia. Tiedän kyllä, mitä rasismi on! Siksi on se minulle täysin uskomatonta.


      • Anonyymi
        sinulle, vahinkolapsi kirjoitti:

        minäkin. Olen syntynyt sodan aikana, mutta enpä ole tullutkaan ajatelleeksi senaikaista tilannetta. Oli varmasti niin, että lapsia syntyi sodan jälkeen ihan liikaa. Oli puute kaikesta. Maailma kosti meille onnettomasta seikkailusta Natsi-Saksan kanssa. Apu meille oli todella pientä. Ei varmaan toivottu perheisiin sitä lapsimäärää. Omaa elämääni varjosti se, että isä ei uskonut, että olen hänen poikansa. Lisäksi vielä, että olimme siirtolaisia. Tiedän kyllä, mitä rasismi on! Siksi on se minulle täysin uskomatonta.

        Niin ja 60 luvulla oli paljon niitä pakkoavioliittoja kun ”vahinko” tuli, niin että kuinka moni meistä onkaan ollut se ei toivottu.
        Joten sodan jälkeiset lapset myös , moni heistä ei ollut mikään suunniteltu raskaus, mutta pitää ottaa huomioon aikakin ja miten sen ajan ihmiset olivat kaikkien estojensa kanssa.
        Moni herkkä ja haavoittuva tulkkaa asiat ilman tausta tekijöitä ja sanoo itseään vihatuksi , kun taas toinen osaa ottaa asiat hieman rennommin eikä kääntele ja vääntele asioita.
        Niitä on nytkin jotka yhtä äkkiä alkavat vanhusten hämmästykseksi sanomaan että heitä on kohdeltu huonosti, ja vanhukset ovat ymmällä kun ovat luulleet että elämää vaan on eletty omilla ehdoillaan riippuen esim taloudellisesta tilanteesta jne.
        Niin että minäkin olin vahinko, jonka vanhemmat menivät sitten äkkiä naimisiin että lapsi syntyisi avioliitossa, siinä ei siten tunteilla ollut suurtakaan paikkaa asiat vaan olivat kuten olivat ajan tyylin mukaisesti.


      • Anonyymi
        sinulle, vahinkolapsi kirjoitti:

        minäkin. Olen syntynyt sodan aikana, mutta enpä ole tullutkaan ajatelleeksi senaikaista tilannetta. Oli varmasti niin, että lapsia syntyi sodan jälkeen ihan liikaa. Oli puute kaikesta. Maailma kosti meille onnettomasta seikkailusta Natsi-Saksan kanssa. Apu meille oli todella pientä. Ei varmaan toivottu perheisiin sitä lapsimäärää. Omaa elämääni varjosti se, että isä ei uskonut, että olen hänen poikansa. Lisäksi vielä, että olimme siirtolaisia. Tiedän kyllä, mitä rasismi on! Siksi on se minulle täysin uskomatonta.

        Iycka till och happy end


    • ei kannata

      Arpia joita olet saanut vuosien varrella ei voi kokonaan pois pyyhkiä. Syyllisyyteen ei kuitenkaan itselläsi ole mitään aihetta. Ei liene epäilystä kumpi se törkeästi on käyttäytynyt. Omien törttöilyjen syyn viattomalle siirtäminen sotii yleistä oikeustajua vastaan.
      Pää pystyyn ja eteenpäin elämässä.

    • muikkumies

      jotka jo olet joutunut kokemaan henkisesti ei voi enää mitenkään peruuttaa, muta voit katsoa sen olevan eräänlaista koulutusta joka on muokannut sinut paremmaksisi ja ymmärtäväisemmäksi ihmniseksi mitä ei ehkä olisi muuten.Paljon auttaa nyt kun oppisit käsittämään tuon toisen osapuolen kohtelun sairautena ja sitäkautta päästä siitä yli.
      Lue joskus Anthony de Mello Havahtuminen.
      Jaksamisiin.

      • kirjoitu sinulta

        hyvänen aika, 61v ihminen, ja tarvtsee tuollaiseen jo hälyttää kaikki.
        Ei itsesäälissä piehtarointi mitään auta.
        Olisi onnellinen, asiahan selvisi, ei tarvitse enää miettiä miksi hyljeksittiin.
        Aika moni meidän ikäpolvesta tosiaan on vahinkolapsi. Omatkin vanhempani menivät syyskuussa avioon, ja tammikuussa olin olemassa.
        Turha kehittää mitään draamaa tuollaisesta.
        Minulle kerrottiin jo lapsena, miten on minun syyni kaikki mitä äiti ei ehtinyt saada, tehdä, kokea.
        Irtaannuin hyvin nuorena, napanuora katkesi, koska päätin etten marttyyrin sylkykuppina aio elää. Minulla on oma elämä.
        Syyllistäminen on helppoa, ja aloittajahan sanoi kokeneensa jo kauan kelpaamattomuuttaan, nyt vain pää pystyyn, ja ajatus anteeksiannosta voisi helpottaa. Vanhempamme toimivat sen ajan mukaan, ja kukapa meistä virheetön olisi.


      • Anonyymi
        kirjoitu sinulta kirjoitti:

        hyvänen aika, 61v ihminen, ja tarvtsee tuollaiseen jo hälyttää kaikki.
        Ei itsesäälissä piehtarointi mitään auta.
        Olisi onnellinen, asiahan selvisi, ei tarvitse enää miettiä miksi hyljeksittiin.
        Aika moni meidän ikäpolvesta tosiaan on vahinkolapsi. Omatkin vanhempani menivät syyskuussa avioon, ja tammikuussa olin olemassa.
        Turha kehittää mitään draamaa tuollaisesta.
        Minulle kerrottiin jo lapsena, miten on minun syyni kaikki mitä äiti ei ehtinyt saada, tehdä, kokea.
        Irtaannuin hyvin nuorena, napanuora katkesi, koska päätin etten marttyyrin sylkykuppina aio elää. Minulla on oma elämä.
        Syyllistäminen on helppoa, ja aloittajahan sanoi kokeneensa jo kauan kelpaamattomuuttaan, nyt vain pää pystyyn, ja ajatus anteeksiannosta voisi helpottaa. Vanhempamme toimivat sen ajan mukaan, ja kukapa meistä virheetön olisi.

        Samoin meni minun elämän kanssa syyskuussa vanhemmat vihittiin ja minä tulin tammikuussa . Itse irtaantuminen siinä15 vuotiaana ja muurin 16 vuotiaana. Enkä hauku vanhempiani mitenkään olosuhteet vaan eivät olleet suotuisat heille ikä minun kasvu ajalleni.
        Joten se on vaan elämää, ja aina sitä muistaa jotain epämiellyttävää elämästään , joten sekin on luonnollista, mutta kaikilla meillä on se oma kokemus lapsuudesta , yritetään vaan laittaa ne ikävät kokemukset sinne minne ne kuuluvat ja elää tätä aikaa, sillä mikään aika ei tule uusintana


      • Anonyymi

        Eihän asia oikeastaan ole miksikään muuttunut, kun sait tiedon, sillä olet tuntenut koko elämäsi ettei sinua kohdella toivomallaan tavalla, joten yritä päästä masennuksestaan irti, vaikka ei se aina ole helppoa, mutta kohdista kaikki rakkautesi lapsiksi ja mieheesi , ja se joka on kohdellut huonosti sinua saa olla omillaan .
        Joten älä anna asian pilata elämääsi , vaikka kipeää ottaakin sulje pois masentavat ajatukset asioista joita et voi muuttaa mitenkään. Hyvää joulua sinulle


    • ja vähintään sitä

      Ihmettelen kirjoituksessa montaakin asiaa. Olet vähintään aikuinen, lasten äiti itsekin ja elämää nähnyt. Nyt kuittaat koko elämäsi lapsuudessa sattuneen asian takia. Eikö sille jo voisi kääntää selän?

      Vanhemmilleen joutuu antamaan paljon anteeksi useampi meistä. Tuskin me kaikki toivottuja ollaan oltu aikoinaan, jos kohta sitä suoraan ei ole sanottu. Ehkäisyä ei ollut silloin kuin on nyt ja riskirulettia pelattiin. Meillä kaikilla on kuitenkin ollut aikaa muokata ainakin osittain omaa elämäämme sen vaikuttamatta olemmeko toivottuja vai emme, kun nyt kuitenkin olemme olemassa itsellemme.

      Kaikkiko elämän pettymykset vaativat mielestäsi tukiryhmän tai terapian? Vaikuttaa myös siltä, että äitisi ei kenties ole ollut henkisesti aivan terve, sillä harva lastaan vihaa ja käytöksellään sitä ilmiantaa. Sairas tekee niin.

      Saattaa olla, että olet tavallista herkkätunteisempi, mutta syntymästäsi on jo paljon aikaa, olet elämän rakentanut ja olet sen loppupuolella. Miksi äitisi - mahdollisesti sairaan ihmisen - puheet elämääsi muuksi muuttaisivat? Jos asia sinua vaivaa, mene yksityiseen terapointiin, mut ei tämän silti pitäisi elämääsi noin hirveästi järkyttää varsinkin, kun vetoat sisuun. Ota se esiin.

      Onko sinusta oikein, että kaadat menneisyydessä sattuneen asian puolisosi ja tyttäriesi niskaan?

      • Anonyymi

        Oli ihminen miten vanha tahansa niin kyllä tuosta asiasta järkyttyy silti , ei sitä ohjaa itse sillä autonoominen hermosysteemi ei ole tahdon alainen joten paha mieli tulee huolimatta siitä että muuten osaa käsitellä asian järkevästi .
        Exsistelliset asiat ovat aina vaikuttaneet ihmisiin syvästi .
        Itse tässä muistin yhden asian äidistäni ja mitä hän sanoi minulle eräässä tilanteessa , vaikka siitä on aikaa niin sama surullisiuden tunne ottaa valtaansa .
        Niin että kyllä mielestäni näissä pitäisi olla vertaistukea olemassa , se auttaisi paljon


      • Anonyymi

        Kuuleppa Jos masentuu jostain asiasta niin sille ei voi mitään, eikä se mene pois vaan sanoilla ” kokoo ittes” vaan hänen on saatava työskennellä ajatustensa kanssa , autonoominen hermosysteemi ei ole tahdosta riippuva vaan olotilaa painava jolle ei ihminen itse voi mitään.
        Kyllähän se järkyttää jos on herkkä ajatteleva ihminen kun saa tietää ettei häntä oltu edes haluttu, ja että on tuntenut koko elämänsä että jotain on vialla lapsi äiti suhteessa.
        Kyllä masennus menee aikaansa ohitse omaisten tukemana .


    • satuttaa

      kuulla asiasta,silti ensishokista selvittyäsi kannattaa miettiä mitä äitisi olisi halunnut ja antaa anteeksi.
      Itse kuulin että biologinen äitini oli yrittänyt hukuttaa minut vauvana (olin aika pieni 2650g)ja varmaankin huusin tuhkatiheään joten Hän ei vaan jaksanut.
      Äiti sitten jätti minut kasvatiksi,isääni en ole koskaan nähnytkään...ja nyt kun äitini kuoli 3v. sitten en oikein osannut suhtautua Häneen mitenkään.
      Tapasimme muutaman kerran Hänen elinaikanaan ja se siitä.
      Enemmänkin mietin yhä miksi isäni,joka kuulemma oli kunnollinen työmies,ei koskaan halunnut edes tavata minua,Hän kuoli kun olin 9v.
      Siihen en enää saa vastausta ja siltikin elämä on ihan hyvää.
      Kasvattina ollessani kuulin riittävästi "kunnan elätistä" yms. koulussa,enkä edes tajunnut miksi minulle siten huudeltiin. Nyt asia on selvä ja se siitäkin,nyt on nyt ja eilistä en nää kanna mukanani häpeätaakkana,sillä ei minulla ole mitään hävettävää.

      • Anonyymi

        Ihan niin sinulla ei ole mitään hävettävää ja on ihana asia että osaat ottaa asiat kuten kirjoitit


      • Anonyymi

        Minun äitini äiti vihasi lastaan niin että lapsi laitettiin muualle asumaan , syynä oli että lapsi oli tyttö Jokapäiväistä selkäsaunat ja verta vuotava nenä joka tuli lyönnistä .
        Sitten kun äitini oli vanha niin itki asiaa ja en tiedä olisiko hän mielessään halunnut antaa anteeksi tälle ihmiselle vai oliko suru äidittömyydestä silloinkin se suurin.
        Ei kai tartte sanoa että minua lapsenlasta hän ei hyväksynyt koska olin myös tyttö . Niin että monissa perheissä oli varmaan erinlaisia trakedioita asioista joista ei huudeltu ympäristölle
        Ja nyt ovat 70 kuvun lapsetkin alkaneet kirjoittelemaan kirjoja ” kurjasta” elämästään , kun eivät saaneet aina muotivaatteita ja kuinka heillä oli ollut tarrat kotiintuloajat jne ongelmia joita ei edes lasketa ongelmiksi . Että joka sukupolvi omaa tapansa valittaa tietämättä miten lapset 40 luvulla elivät ja saivat selkäänsä asiasta kun asiasta , eikä ollut siihen aikaan edes muotivaatteita , joten toisinaan tuntuu että nykyajan nuoret ovat aika kiittämättömiä monessa asiassa ja kun kertoo esim miten tavarat kaupoissa olivat kortilla sodan jälkeen niin pyörittelevät vaan silmiään.


    • totta noin

      hoplaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Et kai 61-vuotiaana ryhdy syyttelemään ketään, ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja vihellä, sillä se korjaantuu!

    • että olet

      ei toivottu lapsi ,tarkoita etteikö sinua olisi rakastettu ,suurin osa meistä yli kuusikumppisistä on ei toivottuja ,siinen aikaan ei ollut ehkäiyä ,lapsia tuli sitämukaa kuin luoja heitä antoi ja siunasi perheisiin , niin minäkin olin ei toivottu ja olin jopa tulla keskenmenossa pois ennen aikojaa ,mutta luoja oli päättänyt, että minulla tulee olla elämä , olin keskimmäinen lapsi ,sota oli syttynyt ,äiti hoiti suurperhettään yksin maalla ,meillä oli ruokaa ja suhteellisen turvallista vaikka isät oli sodassa ,mutta työtä paljon maalaistalossa ,silloin oli myös naauri apu , kaikki auttoi toisiaan ,kylä yhdessä selvisi sodastakin ja me ei toivotut lapse kasvettiin terveiksi aikuisiksi , väitän että sinuakin äitisi on rakastanut , jostain syystä vain et sitä hyväksy, kun olet saanut tietää olevasi ei toivottu , mutta minusta ainakin elämä on ollut ihanaa vaikka kovaakin vaikka olen tiennyt olevani ei toivottu ,silti sain rakkautta lapsena tarpeeki selviytyäkseni elämässä ,on ollut oma perhe ,lapset ja lapsen lapset , olen kiitollinen äidille ja isälle että olen syntynyt kaikestahuolimatta , rakastan vanhempiani kiittäen kaikesta .

    • lapset

      Itse itkin vintillä omaa syyllisy?yttäni.
      Kuulin usein että ilman minua he eivät olisi perhehelvettiään jatkaneet.
      Tähän saakka ymmärrän.

      Miksi "vika" siirtyi seuraavaan sukupolveen?
      Omissa lapsissamme ei ole ollut muuta vikaa kuin syntyneet väärään perheeseen.

      En ole itkenyt pahansisuisen ilkeän äitini perään.
      Anopista jäi hieno muisto minulle ja lapsillemme.
      Äitini hautajaisiin eivät penskat tulleet.

    • meistä enemmistö

      Aivan rehellisesti meistä suurin osa on
      VAHINKOJA , siinä on ollut syy joutua naimisiin.
      Me olemme kuulleet seinäntakaa kaiken tuon.
      Sama pätee nykyaikaankin , joten polvesta
      ei ole parantunut , pakko liittoja on liikaa.

    • Moni meistä on ollut ei-toivottu, itse en kelvannut äitipuolelle vaikka olisin päälläni seisonut - ja melkein kai sitäkin yritin. Mustasukkaisuutta ilmeisesti kuolleelle äidilleni. Kyllä niitä lapsuudessa tulleita solmuja on moni sitten aikuisiällä joutunut availemaan; sinulla on kohtalotovereita pilvin pimein, kuten jo tästäkin ketjusta olet huomannut. Olet arvokas, tiedäthän itsesi korvaamattomaksi omalle perheellesi, joten älä anna äitisi enää määritellä arvoasi. Hän on säälittävä kehittymättömyydessään ja kylmyydessään - ja sehän ei ole sinun vikasi pienimmässäkään määrin.

    • syyllistää äitejä

      Kyllä olisi vuosikymmenten aikana voinut selvittää kahden kesken asiat, ei tarvitsisi toisen viimeisinä vuosina vieraille valittaa.

      • 1943

        tällaisista asioista voi täällä keskustella. Paljon turhempia keskusteluja on ollut. Ei ole helppo asettautua toisen asemaan. Itse olen ollut toivottu lapsi ja vanhempani kohtelivat meitä tasapuolisesti. Niin yritän tehdä myös omille lapsilleni.


      • mielestäni

        Halua kieltää toista kirjoittamasta tänne asiasta, joka häntä askarruttaa. Äideissä löytyy syyllisiä ja kylmiä ja sillä siisti. Ei sekään asia mikään tabu ole.


      • Anonyymi

        Älä viitsi olla noin tuomitseva Eräitä asioita ei vaan selvitellä vuosien aikana , ja oli viimeiset vuodet tai ei niin suru on usein syvä, sillä jokainen lapsi haluaa olla rakastettu perheessään.


    • nyt, eikö vain?

      Mainio kirjoitus, tyylilaji hyvin valittu, laitoit juuri sen verran överiksi, ettei kukaan ota tosissaan ja saa pahaa oloa.

      • mietin tätä hetkosen

        Tulin samaan tulokseen ei keksitty juttu. Juttelimme tutavien kanssa tästä, tosin en arvosta tällaista pilaa. Pieni mahdollisuus toki on, että juttu jostakin kohdasta on tosi, niin paljon kummallsita ja infantiileja ihmisiä mahtuu tähän maailmaan. Kuten myös sairautta. Jotenkin juttu ei kuitenkaan naurata. En tykkää vammaisvitseistäkään enkä osaa nauraa ihmisten onnettomuuksille. Varmaan pitäisi, että sopisi tähänkin porukkaan. Ehkä en haluakaan sopia tähän huumorpuoleen.


      • otan lähes
        mietin tätä hetkosen kirjoitti:

        Tulin samaan tulokseen ei keksitty juttu. Juttelimme tutavien kanssa tästä, tosin en arvosta tällaista pilaa. Pieni mahdollisuus toki on, että juttu jostakin kohdasta on tosi, niin paljon kummallsita ja infantiileja ihmisiä mahtuu tähän maailmaan. Kuten myös sairautta. Jotenkin juttu ei kuitenkaan naurata. En tykkää vammaisvitseistäkään enkä osaa nauraa ihmisten onnettomuuksille. Varmaan pitäisi, että sopisi tähänkin porukkaan. Ehkä en haluakaan sopia tähän huumorpuoleen.

        kaikki kirjoitukset totena. Jos jollakin on tarve satuilla täällä, niin tehköön niin.

        Silti, kaikessa karmeudessaan, totuus on tarua ihmeellisempää, ja jokaiselle jutulle löytyy vastine elävässä elämässä, niin pahalta kuin se voi tuntuakin.
        Sen verran on elämä minua opettanut.


    • kiitos samoi

      Suurin osa ihmiskunnasta ja suomalaisistakin on ns. ei toivottuja! Anteeksianto äitillesi ja itsellesi on paras pelastus asiaan, eikä asiaa kannata jäädä hautomaan! Kirjoita tunteesi paperille, itke, huuda, katkeruus sairastuttaa sielun ja ruumiin. Itse tiedän olleen taakka lapsena, mutta nyt hoidan osin 87 v. äitiäni.Olen antanut ANTEEKSI!

    • mummo minäkin

      Pojan nimi oli vanhemmillani valmiina, poikaa
      siis toivottiin, ja minä olinkin tyttö ja ilman
      poikaa jäivät vanhempani.
      Isoäiti valitsi nimen minulle.

      Lastenkotiin äiti uhkasi laittaa, jos en ollut hänen mielikseen, ja sitä pelkäsin lapsena todella.

      Lapsena tuollaiset asiat painoivat, mutta päätin
      ottaa opikseni etten ainakaan omia lapsiani
      kohtele äitini tavoin. Olenko onnistunut,
      onkin jo toinen juttu.

      Liikuttavaa on se, että vanha äitini on pyytänyt anteeksi monta kertaa käyttäytymistään.

      Itse olen yrittänyt olla kantamatta vihaa ja
      katkeruutta, sillä turhia painolasteja ovat
      elämässä.

      • Pirre*

        he odottivat esikoisesta, ja miten monesti ymmärsin että olin syntynyt väärillä vehkeillä :(

        Yritin olla aina mieliksi vanhemmilleni, käyttäydyinkin kuin pojat, ja yritin olla isälle mieliksi, olemalla "kovaa" poikaa.


    • siipirikko50

      Täällä kohtalotoverisi.Kirjoitit aivan kuin minun tunteitani.Milloinkaan en tunnu toipuvani oman äitini pilkasta,nälvimisestä,julkisesta nöyryytyksestä ym.Ne ovat yhä muistissani joka ainoa hetki vaikka olen käynyt terapiassa kauan.Haavat on nii nsyvät että kukaan ei kukaan voi sitä käsittää kuin sellainen jolla on samoja kokemuksia.Voisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon aiheesta mutta en näin julkisesti.Koska minua on hallittu pelolla,vaientamisella,ja väitetty valhettelijaksi.Näin saavat psykopaatit häärätä ihan rauhassa,olen viime aikoina uskaltanut ajatella että oma äitini oli erittäin vakavasti sairas.Henkisellä tasolla..Vahti minua kuin olisin joku rikollinen,kulki perässäni yrittäen tehdä minusta hullua.Melkein onnistui mutta Jumalalle kiitos että olen selvinnyt jollakin tavalla.Työkyvytön tosin olen koska jo pienestä tehtiin se selväksi että minulla ei ole syytä osallistua mihinkään...minut pidettiin ulkopuolisena kaikesta kaikessa.Nyt alan tulla:VARJOISTA VALOON. Toivotan sinullekin oikein hyvää ja valon puoleista maallista matkaa.Emme saa antaa noille krokotiileille valtaa.!!!!

    • Anonyymi

      Muakaan ei hullu mutsi tainnut haluta , karmea kohtelu . Isä oli rakastava mikä kykeni . Olen todennut olleeni ei - toivottu . Se perimmäinen syy kaikkeen paskaan . Aloittaja , ota fb - kontakti jotenkin .

    • Anonyymi

      Anna arpisten haavojen olla !

      Gubbe 73

    • Anonyymi

      Ihminen ei toivu koskaan siitä, että oma vanhempi on henkisellä väkivallalla
      tuhonnut hänen psyykensä ja elämänsä. Haavat voivat umpeutua,
      mutta arvet eivät lähde koskaan. Lapsi ei ole syypää syntymäänsä.

      • Anonyymi

        Höpsis, "arvet" voivat tehdä vahvemmaksi ihmiseksi kuin ne, joilla ei ole minkäänlaisia arpia eli kokemuksia. Silloin ei ole näkemyksiäkään päässyt syntymään eli niitä perustuksia, jolle vahvuus on hyvä laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, "arvet" voivat tehdä vahvemmaksi ihmiseksi kuin ne, joilla ei ole minkäänlaisia arpia eli kokemuksia. Silloin ei ole näkemyksiäkään päässyt syntymään eli niitä perustuksia, jolle vahvuus on hyvä laskea.

        Riippuu miten herkkä luonne ihmisellä on,niin että sinä sanot höpis, kun joku tuntee kipeänä asiat missä on joutunut elämään. Kaikki eivät ole koviksia , moni arka hiljainen ihminen on usein hyvin herkkä ei siinä auta mitkään vertailut arpien tarpeellisuudesta.


    • Anonyymi

      Luulen että moni jakaa kohtalosi , ei ole mukava saada tuntea ettei ole ollut toivottu, kuitenkin olet syntynyt ja pärjännyt maailmassa , joten ota asia sellaisena kun se on. Syy ei ole sinussa , ainoastaan vanhemmissasi jos ei toivottu lasta niin miksi tekivät hänet.
      Ole onnellinen omista lapsistasi ja kyllä minun mielestäni pitäisi olla paikkoja yhteiskunnassa joissa voisi saada vertasi tukea asioissa jotka järkyttävät ja tekevät mielen masentuneeksi . Joten ota yhteyttä terveyskeskukseen ja kerro asiasi he saavat sitten tehdä lähetteen jotka auttavat näissä asioissa.
      Kaikkea hyvää sinulle

      • Anonyymi

        Jokainen ei-toivottu lapsi tulee (toivottavasti) myöhemmin ymmärtämään sen mitä
        kirjoitit,
        ettei syy ole lapsen, mutta kun koko ikänsä miettii miksi on vihattu,
        vaikka ei ole mitään pahaa tehnyt, se jättää ikuiset jäljet.

        Kun ei koskaan lapsena saanut yhtään halausta, ei ole koskaan otettu
        syliin, on ollut yksinäinen ja saanut osakseen vihamielisyyttä, suoranaista häijyyttä
        ja julmutta ja tuntenut itsensä vieraaksi perheessä, jossa toista nuorempaa lasta
        kohdellaan kuin lasta kuuluu kohdella,
        ja on lapsena ja nuorena asiaa ymmärtämättä joutunut itkemään miksi on ollenkaan olemassa,
        kun ei omilta vanhemmilta saa sitä mihin lapsella on luonnollinen oikeus
        eli rakkautta,
        se haavoittaa ihmistä pysyvästi ja tekee ihmisestä tunnevammaisen,
        joka ei välttämättä pärjää ja onnistu elämässä kovin hyvin,
        koska tuntee alusta asti olevansa arvoton yksilö.
        Voi tulla tietämään ja tajuamaan asian juuret vasta myöhemmällä iällä,
        mutta sen tajuaminen ei helpota asiaa,
        koska jokaisella on vain yksi elämä,
        eikä sitä voi aloittaa alusta "onnekkaampien tähtien alla".
        Ei uskalla "alkaa äidiksi", koska pelkää, että arvoton äiti tulisi olemaan huono äitinä
        eikä lapsilleen halua samaa kohtaloa kuin minkä itse on joutunut
        kokemaan.

        Toivottavasti nykyään olisi vertaistukiryhmiä.
        Ei terveyskeskuksista apua saa. Etusijalla ovat (ymmärrettävästi)
        työikäiset ihmiset ongelmineen,
        eikä heistäkään apua saa kuin osa.

        Ihmiset saattavat neuvoa, "unohda" ! Ihminen ei pysty unohtamaan omaa historiaansa.
        Sen jokainen kerros kulkee mukanamme aina hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ei-toivottu lapsi tulee (toivottavasti) myöhemmin ymmärtämään sen mitä
        kirjoitit,
        ettei syy ole lapsen, mutta kun koko ikänsä miettii miksi on vihattu,
        vaikka ei ole mitään pahaa tehnyt, se jättää ikuiset jäljet.

        Kun ei koskaan lapsena saanut yhtään halausta, ei ole koskaan otettu
        syliin, on ollut yksinäinen ja saanut osakseen vihamielisyyttä, suoranaista häijyyttä
        ja julmutta ja tuntenut itsensä vieraaksi perheessä, jossa toista nuorempaa lasta
        kohdellaan kuin lasta kuuluu kohdella,
        ja on lapsena ja nuorena asiaa ymmärtämättä joutunut itkemään miksi on ollenkaan olemassa,
        kun ei omilta vanhemmilta saa sitä mihin lapsella on luonnollinen oikeus
        eli rakkautta,
        se haavoittaa ihmistä pysyvästi ja tekee ihmisestä tunnevammaisen,
        joka ei välttämättä pärjää ja onnistu elämässä kovin hyvin,
        koska tuntee alusta asti olevansa arvoton yksilö.
        Voi tulla tietämään ja tajuamaan asian juuret vasta myöhemmällä iällä,
        mutta sen tajuaminen ei helpota asiaa,
        koska jokaisella on vain yksi elämä,
        eikä sitä voi aloittaa alusta "onnekkaampien tähtien alla".
        Ei uskalla "alkaa äidiksi", koska pelkää, että arvoton äiti tulisi olemaan huono äitinä
        eikä lapsilleen halua samaa kohtaloa kuin minkä itse on joutunut
        kokemaan.

        Toivottavasti nykyään olisi vertaistukiryhmiä.
        Ei terveyskeskuksista apua saa. Etusijalla ovat (ymmärrettävästi)
        työikäiset ihmiset ongelmineen,
        eikä heistäkään apua saa kuin osa.

        Ihmiset saattavat neuvoa, "unohda" ! Ihminen ei pysty unohtamaan omaa historiaansa.
        Sen jokainen kerros kulkee mukanamme aina hautaan asti.

        Noinhan se on!
        Omaa historiaa ei voi eikä pidä unohtaa. Jos ei tunne omaa historiaansa, se vaikuttaa hallitsemattomasti vielä enemmän pahana olona, masennuksena, vihana, outona käyttäytymisenä jne.

        Hyvin vaikeistakin lähtökohdista on kuitenkin ollut mahdollista ponnistaa hyvään elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ei-toivottu lapsi tulee (toivottavasti) myöhemmin ymmärtämään sen mitä
        kirjoitit,
        ettei syy ole lapsen, mutta kun koko ikänsä miettii miksi on vihattu,
        vaikka ei ole mitään pahaa tehnyt, se jättää ikuiset jäljet.

        Kun ei koskaan lapsena saanut yhtään halausta, ei ole koskaan otettu
        syliin, on ollut yksinäinen ja saanut osakseen vihamielisyyttä, suoranaista häijyyttä
        ja julmutta ja tuntenut itsensä vieraaksi perheessä, jossa toista nuorempaa lasta
        kohdellaan kuin lasta kuuluu kohdella,
        ja on lapsena ja nuorena asiaa ymmärtämättä joutunut itkemään miksi on ollenkaan olemassa,
        kun ei omilta vanhemmilta saa sitä mihin lapsella on luonnollinen oikeus
        eli rakkautta,
        se haavoittaa ihmistä pysyvästi ja tekee ihmisestä tunnevammaisen,
        joka ei välttämättä pärjää ja onnistu elämässä kovin hyvin,
        koska tuntee alusta asti olevansa arvoton yksilö.
        Voi tulla tietämään ja tajuamaan asian juuret vasta myöhemmällä iällä,
        mutta sen tajuaminen ei helpota asiaa,
        koska jokaisella on vain yksi elämä,
        eikä sitä voi aloittaa alusta "onnekkaampien tähtien alla".
        Ei uskalla "alkaa äidiksi", koska pelkää, että arvoton äiti tulisi olemaan huono äitinä
        eikä lapsilleen halua samaa kohtaloa kuin minkä itse on joutunut
        kokemaan.

        Toivottavasti nykyään olisi vertaistukiryhmiä.
        Ei terveyskeskuksista apua saa. Etusijalla ovat (ymmärrettävästi)
        työikäiset ihmiset ongelmineen,
        eikä heistäkään apua saa kuin osa.

        Ihmiset saattavat neuvoa, "unohda" ! Ihminen ei pysty unohtamaan omaa historiaansa.
        Sen jokainen kerros kulkee mukanamme aina hautaan asti.

        Kyllä se on niinkin ettei sodan jälkeisinä lapsia pahemmasti otettu syliin eikä paapottu mitenkään, se oli sen ajan tyyli, ja kasvatusvälineenä remmi tai Koivuniemeä herra , ajat on muuttuneet ihmiset sen mukana . Joka ajalla,omat tavat ja teot


    • Anonyymi

      maailma ollut ja on yhä vieläkin meitä "ei toivuttuja", eihän menneinä aikoina ole ollut mitään ehkäisyä, niinkuin myöhemmin ja nykyään, mutta on kyllä halveksuttavaa sanoa tuollainen omalle lapselleen ääneen !!!
      siinä se ero on, että joku äiti menee lapselleen tuollaisen sanoon !!

      mutta toden totta, -"ei toivottuja" on aina ollut ja jopa vieläkin, vaikka ehkäisykin on keksitty, että siis loppujen lopuksi raskauden alkaessa vanhemmat voi syyttää ainoastaan omaa itseään !

    • Anonyymi

      Olet onnellinen selvittyäsi tuohon ikään ennen asian selviämistä!
      Ennen kansakouluikää ihmettelin usein olinko keskenään tappelevien vanhempieni lapsi lainkaan.
      Kesäisin itkin usein ullakolla luullessani tappelun metelin seasta huutoja, että jos minua ei olisi niin vanhempieni elämä olisi sopuisempaa,
      Tämä asenne heijastui arkielämässäkin kaikkeen.
      Missään en ollut riittävän hyvä. Pikkupentuna yritin hakea äitini hyväksyntää erilain, tosin lapsellisin tavoin. Vein lunnonkukkia mutta se tyrmättiin koska niissä on elukoita. Vein lammesta kahlaamalla hakemiani, äitini ihailemia lumpeita. Kommentoimatonta ylenkatsetta.
      Kansakoulussa oli luokkani kahden parhaan joukossa. Silloin kun olin vain kakkonen niin seurauksena oli kysymys miksi en ollut paras.
      Keskikoulussa en ollut priimus mutta koetuloksien suhteen vaatimustaso oli saman henkinen. Jos koenumeroni oli luokan paras mutta ei täysi kymppi niin sehän tyrmättiin kysymyksellä miksi se ei ollut kymppi. Kun koenumero josku oli kymppi niin kysymy oli se, että oliko kenelläkään muulla kymppiä. Vain ainoa kelpasi. 4-luokkaa kansakoulua käynyt äitini ei ilmeisesti tajunnut, että matematiikka oli ainoa aine jossa olin todella hyvä.

      Äidinrakkaus kahlitsi ajattelua pitkälle aikuisuuteen. Mikään ei koskaa ollut riittävän hyvää. Vanhemmalta veljeltäni ei koskaan vaadittu mitään. Minä sentään kävin lukion. Veljeni heitettiin ulos keskikoulusta 2:n luokan jälkeen. Näin hänen ko. todistuksensa ullakon laatikossa muiden papereiden joukossa. Lukuaineet olivat 4;sta ja 5:sta. Aivan oikeasti. Liikuntanumerot olivat kymppejä..

      Halveksunta ulottui myös hyvin käyttäytyviin ja kuluissa ja opinnoissa menestyneisiiin lapsiimme.

      Olen katunut , ja kadun vieläkin, että yritin passata tuota myrkkyä tihkuvaa paskaa liian pitkälle.
      Eräs, kuvaava esimerkki. Asuimme perheeni kanssa samalla paikkakunnalla ta päivällä satoi lunta reippaasti. Olin käynyt tekemässä äitini ok:n lumityöt. Veljeni asuo samalla paikkakunnalla mutta hän ei ehtinyt koskaa auttamaan missään koska hän keilasi.
      Lähdin töistä reilua tuntia aikaisemmin. Laitoin autooni kattotelineen johon kiinnitin omavalmisteisen, kookkaan kolan. Ajelin äitini talolle. Siellä oli ulkorapuilta postilaatikolle menevä, noin 15 metriä pitkä, kolan levyinen väylä. Sain haukut! Miun lumet ei saa olla koko päivää luomatta!
      Ja perkele. Tämän jälkeen olkoot lumesi ja kesäisin ruohosi aivan miten vaan.
      Vaimoni yritti vielä olla yhteydessä mutta kunb pari kertaa tuli itkien takaisin niin hänkin uskoi, että olemme rakkaan äitini silmissä kertakaikkisen kelvottomia koko pesue.

      • Anonyymi

        "Olet onnellinen selvittyäsi tuohon ikään ennen asian selviämistä!"

        Ei se onnea tuo, että joutuu ikänsä olemaan kaltoinkohdeltu eikä ymmärrä miksi,
        kun itse on kiltti ja nöyrä, nöyräksi kaltoinkohdeltu lapsi usein alistuu,
        ettei vielä pahempaa seuraisi luulossa, että siten voisi saada edes hitusen
        vanhempiensa rakkautta.
        Kun kerta kerran joka päivä joutuu pettymään toivoo, ettei olisi koskaan
        syntynytkään - ja itse sitä tietämättään vanhemmat toivovat samaa.


    • Anonyymi

      Minäkin synnyin ei-toivottuna ja sain siitä myös kuulla. Opin elämään itsenäistä elämää. Vanhemmista en mitään turvaa saanut. Enkä muistakaan aikuisista. Muutamat vuodet olin lastensuojelun asiakas, mutta siitä sai vain ensiavun luonteista apua.

      Jostain syystä en ole kokenut kärsineeni hylätystä väkivaltaisesta lapsuudesta ja nuoruudestani. Olen aina halunnut kuulua selviäjiin ja niin olen kuulunut. En sitten tiedä, miksi positiivisuus on elämässäni päällimmäinen tunne. Olen aina nauttinut elämästäni, vaikka se ei koskaan ollut turvallista ja onnellista.

    • Anonyymi

      Syvät jäljet on sieluun jäänyt eliniäksi.

    • Voi rakas ihminen, kaikki me yli kuuskymppiset ollaan vahinkoja! Edes avioliitossa syntyneitä ei ole toivottu ja au-äideillehän aikoinaan aukesi helvetti kun tuli raskaus. Koeta ajatella äitisi näkökulmasta, miten ei-toivottu raskaus on aikoinaan hänen elämänsä muuttanut. On ollut ihan väärin purkaa sitä pettymystä sinuun, täysin syyttömään lapseen, mutta ihmisiähän tässä vaan kaikki ollaan.
      Maailma on nykyään onneksi ihan erilainen. Ole itse omille lapsillesi hyvä äiti ja ole parempi tytär äidillesi kuin hän on ollut äiti sinulle.

    • Äidin omaa syytäänhän se on, jos on saanut ei-toivotun lapsen.

      Olisi heittänyt jalat ristiin eikä alistunut himojensa valtaan, kun ei halunnut lasta.
      Vai eikö hän ymmärtänyt miten lapset saa alkunsa.

      • Anonyymi

        Turha tulla ojentelemaan ja tuomitsemaan kenenkin "himoista" kun et tiedä toisista mitään ja tekemän toisista hölmöä! Etkö ole vieläkään oppinut olla tuomitsemasta ja arvostelemasta?
        Opettele.

        Hyvä aloittaja ja muut kun kirjoitatte, saatte niin pois omaa pahaa oloa ja moni rupeaa ymmärtämään paremmin.


      • Anonyymi

        Äitihän ei tee / tehnyt sitä hommaa yksinään. Kuulunet siihen sukupolveen, jolle kaikki on luvallista munallisille, mutta ei 'vahingon' kantajalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitihän ei tee / tehnyt sitä hommaa yksinään. Kuulunet siihen sukupolveen, jolle kaikki on luvallista munallisille, mutta ei 'vahingon' kantajalle.

        Niinpä.
        Ei ne munallisetkaan lapsia tee yksinään tai toisen munallisen kanssa.
        Minä en ole saanut kumpaakaan lastani itse haluamatta niitä.
        Se, joka ei halua lasta, niin pitäköön itse huolen ehkäisystä tai ei ole jälkeenpäin valittamista ja vieläpä syyttämistä lastaan siitä, kun on itse mokannut.


    • Anonyymi

      Mikä lienen.- Kolmannella kuukaudella åiti raskaana kun meni naimisiin :D

      Per-kel

      • Njaa.
        Minun lapseni ovat jo yli nelikymppisiä, enkä vieläkään ole mennyt naimisiin.
        Ihan toivottuja ovat olleet kumpikin.


    • Anonyymi

      Ennen ei ehkäisyvälineitä ollut helposti saatavissa ja ihmiset olivat tietämättömiä.
      Montakohan onnettomaksi osoittautunutta pakkoavioliittoa tässä maassa
      solmittiin kärsijöinä myös lapset ?

      • Mutta ootas nyt.
        Äitinsä on ollut jo 28v aloittajan syntyessä. Onhan se kumma, jos ei sen ikäinen vielä ole tiennyt mistä lapset saa alkunsa.


    • Anonyymi

      Aloittajaa ymmärrän. On valtavan iso asia se miten hyväksytyksi itsensä tuntee lapsena. Se vaikuttaa koko elämään. Onneksi et ole lapsena tiennyt että et ole ollut haluttu. Nyt voit käsiellä asiaa tässä iässä. Kyllä sinä siitä selviät. Äitiä kannattaa kohdella hyvin, kosto ei paranna. Itsesi selviäminen on tärkeätä. Voimia.

    • Anonyymi

      Ennen tietoa asiasta pärjäsit elämässäsi.Pärjäät myös tulevaisuuskin.89 vuotia on vanhus ja voi hyvin olla muistisairas? Muistisairaat naiset on tosi ilkeitä sanoissaan ja käytöksissä läheisille. Kunnes saavat sopivan lääkityksen.Muisti sairaus on hiipivä ja vältämättä kestää kauan ennekin omaiset,koti hoito huomaa.Laitetaan tutkimukisiin.Sinä todella on tuo sana ilkeily numero 1.Mitä sinun tulee ota asenne Elämä On lahja ja olet yhtä arvokas kuin muut ihmiset. Älä itse ala velloamaan mennyt. Nykyisn on lyhyt terapia muodot työkalut saa miten pärjää arjen nyky hetken.Enää ei velota lapsuus.Se on menyt ajat sitten.Sitä kukaan ei voi muttaa. Mutta oman asenteen voi.Sinulla on perhe ja aikuiset lapset,olet heille numero 1. Jos nyt velot vanhan ihmisen sanat. Niin laske irti.Anna anteeksi äidillesi.Ota vaikka yhteys netisstä katsot tukinainen ry. Tai selaa Helsinki mission sivuja ikän katsomatta ja sukupuolen.Ihan sama missä päin Suomea asut,löydät etsimäsi sietä,Hanki myös elämää.Asukastalot, ,Senjori keskus. Nihin voi mennä ja löytää tekemistä itsellen.sempiä.Kaikille kaikkea hyvää, Vanha nainen ,musi,mummo, ItäHelsinki 16.12.22.

    • Anonyymi

      Kiitos tästä nostosta, tämä oli kuin suoraan omasta elämästäni, paitsi että en itse koskaan ole saanut perhettä tai jälkikasvua, ja arvelen että se pitkälti on johtunut tästä lapsuudessa kokemastani kaltoinkohtelusta. Täällä joku kommentoi että provo tai vitsi, näköjään jotkut eivät ymmärrä että tällaista tosiaan tapahtuu, ja että sillä on suuret vaikutukset ihmisen elämään. Voi olla että katkeruus ei auta ja anteeksianto olisi omalle mielenterveydelle parasta, mutta tunteet eivät käskemällä muuksi muutu, siihen tarvittaisiin jokin muu peruste kuin järkeily. En ole ollut äitini kanssa tekemisissä vuosiin, en mene hautajaisiin enkä käy haudalla, jos niin kävisi että hän kuolee ennen minua. Tosin niinkin voi käydä että hän elää minua pitempään, mikäs pahan tappaisi.

      • Anonyymi

        Sellainen tyhjyys se on vain aina läsnä. Lapsena ja nuorena joutui itse päättämään, miten elämänsä järjestää. Kukaan ei perään kysellyt. Toisilla oli ruoka- ja kotiintuloajat. Minulla ei. Sain melskata kaupungilla vaikka läpi yön. Sain tehdä, mitä mieleen juolahti ja kyllä kaikenlaista teinkin. Hyvin tutuksi tuli lain väärä puoli, joka suhteessa.

        Toisaalta, mitä sitä valittamaan. Elämä on ollut hyvin värikästä, tapahtumarikasta ja vaihtelevaa. En vaihtaisi tylsään turvalliseen elämään. On pystynyt itse järjestämään elämänsä ja nauttimaan siitä.

        Ihmissuhteet ovat kyllä hieman retuperällä, kun en ole elänyt elämää, jota ”hyvän ihmisen” kuuluu elää. Olen tehnyt omat ratkaisuni hyvinkin reipasta tahtia, etteivät muut perässä pysy. En ole ihmissuhteita osannut hoitaa.


    • Anonyymi

      alotukseen :::::


      sodan jälkeen syntyneet ON kaikki suurimmalta osin EI toivottuja
      siis kaikki VAHINGON LAUKAUKSEN seurauksia,
      joten alottaja voi vai vain olla onnellinen kun on saanu syntyä ei me muutkaa ole mitään rakuuautta saaneet kyllä se elämä on ollu KOVAA TYÖTÄ
      KÖYHYYTTÄ ja sinnikkyyttä
      pakko oli tehdä töitä siihen aikaan EI ollu mikäänlaisia SOSSU avustuksia,
      silloin naapurit ja sukulaiset auttoi toisiaan
      siihen aikaan toimi YHTEISÖLLISYY koko kylä juoksemalla kävi naapureissaan kertomassa uutiset sun muuta kylän tominnot,
      ja talkoo työt silloin tehtiin paljon taloilla kylän töitä,,

      • Anonyymi

        jooo kun miehet tuli sodasta ne nai heti kaikki naiset paksuksi ja niin syntyi suomeen suuret ikäluokat jotka nyt on yhteiskunnan riesana kun meitä vanhoja on nyt sitten LIIKAA suomen yhteiskunnassa , ei MUKA riitä raha huolehtia vanhuksista sodan jälkeen syntyneistä TYÖ-MYYRISTÄ jotka teki suomesta RIKKAAN valtion, nyt ei kuitenkaa raha riitä vanhus hoivaan,
        kun valtion omaisuus ON varastettu yksityisten yritysten omaisuudeksi ja firmojen voitot valuu vain muutamien yksityisten firmojen johtajien pussiin,
        vitut suomen politiikalle KEKKOSEN jälkeiselle politiikalle, KOKKONEN huolehti että kaiiki koko suomen kansa saa töitä ja voi hyvin, mutta Kekkosen kuoleman jälkee sdp rakenti RIISTOPOLITIIKAN suomeen joten eriarvoisuus räjähti valtavaan kasvuubm ja nyt suuret ikäluokat jotka rakensi rikkaan valtion niin vanhukset ON RIESA vain kuluerä yhteiskunnassamme ei minkäänlaista kunnioitus suuria ikäluokan aikaan syntyneitä kohtaan,


    • Anonyymi

      Vielä 70-luvulla väestöliiton mainoksessa sanottiin, että useimmat meistä syntyvät sattumalta. Minäkin, 50-luvulla. Alle kymmenvuotiaana käsitin, että en sille mitään ole itse voinut.
      Se helpotti.

      Äiti ja isä meni naimisiin, kun olin tulossa. Sellaista se oli.Eipä ole haitannut. Olen oma ihmiseni, rakastin vanhempiani ja he minua.

      • Anonyymi

        Sinulla kävi hyvin. Minun vanhempieni ei olisi koskaan pitänyt törmätä toisiinsa.


    • Tulit mailmaan vaikka et ollut toivottu, Missä maassa olet syntynyt? Suomessa saa kyllä syntyä eikä siellä synnytys tilanteessa kukaan ajattele oletko toivottu, enempikin huolehtivat. Täys järkinen lähtee kotoaan aikoinaan jos ei kotona hyvin. Nyt Äitisi 89 ja kirjoittelet, Olet varmaan Suomalainen !

      • Anonyymi

        Vaikka lähtisi kotoa heti kun kykenee voi olla vainottu silti ja joutua jo itsekin eläkeläisenä
        taas hoitamaan häijyä iäkästä vanhempaansa jos muitakaan ei ole.
        Laitokset kun eivät ota "liian" hyväkuntoisia. Hirvittävä kosto elämältä.


    • Anonyymi

      Isä oli sodassa kun sain alkuni. Hänen lomien aikana kai sain alkuni. Kuitenkin alkuperäni herätti kysymyksiä vaikka olenkin tullut isän sukuun. Isän äiti väitti minulla olevan ruskeat silmätkin vaikka ovat kirkkaan siniset kuin isälläni.
      Kai isälläni oli kuitenkin epäilys, hän hakkasi jopa siksi että olin hänen näkyvissään.
      Toisteli hakatessaan että muista aina, sä et ole mikään ihiminen, susta ei koskaan tule mitään.
      Lisäksi oli kamalaa että esikoinen ilkesi syntyä tytöksi. Onneksi syntyi vuoden kuluttua poika joka olikin oikea prinssi.
      Olin lapsena ja nuorena niin arka että säikyin omaa varjoani.
      Kuitenkin olin ainut joka huolehti isästä kun teki kuolemaa, narsisti äitini ei välittänyt enää kun isästä ei ollut hänelle hyötyä enää.
      Nyt vasta, vanhana, olen alkanut kelata asioita. Toivon että voin ne käsitellä ja saada rauhan. Anteeksi en pysty antamaan enkä unohtamaan.
      Ehkä elämätön lapsuus on auttanut selviämään mistä vain.
      Olen hyvin kiltti, mutta myös vahva. Ei silmilleni hypi kukaan, en salli enää sitä.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei siis ole koskaan ajatellut kasvavansa aikuiseksi.

      • Anonyymi

        Emptiakyvytön ei asiasta tajua mitään.


    • Anonyymi

      halooooo,
      mull on ikävä kadonnutta keskimmäistä jälkeläistä

      tuolla hän elää ja voi hyvin


      ilman mua,,,

    • Anonyymi

      Lapsena syvästi haavoitettu ihminen kasvaa kyllä aikuiseksi,
      mutta tunnevammat jäävät.

      • Anonyymi

        suru on suuri
        voi kuinka voisikaan korjata tekemänsä virheet
        silloin kun lapset olivat pieni,
        ei nuoret vanhemmat aina osaa OIKEIN RAKASTAA lapsiaan,

        usein nuoret vanhemmat tekee virheitä
        voiki sanoa että usein tulos on
        väärin rakastettuja lapsia,

        kenen syy ettei osannu,, vaikka luuli osaavansa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suru on suuri
        voi kuinka voisikaan korjata tekemänsä virheet
        silloin kun lapset olivat pieni,
        ei nuoret vanhemmat aina osaa OIKEIN RAKASTAA lapsiaan,

        usein nuoret vanhemmat tekee virheitä
        voiki sanoa että usein tulos on
        väärin rakastettuja lapsia,

        kenen syy ettei osannu,, vaikka luuli osaavansa,,,

        joten antakaa anteeksi vanhemmillene he ovat luulleet tehneensä oikein,

        niin minäki olen antanu anteeksi omille vanhemmilleni vaikka tiesin etten taatusti ollu toivottu siihen aikaan maailmasta,

        mutta kun jälkeenpäin olen asioita miettiny,
        vanhempani oli maailman parhaat vanhemmat
        huippu älykkäitä, he kuitenki OPETTI kaiken elämästä meille lapsille kaiken kurjuuden keskellä sodan jälkeen,
        pennut sai usein tervaa pesiiseensä kun olivat rakennus työmaalla vastutsilla kun isä rakenti taloja,
        ja äiti kontautti lattiat moneen kertaan kun pentuna luutusin lattioita, piti NURKKIA myöten tarkasti siivota joka pölyhiukkanen,

        en ollenkaan ole pahoillani vaikka kasvatus oli ankaraa
        joskus piiskasta sai vaikke ei olisi ollu syytäkää,
        mutta elämä on julmaa taistelua lasten pitää oppia pitämään puoliaan heti pienestä alkaen samoin kuin eläintenki pentujen kyllä se kurjaa eläinten pennuillaki,
        joka tapauksessa MUN VANHEMPANI OLIVAT MAAILMAN RAKKAIMMAT ja PARHAIMMAT VANHEMMAT ,,
        kova kuri OLI siihen aikaan RAKKAUTTA,,
        EIKÄ VIELÄKÄÄ se yhtää harmita vaikka silloin kyllä suututti ja harmitti ja kiukutti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joten antakaa anteeksi vanhemmillene he ovat luulleet tehneensä oikein,

        niin minäki olen antanu anteeksi omille vanhemmilleni vaikka tiesin etten taatusti ollu toivottu siihen aikaan maailmasta,

        mutta kun jälkeenpäin olen asioita miettiny,
        vanhempani oli maailman parhaat vanhemmat
        huippu älykkäitä, he kuitenki OPETTI kaiken elämästä meille lapsille kaiken kurjuuden keskellä sodan jälkeen,
        pennut sai usein tervaa pesiiseensä kun olivat rakennus työmaalla vastutsilla kun isä rakenti taloja,
        ja äiti kontautti lattiat moneen kertaan kun pentuna luutusin lattioita, piti NURKKIA myöten tarkasti siivota joka pölyhiukkanen,

        en ollenkaan ole pahoillani vaikka kasvatus oli ankaraa
        joskus piiskasta sai vaikke ei olisi ollu syytäkää,
        mutta elämä on julmaa taistelua lasten pitää oppia pitämään puoliaan heti pienestä alkaen samoin kuin eläintenki pentujen kyllä se kurjaa eläinten pennuillaki,
        joka tapauksessa MUN VANHEMPANI OLIVAT MAAILMAN RAKKAIMMAT ja PARHAIMMAT VANHEMMAT ,,
        kova kuri OLI siihen aikaan RAKKAUTTA,,
        EIKÄ VIELÄKÄÄ se yhtää harmita vaikka silloin kyllä suututti ja harmitti ja kiukutti,

        Minun vanhempani ei "luullut tehneensä oikein". Se oli tarkoituksellista
        henkistä kidutusta syntymästäni lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vanhempani ei "luullut tehneensä oikein". Se oli tarkoituksellista
        henkistä kidutusta syntymästäni lähtien.

        NIINKÖ ,,,

        toivoisin että voisit antaa anteeksi,

        itte luulen ettei kukaan varsinkaa äiti vihaa OMAA lastaan,
        tietenki voi olla tressaantunu ja huolissaan paineista
        ja voi olla ärtyny
        mutta ei vihaa lastaan, eikä tarkotuksella varsinkaan vahingoita omaa lastaan,

        omat vanhempani on olleet sodassa ja sen ajan ihmiset taatusti tressaantuneita,

        itse koin vanhempani kuiten hyvin rakastavaisiksi vanhemmiksi
        vaikka ärtyneitä välillä olivatki,
        ja erittäin vaativia,






        '


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIINKÖ ,,,

        toivoisin että voisit antaa anteeksi,

        itte luulen ettei kukaan varsinkaa äiti vihaa OMAA lastaan,
        tietenki voi olla tressaantunu ja huolissaan paineista
        ja voi olla ärtyny
        mutta ei vihaa lastaan, eikä tarkotuksella varsinkaan vahingoita omaa lastaan,

        omat vanhempani on olleet sodassa ja sen ajan ihmiset taatusti tressaantuneita,

        itse koin vanhempani kuiten hyvin rakastavaisiksi vanhemmiksi
        vaikka ärtyneitä välillä olivatki,
        ja erittäin vaativia,






        '

        En pysty antamaan anteeksi, vaikka haluaisinkin,
        koska se helpottaisi minua.

        Minulla on vain yksi elämä, jonka vanhempani tarkoituksella
        pilasivat. Se on anteeksiantamatonta.

        Minä en ole syyllinen mihinkään,
        en voinut valita synnynkö maailmaan vai en.
        Jo alle kouluikäisenä toivoin kuolevani.

        Lapsi tarvitsee jonkun johon kiintyä, jolta saa hellyyttä ja suojaa,
        vanhemmat ovat juuri sitä varten.
        Lapsi ei ymmärrä miksi on vihattu.
        Myötätunnoton elämä ja vanhempien armoton kylmyys ei unohdu,
        vaikka kuinka haluaisin.


      • Anonyymi

        Tunnevammainen ei voi olla aikuinen. Järkipäinen aikuinen osaa laittaa tunteet sinne, minne ne kuuluvat, jos ne häiritsevät elämää ja olemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnevammainen ei voi olla aikuinen. Järkipäinen aikuinen osaa laittaa tunteet sinne, minne ne kuuluvat, jos ne häiritsevät elämää ja olemista.

        "Järkipäinen aikuinen osaa laittaa tunteet sinne, minne ne kuuluvat"
        Tunteita ei voi pysyvästi siirrellä johonkin lokeroon, vaikka olisi kuinka järkiperäinen. Tutustu vihan psykologiaan ja yleensä psykologiaan. Siinä on sinulle paljon oppimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Järkipäinen aikuinen osaa laittaa tunteet sinne, minne ne kuuluvat"
        Tunteita ei voi pysyvästi siirrellä johonkin lokeroon, vaikka olisi kuinka järkiperäinen. Tutustu vihan psykologiaan ja yleensä psykologiaan. Siinä on sinulle paljon oppimista.

        Opettele itse edes tämän ketjun toiminta. Miksi kopioit kahdesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty antamaan anteeksi, vaikka haluaisinkin,
        koska se helpottaisi minua.

        Minulla on vain yksi elämä, jonka vanhempani tarkoituksella
        pilasivat. Se on anteeksiantamatonta.

        Minä en ole syyllinen mihinkään,
        en voinut valita synnynkö maailmaan vai en.
        Jo alle kouluikäisenä toivoin kuolevani.

        Lapsi tarvitsee jonkun johon kiintyä, jolta saa hellyyttä ja suojaa,
        vanhemmat ovat juuri sitä varten.
        Lapsi ei ymmärrä miksi on vihattu.
        Myötätunnoton elämä ja vanhempien armoton kylmyys ei unohdu,
        vaikka kuinka haluaisin.

        voi kauhia, aivan hirveetä,
        tietenki sinun vanhempasi ovat syyllisiä,
        mutta etkö ittesi takia pysty antamaan anteeksi,

        on mullaki ollu noin vaikeeta
        mä rukoilin isämeidän rukousta lakkaamatta, ja pyysin että luoja antaa mun puolesta anteeksi kun minä en pysty, no kuinkas kävikää aikani sinnikäästi aina rukoilin niin ihme tapahtui, luoja antoiki oman voimansa ja minä saatoinki antaa anteeksi
        tuntu oudolta ja kummalliselta kun kärsimäni vääryydet ei enään tuntunukka pahalta, ne menetti merkityksensä
        ja sitten aloin muistella ja miettiä että olihan niissä mun vanhemmissani myös tunteitaki olemassa vaikka ne oli hukkunu sinne kiukuttelun ja vihan massaan,
        nyt vihaa ei ole olemassa kaan ja vanhempani ja kaikki muutki väärin tekijät sai anteeksi heidän tekemät vääryydet ei enään merkkakaan mitään, mä elän elämääni ja he omaansa jossaki suurin osa niitä on jo kuollukki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty antamaan anteeksi, vaikka haluaisinkin,
        koska se helpottaisi minua.

        Minulla on vain yksi elämä, jonka vanhempani tarkoituksella
        pilasivat. Se on anteeksiantamatonta.

        Minä en ole syyllinen mihinkään,
        en voinut valita synnynkö maailmaan vai en.
        Jo alle kouluikäisenä toivoin kuolevani.

        Lapsi tarvitsee jonkun johon kiintyä, jolta saa hellyyttä ja suojaa,
        vanhemmat ovat juuri sitä varten.
        Lapsi ei ymmärrä miksi on vihattu.
        Myötätunnoton elämä ja vanhempien armoton kylmyys ei unohdu,
        vaikka kuinka haluaisin.

        Vielä anteeksiantamattomampaa on se, että sinä itse pilaat oman elämäsi pyörittämällä päässäsi jotain levyä, joka ei muuta mitään miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty antamaan anteeksi, vaikka haluaisinkin,
        koska se helpottaisi minua.

        Minulla on vain yksi elämä, jonka vanhempani tarkoituksella
        pilasivat. Se on anteeksiantamatonta.

        Minä en ole syyllinen mihinkään,
        en voinut valita synnynkö maailmaan vai en.
        Jo alle kouluikäisenä toivoin kuolevani.

        Lapsi tarvitsee jonkun johon kiintyä, jolta saa hellyyttä ja suojaa,
        vanhemmat ovat juuri sitä varten.
        Lapsi ei ymmärrä miksi on vihattu.
        Myötätunnoton elämä ja vanhempien armoton kylmyys ei unohdu,
        vaikka kuinka haluaisin.

        19:09:35

        sinä varmasti olet äidillesi rakas, takulla myös isäsi on sinua rakastanu, vaikka ehkä on ollu väkivaltanen, mutta hän varmaan on ollu sairas, eikä ole ymmärtäny mitä on tehny, mutta takullaa on sinua rakastanu oikeesti sydämmessään,
        mieti vähä, et tiedäkkää kuinka äitisi ikävöi sinua ja rukoilee puolestasi
        että voisit hyivin
        rukoilee suojelua ja varjelua sinulle myös oikeaa mieltä että ymmärtäisit elämä ei ole helppoa kellekkää,
        muista olet rakas äidillesi,, siitä olen varma,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä anteeksiantamattomampaa on se, että sinä itse pilaat oman elämäsi pyörittämällä päässäsi jotain levyä, joka ei muuta mitään miksikään.

        Tunnet ilmeisesti omakohtaista syyllisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä anteeksiantamattomampaa on se, että sinä itse pilaat oman elämäsi pyörittämällä päässäsi jotain levyä, joka ei muuta mitään miksikään.

        Tunneklylmä ihminen, joka haluaa lyödä lyötyä ei ole älykäs.


    • Anonyymi

      Huomenta RAKAS rikkirevitty
      ihminen,,

      minäki ooon rikki revitty
      särkyny saviruukku kuten laulussaki sanotaan,

      mutta

      LUOJA KORJASI rikkinäisen ihmisen,


      usko vaan LUOJA pytyy korjaamaan myös sinun rikkinäisen elämän HYVÄKSI

      luojaan turvaten voi elää loppuelämän onnelisena korjattuna ihmisenä,
      JEESUKSELLA ON MAHTAVA VOIMA

      yksistään sana JEESUS pytyy AINA korjaamaan ja auttamaa elämässä eteenpäin
      se voima ON IHMEELLINEN tulet huomaamaan,

      HYVÄÄ JOULUA sinulle rikki revitylle elämän murjomalle ihmiselle,

      täällä toinen samanlainen surkimus
      toivottaa sinulle hyvää ehjää loppu elämää,
      meitä on ainaki kaksi sinä ja minä,
      rakastan sinua siellä jossaki missä lienetkää,,,

      sitäpaitsi usko vaan,
      rikkinäisiä ihmisiä on maailma täynnä
      mutta
      ehjiä jeesukseen uskovia on vähän
      ja jos ja kun sinä sen huomaat
      sinustaki tulee ehjä onnellinen ihminen kuten tuli minustaki,,


      hyvää loppuelämää

      ota vanhaan äitiisi yhteyttä,, hän rakastaa sinua,,,

    • Anonyymi

      Ajattelen että jokainen meistä on oma yksilöllinen sielunsa riippumatta biologisista vanhemmista. Siispä ajattelen että olet rakastettu ja toivottu ihan sen takia että olet syntynyt maailmaan.

      Uskon sieluun. Kun ihminen kuolee niin se näyttää eriltä, en usko että siksi kun biologinen elimistö on sammunut, vaan siksi että sielu on noussut taivaaseen. Eli olet Jumalasta tullut vaikkakin biologisen portin kautta? Jos biologinen portti jota äidiksi ja isäksi kutsutaan (äitejä ja isiä on myös muunlaisia), ei tunnusta sinua lapsekseen niin se ei silti vie pois sinun arvoasi samanlaisena ja tasa-arvoisena lapsena kuin ne lapset, joiden biologiset vanhemmat myös halusivat heidät lapsekseen.

    • Anonyymi

      Ymmärrän täysin aloittajaa ja olen joskus itsekin ihmetellyt miten olen jaksanut
      kaiken kestää. Lämpimiä etähalauksia aloittajalle !

    • Anonyymi

      Kun oli jo vuosikymmenet saanut kuulla äidiltään olevansa se perkele jonka takia piti naimisiinkin mennä, niin viimein mitta täyttyi muutama vuosi sitten ja sen jälkeen en ole yhteyttä pitänyt. Vaikka vuosikaudet autoin marjojen keruussa ym niin p**kaa vaan satoi niskaan, ei toki toisten kuullen. No nyt hän muistisairaana kuolemaa odottaa mutta haudalle en aio mennä vaikka saisin loppusuvunkin vihat niskaani.

      • Anonyymi

        Minunkin äidilläni on sama taktiikka: Ei hauku koskaan muitten kuullen.
        Kahdestaan vain. Se on aika ovelaa niinkin älyllisesti vähälahjaiselta
        ihmiseltä kuin äitini on.
        Hän yrittää kaksinaamaisesti pitää yllä "hyvää kuvaa" itsestään muille,
        ettei ole paha äiti.


      • Anonyymi

        No koetko olevasi jotenkin paree kuin äitisi? Kommenttisi perusteella omena ei ole kauas puusta pudonnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No koetko olevasi jotenkin paree kuin äitisi? Kommenttisi perusteella omena ei ole kauas puusta pudonnut.

        00078. Turhaan yrität syyllistää minua, omatuntosi (ehkä) alkoi soimata,
        kun kalikka kolahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No koetko olevasi jotenkin paree kuin äitisi? Kommenttisi perusteella omena ei ole kauas puusta pudonnut.

        Pahansuopuutesi paljastaa sinut 00078: Joka viides äiti on ns. tuhoava äiti.


    • Anonyymi

      MINUN
      ÄITINI
      OLI
      MAAILMAN PARAS ÄITI

      piti usein mykkä-koulua

      mutta

      maailman paras äiti mitä ikinä luoja on maanpäälle koskaan luonu elävänä ihmisenä,,,

      OI KUIKA IKÄVÄ ONKAA ÄITIÄNI SINNE TAIVAASEEN,

      hyvää joulua ÄIDILLENI sinne taivaan kotiin,,,, täältä maanpäältä,,

    • Anonyymi

      Tunsin, etten kelpaa mihinkään. En ole ihminen.

      • Anonyymi

        22:20:45

        Olet ihan hyvä ihminen, olet vaan loukkaantunu pahoin ilmeisesti vanhempasi ovat olleet hyvin väsyneitä ja tresaantuneita monestaki syystä mutta sinä ET OLE MITENKÄÄ syyllinen jos vanhempasi eivät ole jaksneet paineitten keskellä käyttäytyä hyvin
        mutta siitä olen VARMA sinua ON RAKASTETTU silti
        varmasti MOLEMMAT vanhemmat rakastavat sinua
        vaikka eivät ole OSANNEET sitä näyttää sinulle oikein,

        varmasti vanhemmillasi on suunaton ikävä nytki sinua jos ovat vielä elossa,

        sitä ikävän määrää ei sanoilla voi kertoa,
        rohkase itsesi ota vahuksiisi yhteyttä jos ovat elossa, se ilo on molemminpuoleista kun tapaatte,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:20:45

        Olet ihan hyvä ihminen, olet vaan loukkaantunu pahoin ilmeisesti vanhempasi ovat olleet hyvin väsyneitä ja tresaantuneita monestaki syystä mutta sinä ET OLE MITENKÄÄ syyllinen jos vanhempasi eivät ole jaksneet paineitten keskellä käyttäytyä hyvin
        mutta siitä olen VARMA sinua ON RAKASTETTU silti
        varmasti MOLEMMAT vanhemmat rakastavat sinua
        vaikka eivät ole OSANNEET sitä näyttää sinulle oikein,

        varmasti vanhemmillasi on suunaton ikävä nytki sinua jos ovat vielä elossa,

        sitä ikävän määrää ei sanoilla voi kertoa,
        rohkase itsesi ota vahuksiisi yhteyttä jos ovat elossa, se ilo on molemminpuoleista kun tapaatte,

        Ei-toivotun lapsen viimeiset kohtaamiset vanhempiensa kanssa: Faija viimeisillään syöpään kuolemassa syöpäsairaalassa. Menimme pällistelemään yhden kerran. En edes muista, kuka meidät sinne kutsui. Siinä hetken seisoimme ja töllistelimme vierasta ukkoa ja lähdimme pois. Mutsi muistamattomien osastolla ja olimme huoneessa ja hän ravasi ovella ja hoitajan ilmestyessä sanoi vieraiden ihmisten olevan huoneessaan ja käski ajaa heidät pois.

        Että älä jauha paskaa! Pidä vaan omat kuvitelmasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:20:45

        Olet ihan hyvä ihminen, olet vaan loukkaantunu pahoin ilmeisesti vanhempasi ovat olleet hyvin väsyneitä ja tresaantuneita monestaki syystä mutta sinä ET OLE MITENKÄÄ syyllinen jos vanhempasi eivät ole jaksneet paineitten keskellä käyttäytyä hyvin
        mutta siitä olen VARMA sinua ON RAKASTETTU silti
        varmasti MOLEMMAT vanhemmat rakastavat sinua
        vaikka eivät ole OSANNEET sitä näyttää sinulle oikein,

        varmasti vanhemmillasi on suunaton ikävä nytki sinua jos ovat vielä elossa,

        sitä ikävän määrää ei sanoilla voi kertoa,
        rohkase itsesi ota vahuksiisi yhteyttä jos ovat elossa, se ilo on molemminpuoleista kun tapaatte,

        En ole loukkaantunut. Olen ollut loukattu ja nöyrryytetty joka päivä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      pohdin joskus et vaikka ei tiennyt mitä synnyttää eikä ole varautunut rakkauteen, niin voiko rakkauden kuitenkin löytää myöhemmin?

      ensin ei tahtonut ja sitten tahtoi?

      onko aina että kun ei tahtonut niin ei koskaan tule tahtomaan?

      voiko kääntää kohtalon toisenlaiseksi?

      lapsissa on jotakin, että miten alkaa, siten jatkuu
      joku mystinen ominaisuus

      • Anonyymi

        Ehkä kohtaloaan voi kääntää toiseksi jos oikein tahtoo. Riippuu vähän . . .
        mistä on kysymys. Jos ajattelee asiat uusiksi ehkä voi,
        tunteitaan kun on aika mahdoton muuttaa väkisin.
        Tunne ei perustu järkeen. Minkä tunteella tuntee sitä ei järkipuheella
        muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kohtaloaan voi kääntää toiseksi jos oikein tahtoo. Riippuu vähän . . .
        mistä on kysymys. Jos ajattelee asiat uusiksi ehkä voi,
        tunteitaan kun on aika mahdoton muuttaa väkisin.
        Tunne ei perustu järkeen. Minkä tunteella tuntee sitä ei järkipuheella
        muuta.

        Järki on no. se, jolla tunnemössöt selätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki on no. se, jolla tunnemössöt selätetään.

        Nin sanoo luonnevikainen tunteeton ihminen. Kun ei itsellä tunteita ei voi toisenkaan tunteita ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nin sanoo luonnevikainen tunteeton ihminen. Kun ei itsellä tunteita ei voi toisenkaan tunteita ymmärtää.

        Ja mistä withusta sinä minun tai kenenkään tunteista tiedät yhtään mitään? Omasikin näyttävät olevan sikin,sokin ja sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä withusta sinä minun tai kenenkään tunteista tiedät yhtään mitään? Omasikin näyttävät olevan sikin,sokin ja sekaisin.

        Tekstisi kertoo kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi kertoo kaiken.

        Yeap, sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä withusta sinä minun tai kenenkään tunteista tiedät yhtään mitään? Omasikin näyttävät olevan sikin,sokin ja sekaisin.

        Perhehelvetti tulee silmien eteen 00097:stä.


    • Anonyymi

      Sinä rakkaani joka luulet olevasi ei toivottu lapsi,
      olet väärässä,

      vanhempasi eivät VAIN OSANNEET
      olla sinulle isiä ja äitejä
      mutta HE rakasti sinua kaiken kurjuuden keskellä silti
      syämensä pohjasta sinua
      toivoivat vain pelkää hyvää sinulle räyhätessään sinulle kaikesta,
      -- he olivat tietämättömiä kuinka jälkeläisiä kasvatetetaan aikuisuuteen ja vastuuseen elämässä,
      anna vanhemmillesi anteeksi, anteeksi anteeksi anteeksi,, rakkaani jälkeläiseni,, sinne jonnekkin missä lienetkää nyt,,,
      hyvää uuttevuotta elämääsi tulevaa 2023v,,

    • Anonyymi

      Ihme olet jo itsessään, kun tuollaista kestänyt. Terapiaa todellakin suosittelen auttaa purkaa asiat jollekkin ja todennäköisesti terapeutti voi ohjata sinulle oikeita apuja, kuten nuo vertaistukea ryhmät ja muut. Aina muiden poikkeava käytös johtuu jostain ongelmasta usein, että itsellä ei ole ollut hyvä olla. Ihmiset voi olla suruisia,vihaisia ja ahdistuneita ja se on ok. Elämä on rankkaa sille ei mitään mahda, mutta omalle asenteella mahtaa aina. Sille mahtaa, että uskaltaa hakea apua ja yrittää parhaansa pärjätä ja auttaa muita tietenkin oman jaksamisensa mukaisesti. Jokaisen pitää oppia rakastamaan itseä ja muita ja tätä maailmaa. Olla kiitollinen, mutta myös muistaa että kaikki ei aina ole hyvin mutta pienilläkin telalla saan maailmasta jo paljon paremman paikan. Jos on surullinen ei pidä jäädä surun vangiksi vain suremaan surua vaan puhua. Askel askeleelta kohti parempaa maailmaa ja huomista. Teet niinkuin oikein on ja nyt se on, että haet apua. Tiedän, että pystyt siihen ja te kaikki oli vaikea elämäntilantresi mikä tahansa. Itsekkin rankan ja väkivaltaisen lapsuuden ja nuoruuden elämänä voin sen taata. Sain apua ja tukea ja kaikki menee nyt paremmin kuin koskaan. Muistakaa surun ajatuksiin jääneet että selviätte mistä vaan ja kaikessa on pieniä ilon hetkiä. ☺️💖

    • Anonyymi

      näin minustakin välillä tuntui, tiedä sitten, mikä totuus vai kuvitelma, mutta isäni oli ihana, myös mummoni, siksi tunnen et olen ollut toivottu

    • Anonyymi

      Ei-toivotun lapsen elämä on musertavaa. Voi olla myöhemmin
      vaikea saada normaaleja ihmisiä ystäväksi, kun itsetunto on täysin viety.
      Jää helposti erakoksi.

      • Anonyymi

        höpön höpö kaikille
        minäki olen EI toivottu
        on yritetty saada kesken pois mutt en vaan tullu kesken pois,
        äitini aikoinaan kerto , totuus asioista aina on parantava LÄÄKE elämään,
        eikä se ole häirinny mun elämää mitenkää
        vaikka sotajan lapsena elämä taatusti oli vaikeeta hankalaa pelottavaa KÄRSIMYSTÄ mutta minusta tuli OIKEA hyvä ihminen
        kaiken kärsimyksen keskellä
        ja luoja on antanu pitkä elämän
        kaikesta huolimatta olen saanu harvinaisen hyvän elämän,
        siitä kiitos kuuluu luojalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpön höpö kaikille
        minäki olen EI toivottu
        on yritetty saada kesken pois mutt en vaan tullu kesken pois,
        äitini aikoinaan kerto , totuus asioista aina on parantava LÄÄKE elämään,
        eikä se ole häirinny mun elämää mitenkää
        vaikka sotajan lapsena elämä taatusti oli vaikeeta hankalaa pelottavaa KÄRSIMYSTÄ mutta minusta tuli OIKEA hyvä ihminen
        kaiken kärsimyksen keskellä
        ja luoja on antanu pitkä elämän
        kaikesta huolimatta olen saanu harvinaisen hyvän elämän,
        siitä kiitos kuuluu luojalle,

        JOOOO
        kyllä se vaan on niin
        turha on vanhempiaan syyttää kaikesta kyllä täysjärkisen ihmisen täytyy ITSEKKI tajua asioita ja kun huomaa jonkun vääryydeksi, se ei koskaan ole kärsijän syyn vaan se on aina vääryyden tekijän,
        ja ITSE pyrkiä tekemään asioita oikein ja rehellisesti,
        ja ITSE aina pysyä TOTUUDESSA

        sillä kaikki hyvä on alotettava AINA ITSESTÄ,
        vain ITSEÄÄN ihminen voi korjata kehittää paremmmaksi,
        ei muita,

        turha syytellä muita ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOOOO
        kyllä se vaan on niin
        turha on vanhempiaan syyttää kaikesta kyllä täysjärkisen ihmisen täytyy ITSEKKI tajua asioita ja kun huomaa jonkun vääryydeksi, se ei koskaan ole kärsijän syyn vaan se on aina vääryyden tekijän,
        ja ITSE pyrkiä tekemään asioita oikein ja rehellisesti,
        ja ITSE aina pysyä TOTUUDESSA

        sillä kaikki hyvä on alotettava AINA ITSESTÄ,
        vain ITSEÄÄN ihminen voi korjata kehittää paremmmaksi,
        ei muita,

        turha syytellä muita ,

        jooooo ja valheella ON lyhyet jäljet, vanha sanonta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOOOO
        kyllä se vaan on niin
        turha on vanhempiaan syyttää kaikesta kyllä täysjärkisen ihmisen täytyy ITSEKKI tajua asioita ja kun huomaa jonkun vääryydeksi, se ei koskaan ole kärsijän syyn vaan se on aina vääryyden tekijän,
        ja ITSE pyrkiä tekemään asioita oikein ja rehellisesti,
        ja ITSE aina pysyä TOTUUDESSA

        sillä kaikki hyvä on alotettava AINA ITSESTÄ,
        vain ITSEÄÄN ihminen voi korjata kehittää paremmmaksi,
        ei muita,

        turha syytellä muita ,

        Ei pahojen ihmisten teoista tarvitse itseään syyttää.


    • Anonyymi

      Pohjaan paloin ku vanhemmat harrastivat helluntaina mäkipanoa :)

      Per-kel

      • Anonyymi

        ai pyllymäkeä laskettelivat

        jooooo no siitä saa tikkuja perseeseen ,,

        voi mahaki turvota melkosesti jos huonosti käy,


    • Anonyymi

      Kieroonkasvaneet vanhemmat voivat tuhota totaalisesti lapsensa elämän.
      Lapsi on vanhempiensa armoilla.

      • Anonyymi

        surku

        jooo kaikkien ei pitäisi saada synnyttää lapsia,

        muinoin oliki laki olemassa esm. epilepsiaa sairastavat EI saanu synnyttää lapsia ollenkaan, mutta se laki on kumottu myöhemmin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        surku

        jooo kaikkien ei pitäisi saada synnyttää lapsia,

        muinoin oliki laki olemassa esm. epilepsiaa sairastavat EI saanu synnyttää lapsia ollenkaan, mutta se laki on kumottu myöhemmin,

        Laki oli vielä ankarampi,
        epilepsiaa sairastavat ei saanu mennä ollenkaa naimisiin eikä synnyttää lapsia,
        se on myöhemmin kumottu kuten tiedämme,


    • Anonyymi

      Niin ja nythän vasta poistettiin laki
      trans ihmiset leikattiin niin etteivät voineet synnyttää lapsia,

      laki kumottin
      ja nyt voi vaihtaa sukupuoltaan milloin haluaa olla mies ja milloin taas nainen,

      höh

    • Anonyymi

      Henkisesti aletaan ohittaa keski-aika.

      • Anonyymi

        Ihminen / ihmiskunta ON todella taantunu
        alkukantaiseen prutaali barbaari aikakautiseen
        aikaan

        ei pienintäkää sivistyksen valoa näy sivistyksestä,
        kunnioituksesta naapurimaita kohtaan,
        kun kuuntelee uutisi,
        on sota siellä sun täällä
        terrori iskuja siellä sun täällä

        kaikkein omituisinta
        suurinta tyhmyyttä huomata kuinka
        suuret valtiot pelkästään kinastelee, uhkailevat toisiaan,
        ja
        kaikkein hulluin venäjä riepu oikein hyökkäsi tuhoamaan naapurimaataan ukrainaa, huh,
        aikoo vallottaa muitaki maita muka omistajan oikeudella ,
        voiko typerämpää sivistymättömyyttä barbaari kansaa enää maailmassa mistään muualta löytyäkkää,
        miten kehtaa putini kattoa itteään enään peilistä, voi vain ihmetellä,


      • Anonyymi

        Vallan verraton vastaus.


    • Anonyymi

      Toivon ,ettei minua olisi olemassa. Vanhempieni henkinen väkivalta tuhosi
      minut.

      • Anonyymi

        niin minuki
        mutta silti olen päättäny ITSE olla rehellinen ja elää elämäni TOTUUDEN pohjalle, sinnillä ole eläny, tehny töitä ja auttanu jälkeläisiä sen minkä olen pystyny ja suren kaikkia onnettomia jaälkeläisiäni jotka eivät ole oppineet elämään elämäänsä syyttämättä vanhempiaan kaikesta,

        mä rakisti ja rakastan edelleen jo kuoleita vanhempiani vaikka eivät ne enkelistä osanneet olla, kovat taistelut meki käytiin keskenään se on sitä napanuoran katkasemista ja opettelemista elämään ITSENÄISTÄ AIKUISEN IHMISEN ELÄMÄÄ, ja se on TODELLA KIVULIAS PROSESSI kaikkien kohdalla, olettaisin,
        mutta MINUN vanhempani kaikesta huolimatta OVAT MAAILMAN FIKSUIMPIA
        RAAKAIMMAT IHANAT VANHEMMAT
        vaikka oma elämä on ollu maanpäälistä helvettiä parisuhteessa ,

        mun vanhempani EIVÄT olleet syyllisiä siihen että MUN elämä OLI HEVETTIÄ
        syyliinen olin minä ja mun puoliso yksin koska me tapeltiin oma kukkotaistelu kun avioliitto on valtataistelua toistensa syyttelyä
        kukaan kun ei tappele yksin aina on mina ja se toinen EI IKINÄ mun vanhempani siihen ollu syyllisiä ei kä mun lapset olleet IKINÄ syylisiä meidän parisuhteen vaikeuksiin me ITSE OLIMME SYYLLISIÄ oma ego kaiken keskipisteenä,
        ON TYHMÄÄ SYYLLISTÄÄ vanhempaan kun ITSE EI OSAA elää elämäänsä,
        suomessa on mahdollista AINA KEHITTÄÄ ja KOULUTTA ITSEÄÄN
        myös henkisesti,
        loettakaa MUITTEN syylistäminen katsokaa mitä ITSE voitte tehdä oman elämänne parantamiseksi, menkää vaikka kursseille tai terapiaan, kehittää omaa itseänne ihmisyyteen kouluttamalla iteänne katsokaa TOTUUTTA silmiin
        eläkää elämänne aina TOTUUDEN POHJALLE
        puhukaa aina vain TOTTA
        sillä LUULOT ei ikinä ole tutuus asioista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin minuki
        mutta silti olen päättäny ITSE olla rehellinen ja elää elämäni TOTUUDEN pohjalle, sinnillä ole eläny, tehny töitä ja auttanu jälkeläisiä sen minkä olen pystyny ja suren kaikkia onnettomia jaälkeläisiäni jotka eivät ole oppineet elämään elämäänsä syyttämättä vanhempiaan kaikesta,

        mä rakisti ja rakastan edelleen jo kuoleita vanhempiani vaikka eivät ne enkelistä osanneet olla, kovat taistelut meki käytiin keskenään se on sitä napanuoran katkasemista ja opettelemista elämään ITSENÄISTÄ AIKUISEN IHMISEN ELÄMÄÄ, ja se on TODELLA KIVULIAS PROSESSI kaikkien kohdalla, olettaisin,
        mutta MINUN vanhempani kaikesta huolimatta OVAT MAAILMAN FIKSUIMPIA
        RAAKAIMMAT IHANAT VANHEMMAT
        vaikka oma elämä on ollu maanpäälistä helvettiä parisuhteessa ,

        mun vanhempani EIVÄT olleet syyllisiä siihen että MUN elämä OLI HEVETTIÄ
        syyliinen olin minä ja mun puoliso yksin koska me tapeltiin oma kukkotaistelu kun avioliitto on valtataistelua toistensa syyttelyä
        kukaan kun ei tappele yksin aina on mina ja se toinen EI IKINÄ mun vanhempani siihen ollu syyllisiä ei kä mun lapset olleet IKINÄ syylisiä meidän parisuhteen vaikeuksiin me ITSE OLIMME SYYLLISIÄ oma ego kaiken keskipisteenä,
        ON TYHMÄÄ SYYLLISTÄÄ vanhempaan kun ITSE EI OSAA elää elämäänsä,
        suomessa on mahdollista AINA KEHITTÄÄ ja KOULUTTA ITSEÄÄN
        myös henkisesti,
        loettakaa MUITTEN syylistäminen katsokaa mitä ITSE voitte tehdä oman elämänne parantamiseksi, menkää vaikka kursseille tai terapiaan, kehittää omaa itseänne ihmisyyteen kouluttamalla iteänne katsokaa TOTUUTTA silmiin
        eläkää elämänne aina TOTUUDEN POHJALLE
        puhukaa aina vain TOTTA
        sillä LUULOT ei ikinä ole tutuus asioista,

        En voi sanoa samaa omista vanhemmistani ja miksi pitäisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin minuki
        mutta silti olen päättäny ITSE olla rehellinen ja elää elämäni TOTUUDEN pohjalle, sinnillä ole eläny, tehny töitä ja auttanu jälkeläisiä sen minkä olen pystyny ja suren kaikkia onnettomia jaälkeläisiäni jotka eivät ole oppineet elämään elämäänsä syyttämättä vanhempiaan kaikesta,

        mä rakisti ja rakastan edelleen jo kuoleita vanhempiani vaikka eivät ne enkelistä osanneet olla, kovat taistelut meki käytiin keskenään se on sitä napanuoran katkasemista ja opettelemista elämään ITSENÄISTÄ AIKUISEN IHMISEN ELÄMÄÄ, ja se on TODELLA KIVULIAS PROSESSI kaikkien kohdalla, olettaisin,
        mutta MINUN vanhempani kaikesta huolimatta OVAT MAAILMAN FIKSUIMPIA
        RAAKAIMMAT IHANAT VANHEMMAT
        vaikka oma elämä on ollu maanpäälistä helvettiä parisuhteessa ,

        mun vanhempani EIVÄT olleet syyllisiä siihen että MUN elämä OLI HEVETTIÄ
        syyliinen olin minä ja mun puoliso yksin koska me tapeltiin oma kukkotaistelu kun avioliitto on valtataistelua toistensa syyttelyä
        kukaan kun ei tappele yksin aina on mina ja se toinen EI IKINÄ mun vanhempani siihen ollu syyllisiä ei kä mun lapset olleet IKINÄ syylisiä meidän parisuhteen vaikeuksiin me ITSE OLIMME SYYLLISIÄ oma ego kaiken keskipisteenä,
        ON TYHMÄÄ SYYLLISTÄÄ vanhempaan kun ITSE EI OSAA elää elämäänsä,
        suomessa on mahdollista AINA KEHITTÄÄ ja KOULUTTA ITSEÄÄN
        myös henkisesti,
        loettakaa MUITTEN syylistäminen katsokaa mitä ITSE voitte tehdä oman elämänne parantamiseksi, menkää vaikka kursseille tai terapiaan, kehittää omaa itseänne ihmisyyteen kouluttamalla iteänne katsokaa TOTUUTTA silmiin
        eläkää elämänne aina TOTUUDEN POHJALLE
        puhukaa aina vain TOTTA
        sillä LUULOT ei ikinä ole tutuus asioista,

        En aio alkaa itseäni syyttää vanhempieni henkisestä julmuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio alkaa itseäni syyttää vanhempieni henkisestä julmuudesta.

        Entä jos onki päinvastoin

        sinä haluat tuhota vanhempasi ,
        ehkä olet geeneissä periny narsisti luonteen

        et huomaa omaa ilkeyttäsi,
        tai huomaat kyllä mutta kun olet narsisti ilkeä luonne
        sinulla vimma tuhota ja alistaa ymprilläsi olevat sinua rakastavat ihmiset,
        nautit kun sinua rakastavat venhempsi kärsivät ,
        ehkä olet jo pienestä liikaa kehuttu ihme lapsi ja sinusta kehittyiki ilkeä narsisti luonne,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos onki päinvastoin

        sinä haluat tuhota vanhempasi ,
        ehkä olet geeneissä periny narsisti luonteen

        et huomaa omaa ilkeyttäsi,
        tai huomaat kyllä mutta kun olet narsisti ilkeä luonne
        sinulla vimma tuhota ja alistaa ymprilläsi olevat sinua rakastavat ihmiset,
        nautit kun sinua rakastavat venhempsi kärsivät ,
        ehkä olet jo pienestä liikaa kehuttu ihme lapsi ja sinusta kehittyiki ilkeä narsisti luonne,

        Narsismi on perinnöllinen erittäin vaarallinen mielisairaus
        luonnevikaisesta ihmisestä,

        narsismilla ei ole normaaleita inhimillisiä tunteita ollenkaan,


    • Anonyymi

      Noin joka viides äiti on paha äiti.

    • Anonyymi

      "Elin hirvittämimmän juhannuksen 61-vuotisessa elämässäni. Sain selville, että olen ei toivottu lapsi ja siksi 89-vuotias äitini on halveksinut minua koko ajan. Olen luullut että minussa on jotakin vikaa, mutta vika onkin siinä, että olen ylipäätään olemassa. Hän on käyttänyt niin paljon henkistä väkivaltaa, että nyt jälkikäteen pöyristyttää ja ihmettelen miten olen jaksanut. Silti olen sisulla pärjännyt elämäni, nyt palaset ovat loksahtaneet paikalleen ja käytöksensä syy on selvinnyt."

      Kiitos vuoden 2008 aloittajalle, olet näitä kiitoksia lukemassa tai et,
      kun rohkenit avata sisintäsi !
      Aivan kuin omasta elämästäni olisi lukenut.
      Vähän lohduttaa tietää, että on muitakin saman kohtalon kokeneita,
      jotka eivät ole millään lailla syntymäänsä voineet vaikuttaa,
      mutta ovat joutuneet koston kohteeksi syynä oma syntymänsä
      tähän maailmaan.

      Minulla kesti kauan tajuta mistä henkinen pahoinpitelyni johtui
      eikä se paha olo tunnu lähtevän koskaan pois.

      • Anonyymi

        Kaikki ei ole sitä miltä näyttää,
        ei myöskään kaikki kertomukset olekkaan tosia

        vaan ilkeyttä panettelua vahingoittamisen halua,

        narsismi on erittäin hankala vaarallinen mielisairaus,
        pahin muoto parantumatomasta mielisairaudesta,


        - virallinen neuvo onki,
        lehteä pois narsisti suhteesta,
        pahimmassa tapauksessa muuttaa nimi ja osote turvallisuuden takia,


      • Anonyymi

        Yhdyn kiitoksiisi.

        Näin erityisherkkänä tosin ei järin kivaa luettavaa tässä aloituksessa.

        Uskon, että vaimoni olisi vielä elossa, jos hänellä olisi ollut yhtä hyvät vanhemmat, kuin itselläni.

        entinenmiäs


    • Anonyymi

      On niitä muitakin ihmishirviöitä kuin narsisti.

      • Anonyymi

        "Narsisti" ja narsismi ovat muotisanoja, joita kaikki viljelevät ikävistä tyypeistä ylen aikaa, mutta kukaan ei tiedä eikä käsitä, mitä sanat merkitsevät ja meinaavat ja oikeasti tarkoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Narsisti" ja narsismi ovat muotisanoja, joita kaikki viljelevät ikävistä tyypeistä ylen aikaa, mutta kukaan ei tiedä eikä käsitä, mitä sanat merkitsevät ja meinaavat ja oikeasti tarkoittavat.

        Älä aliarvioi muitten tietoutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä aliarvioi muitten tietoutta.

        TIEDOKSI ,,,

        narsisti ON suomeksi HULLU ,


        KYLMÄVERINEN MIELISAIRAS ,

        vaarallisin muoto mielisairauksista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä aliarvioi muitten tietoutta.

        Mutta varsinkaan en yliarvioi ja varsinkaan en tietyissä aiheissa.


    • Anonyymi

      Minä olen vahinko, kun äiteen varma ehkäisy petti, ja hän alkoi ventata vanhoilla päivillään.
      Lopulta olin toivottu potra poika.

    • Anonyymi

      Kun olisi ymmärtänyt, ettei vanhempiaan ole pakko rakastaa
      eikä pakko antaa heidän harjoittaa henkistä väkivaltaansa,
      mutta kun on jo koulussa joutunut henkisen väkivallan uhriksi
      ei kyennyt puolustamaan itseään.

      Henkinen väkivalta koulussa julisti "että kunnioita isääsi ja äitiäsi"
      vaikka ei ollut mitään perustetta kunnioittaa.

      • Anonyymi

        Elämä on maanpäällinen helvetti,
        ihan itte on kokenu, piiskaa olen saanu selkä verillä ainaki viikon , vaikk en ollu
        mihinkää syyllinen, luultiin vain että olin tehny jotain, myöhemmin pyydettiin anteeksi, mutta anteeksi pynnöllä ei ollu enään mitään merkitystä,
        joskus oli kissa , pääskyset ja kesä lapsen lohtuna
        ja onnen hetkiä tuomassa,

        en ikinä ole syyttäny vanhempiani
        omasta huonosta menestyksestä,
        omista vaikeuksistani,
        en ikinä,

        suurella rakkaudella muisten ärri-purri vanhempiani,
        joskus ne olivat viisaitaki,
        he olivat maailman parhaimmat vanhempani,
        sillä onhan he MINUN ikiomat rakkaat vanhempani,



        täällä maanpäällä ei ole ikinä ollukkaa täydellistä vanhempaa,

        ja sitäpaitsi
        suurin osa lapsista syntyy ei toivottuna lapsina, kaikki vahingonlaukauksia,
        siitä huolimatta ei toivotuista lapsistaki kasvaa tasapainoisia oman elämänsä hallitsevia täysijärkisiä ihmisiä,




        mun vanhempani olivat maailman parhaimmat vanhemmat epätäydellisyydessäänki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on maanpäällinen helvetti,
        ihan itte on kokenu, piiskaa olen saanu selkä verillä ainaki viikon , vaikk en ollu
        mihinkää syyllinen, luultiin vain että olin tehny jotain, myöhemmin pyydettiin anteeksi, mutta anteeksi pynnöllä ei ollu enään mitään merkitystä,
        joskus oli kissa , pääskyset ja kesä lapsen lohtuna
        ja onnen hetkiä tuomassa,

        en ikinä ole syyttäny vanhempiani
        omasta huonosta menestyksestä,
        omista vaikeuksistani,
        en ikinä,

        suurella rakkaudella muisten ärri-purri vanhempiani,
        joskus ne olivat viisaitaki,
        he olivat maailman parhaimmat vanhempani,
        sillä onhan he MINUN ikiomat rakkaat vanhempani,



        täällä maanpäällä ei ole ikinä ollukkaa täydellistä vanhempaa,

        ja sitäpaitsi
        suurin osa lapsista syntyy ei toivottuna lapsina, kaikki vahingonlaukauksia,
        siitä huolimatta ei toivotuista lapsistaki kasvaa tasapainoisia oman elämänsä hallitsevia täysijärkisiä ihmisiä,




        mun vanhempani olivat maailman parhaimmat vanhemmat epätäydellisyydessäänki,

        Elä sie höpsi. Vaikka vanhempiaan ei syytä eikä katkeroidu kohtelemisestaan, niiin kyllä päässä pitää olla sen verran suhteellisuudentajua, että tietää, mikä asia mistäkin johtuu. Ymmärtäväinen ja armelias pitää aikuisen olla, kuten sinä oletkin, koska vanhemmat(kaan) eivät ole ihmistä kummoisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä sie höpsi. Vaikka vanhempiaan ei syytä eikä katkeroidu kohtelemisestaan, niiin kyllä päässä pitää olla sen verran suhteellisuudentajua, että tietää, mikä asia mistäkin johtuu. Ymmärtäväinen ja armelias pitää aikuisen olla, kuten sinä oletkin, koska vanhemmat(kaan) eivät ole ihmistä kummoisempia.

        En mikäkään syytä väkivaltaisia ja välinpitämättömiä ”vanhempiani”, että heistä huolimatta, elämäni on kivaa ja olen elämässäni onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä sie höpsi. Vaikka vanhempiaan ei syytä eikä katkeroidu kohtelemisestaan, niiin kyllä päässä pitää olla sen verran suhteellisuudentajua, että tietää, mikä asia mistäkin johtuu. Ymmärtäväinen ja armelias pitää aikuisen olla, kuten sinä oletkin, koska vanhemmat(kaan) eivät ole ihmistä kummoisempia.

        Lapsena ei kaikkea ymmärrä, mutta niitten pahoinpitelevien AIKUISTEN
        eli vanhempien kuuluisi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsena ei kaikkea ymmärrä, mutta niitten pahoinpitelevien AIKUISTEN
        eli vanhempien kuuluisi ymmärtää.

        Yeap, niiin "kuuluisi". Valitettavan iso joukko vanhemmista ei vain ole kasvanut aikuisiksi asti, koska aikuisuus on jotain muuta kuin tietty ikänumero.


    • Anonyymi

      Itse ilkeitä vanhempia olleet ihmiset syyttävät täällä

      henkisen väkivallan u h r e j a.

      Helpottaa omaatuntoa ... ?

      Lähtikö syylisyydentunne .... ?

    • Anonyymi

      Lapsella on luontainen oikeus odottaa vanhemmiltaan tukea, turvaa ja hellyyttä.
      Keneltä muulta lapsi niitä saisi. Lapsi ei ymmärtää hakkaamista ja täydellistä
      välinpitämättömyyttä, ilkeyttä, henkistä väkivaltaa,
      koska ei ole mitään pahaa tehnyt sen ansaitakseen.
      Jotkut vanhemmat on monella tavalla suhteettoman väkivaltaisia
      ja tylyjä asiaan nähden. Jos kaataa vahingossa maitolasin sen takia ei
      kuulu hakata lasta puolitajuttomaksi.

      • Anonyymi

        14;53:58

        olet täysin oikeassa,

        hirviö vanhempia vain syntyy aina silloin kun vanhempien tressi kasvaa liian suureksi esm. velkojen takia ja konkurssi uhkaa, myös työpaineet voi olla liian suuret
        ja pereheen toimeentulo on vaakalaudalla,
        yli väsyneet tressaantuneet vanhemmat ei tarkotuksella ole julmia lapsilleen he vain on mettäneet jaksamiskynnyksensä, he ovat tavallaan romahtaneet
        he tarvitsisi apua ja lepoa itse, jotta jaksaisi arjen paineista selvitä kohtuudella, jos lapseen purkaa tressinsä vanhempi on jo sairas, ja todellaki avun tarpeessa, ja lapset pitäis siinä tapauksessa suojella viedä pois kotoa turvaan niin kauaksi aikaa että vanhemmat toipuvat ja tervehtyvät, tai sitten kokonaan lopullisesti pois kasvamaan jonnekki turvallisempaan ympäristöön,
        vanhempi väsymiselle on hyvin monia syitä, asia ei ole ollenkaan yksiselitteinen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14;53:58

        olet täysin oikeassa,

        hirviö vanhempia vain syntyy aina silloin kun vanhempien tressi kasvaa liian suureksi esm. velkojen takia ja konkurssi uhkaa, myös työpaineet voi olla liian suuret
        ja pereheen toimeentulo on vaakalaudalla,
        yli väsyneet tressaantuneet vanhemmat ei tarkotuksella ole julmia lapsilleen he vain on mettäneet jaksamiskynnyksensä, he ovat tavallaan romahtaneet
        he tarvitsisi apua ja lepoa itse, jotta jaksaisi arjen paineista selvitä kohtuudella, jos lapseen purkaa tressinsä vanhempi on jo sairas, ja todellaki avun tarpeessa, ja lapset pitäis siinä tapauksessa suojella viedä pois kotoa turvaan niin kauaksi aikaa että vanhemmat toipuvat ja tervehtyvät, tai sitten kokonaan lopullisesti pois kasvamaan jonnekki turvallisempaan ympäristöön,
        vanhempi väsymiselle on hyvin monia syitä, asia ei ole ollenkaan yksiselitteinen,

        Tuo on vain yksi selitys - ja ontuva sellainen.
        Jotkut ihmiset on niin tyhmiä ja luonnevikaisia,
        että kostavat lapselle omat v*tutuksensa,
        jotka voivat juontaa vaikka omasta menneisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain yksi selitys - ja ontuva sellainen.
        Jotkut ihmiset on niin tyhmiä ja luonnevikaisia,
        että kostavat lapselle omat v*tutuksensa,
        jotka voivat juontaa vaikka omasta menneisyydestä.

        Kaikkihan ovat oman menneisyytensä tekemiä ja muovaamia tuotoksia, myös vanhemmat ja sinäkin. Vain harvat pystyvät ja kykenevät hyppäämään omasta oravanpyörästään pois ja jättämään menneet taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan ovat oman menneisyytensä tekemiä ja muovaamia tuotoksia, myös vanhemmat ja sinäkin. Vain harvat pystyvät ja kykenevät hyppäämään omasta oravanpyörästään pois ja jättämään menneet taakseen.

        Muisti on sellainen, että vaikka jotain yrittäisi unohtaa, tuska jää.
        Muistuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisti on sellainen, että vaikka jotain yrittäisi unohtaa, tuska jää.
        Muistuttamaan.

        Immeisille on annettu järki sitä varten, että muistikuvat ja tuskat yms. ahdistukset voi / saa käsitellä ainakin pieemmiksi ja vähemmän paineita tuottaviksi. Vähän samaan tyyliin kuin: "taakka ei nujerra ihmistä, vaan se tapa, jolla hän taakkansa kantaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Immeisille on annettu järki sitä varten, että muistikuvat ja tuskat yms. ahdistukset voi / saa käsitellä ainakin pieemmiksi ja vähemmän paineita tuottaviksi. Vähän samaan tyyliin kuin: "taakka ei nujerra ihmistä, vaan se tapa, jolla hän taakkansa kantaa".

        ikäväkyllä
        muistiki on valikoiva,,
        muistaa asioita oman mielensä mukaan mutta totuus jää muistamatta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Immeisille on annettu järki sitä varten, että muistikuvat ja tuskat yms. ahdistukset voi / saa käsitellä ainakin pieemmiksi ja vähemmän paineita tuottaviksi. Vähän samaan tyyliin kuin: "taakka ei nujerra ihmistä, vaan se tapa, jolla hän taakkansa kantaa".

        Henkinen pahoinpitely ei lopu vaikka pahoinpitelijä kuolisi.
        Pahuus jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Immeisille on annettu järki sitä varten, että muistikuvat ja tuskat yms. ahdistukset voi / saa käsitellä ainakin pieemmiksi ja vähemmän paineita tuottaviksi. Vähän samaan tyyliin kuin: "taakka ei nujerra ihmistä, vaan se tapa, jolla hän taakkansa kantaa".

        Ei tuska lähde järkeilemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuska lähde järkeilemällä.

        Kyllä se helpottaa, kun järkeilemällä sen saa jonkinlaiseen kuosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se helpottaa, kun järkeilemällä sen saa jonkinlaiseen kuosiin.

        Haava voi umpeutua, mutta arvet jää ikuisiksi ajoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haava voi umpeutua, mutta arvet jää ikuisiksi ajoiksi.

        arpia ei kannata edes kattoa arvet voi unohtaa täysin,
        minullaki on arpia jokapuolella, ei ne mua haitaa, vaikka joskus tuntuu että sivullisia haittaa kun ne kyselee mistä ne on minulle tuleet ja mitä on tapahtunu ,
        lopeta menneisyydessä piehtaroiminen
        minäki ole lopettanu jo kymmeniä vuosia sitten,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        arpia ei kannata edes kattoa arvet voi unohtaa täysin,
        minullaki on arpia jokapuolella, ei ne mua haitaa, vaikka joskus tuntuu että sivullisia haittaa kun ne kyselee mistä ne on minulle tuleet ja mitä on tapahtunu ,
        lopeta menneisyydessä piehtaroiminen
        minäki ole lopettanu jo kymmeniä vuosia sitten,

        Ehkä sitten voi alkaa toipua, kun se henkinen väkivalta loppuu. Asioihin voi liittyä
        paljon muutakin, josta ei ulkopuoliset tiedä mitään. Ohjeet on turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitten voi alkaa toipua, kun se henkinen väkivalta loppuu. Asioihin voi liittyä
        paljon muutakin, josta ei ulkopuoliset tiedä mitään. Ohjeet on turhia.

        Kuka sinulle VIELÄ tekee henkistä julmuutta,
        onko sinun vanhempasi vielä elossa ???
        en usko että vanhempasi olisivat henkisesti julmia,
        mutta jos olet parisuhteessa niin sinun puolisosi voi olla,
        yleensä kun rakkaus parisuhteesta katoaa ajanmyötä, kuten aina tapahtuu, niin yleensä toinen puoliso voi alkaa käyttäytyä alistavasti ja voi parisuhteeseen ilmestyä NARSISTISEN peroonallisuuden piirteitä, ja se jos mikä on maanpäällistä helvettiä
        ikuista naljailua alistamista vähättelyä vaikka totellisuus olisi just päivasoin,

        ihmissuhteet ovat todella hankalia, ja jelvetin vaikeita,
        varsinki jos paraisuhdetta ei perusteta rehellisyyden
        ja kaikessa t o t u u d e n
        ja avoimuuden pohjalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle VIELÄ tekee henkistä julmuutta,
        onko sinun vanhempasi vielä elossa ???
        en usko että vanhempasi olisivat henkisesti julmia,
        mutta jos olet parisuhteessa niin sinun puolisosi voi olla,
        yleensä kun rakkaus parisuhteesta katoaa ajanmyötä, kuten aina tapahtuu, niin yleensä toinen puoliso voi alkaa käyttäytyä alistavasti ja voi parisuhteeseen ilmestyä NARSISTISEN peroonallisuuden piirteitä, ja se jos mikä on maanpäällistä helvettiä
        ikuista naljailua alistamista vähättelyä vaikka totellisuus olisi just päivasoin,

        ihmissuhteet ovat todella hankalia, ja jelvetin vaikeita,
        varsinki jos paraisuhdetta ei perusteta rehellisyyden
        ja kaikessa t o t u u d e n
        ja avoimuuden pohjalle,

        niin ja tommosessa tapauksessa jos toinen puoliso on henkisesti jo nujeltanu toisen luulemaan ittestään huonoja asioita niin on turha syyttää omia vanhempiaan, sillä se oikea syyllinenhän on se narsisti puoliso siinä vieressä joka joka välissä osaa alistaa vähätellä ja naureskella omalle puolisolleen,
        kannataa aina avavat silmä ja nähdä totuus,
        missä on oikeesti vika,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja tommosessa tapauksessa jos toinen puoliso on henkisesti jo nujeltanu toisen luulemaan ittestään huonoja asioita niin on turha syyttää omia vanhempiaan, sillä se oikea syyllinenhän on se narsisti puoliso siinä vieressä joka joka välissä osaa alistaa vähätellä ja naureskella omalle puolisolleen,
        kannataa aina avavat silmä ja nähdä totuus,
        missä on oikeesti vika,

        No, ei se kuitenkaan vaikuta siihen, jos on ei-toivottuna syntynyt ja saanut kuulla siitä koko lapsuutensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei se kuitenkaan vaikuta siihen, jos on ei-toivottuna syntynyt ja saanut kuulla siitä koko lapsuutensa!

        Eikä,,,
        usko ny olet jokatapauksessa RAKAS jollekki,,
        USKO NY
        muuten suutun,,,,

        rakas rakas rakas rakas rakas rakas rakas rakas ooooooottttt rakas joko uskot,



        uskallappa vaan tulla tänne
        mä halisin sinua
        ja sanoisin ooot rakas,, joko uskot,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haava voi umpeutua, mutta arvet jää ikuisiksi ajoiksi.

        Kunnolla paikattu / liimattu / harsittu / parsittu ... on vahvempi kuin alkuperäinen ehta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnolla paikattu / liimattu / harsittu / parsittu ... on vahvempi kuin alkuperäinen ehta.

        mullll on noita just noin paljon
        mutta

        jostain syytä koko elämäni olen AINA ITSE PÄHKÄILLY asioita

        ja oivaltanu että minä itse voin vain itseäni muuttaa

        en koskaan voi muita ihmisiä muttaa enkä voi heidän käytökselleen mitään

        voi vain omaa käytöstä parantaa
        antaaaaaa paljon anteeksi muille
        heidän virheitään
        joskus on tuntunu mahdottomalta anteeksi anto,
        mutta sitten olen rukoillu luojalta voimia antaa anteeksi
        kun itse en voi ja sitten on kummasti helottanu koko elämä
        ja kaikki on menny hyvin
        erikoisesti mun elämä on ollu loistava rikasta antoisaa,
        luojan ansiosta,

        tosi pahoja juttuja on tapahtunu tietenki ne jotenki painaa
        mutta annan ne luojan kannettavaksi, kun itse en niitä jaksa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle VIELÄ tekee henkistä julmuutta,
        onko sinun vanhempasi vielä elossa ???
        en usko että vanhempasi olisivat henkisesti julmia,
        mutta jos olet parisuhteessa niin sinun puolisosi voi olla,
        yleensä kun rakkaus parisuhteesta katoaa ajanmyötä, kuten aina tapahtuu, niin yleensä toinen puoliso voi alkaa käyttäytyä alistavasti ja voi parisuhteeseen ilmestyä NARSISTISEN peroonallisuuden piirteitä, ja se jos mikä on maanpäällistä helvettiä
        ikuista naljailua alistamista vähättelyä vaikka totellisuus olisi just päivasoin,

        ihmissuhteet ovat todella hankalia, ja jelvetin vaikeita,
        varsinki jos paraisuhdetta ei perusteta rehellisyyden
        ja kaikessa t o t u u d e n
        ja avoimuuden pohjalle,

        Tämä on 60 + palsta. Kyllä joillakin vielä on vanhemmat elossa.
        Joillakin molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä,,,
        usko ny olet jokatapauksessa RAKAS jollekki,,
        USKO NY
        muuten suutun,,,,

        rakas rakas rakas rakas rakas rakas rakas rakas ooooooottttt rakas joko uskot,



        uskallappa vaan tulla tänne
        mä halisin sinua
        ja sanoisin ooot rakas,, joko uskot,,,

        Kyl oot ihana ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl oot ihana ❤️

        ITE OOOOOOOT,,,


    • Anonyymi

      Herää. Kuinkahan moni 1961- syntyneistä ovat ollet pelkkiä riesoja? Terv: viittaan

      • Anonyymi

        suaki joku rakastaa 1961 syntyny,
        jollaki on KAUHEA IKÄVÄ SUA,


        olet rakas jollekki
        mieti kuka sinua oikeesti kaipaa, joku sua oikeesti rakastaa ja rukoilee puolestasi kaikkea hyvää elämääsi,, MIETI KUKA ,,
        se varmasti sua oikeesti kaipaa
        mutt ei uskalla lähestyä
        nyt vaaditaan sinulta rohkeutta lähestyä omaa rakasta läheistäsi,
        sinua joku nimittäin varmasti rakastaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suaki joku rakastaa 1961 syntyny,
        jollaki on KAUHEA IKÄVÄ SUA,


        olet rakas jollekki
        mieti kuka sinua oikeesti kaipaa, joku sua oikeesti rakastaa ja rukoilee puolestasi kaikkea hyvää elämääsi,, MIETI KUKA ,,
        se varmasti sua oikeesti kaipaa
        mutt ei uskalla lähestyä
        nyt vaaditaan sinulta rohkeutta lähestyä omaa rakasta läheistäsi,
        sinua joku nimittäin varmasti rakastaa,,,

        Voihan ssss..... kun eivät välitä niin eivät välitä. Rakkaudesta eivät tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ssss..... kun eivät välitä niin eivät välitä. Rakkaudesta eivät tiedä mitään.

        Olet täysin väärässä,

        anna mahdollisuus läheisillesi lähestyä sinua
        vaikka vain puhelimen välityksellä,
        vastaa puhelimeen jos joku sukulainen soittaa,,


    • Anonyymi

      Olet siis jo 61vuotias ja viellä jaksat märehtiä asiaa? Elämää sinulla kuitenkin paljon takana ja vähemmän edessä! Miksi märehdit asiaa yhä jolle et voi mitään? Elämä itsessään on lahja.Onko niin et käyttänyt vaihdevuosissa hormonikorvaushoitoa ja edeleen et käytä? Neuvoisin sinua menemää lyhyt terapiaan keskustelee asiastasi.Jotta saat sietä työkalut loppu elämääsi.Kun ei itse ota aikuisena vastuu elämästä syylistää muita asiassa mitä on tapahtunut.Luletko minä yhdeksästä lapsesta nuorin olin toivottu? Kun köyhän talouteen syntynyt? Jäänyt orvoksi 11 vuotiaana tyttönä.Silti en märehdi asiaa olen elänyt ja elän yhä itseni näköistä elämääni. Helsinki 14.3.23.

      • Anonyymi

        Ei-toivottua lasta voidaan kohdella hyvin - yhtä hyvin kuin toivottua - tai sitten lyödään
        kuin vierasta sikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-toivottua lasta voidaan kohdella hyvin - yhtä hyvin kuin toivottua - tai sitten lyödään
        kuin vierasta sikaa.

        EI PIDÄ PAIKKAANSA

        lapsi kun syntyy maailmaan
        s e HETI antaa aiheen SUURN RAKKAUDEN TUNTEEN äidille,

        tiedän tasanan tarkaan koska itse olen synnyttäny muutaman lapsen maailmaan,

        EI MIKÄÄN MENE SYNNYTTÄVÄN ÄIDIN RAKKAUDEN YLI
        sillä hjetkellä kun lapsi syntyy ja äiti saa märän vauvan suuren ponnistuksen jälkeen rintansa päälle hetkeksi lepäämään,
        oi sitä ihanaa tunnetta
        se on kuin jossa lumoavassa maailmassa,
        lapsi ON VALTAVAN SUURI IHME
        kun se nyntyy maailmaan,
        äidin rakkaus EI ikinä kuole koskaan, vaikka ei iknä enään näkisi omaa lastaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI PIDÄ PAIKKAANSA

        lapsi kun syntyy maailmaan
        s e HETI antaa aiheen SUURN RAKKAUDEN TUNTEEN äidille,

        tiedän tasanan tarkaan koska itse olen synnyttäny muutaman lapsen maailmaan,

        EI MIKÄÄN MENE SYNNYTTÄVÄN ÄIDIN RAKKAUDEN YLI
        sillä hjetkellä kun lapsi syntyy ja äiti saa märän vauvan suuren ponnistuksen jälkeen rintansa päälle hetkeksi lepäämään,
        oi sitä ihanaa tunnetta
        se on kuin jossa lumoavassa maailmassa,
        lapsi ON VALTAVAN SUURI IHME
        kun se nyntyy maailmaan,
        äidin rakkaus EI ikinä kuole koskaan, vaikka ei iknä enään näkisi omaa lastaan,

        Mitenkä se ”äidinrakkaus” näkyy ei toivotun ja aborttia yrittäneen näkökulmasta, kun lapsi saa siitä kuulla jatkuvasti, jopa viimeisellä teolla uhkaamalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä se ”äidinrakkaus” näkyy ei toivotun ja aborttia yrittäneen näkökulmasta, kun lapsi saa siitä kuulla jatkuvasti, jopa viimeisellä teolla uhkaamalla?

        OUTOA

        ONKO TUO TOTTA JOTA täällä koitat kertoa

        vai
        olisko niin että olet epäonnistunu elämässäsi ja siirrät syyn äitisi ja vanhempiesi niskaan, kun ITSE olet epäonnistunu,

        ja olisko niin että ET OLE ITSELLESI REHELLINEN
        vaan syytät kaikki muita sinun oamasta epäonnistumisestasi elämässä,


        katos kun PSYYKE on joskus oikeesti sairas, ja mielikuvitus tekee emppuja, jotka ei ole tosia ollenkaan,
        MIETI miten kohdallasi asiat oikeesti on,,, ???


        terve ihminen nimittäin huomaa itsessäänki vikoja
        kun täydellistä ihmistä ei maanpäällä ole olemassakaan,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OUTOA

        ONKO TUO TOTTA JOTA täällä koitat kertoa

        vai
        olisko niin että olet epäonnistunu elämässäsi ja siirrät syyn äitisi ja vanhempiesi niskaan, kun ITSE olet epäonnistunu,

        ja olisko niin että ET OLE ITSELLESI REHELLINEN
        vaan syytät kaikki muita sinun oamasta epäonnistumisestasi elämässä,


        katos kun PSYYKE on joskus oikeesti sairas, ja mielikuvitus tekee emppuja, jotka ei ole tosia ollenkaan,
        MIETI miten kohdallasi asiat oikeesti on,,, ???


        terve ihminen nimittäin huomaa itsessäänki vikoja
        kun täydellistä ihmistä ei maanpäällä ole olemassakaan,,,,

        Olen onnistunut elämässäni alusta ja kohtelusta huolimatta.

        En ”syytä vanhempiani”! Miksi syyttäisin ihmisiä, joista en koskaan välittänyt, kun ei ollut mitään syytä välittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä se ”äidinrakkaus” näkyy ei toivotun ja aborttia yrittäneen näkökulmasta, kun lapsi saa siitä kuulla jatkuvasti, jopa viimeisellä teolla uhkaamalla?

        18:08 kuulehhan änkyrä

        kun minä olin aikoinaan äitini mahassa, minäki tai minuaki yritti kesken pois, mutta LUOJA ei antanu mun tulla kesken pois,
        jumakauta, en minäkää ole ollu toivottu lapsi enkä saanu kaikkea huolenpitoa mitä olisn ollu oikeutettu saamaan,
        MUTTA ikinä en ole syyllistäny vanhempiani omasta epäonnistumisistani elämässä, vitut, sinullekki kasva aikuiseksi ota ITSE vastuu elämästäsi, kaikki EI yksinkertasesti menesty elämässään se on elämän laki,
        vanhemmat ei ole syyllisiä jos sinulla menee huonosti,


        MÄ rakastan / rakastin vanhempia aina olivathan he MINUN OMIA VANHEMPIANI puutteistaan huolimatta,
        ei heilläkää elämä helppoa ollu,
        yhtä helvettiä se oli sodan jälkeen,
        mutta sitä ei jääty märehtimään,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:08 kuulehhan änkyrä

        kun minä olin aikoinaan äitini mahassa, minäki tai minuaki yritti kesken pois, mutta LUOJA ei antanu mun tulla kesken pois,
        jumakauta, en minäkää ole ollu toivottu lapsi enkä saanu kaikkea huolenpitoa mitä olisn ollu oikeutettu saamaan,
        MUTTA ikinä en ole syyllistäny vanhempiani omasta epäonnistumisistani elämässä, vitut, sinullekki kasva aikuiseksi ota ITSE vastuu elämästäsi, kaikki EI yksinkertasesti menesty elämässään se on elämän laki,
        vanhemmat ei ole syyllisiä jos sinulla menee huonosti,


        MÄ rakastan / rakastin vanhempia aina olivathan he MINUN OMIA VANHEMPIANI puutteistaan huolimatta,
        ei heilläkää elämä helppoa ollu,
        yhtä helvettiä se oli sodan jälkeen,
        mutta sitä ei jääty märehtimään,,,

        10:55:16
        Mitä ihmettä huudat? Omaa tuskaasi kimität!
        Olen onnistunut elämässäni!
        En ole epäonnistunut, enkä syytä ketään mistään.

        Minun vanhemmillani oli ”helppoa”! Oli asunnot, mökit ja rahaa. Oli hyvät ammatit jne.
        Eivät vain halunneet lapsia! Kun lapsia, parista onnistuneesta abortista huolimatta tuli, niin eivät välittäneet meistä, joita eivät onnistuneet abortoimaan.

        Sellaista se elämä vain on!


    • Anonyymi

      En kuulu niihin, jotka mitätöivät toisten tunteita ja kokemuksia, vaan
      toivotan kaikkea parasta kaikille kaltoinkohdelluille ihmisille !
      Sylikaupalla sympatiaa teille kaikille !

    • Anonyymi

      Mistä johtuu se ylimielinen asenne kun toiset tietävät paremmin miltä toisista ihmisistä tuntuu. Lytätään toisten tuntemukset ja ajatukset.

      • Anonyymi

        Siitä se johtuu,, kun KENELLÄKÄÄ ei täällä maanpäällä helppoa ole,
        elämä on TAISTELUA
        se on sanottu RAMMATUSSAKI,


        " OTSASI HIESSÄ ON SINUN LEIPÄSI ANSAITTAVA "
        se on ramatussa Jumalan sana,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä se johtuu,, kun KENELLÄKÄÄ ei täällä maanpäällä helppoa ole,
        elämä on TAISTELUA
        se on sanottu RAMMATUSSAKI,


        " OTSASI HIESSÄ ON SINUN LEIPÄSI ANSAITTAVA "
        se on ramatussa Jumalan sana,,,

        Ei se oikeuta mitätöimään kenenkään toisen tuntemuksia ja kokemuksia.
        Iäkkäät lyövät lyötyjä suunnilleen: Oma vikas !!!
        Iäkkäät syyttävät täällä UHREJA.
        Tippaakaan ei löydy ymmärrystä heille,
        vaikkei kukaan sitä haekaan täältä, kunhan kokemuksistaan kertoo.
        Se on suorastaan törkeää suhtautumista ihmisiin, jotka ovat olleet vihan uhrina jo ennestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se oikeuta mitätöimään kenenkään toisen tuntemuksia ja kokemuksia.
        Iäkkäät lyövät lyötyjä suunnilleen: Oma vikas !!!
        Iäkkäät syyttävät täällä UHREJA.
        Tippaakaan ei löydy ymmärrystä heille,
        vaikkei kukaan sitä haekaan täältä, kunhan kokemuksistaan kertoo.
        Se on suorastaan törkeää suhtautumista ihmisiin, jotka ovat olleet vihan uhrina jo ennestään.

        11:50:38

        halooo,
        etkö ole tullu ajatelleeksi
        ne vanhatki ihmiset sattaa olla samanlaisia uhreja kuin sinä,
        he vaan kottavat elää vaikka kuinka kipeetä tekee
        ja vituttaa lapsena koetutut vääryydet kaikki ei vaan syytä muita omasta epäonnistumisistaan,
        mieti,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:50:38

        halooo,
        etkö ole tullu ajatelleeksi
        ne vanhatki ihmiset sattaa olla samanlaisia uhreja kuin sinä,
        he vaan kottavat elää vaikka kuinka kipeetä tekee
        ja vituttaa lapsena koetutut vääryydet kaikki ei vaan syytä muita omasta epäonnistumisistaan,
        mieti,,,

        "ja vituttaa lapsena koetutut vääryydet kaikki ei vaan syytä muita omasta epäonnistumisistaan,
        mieti,,,"

        Et ole tainnut ymmärtää koko asiasta mitään.
        Mistä päättelet, että tästä asiasta kirjoittaneet ihmiset olisivat epäonnistuneet
        elämässään ja syyttävät siitä muita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja vituttaa lapsena koetutut vääryydet kaikki ei vaan syytä muita omasta epäonnistumisistaan,
        mieti,,,"

        Et ole tainnut ymmärtää koko asiasta mitään.
        Mistä päättelet, että tästä asiasta kirjoittaneet ihmiset olisivat epäonnistuneet
        elämässään ja syyttävät siitä muita ?

        selkeästihän alottajaki syyttää vanhempiaan kaikesta,
        lue itse tarkemmin ja mieti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        selkeästihän alottajaki syyttää vanhempiaan kaikesta,
        lue itse tarkemmin ja mieti,

        Ai kaikesta ? No sitten on varmaan syytä. Kyllä häijyt vanhemmat voivat
        pilata ihmisen elämän. Moni häijyn lapsi on muuttanut maasta,
        jopa toiselle puolelle maapalloa.


      • Anonyymi

        Järjen kuuluttaminen juttuihin ei tarkoita sitä, että lyttäisi tunteet. Liian monet vellovat tunnemössöissään niiin, etteivät kuuntele järjen hiventäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjen kuuluttaminen juttuihin ei tarkoita sitä, että lyttäisi tunteet. Liian monet vellovat tunnemössöissään niiin, etteivät kuuntele järjen hiventäkään.

        pöljää sakkia,
        piehtaroivat vain menneessä
        eivätkä älyä elää tätä päivää,
        kaikilla täällä on joskus ollu tosi pahasti asiat
        vittuako tuota enään vatvoo semmosta mitä ei voi korjata,
        yrittäs edes elää tätä päivää tässä ja nyt,
        ja mietti mitä kivaa huomenna tekisi,
        nyt nukkumaan kaikki pöljät ja nyt lopetette niitten vanhojen asioitten kaivelemisen,
        hyvää yötä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjen kuuluttaminen juttuihin ei tarkoita sitä, että lyttäisi tunteet. Liian monet vellovat tunnemössöissään niiin, etteivät kuuntele järjen hiventäkään.

        Et sinä tiedä kenestäkään mitään. Tuomionkellona kirjoittelet täällä.
        Soimaako omatunto ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä tiedä kenestäkään mitään. Tuomionkellona kirjoittelet täällä.
        Soimaako omatunto ?

        Etkä sinä sitä vähää kommenttisi perusteella. Hoitele vain omasi, eiköhän siinä ole sulle enemmän kuin tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        selkeästihän alottajaki syyttää vanhempiaan kaikesta,
        lue itse tarkemmin ja mieti,

        No KETÄ sitten syyttäisi ???


    • Anonyymi

      Ihminen, joka on kova ja ollut kova lapsilleen ei voi ymmärtää toisen kokemuksia.

      • Anonyymi

        Kun itsellä ei ole tunteita ei voi ymmärtää toisenkaan tunteita.


    • Anonyymi

      Moni häijyn lapsi on todellakin muuttanut kauas pois.

      • Anonyymi

        Minäkin muutin moneksi vuodeksi.


    • Anonyymi

      Kaikille kehityksessä aikusuuteen jälkeenjääneille
      jotka pehtaroi meeneisyydessä
      eikä suostu aikustumaan itsenäiseksi omatoimiseksi vastuulliseksi aikuiseksi ihmiseksi,
      vanha opetus,,


      " JOKA VANHOJA MUISTELEE SITÄ TIKULLA SILMÄÄN "

      ennen vanhaan meitä opetettiin sanalaskuilla, ja ne on osottautunu hyviksi keinoksi opettaa ihmisä aikustumaan vastuullisiksi ihmisilksi elämässään,,

      • Anonyymi

        Et voi pahuuttasi kuitata sananlaskuilla.


      • Anonyymi

        Omaa huonoa omaatuntoasiko yrität lievittää ?
        Kirjoituksesi on loukkaavaa tekstiä yrittäen mitätöidä henkisen pahoinpitelyn
        seuraukset.
        Vai että huonosti kohdeltu lapsi on kehityksessä jälkeenjäänyt lapsi ❓
        Jäikö sinunkin lapsesi kehityksessä jälkeen, kun kohdeltiin huonosti ❓
        Vai lähtikö lätkimään ❓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi pahuuttasi kuitata sananlaskuilla.

        Kyllä VOI
        kasvatusmielessä,,
        niin meitäki sota-ajan sekundaa kasvatettiin

        ja se aika oli aivan eri kovaa aikaa kuin nykyisten pilalle paapottujen vapaa kasvatuksen saaneitten elämä, nyt nämä vapaa kasvatuksen saaneet täällä märhetii ja syyttää vanhempiaan kaikesta, pyh sanon mä,


    • Anonyymi

      Lapsen kuuluu saada tuntea, että hän on turvassa ja häntä rakastetaan.
      Henkistä ja fyysistä väkivaltaa harjoittavat vanhemmat eivät saa aikaan
      lapsessa kuin negatiivisia tunnetiloja, ahdistusta, tuskaa, surua, pelkoa, häpeää
      ja nöyrryytystä.

    • Anonyymi

      Kaltoinkohtelijat puolustavat itseään ja muita kaltoinkohtelijoita:
      Vika on heidän mielestään kaltoinkohdelussa itsessään.

    • Anonyymi

      Minäkin olen vahinko . Se ei haittaa minua .

      • Anonyymi

        Niin minäki oon vahinko, eikä muakaa haittaa
        joskus vaan itteä vituutaa
        ku on nii helkutin tyhmä
        ku haluis olla fiksumpi ja filmaattisempi täällä immeisten keskellä,
        mutt ku ei pysty parempaan, on tämmöset aivot luoja antanu, ja maailma päähän potkinu,
        niii
        pakko täällä on tämä elämä rämpiä näillä omilla kyvyillään
        ku muutakaa ei voi,


    • Anonyymi

      Ei haittaa, jos on kohdeltu hyvin, mutta kun ei.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Jos ei jatkuvasti olisi muistutettu kenen takia naimisiin jouduttiin ja kenen takia elämä oli yhtä helvettiä jne. Välillä tuli kunnolla turpaan. Sitten viimein hylkääminen ja perinnötömäksi jättäminen.

        Joskus tuntuu vain siltä, että helpompikin olisi lapsuus voinut olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Jos ei jatkuvasti olisi muistutettu kenen takia naimisiin jouduttiin ja kenen takia elämä oli yhtä helvettiä jne. Välillä tuli kunnolla turpaan. Sitten viimein hylkääminen ja perinnötömäksi jättäminen.

        Joskus tuntuu vain siltä, että helpompikin olisi lapsuus voinut olla.

        Epäkypsät ja tyhmät vanhemmat voi ylläpitää perhehelvettiä ,
        joka saa toivomaan kuolemaansa.


    • Anonyymi

      Mua kiehtoo tämä ei toivottu lapsi,,,

      minullakki on muutama jälkeläinen ne vaan syntyi
      seksi oli niin ihanaa ja me nuoria, lapsia syntyi ilikkilän kissoja,
      mutta kaikki minulle rakkaita ihani
      luulin että mä kasvatn niistä niin ihani ihmisiä kuin enkelit maailman hurmavimmat ihmiset,
      tieteki heitä tuliki maailman hurmaavimpia ihania ihmisiä, mutta ne VIHAA minua
      eivät käy katsomassa, ylksi maailman ihani poikalapsi lähti eikä takasi tullu, kohta viiteenkymmeneen vuoteen en ole häntä nähnyt
      tiedän että hän on komee ja voi hyvin,
      kaikki jälkeläiset vihaa meitä vanhempia ja me raukat kun rastamme heitä sinne jonnekki vaikka ei kymmeniin vuosiin olla edes nähty,
      apuaki olemme tyrkyttäneet, mutta ovi napsahtanu nokan edessä kiinni ja tyly vastaanotto ja korvia huumaava lause " sinulla ei ole tänne mitään asiaa "
      ja ovi läiskähti kiinni että paukku vaan,
      kaikesta huolimatta he ovat maailman tärkeimmät ihmiset meidän vanhemien elämässä vaikka VIHAAVAT verisesti meitä,,

    • Anonyymi

      Mun huippu rakkaat ihanat jälkeläiset
      vihaavat verisesti muaki,
      olen HIRVIÖ
      anteeksi että olen olemassa,



      kaikeen syyllinen syytetty sanoi,
      " hyvä on minä maailman tehnyt oon, mutta toiste en tee vaikka menisi pää"

      kirjoitti Juhani Aho,,

      • Anonyymi

        Miten olet kaikki vuodet kestänyt tilanteesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olet kaikki vuodet kestänyt tilanteesi ?

        ihan hyvin
        irvistelly aina kun peilin ohi olen kulkenu,
        kysyny idiootilta kuka sinäki luulet olevasi,
        ei vastaa
        irvistelee vain takasi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan hyvin
        irvistelly aina kun peilin ohi olen kulkenu,
        kysyny idiootilta kuka sinäki luulet olevasi,
        ei vastaa
        irvistelee vain takasi,

        joo ja sitten kiroilen saata peeeetä ,
        ja sitten mietin kuinkahan ne minun rakkaani voivat maailmalla,
        onkohan niillä kaikki hyvin,
        oi kun miulla on ikävä niitä,

        ja sitten mä vaan taas koitan selviytyä ittekseni ja selviydynhän minä
        kuolennki ihan yksin,
        kenekää tietämättä,
        kaippa ne joskus haisevan ruumiin muumion löytävät,
        olettaisin
        jonkun vuoden kuluttua
        joku alkaa kaipaamaan
        inhottavaa dementikkoa ei olekka nähty vuosiin,
        mitähän sille hirviölle kuuluukaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja sitten kiroilen saata peeeetä ,
        ja sitten mietin kuinkahan ne minun rakkaani voivat maailmalla,
        onkohan niillä kaikki hyvin,
        oi kun miulla on ikävä niitä,

        ja sitten mä vaan taas koitan selviytyä ittekseni ja selviydynhän minä
        kuolennki ihan yksin,
        kenekää tietämättä,
        kaippa ne joskus haisevan ruumiin muumion löytävät,
        olettaisin
        jonkun vuoden kuluttua
        joku alkaa kaipaamaan
        inhottavaa dementikkoa ei olekka nähty vuosiin,
        mitähän sille hirviölle kuuluukaa,

        niin ja sitten asia ratkeaa ja vihattu hirviö pääsee haudanlepoon oikeesti kun seurakunta toimittaa ruumiin polttamisen,
        ja tuhkan ripottelee vaikka jokeen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja sitten asia ratkeaa ja vihattu hirviö pääsee haudanlepoon oikeesti kun seurakunta toimittaa ruumiin polttamisen,
        ja tuhkan ripottelee vaikka jokeen,

        on se kauheeta,
        kun hirvö vanhempia on suomi täynnä,
        ei yhtää kunnon ihmistä,

        mutta
        onhan meillä nämä ihanant kullan nuput
        ihmelapset maailmaa rakentamassa,

        kuhan päästään vanhoista hirviö vanhemmista lopulisesti eroon kaikki muuttu hyväksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se kauheeta,
        kun hirvö vanhempia on suomi täynnä,
        ei yhtää kunnon ihmistä,

        mutta
        onhan meillä nämä ihanant kullan nuput
        ihmelapset maailmaa rakentamassa,

        kuhan päästään vanhoista hirviö vanhemmista lopulisesti eroon kaikki muuttu hyväksi,

        Ei niitä hirviövanhempia Suomi täynnä ole. Suurin on hyviä, joilla on ymmärrystä
        ja rakkautta kohdella lapsiaan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä hirviövanhempia Suomi täynnä ole. Suurin on hyviä, joilla on ymmärrystä
        ja rakkautta kohdella lapsiaan hyvin.

        eipä uskois tuotakaa,,,
        kun kuuntelee koulu-,aailman huolia

        ja katu-jengien väkivalta uutisia,,
        tuntuu että kukaan vanhempi ei ole osannu lapsiaan kasvattaa vastuulisiksi koululaisiksi ja aikuisiksi,


    • Anonyymi

      Ainoa toivo jonka lapsuuskodissani kuulin, lähtisi tuokin jo tuosta meidän vähiä ruokia syömästä. Täytin heidän toiveensa ja suljin oven takanani kuusitoista täytettyäni. Samalla loppui myös koulunkäynti, mutta töihin pääsin kuitenkin hyvin nopeasti. Melkein viisikymmentä olin samalla työnantajalla.

      • Anonyymi

        Miten tuttua. 12-vuotiaana sain kuulla olevani loinen, jonka olisi paras
        lähteä omilleen. Ikävä kyllä laki oli sellainen, ettei alaikäiselle töitä annettu
        ja oppivelvollisuus vaati olemaan koulussa.
        En silloin osannut puolustaa itseäni. Olinhan vanhempieni armoilla,
        joitten sana oli laki. Jos sanoi vastaan, saatettiin lyödä.
        Lyöminen väheni 10 vuotta täytettyäni, tulikohan pelko, että voi saada itse turpiin
        kaikesta pahasta mitä on tehnyt ?
        Aikuisten mielestä pienempiä lapsia on oikeutetumpaa hakata,
        vaikka lapsi ymmärtää kyllä puhettakin.


    • Anonyymi

      Lasta kohtaan on äärimmäisen epäoikeudenmukaista tuhota hänen maailmansa
      pienestä pitäen.
      Hyvää kohtelua ja rakkautta saaneet ovat valovuoden edellä kaikessa
      kotoa "maailmalle" lähtiessään.

      • Anonyymi

        Noinhan se on, mutta arvaatko, tietääkö / välittääkö vastuuton vanhempi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on, mutta arvaatko, tietääkö / välittääkö vastuuton vanhempi siitä.

        sitä se teettää ku jatkuvasti puolioa vaihdetaan,
        lapset jää jalkoihin,
        riidan välineeksi,
        piittaamatta lapsen tunteista mollataan varsinki lapsen isä sekopää hunvotiksi luuseriksi, kuinka lapselle käy, itseluottamus menee rikki, tulee psyykkisä vaikeuksia,
        lapsen koko elämä on yhtä helvettiä näitten perheitten ansiosta jotka ihannoi avio-ero pereitä, on monenlaisia lapsia minun, sinun ja yhteiset lapset siinä takuulla varsinki avioero lapset joutuu eniten kärsimään jäävät jopa heitteille, mollataan pilalle
        että lapsi varmasti särkyy ,
        vituttaa kaikki seka-avioliitot ja eteenki jotka usein vaihtaa puolisoa uuteen ja parempaa ja aina saavat entistäki huonomman puolison, hyiii helekutti sekopää vanhempia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä se teettää ku jatkuvasti puolioa vaihdetaan,
        lapset jää jalkoihin,
        riidan välineeksi,
        piittaamatta lapsen tunteista mollataan varsinki lapsen isä sekopää hunvotiksi luuseriksi, kuinka lapselle käy, itseluottamus menee rikki, tulee psyykkisä vaikeuksia,
        lapsen koko elämä on yhtä helvettiä näitten perheitten ansiosta jotka ihannoi avio-ero pereitä, on monenlaisia lapsia minun, sinun ja yhteiset lapset siinä takuulla varsinki avioero lapset joutuu eniten kärsimään jäävät jopa heitteille, mollataan pilalle
        että lapsi varmasti särkyy ,
        vituttaa kaikki seka-avioliitot ja eteenki jotka usein vaihtaa puolisoa uuteen ja parempaa ja aina saavat entistäki huonomman puolison, hyiii helekutti sekopää vanhempia,

        Minun lapsuudessani tai nuoruudessani erottiin aniharvoin.
        Se on myöhempien ikäluokkien "tapa", joka on tuottanut myös
        paljon hallaa lasten psyykeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapsuudessani tai nuoruudessani erottiin aniharvoin.
        Se on myöhempien ikäluokkien "tapa", joka on tuottanut myös
        paljon hallaa lasten psyykeen.

        Ihan yhtä varmasti ”tuotti hallaa” myös vastentahtoinen naiminen ja ei-toivottu lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä varmasti ”tuotti hallaa” myös vastentahtoinen naiminen ja ei-toivottu lapsi.

        Ei-toivotulle lapselle kostettiin oma typeryys, jonka seurauksena tuli pakko-avioliitto.
        Lapsi sai kuulla: "Ilman sinua ei elämäni olisi mennyt pilalle !!!"

        Pieni lapsi ei siitä ymmärtänyt mitään, mutta sai tuntea nahoissaan
        yksinkertaisten vanhempiensa tyhmyyden ja tylyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-toivotulle lapselle kostettiin oma typeryys, jonka seurauksena tuli pakko-avioliitto.
        Lapsi sai kuulla: "Ilman sinua ei elämäni olisi mennyt pilalle !!!"

        Pieni lapsi ei siitä ymmärtänyt mitään, mutta sai tuntea nahoissaan
        yksinkertaisten vanhempiensa tyhmyyden ja tylyyden.

        HYIIIIIIIIII
        kun teillä on RUMA ja VASTENMIELINEN puheenaihe, kauhistus,



        lapset ovat ihania RAKKAITA, katsokaa pientä lasta kuinka hellyttävä pieni vauva noikaan olla, kukaan EI vihaa lapsia EI KUKAAN,
        turha kenekää muuta väittää,

        taitaa olla pahasti mielisairas joka muuta väittää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIII
        kun teillä on RUMA ja VASTENMIELINEN puheenaihe, kauhistus,



        lapset ovat ihania RAKKAITA, katsokaa pientä lasta kuinka hellyttävä pieni vauva noikaan olla, kukaan EI vihaa lapsia EI KUKAAN,
        turha kenekää muuta väittää,

        taitaa olla pahasti mielisairas joka muuta väittää,

        Olihan ne ennen hieman erilaiset olosuhteet eikä niitä voi soveltaa nykyaikaan ja sanoa että miksi sanoi niin ja näin.
        En ole minäkään muuta kun vahinko, mutta en siitä kenellekkään kanna kaunaa, sillä ymmärrän ihan hyvin miten ennen vanhaan ajateltiin erityisesti lapsista,ja sellaista tunneköyhä se oli melkein joka perheessä . Eikä sylissä pidelty liioin kuten tänään. Joten pitää yrittää ymmärtää miten kovaa elämä oli ennen ja millä edellytyksillä mentiin aviooon.

        Se kun syytellään ihmisiä asioista joita ei voi muuttaa miksikään, siksi on ajateltava että mennyt on mennyttä ja elää omaa elämäänsä kuten tänään eletään. Uskon silti että se ei toivottu lapsi oli rakas äidille vaikka tunteita ei näytetty.

        Ja jos nyt joku äiti kireänä on sanonut että lapsi on pilannut heidän elämänsä niin luulen että on sanonut niin suutuspäissään.
        Tänään ei sanota sellaisia asioita lasten kuullen ja varmaan moni äiti tänäänkin ajattelee miten hänen elämänsä olisi toisenlainen jos ei olisi tullut lapsia.mutta ei sano sitä ääneen

        Niin että anteeksi anto on tärkeää ja kaikista parasta oman itsensä vuoksi. Koska emme voi mitään mennyttä saada toisenlaiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ne ennen hieman erilaiset olosuhteet eikä niitä voi soveltaa nykyaikaan ja sanoa että miksi sanoi niin ja näin.
        En ole minäkään muuta kun vahinko, mutta en siitä kenellekkään kanna kaunaa, sillä ymmärrän ihan hyvin miten ennen vanhaan ajateltiin erityisesti lapsista,ja sellaista tunneköyhä se oli melkein joka perheessä . Eikä sylissä pidelty liioin kuten tänään. Joten pitää yrittää ymmärtää miten kovaa elämä oli ennen ja millä edellytyksillä mentiin aviooon.

        Se kun syytellään ihmisiä asioista joita ei voi muuttaa miksikään, siksi on ajateltava että mennyt on mennyttä ja elää omaa elämäänsä kuten tänään eletään. Uskon silti että se ei toivottu lapsi oli rakas äidille vaikka tunteita ei näytetty.

        Ja jos nyt joku äiti kireänä on sanonut että lapsi on pilannut heidän elämänsä niin luulen että on sanonut niin suutuspäissään.
        Tänään ei sanota sellaisia asioita lasten kuullen ja varmaan moni äiti tänäänkin ajattelee miten hänen elämänsä olisi toisenlainen jos ei olisi tullut lapsia.mutta ei sano sitä ääneen

        Niin että anteeksi anto on tärkeää ja kaikista parasta oman itsensä vuoksi. Koska emme voi mitään mennyttä saada toisenlaiseksi

        JUST NOIN,

        kukaan vanhempi ei vihaa omaa lastaan,

        mutta ei ehkä voi tai osaa tai uskalla näyttää tunteitaan,

        ei ole kauaakaan kun vanhempia syytetään lasten hyväksikäytöstä, huh
        jos halaa hyväilee lastaan joku voi syyttää hyväksikäytöstä,

        sitä mieltä suomessa on menny moniki asia päin peeeeeeeeeeeeeetä,

        jopa neuvolassa voidaan antaa vääriä ohjeita nuorelle vanhemmalle joka taatusti haluaa lapseleen parasta oppia,

        siitäki on suomessa kokemusta, huh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ne ennen hieman erilaiset olosuhteet eikä niitä voi soveltaa nykyaikaan ja sanoa että miksi sanoi niin ja näin.
        En ole minäkään muuta kun vahinko, mutta en siitä kenellekkään kanna kaunaa, sillä ymmärrän ihan hyvin miten ennen vanhaan ajateltiin erityisesti lapsista,ja sellaista tunneköyhä se oli melkein joka perheessä . Eikä sylissä pidelty liioin kuten tänään. Joten pitää yrittää ymmärtää miten kovaa elämä oli ennen ja millä edellytyksillä mentiin aviooon.

        Se kun syytellään ihmisiä asioista joita ei voi muuttaa miksikään, siksi on ajateltava että mennyt on mennyttä ja elää omaa elämäänsä kuten tänään eletään. Uskon silti että se ei toivottu lapsi oli rakas äidille vaikka tunteita ei näytetty.

        Ja jos nyt joku äiti kireänä on sanonut että lapsi on pilannut heidän elämänsä niin luulen että on sanonut niin suutuspäissään.
        Tänään ei sanota sellaisia asioita lasten kuullen ja varmaan moni äiti tänäänkin ajattelee miten hänen elämänsä olisi toisenlainen jos ei olisi tullut lapsia.mutta ei sano sitä ääneen

        Niin että anteeksi anto on tärkeää ja kaikista parasta oman itsensä vuoksi. Koska emme voi mitään mennyttä saada toisenlaiseksi

        Vaikka olis kuinka kova elämä ei lasta tarvitse kiduttaa henkisesti ja hakata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ne ennen hieman erilaiset olosuhteet eikä niitä voi soveltaa nykyaikaan ja sanoa että miksi sanoi niin ja näin.
        En ole minäkään muuta kun vahinko, mutta en siitä kenellekkään kanna kaunaa, sillä ymmärrän ihan hyvin miten ennen vanhaan ajateltiin erityisesti lapsista,ja sellaista tunneköyhä se oli melkein joka perheessä . Eikä sylissä pidelty liioin kuten tänään. Joten pitää yrittää ymmärtää miten kovaa elämä oli ennen ja millä edellytyksillä mentiin aviooon.

        Se kun syytellään ihmisiä asioista joita ei voi muuttaa miksikään, siksi on ajateltava että mennyt on mennyttä ja elää omaa elämäänsä kuten tänään eletään. Uskon silti että se ei toivottu lapsi oli rakas äidille vaikka tunteita ei näytetty.

        Ja jos nyt joku äiti kireänä on sanonut että lapsi on pilannut heidän elämänsä niin luulen että on sanonut niin suutuspäissään.
        Tänään ei sanota sellaisia asioita lasten kuullen ja varmaan moni äiti tänäänkin ajattelee miten hänen elämänsä olisi toisenlainen jos ei olisi tullut lapsia.mutta ei sano sitä ääneen

        Niin että anteeksi anto on tärkeää ja kaikista parasta oman itsensä vuoksi. Koska emme voi mitään mennyttä saada toisenlaiseksi

        On aivan eri asia, jos "ei näytetä tunteita" kuin olla fyysisen tai psyykisen väkivallan
        kohde koko lapsuutensa ja niin kauan että kotoa pääsi pois.
        Ei parhaalla tahdollaankaan pysty kuvittelemaan sitä rakkaudeksi.
        Se oli vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUST NOIN,

        kukaan vanhempi ei vihaa omaa lastaan,

        mutta ei ehkä voi tai osaa tai uskalla näyttää tunteitaan,

        ei ole kauaakaan kun vanhempia syytetään lasten hyväksikäytöstä, huh
        jos halaa hyväilee lastaan joku voi syyttää hyväksikäytöstä,

        sitä mieltä suomessa on menny moniki asia päin peeeeeeeeeeeeeetä,

        jopa neuvolassa voidaan antaa vääriä ohjeita nuorelle vanhemmalle joka taatusti haluaa lapseleen parasta oppia,

        siitäki on suomessa kokemusta, huh,

        Ei sinun eikä kenenkään muunkaan tarvitse yrittää kääntää asioita toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olis kuinka kova elämä ei lasta tarvitse kiduttaa henkisesti ja hakata.

        Sellaisia on ne lastaan ”rakastavat vanhemmat”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olis kuinka kova elämä ei lasta tarvitse kiduttaa henkisesti ja hakata.

        EI TODELLAKAA

        HIRVITTÄÄ VIELÄKI

        PIKKU EERIKAN KOHTALO


        siinä äiti-puoli ja hullu isä tappoi pikku EERIKAN
        kaikkein kauheimmalla tavalla TUKEHDUTTI EERIKAN
        pistivät suun ja nenän TEIPILLÄ niin tiukkaan kiinni että EERIKKA TUKEHTUI,
        vieläki hirvittää kuinka valtavaa kauhua pikku EERIKKA joutuikaan kokemaan ennekuin henki lähti,

        toivottavasti ne EERIKAN tappajat EI ikinä pääse vankilasta enään vapauteen,,


        on suuri suru kun vanhemmat väsyy niin pahoin että vahingoittavat yli väsyneisä omaa / omia lapsiaan,,
        jumala armahda ihmiskuntaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI TODELLAKAA

        HIRVITTÄÄ VIELÄKI

        PIKKU EERIKAN KOHTALO


        siinä äiti-puoli ja hullu isä tappoi pikku EERIKAN
        kaikkein kauheimmalla tavalla TUKEHDUTTI EERIKAN
        pistivät suun ja nenän TEIPILLÄ niin tiukkaan kiinni että EERIKKA TUKEHTUI,
        vieläki hirvittää kuinka valtavaa kauhua pikku EERIKKA joutuikaan kokemaan ennekuin henki lähti,

        toivottavasti ne EERIKAN tappajat EI ikinä pääse vankilasta enään vapauteen,,


        on suuri suru kun vanhemmat väsyy niin pahoin että vahingoittavat yli väsyneisä omaa / omia lapsiaan,,
        jumala armahda ihmiskuntaa,

        Kyllä oli surullinen kohtalo pikku Eerikalla.
        Hän on nyt taivaassa ja hänen on hyvä olla.
        Hän on siellä Jumalan pikku enkelinä.


    • Anonyymi

      Miksi jotkut katsovat asiakseen puolustella vanhemmiksi sopimattomia
      julmia ihmisiä ? Ei niissä ole mitään puolusteltavaa.

      • Anonyymi

        ensinäkää
        parisuhdetta EI saisi perustaa henkisesti vammautuneet ihmiset ollenkaan,

        jos joku haluaa perustaa perheen hänen pitää tulevan kumppaninsa kanssa mennä ensin PARISUHDE KOULUTUKSEEN joka kestää vähintään vuoden intensiivistä tietoa ihmissuhteista ja niitten kehityksesta ihmisen elämän eri vaiheissa,
        ja kirjallinen koe pitää l ä pä i s t ä ja esittää viranomaisille käydystä koulutuksesta,
        kaikki tämä sen takia että katsotaan onko ihminen kypsä, vastuullinen perhelämään tulevien lastensa vanhemmiksi,

        tämä on alku vasta lupa mahdolliseen perheen perustamiseen

        kaikenlaiset tyypit EI nittäin kelpaa perheen perustajiksi,
        eikä saa perustaa perheitä jos ei ole kasvanu aikuisuuteen vastuulliseen elämään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensinäkää
        parisuhdetta EI saisi perustaa henkisesti vammautuneet ihmiset ollenkaan,

        jos joku haluaa perustaa perheen hänen pitää tulevan kumppaninsa kanssa mennä ensin PARISUHDE KOULUTUKSEEN joka kestää vähintään vuoden intensiivistä tietoa ihmissuhteista ja niitten kehityksesta ihmisen elämän eri vaiheissa,
        ja kirjallinen koe pitää l ä pä i s t ä ja esittää viranomaisille käydystä koulutuksesta,
        kaikki tämä sen takia että katsotaan onko ihminen kypsä, vastuullinen perhelämään tulevien lastensa vanhemmiksi,

        tämä on alku vasta lupa mahdolliseen perheen perustamiseen

        kaikenlaiset tyypit EI nittäin kelpaa perheen perustajiksi,
        eikä saa perustaa perheitä jos ei ole kasvanu aikuisuuteen vastuulliseen elämään,

        Jaa-a ja kuka mahtaa olla ”vastuullinen aikuinen”😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a ja kuka mahtaa olla ”vastuullinen aikuinen”😂

        Sellainen ihmistyyppi, joka on kasvanut oikeasti aikuiseksi, jollaiseksi pelkkä ikä ei tee. Oikea aikuinen on vastuullinen ja toimii vastuullisesti oli kyse lapsista tai mistä aiheesta tahansa.

        Heitä vain on surullisen, yllättävän vähän, kuten kommentistasikin voimme päätellä.


    • Anonyymi

      Häijyt suomalaiset ovat omaksi puolustuksekseen keksineet sananlaskujakin,
      että lasten pieksäminen on HYVÄKSI. Se on RAKKAUTTA.
      HOHHOHHOH HOO.

      • Anonyymi

        JOOOOOOOO


        " se joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee "


        onhan ne lapset kuin villi petoja jos niitä ei oikein kasvateta,
        kurilla ja rakkudella,
        siis
        lapsille pitää antaa tarkat rajat
        mikä on oikein ja mikä väärin,


        mitä saa tehdä ja mikä on väärin ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOOOOOOOO


        " se joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee "


        onhan ne lapset kuin villi petoja jos niitä ei oikein kasvateta,
        kurilla ja rakkudella,
        siis
        lapsille pitää antaa tarkat rajat
        mikä on oikein ja mikä väärin,


        mitä saa tehdä ja mikä on väärin ,,

        Suomalaiselle häijylle ihmiselle tarkoitus pyhittää keinot.
        Suomalaiset häijyt vanhemmat käyttävät sananlaskua perusteena
        lyödä lapsiaan kuin vierasta sikaa ja kohdella heitä kuin huutolaisia.
        He ovat aiheuttaneet ikuisia vammoja aiheuttaa lapsien sieluun.


    • Anonyymi

      jooooo, näillä näkymin tuon sanalaskun perusteella

      alotuksentekijäki ON NYT KUNNIAN KUKKULOILLA
      erittäin KUNNIALLINEN HENKILÖ
      joka voi oikein jalustalle nostaa kaikille malliksi,

      kolme kunnian huutoa alotuksen tekijälle,
      HURAA HURAA HURAAAAA,,,

      me tiedämme OLE maailman paras ihminen,,
      opeta meitäki hyvyyteen,
      nöyrästi kiittäen silmät avaavasta

    • Anonyymi

      Lähetän sylinlämpöiset sympatiani aloittajalle ja toivotan hänelle
      kaikkea hyvää !

    • Mä olen myös 6o-luvulla syntynyt, ja oon ihan täysin varma että oon vahinko. Mutt lujasti rakastettu ja hyvinhoidettu, vaikkei siltä varhaislapsuuden ajalta olekaan muistikuvia. Silti ... ei minuakaan suunniteltu, kuten ei varmaan ketään siihen aikaan.

    • Anonyymi

      Voimia kaikille kaltoinkohdelluille !

      • Anonyymi

        Se, että on syntynyt ns. vahingossa, ei ole kaltoinkohtelua, vaan ns. aikuisten ihmisten tietämättömyyttä, tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä. Toisaalta on myös sellaisia tyyppejä, jotka sanovat vahingonlaukauksiaan elämänsä parhaiksi 'virheiksi'.


    • Anonyymi

      JOOO,,
      tänään TV:ssä jossaki sarjassa joku fiksu lausahti

      lapsen tehtävä on tuottaa vanhemmilleen pettymystä,,

      että sillee,

      elämä ON kimuranttia,,,

      opi siinä sitten elämään oikein,,,,,

      aianki osaat tuottaa toisille ihmisille pettymystä,
      se luonnistuu ihan kaikilta ihmisiltä
      niin vanhemmilta kuin lapsiltaki,,


      joten
      elä elämäsi hymmyillen aina
      vaikka hampaat irvessä,,,

    • Anonyymi

      Hyödyttömänä idioottina yhteiskunnalle pidän kuitenkin hektisyyttä tärkeämpänä kuin luokatonta seksikkyyttä 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Lapsen särkynyt sydän ei korjaannu koskaan.

      • Anonyymi

        EI niin,, eikä äidin särkynyt sydänkää ikinä korjaannu
        jos ja kun lapsi on äidin tai isän takia lähteny pois kotoa ,
        äit pyytää anteeksi että EI osannu olla äiti,,,
        anteeksi anteeksi anteeksi anteeksi, että olin äitisi,,
        sinä lapseni siellä jossaki olet maailman ihanin rakkain ihminen ikuisesti
        äitisi sydämmessä,

        meitä rikki revittyjä on maailma täynnä,
        maailma on paha,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI niin,, eikä äidin särkynyt sydänkää ikinä korjaannu
        jos ja kun lapsi on äidin tai isän takia lähteny pois kotoa ,
        äit pyytää anteeksi että EI osannu olla äiti,,,
        anteeksi anteeksi anteeksi anteeksi, että olin äitisi,,
        sinä lapseni siellä jossaki olet maailman ihanin rakkain ihminen ikuisesti
        äitisi sydämmessä,

        meitä rikki revittyjä on maailma täynnä,
        maailma on paha,,

        Olisi kannattanut ajatella aikaisemmin.


    • Anonyymi

      Voimia rikkirevityille sydämille ❤️

    • Anonyymi

      Voimia sinulle. Jos vertaistukiryhmä olisi, täällä olisi tarvetta. Sain itse tietää noin 40-vuotiaana. En ole toipunut, saan kai rauhan vasta kun äitini kuolee (nyt 93 v)

    • Anonyymi

      Suurin osa sinun ikäisistä lapsista on vahinkoja.

    • Anonyymi

      Aikaisin nukkumaan menoissa on melkeen samat ongelmat kuin maailman menossa.

      • Anonyymi

        Voisitko tarkentaa virkkeesi sisältöä. Nukkuminen kannattaa aina, uni putsaa aivoja.


    • Anonyymi

      Uni ei pahuutta poista.

      • Anonyymi

        Terveet aivot = terveaivoinen tyyppi ei tee pahaa. Jotta ...


    • Anonyymi

      Jokainen syntyvä lapsi on lahja. Elämän lahja. Mene Helsinki mission netti sivuille. Löydät puhelin numeroita joihin voit soittaa nimettömänä( sinne voi mennä soittelee ympäri Suomea ikään sukupuoleen katsomatta)Luulot kuvitelmat molemin puolin äiti ja tytär valitettavasti tuhoo hyvän äiti/ lapsi suhteen.Oletkö koskaan mietinyt vanhaa äitiäsi mikä oli hänen lapsuus,minkä laisen mallin sai omilta vanhemmilta? Katkaise sinä se kierre.Äläkä siirä omiin lapsiisi ja he taas omiin..Paska lähtee pesemällä paha olo puhumalla terapeutin kanssa.

    • Anonyymi

      Vaikka itsellä olisi minkälainen lapsuus se ei oikeuta kohtelemaan
      omaa lasta kaltoin.

    • Anonyymi

      Kuuskymppisellä pitäisi olla jo niin hyvä itsetunto ettei ikiaikaiset menneet vaikuta mitään. Elämäsi on ihan omasi ja muut asiat ovat ollutta ja mennyttä.

      Sinulla on oma perhe ja olet arvokas perheellesi.

      Minua ei hetkauttasi tuollainen tieto mitenkään. Kuule kuinka paljon tässä maailmassa vahinkoja onkaan, varmaankin joka toinen.

      Äitisi on luonnevikainen ja hoitamattomat mielenterveysongelmat. Normaalit äidit kyllä kykenee rakastumaan ei suunnitellusti syntyneeseen lapseen.



      Olen toivottuna syntynyt ja silti oli henkistä ja fyysistä kurittamista sekä häpeällä kasvattamista. Se oli juurikin sitä meidän lähes kaikkien kuuskymppisten lapsuuden ja nuoruuden ajan kasvatusta.

    • Anonyymi

      Rakas lapseni,,, siellä jossain,,,,
      joka luulet olevasi ei toivottu lapsi,
      -- palaa kotiin,,, tutustu uudeleen vanhaan äitiisi tai isääsi,
      et tiedäkkää kuinka suuri ikävä on ollu sinua kymmenet vuodet,
      on rukoiltu luojalta sinulle menestystä, siunausta , suojelua ja oikeaan ohjaausta , oiekaa mieltä elämän tielläsi,
      nyt kun vielä vanha äitisi tai isäsi on elossa, tule katsomaan,
      rakas lapseni tutustu äitiisi tai isääsi
      äitisi ja isäsi ovat sinua rakstaneet ihan lapsesta asti,
      vaikka eivät ehkä osanneet sitä näyttää sinulle,
      olet maailman rakkain kaikesta huolimatta,
      anna vanhemmillesi anteeksi osaamattomuutensa
      olla sinulle tarpeeksi hyviä vanhempia,
      sydän suru on ollu suuri, kun ei ole saanu sinuun yhteyttä monista yrityksistä huolimatta,
      tule kotiin ja tutustu vanhempiisi enen kuin kuolo korjaa ,,,
      luoja kuule vanhempien rukous ja anna kaikille anteeksi osamattomuutenasa,
      kiitos luoja kun kuulet rukouksen,,

    • Anonyymi

      Rakas lapseni
      ON jo aika palata kattomaan omaa vanhaa äitiäsi tai isääsi,

      kuule huutoni, TULE KOTIIN,
      olet rakas ihana ihminen semmosena kuin olet, tiedän OLET paljon fiksumpi kuin me sinun vanhempasi,
      ANNA ANTEEKSI kun emme osanneet olla yhtä sivistyneitä emmekä kypsiä vanhuuteen,
      mutta me rakastimme sinua vaikka emme osanneet sitä sinulle näyttää,
      ja anna kaikki virheemme anteeksi,
      olet ollu ikuisesti meille rakas, vaikka tiedät ettemme osanneet näyttää rakauttamme,

    • Anonyymi

      NYT vihan pidolle on tultava loppu,

      MYKKÄKOULUA on pidetty jo neljäkymmentä vuotta,
      ON aika antaa anteeksi kaikki virheet
      koska täydellistä ihmistä ei maa päällään kanna,
      kaikissa isissä ja äideissä on virheensä vaikka eivät ehtä tahtoisikaan mutta kun ihminen on vajaa niin tyhmyyksiä tapahtuu,
      ja
      jokaikinen lapsi kokee pettymyksiä, mutta ei niistä pidä koko loppuijäksi suuttua ja pittää MYKKÄKOULUA kymmeniä vuosia,
      olishan paljonki asioita joista olisi ollu hyvä keskustella,
      JUMAKAUTA kaikki ÄNKYRÄT lopettakaa VIHANPITO
      ja ottakaa YHTEYTTÄ lähiomaisiin JOS HE VIELÄ OVAT ELOSSA,,

      haloo herätys kaikki loukatut ÄKYRÄT antakaa jo anteeksi oman itsenneki takia
      ette te itsekään ole taäydellisiä,,,

      TULIKO SELVÄKSI !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe