Mieheni exä raivohullu

iita

joka syyttää ja huutaa miehelleni riippumatta siitä, että lapset kuulevat. Tämä tapahtuu puhelimessa ja lasten hakutilanteessa tapaamisten yhteydessä.Ja on kestänyt vuoden.Mitään muuta yhteistä heillä ei ole kuin lasten tapaamiseen kuuluvat pakolliset kuviot. Minunkin kimppuuni tuo nainen kävi heti kun eka kerra näki, ja tietysti lasten aikana..
Lapset oireilevat, ovat puhumattomia ja omissa oloissaan taikka sitten kiukkuisia kaikesta näitten tapaamisviikonloppujen jälkeen, taikka niitten lopulla.

Minä sitten, joka olen tämä uusi vaimo, olen tietenkin kaiken pahan alku ja juuri. Vanhempi lapsista asuu äidillään 12v ja nuorempi meidän kanssa 6v. Vanhemman mukaan olen tuhonnut hänen elämänsä; olen pahin mahdollinen kumppani isälleen; kohtelen häntä huonosti....kun kysyn missä kohtaa, ei vastausta vaan pelkkää vihaa...
Nuorempi osoittaa varsinkin tapaamisviikonloppujen jälkeen mieltään niin, että sanani kaikuvat kuuroille korville, ikäänkuin minua ei olisikaan; pyyntöjäni ei noteerata lähelle ei päästetä.

Olen neuvoton.
Onko kellään samoja kokemuksia.
Miten tästä voi edetä. Olen käyttäytynyt aivan asiallisesti ja ystävällisesti molempiin lapsiin; olen harrastanut heidän kanssaan kaikenlaista kivaa, leiponut, askarrellut, retkeillyt, myös isänsä on ollut mukana luomassa miellyttävää ilmapiiriä. Ei kuitenkaan mitenkään mielistelemällä vaan ihan terveen järjen mukaan on elämää vaan eletty kaikkia osapuolia kunnioittaen ja tarpeitaan huomioiden, myös omia.
Tässä nyt on palkka; mikään ei riitä.

Antakaa hyvät ihmiset kalliita neuvoja taikka omia kokemuksia!

44

2667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähnyt samaa

Onnistuisitko miehesi kanssa neuvottelemaan siitä,että tuo vanhempi lapsi pitäisi vähän taukoa tuossa vierailussaan?Jos lapsi ei usko järkipuhetta(jota jo eka luokkalaisetkin uskovat)niin täytyy tiukentaa otetta!Sano,että niin kauan kuin lapsi käyttäytyy asiattomasti,hänen ei tarvitse tulla viikonlopuiksi teille!Laita lähestymiskielto tuolle eukolle,muuten saa riehua mielinmäärin-näin osoitat myös lapsille,että ON olemassa laki heidän äidilleenkin,ihan niin kuin kaikille kansalaisille!Millainen on lasten isä?Ottaako kantaa asioihin vai vaikeneeko hiljaa asiasta?Koska toinen lapsista asuu teillä,myös sinulla on asioihin sanavaltaa!Älä suostu kuuntelemaan lauseita "et oo mun äiti,et mua määrää",sillä sulla on omassa kodissas täysi oikeus määrätä-samalla tavalla kuin muuallakin yhteiskunnassa on säännöt ja niitä pitää noudattaa,näin on myös kotona!
      Älä alistu kuuntelemaan exän pompotteluja ja jos hän on raivohullu-osoittaudu sinä kuitenkin viisaammaksi ja ole mieluummin hiljaa..jos esim.soittaa puhelimella,älä kommunikoi hänen kanssaan-sanot vaan lopuksi esim."jos siinä oli kaikki niin kuulemiin."Ole mahdollisimman virallinen naista kohtaan,tuollainen joka pelaa kieroa peliä,saa väännettyä sanomisistakin mieleisensä.Kerro sitten,kuinka kävi tässä asiassa!

• Ohoh

..hanki lähestymiskielto miehesi lasten eksälle...mikset samantien kehoittanut kaivamaan sitä omaa hautakuoppaa?

Eikös lasten isällä ole mitään sanottavaa tuohon vanhemman lapsen vierailukieltoon? Sinähän nipo olet. ...Varsinainen psykologi

Eipä käynyt miehellä kovinkaan hyvä pulla, kun tuollaiseen ksantippaan törmäsi. Laki ja järjestys kaikille! Ja heil Hitler...

• iita

En millään ole päässyt ennemmin vastailemaan....

Olen aivan samoilla linjoilla kuin sinäkin. Tosin tuo 12v ei ole tullutkaan enää käymään tänne "elämänsä pilaajien kotiin".
        Varmaan tuo katkeruutta kylvävä exä on nyt sitten tyytyväinen. Joka tapauksessa olemme molemmat mieheni kanssa ilmaisseet mielipiteemme tälle lapselle: hän on tervetullut sitten kun haluaa asiallisesti keskustella asioista, siihen asti voi pysyä poissa, meillä ei ole mitään syytä kuunnella asiattomuuksia ja äitinsä katkeruuden toistamisia - hän nimittäin käyttää aivan samoja sanoja ja ilmaisuja kuin tuo äitinsäkin.
        Olemme halukkaita siis yhdessä tai erikseen juttelemaan hänen kanssaan, isänsä on kertonut rakastavansa ja haluavansa olla yhteydessä, on sanonut ettei hän ole lastaan jättänyt vaikka onkin äitinsä kanssa ero tullut, jne.
        Niin, tuossa tuli jo vastaus myös mieheni asenteesta, ei siis mitenkään vetäytyvä, vaan rauhallisen jämäkkä, ei myöskään kuuntele exän raivoa yhtään kauempaa kuin on aivan pakko, eikä ala riitelemään tämän kanssa.

Aika omituista on vaatia tämän pienemmän kanssa, että se, joka on tehnyt pahoin pyytää anteeksi. Esim. kun tässä päivänä muutamana naapurin poika tahallaan kaatoi tämän 6v,ja haukkui tyhmäksi, niin mieheni meni esittäytymään tälle pojalle, vaati anteeksiantoa, sekä menivät sitten nelistään hänen vanhempiensa puheille vähän elämän säännöistä juttelemaan. Anteeksipyyntö tuli ja lupaukset päälle.
        Mutta tämän meidän 6v:n äiti ei pyydä koskaan anteeksi rumia sanojaan ei päällekarkaamistaan ei kiroilujaan, ja tämä lapsi varmaan tajuaa, ettei hänen äidillään tosiaan ole mitään lakia, hän tekee mitä tahtoo.....

Olen kommunikoinut tuon naisen kanssa niin vähän kuin mahdollista, myös mieheni.
        Saa nähdä miten tästä eteenpäin asiat menee.
        Voin kertoakin joskus raivoavan exän jatko-osaa

• Anonyymi
        Ohoh kirjoitti:

..hanki lähestymiskielto miehesi lasten eksälle...mikset samantien kehoittanut kaivamaan sitä omaa hautakuoppaa?

Eikös lasten isällä ole mitään sanottavaa tuohon vanhemman lapsen vierailukieltoon? Sinähän nipo olet. ...Varsinainen psykologi

Eipä käynyt miehellä kovinkaan hyvä pulla, kun tuollaiseen ksantippaan törmäsi. Laki ja järjestys kaikille! Ja heil Hitler...

Onneksi aika kuluu. Teilläkin jo lapset aikuisia.

• tartteeko kestää

meillä samantapaista miehen exän puolelta. hän puuttuu siihen kuinka meidän tulisi meillä elää kun hänen lapsensa on meillä käymässä. jotenkin välillä kiristyy minulla pinna ja tekee mieli lähteä suhteesta kävelemään. johtuu ihan vain siitä että tämä ex niin paska. vuosi on meilläkin mennyt ja muutosta ei ole tullut. onneksi ei olla naimisissa vielä. tämä miehen ex on saanut miehen äidin puolelleen. vielä sekin tähän päälle. itse en jaksa lähteä samaan peliin mukaan, maatkoon liemissään mitä keittelevät.

• Kaisla

Hei !

Noi kaksi muutakin vastausviestiä olivat hyviä, ota niistä onkeesi.....mutta toisaalta en nyt tässä tilanteessa lähtisi sille exälle mitään lähestymiskieltoa hakemaan.
      Toi virallinen ja asiallinen ns. kohtelias juu juu malli kun ex esim huutaa ja räyhää kuulostaa hyvältä, uskoisin hänen kyllästyvän siihen.

Myös tämä voisi tepsiä, pyytäisitte lapset miehesi kanssa saman pöydän ääreen, hyvää naposteltavaa ja limsaa, huom selvinpäin ja kertoisitte lapsille ihan alunalkaen ne syyt mitkä ovat johtaneet heidän isän ja tämän exän eroon, miten ja missä vaiheessa te olette tavanneet, miksi teillä menee paremmin kuin edellisessä liitossa, mitkä ovat teidän tulevaisuuden haaveet jne..
      Kysykää myös lapsilta mitä he toivovat, mitä he haaveilevat.
      Siis pitäkää ihan oikee KOKOUS kirjaa ylös näitä lasten toiveita ja ajatuksia, vastaa niihin asiallisesti, jos et heti osaa vastata tulee esim joku vaikeempi juttu, pyydä miettimisaikaa ja sano palaavasi aiheeseen.
      Älkää tehkö tästä palaverista mitää huutomaaottelua, toimikoon isä vaikka puheenjohtajana.
      Kirjaa ne ongelmat paperille mistä pitää keskustella, pyydä lapsia tekemään samoin jo etukäteen.

Kokeile, tää on toiminut mun pojan kanssa, 6 vuotiaasta asti, minä olen hänelle ihan oikeilla aikuisten sanoilla kertonut, miltä minusta tuntuu, muista minä alkuiset viestit menevät lapsille hyvin perille se on heidän kieltään.
      Eli minä haluaisin, että kun tulet meille viikonlopuksi, sinulle olisi kivaa. Mitä minun pitäisi tehdä, että sinä et olisi vihainen minulle. Jatkoja....

• iita

Vastailin jo edellä vähän samoihin kysymyksiin, kuin sinullakin.
        Olemme siis mieheni kanssa yhdessä ja erikseen kertoneet tälle isommalle että haluttaisiin olla yhdessä, ja hän on tervetullut. - tosin ei niskojaan nakkelemaan eikä nimittelemään, vaan asialliseen keskusteluun. Ei se halua, ainakaan vielä, en tiedä mitä tuleman on.
        Isänsä on myös yrittänyt selkeästi ja rehellisesti kertoa heidän avioeronsa syistä, omista toiveistaan ja pettymyksistään, ym ym.Yrittänyt sanoa, että hän ei olisi siinä avioliitossa enää oli sitten minua taikka ei, eikä koskaan kuuna päivänä siihen palaa, oli sitten minua taikka ei.jne.
        Kyllä tässä keinoja-kirjaa tarvitaan....
        Kiitos tsempistä!

• Nainen

Kuule, se kuvio jatkuu vuodesta toiseen. meillä on jatkunut kohta 5 vuotta eikä loppua näy.Samat ovat kuviot meillä. Ex raivoaa ja huutaa, sättii välittämättä siitä ovatko lapset kuulosalla vai ei!! Molemmilla on omat uudet elämät, mutta ex:ä ei millään halua päästää miehestäni irti, vaikka hänen sanojensa mukaan hänellä on kaikki paremmin kuin hyvin. Miksi sitten tehdä meidän elämästä helvettiä? Katkeruus siellä taustalla on ja paha! Me yritämme elää omaa elämäämme ja se onnistuu kun emme vatsaa ex.n soittaessa puheluihin emmekä kuuntele lasten tulo tilanteessa sitä sättimistä, mitä mieheni saa osakseen. Tsemiä myös teille..Kerro minulle lisää teidän tapauksestanne!

• iita

Juuri tuota minä pelkäänkin!
        Että se nainen yrittää koko ajan olla elämässämme sekaamassa. Ettei se koskaan lopu. Että lapset molemmat ovat hänen kuorossaa. Että hän ei koskaan tunnusta, että itseasiassa avioeronsa syy oli hän ihan itse. Että lapset saavat kuunnella vuodesta toiseen nimittelyä, -isompihan on täysin sitä mieltä, että isänsä ansaitsee kaiken sen huudon, nimittelyn, lyömisen, raivoamisen, koska on "idiootti"! Ja minä ansaitsin tuon hullun naisen päällekarkaamisen, koska "olen tuhonnut hänen elämänsä totaalisesti!"

Tilanne on siis niin, että sanon minä sitten mitä tahansa, ja yleensä en mitään, niin KAIKKI voidaan kääntää minua vastaan. Minulla on esimerkiksi aivan raivostuttavan vastenmielinen nenä! Ja isänsä on idiootti kun ei kestänyt sitä naista kuin 24 vuotta vaan!!!!!!!!!!!!!

Kuitenkin, Yritämme mekin kuten tekin elää omaa elämäämme, vähissä on ne keinot, jolla tuo äitinsä istuttama katkeruus voidaan kitkeä häiritsemästä lasten kehitystä.
        En millään ymmärrä, että oma äiti voi tuhota järjestelmällisesti lastensa henkisen kehityksen. Antaa tuollaista esimerkkiä omille lapsilleen jotka häntä rakastavat ihan oikeasti, ja kuuntelevat, ja ottavat opikseen. Kyllä olis nuijalla töitä

Tsemppiä teillekin

• hoitsu
        iita kirjoitti:

Juuri tuota minä pelkäänkin!
        Että se nainen yrittää koko ajan olla elämässämme sekaamassa. Ettei se koskaan lopu. Että lapset molemmat ovat hänen kuorossaa. Että hän ei koskaan tunnusta, että itseasiassa avioeronsa syy oli hän ihan itse. Että lapset saavat kuunnella vuodesta toiseen nimittelyä, -isompihan on täysin sitä mieltä, että isänsä ansaitsee kaiken sen huudon, nimittelyn, lyömisen, raivoamisen, koska on "idiootti"! Ja minä ansaitsin tuon hullun naisen päällekarkaamisen, koska "olen tuhonnut hänen elämänsä totaalisesti!"

Tilanne on siis niin, että sanon minä sitten mitä tahansa, ja yleensä en mitään, niin KAIKKI voidaan kääntää minua vastaan. Minulla on esimerkiksi aivan raivostuttavan vastenmielinen nenä! Ja isänsä on idiootti kun ei kestänyt sitä naista kuin 24 vuotta vaan!!!!!!!!!!!!!

Kuitenkin, Yritämme mekin kuten tekin elää omaa elämäämme, vähissä on ne keinot, jolla tuo äitinsä istuttama katkeruus voidaan kitkeä häiritsemästä lasten kehitystä.
        En millään ymmärrä, että oma äiti voi tuhota järjestelmällisesti lastensa henkisen kehityksen. Antaa tuollaista esimerkkiä omille lapsilleen jotka häntä rakastavat ihan oikeasti, ja kuuntelevat, ja ottavat opikseen. Kyllä olis nuijalla töitä

Tsemppiä teillekin

Hei haloo, hiukan jäitä hattuun sinullekin.
        Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, tapahtui sitten mitä hyvänsä ja olivat vanhemmat minkälaisia hyvänsä. Lapset pitävät sinua syyllisenä lapsuuden perheensä hajoamiseen. Miehesi ja ex:n ero ei ole ollut onnistunut, seurustelitko kyseisen miehen kanssa hänen vielä ollessaan naimisissa? Minä olen hiukan eri linjoilla tuon eron syiden kanssa - eroon tarvitaan kaksi, ei syypää voi olla pelkästään ex-vaimo.
        Katkeruus ja kaunaisuus paistaa sinunkin tekstisi läpi. Pidä milessäsi, että sinä et voi koskaan asettua tai yrittää heidän biologisen äitinsä edelle tai asemaan. Oletko kenties näillä yrityksilläsi pilannut suhteesi lapsiin?

• iita
        hoitsu kirjoitti:

Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, tapahtui sitten mitä hyvänsä ja olivat vanhemmat minkälaisia hyvänsä. Lapset pitävät sinua syyllisenä lapsuuden perheensä hajoamiseen. Miehesi ja ex:n ero ei ole ollut onnistunut, seurustelitko kyseisen miehen kanssa hänen vielä ollessaan naimisissa? Minä olen hiukan eri linjoilla tuon eron syiden kanssa - eroon tarvitaan kaksi, ei syypää voi olla pelkästään ex-vaimo.
        Katkeruus ja kaunaisuus paistaa sinunkin tekstisi läpi. Pidä milessäsi, että sinä et voi koskaan asettua tai yrittää heidän biologisen äitinsä edelle tai asemaan. Oletko kenties näillä yrityksilläsi pilannut suhteesi lapsiin?

Minähän olenkin juuri nyt "katkera ja kaunainen",juuri siksihän minä tännekin purkaudun. Olen kurkkuani myöten täynnä tällä hetkellä tuon naisen aikaansaamaa katkeruutta. Olen kurkkuani myöten täynnä sitä, että vaikka olen käyttäytynyt ihan hyvin, sillä ei ole merkitystä. Olen kurkkuani myöten täynnä tämän naisen huutoa ja nimittelyä. Olen huolissani ihan oikeasti myös lasten tulevaisuudesta ja kaikesta mitä tuollainen katkeruuden kylvö saa aikaan.

Heidän eronsa syista sen verran, että se nainen voisi tunnustaa edes sen paljonpuhutun puolet, niin olisi jo inhimillistä. En ollut eron aiheuttaja, mikäli se kiinnostaa!

• hoitsu
        iita kirjoitti:

Minähän olenkin juuri nyt "katkera ja kaunainen",juuri siksihän minä tännekin purkaudun. Olen kurkkuani myöten täynnä tällä hetkellä tuon naisen aikaansaamaa katkeruutta. Olen kurkkuani myöten täynnä sitä, että vaikka olen käyttäytynyt ihan hyvin, sillä ei ole merkitystä. Olen kurkkuani myöten täynnä tämän naisen huutoa ja nimittelyä. Olen huolissani ihan oikeasti myös lasten tulevaisuudesta ja kaikesta mitä tuollainen katkeruuden kylvö saa aikaan.

Heidän eronsa syista sen verran, että se nainen voisi tunnustaa edes sen paljonpuhutun puolet, niin olisi jo inhimillistä. En ollut eron aiheuttaja, mikäli se kiinnostaa!

Pidä mielessäsi, että et voi koskaan korvata tai edes yrittää korvata lasten biologista äitiä. He ovat ja tulevat olemaan ainakin aikuisikään asti lojaaleja vanhemmilleen. Heidän silmissään sinä olet syyllinen heidän lapsuudenkotinsa hajoamiseen. Avioero on ilmeisesti jättänyt jälkensä miehesi ex-vaimoon. Joskus viisaat ovat sanoneet, että erosta toipuminen vie vähintään kolme vuotta ja nykykäsityksen mukaan kaikki eivät toivu siitä koskaan. Kysymys on ehkä siitä tässä tapauksessa. Vaikka olisit sitten kuinka katkera ja mielesi pahoittanut, on aika karskia sinultakin nimittää miehesi exää raivohulluksi. Kyllä minusta tuollaisessa nimittelemisessä on merkkejä siitä, ettei sinullakaan ihan puhtaat jauhot pussissa ole. Kannattaa pitää mielessä, että joskus sinä voit olla jollekin se miehen raivohullu exä.

• Nainen
        hoitsu kirjoitti:

Niinpä..Lapset ovat vanhemmilleen hyvin lojaaleja. Mietipä rakas ihminen miltä lapsista tuntuu kun toista vanhempaa koko ajan haukutaan!!!!! Lapsi on kahden tulen välissä koko ajan.Voit olla varma että lapsen mieli on sekasin kun hän rakastaa molempia, esim.äiti ei annakaan rakastaa.Olen hoitsu ihan itsekin, joten jossain määrin tunnen näitä asioita niin omasta takaa kuin ammatistanikin! Ja EI lapset eivät pidä meitä syyllisinä vaan päinvastoin sanovat minullekin hyivin udein pitävänsä minusta ja halaavat! Enkä usko että kukaan meistä "uusista"naisista haluaa edes yritää korvata biologisia vanhempia, myöhemmin saamme yhteisiäkin. Kerro miksi tämä uusi nainen olis katkera??!*Huokaus*

• Nainen
        iita kirjoitti:

aivan, miksi sinä olisit katera?? Eihän sinulla ole mihinkään sellaiseen syytä..päinvastoin..Uskon, että teillä ja etenkin sulla on vaikeeta, mutta usko mua se halepottaa ajan myötä.Se jää taka-alalle, et anna sille naiselle enää arvoa, päinvastoin säälit häntä! Niin mulle kävi näiden vuosien jälkeen.Ainoa asia joka myös mua huolestuttaa, on lapset ja heidän hyvinvointi.Meillä jo vanhempi oirelee ikävästi.Olemme yrittäneet äidille sanoa, mutta emmehän osaa mitään!!

• Nainen
        hoitsu kirjoitti:

Pidä mielessäsi, että et voi koskaan korvata tai edes yrittää korvata lasten biologista äitiä. He ovat ja tulevat olemaan ainakin aikuisikään asti lojaaleja vanhemmilleen. Heidän silmissään sinä olet syyllinen heidän lapsuudenkotinsa hajoamiseen. Avioero on ilmeisesti jättänyt jälkensä miehesi ex-vaimoon. Joskus viisaat ovat sanoneet, että erosta toipuminen vie vähintään kolme vuotta ja nykykäsityksen mukaan kaikki eivät toivu siitä koskaan. Kysymys on ehkä siitä tässä tapauksessa. Vaikka olisit sitten kuinka katkera ja mielesi pahoittanut, on aika karskia sinultakin nimittää miehesi exää raivohulluksi. Kyllä minusta tuollaisessa nimittelemisessä on merkkejä siitä, ettei sinullakaan ihan puhtaat jauhot pussissa ole. Kannattaa pitää mielessä, että joskus sinä voit olla jollekin se miehen raivohullu exä.

Luepa minun aikaisempi vastaus ja mieti!!

• iita
        Nainen kirjoitti:

aivan, miksi sinä olisit katera?? Eihän sinulla ole mihinkään sellaiseen syytä..päinvastoin..Uskon, että teillä ja etenkin sulla on vaikeeta, mutta usko mua se halepottaa ajan myötä.Se jää taka-alalle, et anna sille naiselle enää arvoa, päinvastoin säälit häntä! Niin mulle kävi näiden vuosien jälkeen.Ainoa asia joka myös mua huolestuttaa, on lapset ja heidän hyvinvointi.Meillä jo vanhempi oirelee ikävästi.Olemme yrittäneet äidille sanoa, mutta emmehän osaa mitään!!

tässä "yhteishuoltajuudessa" huoltaa ja kasvattaa noita lapsia. Kun meilläkään ei osata yhtään mitään, emmekä ole edes ihmisiä. Mistään ei voi keskustella, kaikki on riitaan päättyvää. Pitkiin aikoihin ei mieheni ole edes yrittänyt, sieltä alkaa heti tulla solvausta.
        Eli tämä sossuihmisten hienosti paperilla kauniilta kuulostava yhteishuoltajuus ei tosiaan toteudu.
        No, kiitos toivon kipinästä, että tämä kaikki vielä laantuu. Luulisi tosiaan, ettei jaksa aina raivota.
        Pienempi lapsi, siis se joka on meillä, on pariin kertaan ihmetellyt huonoa kieltä ja käytöstä ja kertonut ihme kannanottoja ja solvauksia äidin ja isonsisaruksen suusta... on vaikea, mitä niihinkin sanoo kuin ettei ne ole kivoja, eikä ketään saa haukkua..... plaab plaab

En tiedä muusta, kuin yritän itse käyttäytyä niin, kuin oikeaksi katson, ja vaikka se ei yhtään ole positiivista hedelmää kantanut, olen ainakin tehnyt niin kuin omatuntoni neuvoo.

• Nainen
        iita kirjoitti:

tässä "yhteishuoltajuudessa" huoltaa ja kasvattaa noita lapsia. Kun meilläkään ei osata yhtään mitään, emmekä ole edes ihmisiä. Mistään ei voi keskustella, kaikki on riitaan päättyvää. Pitkiin aikoihin ei mieheni ole edes yrittänyt, sieltä alkaa heti tulla solvausta.
        Eli tämä sossuihmisten hienosti paperilla kauniilta kuulostava yhteishuoltajuus ei tosiaan toteudu.
        No, kiitos toivon kipinästä, että tämä kaikki vielä laantuu. Luulisi tosiaan, ettei jaksa aina raivota.
        Pienempi lapsi, siis se joka on meillä, on pariin kertaan ihmetellyt huonoa kieltä ja käytöstä ja kertonut ihme kannanottoja ja solvauksia äidin ja isonsisaruksen suusta... on vaikea, mitä niihinkin sanoo kuin ettei ne ole kivoja, eikä ketään saa haukkua..... plaab plaab

En tiedä muusta, kuin yritän itse käyttäytyä niin, kuin oikeaksi katson, ja vaikka se ei yhtään ole positiivista hedelmää kantanut, olen ainakin tehnyt niin kuin omatuntoni neuvoo.

Ei sun tartte mihinkään muuttua. Ethän ole mitään väärää tehnyt ja kaikkesi olet antanut ja vielä ottanut toisen naisen lapsen luoksesi asumaan.Minusta se näyttää paljon sitä mikä olet, eli hieno ihminen. kukaan, joka ei ole kokenut samaa kuin me, ei mun mielestä voi tietää miten rankaa tällainen voi olla! Täytyy jaksaa ja sietää paljon. Kun pystyy välittämään sellaisista lapsista jotka eivät ole omia, mutta ovat kuin omia niin täytyy olla myös ihmisenä paljon!
        Meillä on sama, emme ole missän yhteyksissä, sillä saamme huutoa/raivoamista/sättimistä.On parempi olla näin. Yhteishuoltajuus on vain sanoja paperilla, ei muuta.Kärismystä hyvälle isälle joka haluaa rakastaa lapsiaan eikä heitä hylkää kaikesta tästä huolimatta...usko vain siihen omaantuntoosi ja vaistoosi, teet varmasti oikein.
        se, miten käyttäydyt tekee toisesta, siitä räyhääjästä naurettavan.Eli kannatta olla mahd.tyyni ja välinpitämätön..

• xena
        hoitsu kirjoitti:

olipa hyvä juttu ja veto, ex on raivohullu ja vika on uudessa...joo-O!

• hoitsu
        xena kirjoitti:

olipa hyvä juttu ja veto, ex on raivohullu ja vika on uudessa...joo-O!

Siis epäilykseni on se, että heidän erossaan on mennyt jotain pahasti pieleen, on ehkä jäänyt selvittämättömiä asioita, joita ei ole järjestetty tai puhuttu selviksi. Ex-vaimo on pahoittanut mielensä, on katkera ja vihainen jostain syystä. Miehen entinen liitto on asia, josta uusi vaimo ei tiedä, ei hän ole elänyt sitä elämää heidän kanssaan..toisaalta hänen ei tulekaan yrittää puuttua siihen millään lailla. Kyse on sellaisesta asiasta, joka ei hänelle kuulu ja johon hänen ei tule puuttua. Tästä syystä on myöskin suorastaan lapsellista nimitellä es-puolisoa raivohulluksi. Tuollainen nimittely ei ole missään olosuhteissa tervettä uudenkaan vaimon puolelta. Heijastuuko tämä asenne sitten lapsiinkin? Lapsista on varmastikin kammottavaa kuulla tai vaistota, miten heidän biologista äitiään moititaan.
        Uusi vaimo kirjoittaa tuolla alkuperäisessä viestissään listan, miten hän on tenyt ja yrittänyt - jopa pullaa on tullut leivottua. Pullaako leipomalla lasten luottamus ostetaan? Minusta hänen vuodatuksensa ei ole terveen ja tasapainoisen naisen tekstiä.

• tri
        Nainen kirjoitti:

Niinpä..Lapset ovat vanhemmilleen hyvin lojaaleja. Mietipä rakas ihminen miltä lapsista tuntuu kun toista vanhempaa koko ajan haukutaan!!!!! Lapsi on kahden tulen välissä koko ajan.Voit olla varma että lapsen mieli on sekasin kun hän rakastaa molempia, esim.äiti ei annakaan rakastaa.Olen hoitsu ihan itsekin, joten jossain määrin tunnen näitä asioita niin omasta takaa kuin ammatistanikin! Ja EI lapset eivät pidä meitä syyllisinä vaan päinvastoin sanovat minullekin hyivin udein pitävänsä minusta ja halaavat! Enkä usko että kukaan meistä "uusista"naisista haluaa edes yritää korvata biologisia vanhempia, myöhemmin saamme yhteisiäkin. Kerro miksi tämä uusi nainen olis katkera??!*Huokaus*

No niin teidän kirjoitustenne perusteella näyttääkin, että lapset ovat kahden tulen välissä, mikä on osoitus siitä, että kummallakaan puolella eivät aikuistenkaan asiat ole kunnossa.
        Lapset ovat lojaaleja, jopa siinä määrin, että valehtelevat aikuisille. Tosin valehtelua esiintyy myös omaa etua tavoitellessa. Kyllä lapset syyttävät ja syyllistävät, sillä pokkeuksella, että he eivät vielä osaa käsitellä ja kertoa tunteistaan kuten aikuiset. Eikä sitä heiltä saa vaatiakaan. Eivät lapset ole minkään ikäisinä viattomia pikku mussukoita - kyllä ne osaavat ns. pelata peliä aikuisten kanssa.
        Tuossa entisessä ja uudessa perheessä eivät asiat ainakaan luetun perusteella ole kunnossa. Miehen täytyy hoitaa eronsa kuntoon entisen vaimon kanssa. Toisaalta tämä uusi emäntä vaikuttaa olevan aikamoinen marttyyri ja itkupilli. Minusta tuollainen luettelu siitä, mitä on tehnyt minkäkin hyväksi on hoopoa. Jos tilanne on noin vaikea, niin eikö olisi syytä hakea lapsille apua kasvatusneuvolasta ja siinä samalla itsellekin. Miehen ex-vaimosta nyt koskaan tulee bestistä uudelle vaimolle. Hänellä on varmastikin syynsä olla miehelle vihainen ja katkera, ja siinä samalla osansa saa uusi vaimo.
        Kyllä tuo nyt on lähinnä miehen ongelma, ei uuden vaimon.

• eronnut
        hoitsu kirjoitti:

Siis epäilykseni on se, että heidän erossaan on mennyt jotain pahasti pieleen, on ehkä jäänyt selvittämättömiä asioita, joita ei ole järjestetty tai puhuttu selviksi. Ex-vaimo on pahoittanut mielensä, on katkera ja vihainen jostain syystä. Miehen entinen liitto on asia, josta uusi vaimo ei tiedä, ei hän ole elänyt sitä elämää heidän kanssaan..toisaalta hänen ei tulekaan yrittää puuttua siihen millään lailla. Kyse on sellaisesta asiasta, joka ei hänelle kuulu ja johon hänen ei tule puuttua. Tästä syystä on myöskin suorastaan lapsellista nimitellä es-puolisoa raivohulluksi. Tuollainen nimittely ei ole missään olosuhteissa tervettä uudenkaan vaimon puolelta. Heijastuuko tämä asenne sitten lapsiinkin? Lapsista on varmastikin kammottavaa kuulla tai vaistota, miten heidän biologista äitiään moititaan.
        Uusi vaimo kirjoittaa tuolla alkuperäisessä viestissään listan, miten hän on tenyt ja yrittänyt - jopa pullaa on tullut leivottua. Pullaako leipomalla lasten luottamus ostetaan? Minusta hänen vuodatuksensa ei ole terveen ja tasapainoisen naisen tekstiä.

Joo olenpa aivan samaa mieltä. Uusi nainen on jo miehen ottaessaan tiennyt että miehellä on ex ja lapsia jotka kuuluvat miehen elämään tavalla tai toisella. Sitä on nyt tässä vaiheessa turha ruveta ruikuttamaan kun on miehen ottanut.
        Lusikka vaan kauniiseen käteen ja soppaa lusikoittemaan, eikä puutu entisen perheen asioihin. Se mitä se ensimmäinen avioliitto on ollut ei kukaan ulkopuolinen voi tietää, ja jos mies on siitä jotain kertonutkin, niin se on vain ja ainostaan hänen näkemyksensä ja mielipiteensä ja se ei ole välttämättä koko totuus.

• Nainen
        hoitsu kirjoitti:

..ei se silti oikeuta kohtelemaan toisia ihmisiä noin, miten nämä ex:t kohtelevat mm. entistä miestään. Jatkaisivat elämäänsä ja antaisivat toistenkin jatkaa.Mennyttä kun ei takaisin saa. Minä omasta puoletaniolen katsellut tätä ex:n raivoamista/syyttelyä 5v. ja en hauku häntä tms. vaan säälin! Lapset siitä vain kärsii eniten.En usko, että kukaan moittii kenenkään äitiä lasten kuullen!! Mutta sanopa, mikä oikeus äidillä on kokoajan syyttää/huutaa/kirota/haukkua isää lasten kuullen????

• elvis
        Nainen kirjoitti:

..ei se silti oikeuta kohtelemaan toisia ihmisiä noin, miten nämä ex:t kohtelevat mm. entistä miestään. Jatkaisivat elämäänsä ja antaisivat toistenkin jatkaa.Mennyttä kun ei takaisin saa. Minä omasta puoletaniolen katsellut tätä ex:n raivoamista/syyttelyä 5v. ja en hauku häntä tms. vaan säälin! Lapset siitä vain kärsii eniten.En usko, että kukaan moittii kenenkään äitiä lasten kuullen!! Mutta sanopa, mikä oikeus äidillä on kokoajan syyttää/huutaa/kirota/haukkua isää lasten kuullen????

Siinä on varmaan takana se, mitä on muutamissa kirjoituksissa jo kerrottukin, että ero ei ole ns. onnistunut. Kukaan ei voi tietää, mitä miehen ja ex-vaimon avioliitossa on tapahtunut. Miehen kertomus on vain puolitotuus - eroon kun tarvitaan aina kaksi. Uusien vaimojen ei kannata mennä tähän väliin sorkkimaan, koska he eivät ole eläneet sitä elämää, eivät tiedä siitä mitään.
        Silloin kun alkaa heilastella eronneen kanssa, jolla on lapsia, tietää kyllä, että se entinen elämä seuraa tavalla tai toisella mukana - ei se voi tulla kenellekään yllätyksenä.
        Minä olen sitä mieltä, että kyllä sillä ex:lläkin on oikeus näyttää tunteensa, myös kielteiset tunteet ovat ihan normaaleja ja hyväksyttäviä.

• Nainen
        elvis kirjoitti:

Siinä on varmaan takana se, mitä on muutamissa kirjoituksissa jo kerrottukin, että ero ei ole ns. onnistunut. Kukaan ei voi tietää, mitä miehen ja ex-vaimon avioliitossa on tapahtunut. Miehen kertomus on vain puolitotuus - eroon kun tarvitaan aina kaksi. Uusien vaimojen ei kannata mennä tähän väliin sorkkimaan, koska he eivät ole eläneet sitä elämää, eivät tiedä siitä mitään.
        Silloin kun alkaa heilastella eronneen kanssa, jolla on lapsia, tietää kyllä, että se entinen elämä seuraa tavalla tai toisella mukana - ei se voi tulla kenellekään yllätyksenä.
        Minä olen sitä mieltä, että kyllä sillä ex:lläkin on oikeus näyttää tunteensa, myös kielteiset tunteet ovat ihan normaaleja ja hyväksyttäviä.

mutta minun mielestä se, että lapset säikkyvät ja kärsivät siitä ei ole oikein. Eikä se että isää/äitiä sorretaan ja haukutaan heidän kuullen. Olen samaa mieltä kanssasi siitä että ero ei kuulu meille uusille. Se, mitä mies/nainen kertoo on hänen oma asiansa, meidän uusien on turha spekuloida eroon johtaneita syitä ja kun se on mennyttä se myös on ja sillä siisti.En ole henk.koht koskaan kysellyt mitä ja miksi onn tapahtunut.Varmasti ero oli molemmille raskasta ja lapset saattavat kärisä siitä yhä, mutta nyt on molemmilla uusi elämä ja olisi kiva jos ex:kin jatkaisi eloaan omansa kanssa eikä olisi meidän kimpussa.

• parempi nainen
        hoitsu kirjoitti:

mikä äiti se on joka haukkuu lapsen omaa isää. pilaa isäsuhteen ja tekee lapsestakin katkeran miestenvihaajan. häpeäisivät sellaiset naiset ja ottaisivat vastuun lapsistaan sekä omista tekemisistään mielummin kuin vaativat muilta jatkuvaa ymmärtämistä.

• mrx
        hoitsu kirjoitti:

katoppa vaan cruella deVil noita-akka kyöpelinvuorelta... onneks pääsin hänestä eroon.
        turhaan exät uusia naisystäviä syyttävät.useimmiten vika löytyy kun katsoo koko vartalo peiliin.Ei ketään hylätä tai jätetä turhaan.
        Exät kuvittelevat kummallisesti että uudet naiset astuvat heidän saappaisiinsa.-huonoa omaatuntoa kenties?
        turhaan vaahdotaan siitä mitä mies on tehnyt..kysymys onkin siitä että jos mies jättää vaimonsa tai avovaimonsa-mitä tämä on tehnyt tilanteen eteen.surkuhupaisaa on näiden exien "ruikuttaminen" omasta säälittävästä elämästään.Kun syy useimmiten on noita-akassa itsessään.
        Turhaan puolustellaan aina exia ja syyllistetään miestä ja uutta avokkia.Jos tämä surkuhupaisa nainen mikä jätetään ja syynä on alkoholin väärinkäyttö,fyysinen ja psyykkinen väkivalta,liehaaminen vieraissa-saakin joutua hylätyksi.Onko oikeus ja kohtuus että joutuu mies elämään liitossa missä joutuu nämä kokemaan.Ja kyllä se on niin että surkuhupaisaa on se että nämä ns entiset naiset käyttävät lapsia lyömäaseena pahaan oloonsa.Jos puhutaan pullan paistamisesta..niin silloin voidaan puhua myös lahjomisesta ja omantunnon ostamisesta.Onneksi se perhe "helvetti" on takanapäin ja voin antaa lapsille myös uuden näkökulman millaista perhe -elämä myös voi olla.
        Minä yritän unohtaa ja antaa anteeksi.

• Pappi

oli syy eroon, syyttä eronnut ei saa mennä toiselle.

• yh ja exvaimo

Olen eronnut 8 vuotta sitten. Exäni on uusissa naimisissa. Kaikkea hyvää heille. Mut ku se ei riitä. Ilmeisesti näiden kahden suhde perustuu vain siihen että kumpi keksii parempia liusanaiheita minulle, että en vaan saisi elää ja olla rauhassa.
      En ole koskaan kieltänyt lapsia menemästä heille, en ole pyytänyt elatusmaksua (joka on se "minimi") enempää rahaa, vaan itse ostanut fillarit, tietokoneet ym. ym. Mutt ku ei saisi, ostan lapset jne. jne. Tehdään ilmoituksia sos.toimistoon milloin mistäkin (perättömiä)...
      En saisi tehdä mitään.. ja kuitenkin pitäisi tehdä sitä ja tätä. Ei uskoisi että olen yksinhuoltaja kun 2 ihmistä on kokoajan puuttumassa tavalla tai toisella...
      Tilanne on nyt se että en ole heidän kanssaan missään tekemisissä, siitä ei tule mitää...
      Saa nähdä että jatkuuko siihen asti kun nuorin täyttää 18 ja mitä he sitten keksii avioliittonsa hengissä pitämiseksi.
      Olen onnellinen kun siitä liitosta pääsin mutta olisin sen luullut olevan toisenlaista, tarkoitus oli päästä väkivaltaisesta miehestä rauhaan, mut toisenlaiset on nyt kestämiset..
      Ehkä se vielä joskus helpottaa...

• Nainen

Mieheni maksaa huomattavia summia lapsistaan ja vielä mielellään.Sitä hän vain toivoo, että lapset saisivat jotain itselleen niillä rahoilla.Äiti kun tuppaa käyttää niitä ihan muuhun ja on mieskin vielä elättämässä!! Lapset eivät saa käydä täällä ja kun tulevat tulevat harvoin, vastoin oikeuden päätöstä!

• minä
        Nainen kirjoitti:

Mieheni maksaa huomattavia summia lapsistaan ja vielä mielellään.Sitä hän vain toivoo, että lapset saisivat jotain itselleen niillä rahoilla.Äiti kun tuppaa käyttää niitä ihan muuhun ja on mieskin vielä elättämässä!! Lapset eivät saa käydä täällä ja kun tulevat tulevat harvoin, vastoin oikeuden päätöstä!

Niinpä on kauheeta ku miehen rahat meneekin lasten äidin hyvituksiin... Ja äiti ei varmaankaan edes ruokaa ja vaatteita osta lapsille, eikö niin... Kannattaisikohan niitä elatusmaksuja vähän nostaa???

• Nainen
        minä kirjoitti:

Niinpä on kauheeta ku miehen rahat meneekin lasten äidin hyvituksiin... Ja äiti ei varmaankaan edes ruokaa ja vaatteita osta lapsille, eikö niin... Kannattaisikohan niitä elatusmaksuja vähän nostaa???

Tarkoituksesi olla sarkastinen epäonnistui. Iskit nimittäin naulankantaan siinä, että lasten äiti todellakin käyttää paljon rahaa muuhun kuin lapsiinsa.Ja toisaalta eivät ne ole pelkästään mieheni rahoja vaan meidän yhteisiä. Maksut tehdään ajallaan ja kaikki ok. meidän puolelta. Kyllä lapset saavat ruokaa kun välillä voivat/osaavat itse tehdä(isompi ainakin)ja isomman lapsen mukaan, äiti keittää valmiiksi makarooneja, jotta koulusta tultuaan saa syödäkseen kun äiti sattuu olemaan ihan muualla silloin kun pieni koululainen tulee kotiin. Ja vaatteet tämä lapsukainen ostaa omilla säästöillään.Kyllä varmasti elatusmaksuja kannattaa nostaa jos sinunlaisilta sitä kysyttäisiin. Olen tässä mukana ihan omasta tahdostani, ja teen kyllä varmasti kaikkeni, jotta lapsilla on jatkossakin hyvä olla meidän luona!!

• eronnut
        Nainen kirjoitti:

Tarkoituksesi olla sarkastinen epäonnistui. Iskit nimittäin naulankantaan siinä, että lasten äiti todellakin käyttää paljon rahaa muuhun kuin lapsiinsa.Ja toisaalta eivät ne ole pelkästään mieheni rahoja vaan meidän yhteisiä. Maksut tehdään ajallaan ja kaikki ok. meidän puolelta. Kyllä lapset saavat ruokaa kun välillä voivat/osaavat itse tehdä(isompi ainakin)ja isomman lapsen mukaan, äiti keittää valmiiksi makarooneja, jotta koulusta tultuaan saa syödäkseen kun äiti sattuu olemaan ihan muualla silloin kun pieni koululainen tulee kotiin. Ja vaatteet tämä lapsukainen ostaa omilla säästöillään.Kyllä varmasti elatusmaksuja kannattaa nostaa jos sinunlaisilta sitä kysyttäisiin. Olen tässä mukana ihan omasta tahdostani, ja teen kyllä varmasti kaikkeni, jotta lapsilla on jatkossakin hyvä olla meidän luona!!

... pyytää lasten äidiltä tilitystä joka sentistä että mihin mitäkin käyttää... eikö niin...
        Olet sinäkin tiennyt ukon ottaessasi hänen lapsistaan ja siitä että teidän yhteisistä rahoista menee myös elatus maksut...
        Voi voi.. jos lapsilla todella on niin huonosti kun väität niin miksi ei kukaan ole puuttunut asiaan?
        Toisaalta taas ex:sän panetteleminen ei ole järkevää toimintaa, ja siitä voi tulla seuraamuksia... mietippä sitä.. ilmeisesti luulet että sinulla on varaa panetella toisia, ja kuinka sinulla riittääkin tuota aikaa ja tarmoa seurata exvaimon tekemisiä ja rahan käyttöä... keskittyisit vaan siihen mitä sinulla on..

• Nainen
        eronnut kirjoitti:

... pyytää lasten äidiltä tilitystä joka sentistä että mihin mitäkin käyttää... eikö niin...
        Olet sinäkin tiennyt ukon ottaessasi hänen lapsistaan ja siitä että teidän yhteisistä rahoista menee myös elatus maksut...
        Voi voi.. jos lapsilla todella on niin huonosti kun väität niin miksi ei kukaan ole puuttunut asiaan?
        Toisaalta taas ex:sän panetteleminen ei ole järkevää toimintaa, ja siitä voi tulla seuraamuksia... mietippä sitä.. ilmeisesti luulet että sinulla on varaa panetella toisia, ja kuinka sinulla riittääkin tuota aikaa ja tarmoa seurata exvaimon tekemisiä ja rahan käyttöä... keskittyisit vaan siihen mitä sinulla on..

Lasten asioihin on puututtu monet kerrat asianajajan(kun ei muuta keinoa ole) ja sosiaalitoimen puolesta, mutta minkäs teet kun lapset ovat äidillä ja kaikki valta siellä...Luuletko sinä ettei isällä ole tuska olla erossa lapsistaan joita rakastaa??? Luuletko ettei hän mieti päivittäin heitä?? Olen tiennyt koko ajan että rahaa menee lapsiin niin elatusmaksujen kuin muunkin muodossa ja jos olisit lukenut tekstejäni tarkemmin olisit nähnyt ettei raha merkkaa mulle vaan lasten hyvinvointi!Mistä päättelet että panettelen ex:ää? Olen vain nähnyt ja kuullut niitä haukkumiskertoja joita hän tekee lasten kuullen, itse en koskaan reagoi näihin samalla tavoin kuin hän, lasten vuoksi.Minulle ei kuulu mitä ex tekee, vaan se mitä hän tekee lapsille ja heidän hyvinvoinnilleen. Me emme nykyään edes vastaa ex:n puheluihin siksi kun tiedämme mitä siitä seuraa! Me olemme onnellisia siitä mitä meillä on. Haluaisimme vaan lapsille onnellisen kodin ja hyvän elämän. Toivottavasti heillä on eds silloin asiat hyvin kun he ovat täällä..

• Hyv' juttu!!
        Nainen kirjoitti:

Onko k'ynyt mieless'si, ett' kenties ansaitset kaiken tuon raivon jonka osaksesi saat. Ota vastaan vaan, mit's rupeat huoraamaan toisten miesten kanssa!

• eronnut
        Hyv' juttu!! kirjoitti:

Onko k'ynyt mieless'si, ett' kenties ansaitset kaiken tuon raivon jonka osaksesi saat. Ota vastaan vaan, mit's rupeat huoraamaan toisten miesten kanssa!

... niin. niin makaa ku petaa, turha on ruikutella eikä se että on eronnut niin tee sitä huonoks... olisi kiva tietää koko totuus tästäkin... mut noit ruikuttajia riittää...
        antais se exvaimon vaan olla rauhassa lopettais ton panettelun.. vaiko onko exvaimolla asiat liian hyvin että ihan kateeksi pistää????

• Nainen
        eronnut kirjoitti:

... niin. niin makaa ku petaa, turha on ruikutella eikä se että on eronnut niin tee sitä huonoks... olisi kiva tietää koko totuus tästäkin... mut noit ruikuttajia riittää...
        antais se exvaimon vaan olla rauhassa lopettais ton panettelun.. vaiko onko exvaimolla asiat liian hyvin että ihan kateeksi pistää????

Hoh hoijaa...=)

• eronnut
        Nainen kirjoitti:

Hoh hoijaa...=)

niin onkin hyvä kommentoida kun saa sellaistakin palautetta mitä ei ehkä odottanut... Mut ehkä kannattaa lukea kaikki kommentit ja miettiä...
        Mä en tunne sääliä enkä sympatiaa... Jos antaa ihmisten elää rauhassa niin yleensä saa itsekkin, vaikka ei se kyllä aina toteudu, myönnän... on omakohtaisia kokemuksia... mutta kun ei ole missään tekemisissä niin kaikki menee ihan hyvin... Ja täytyy aina muistaa että asiassa on kaksi puolta, toisen ja toisen...

• NAKERTAAX?

NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?NAKERTAAX?v

• Mikael-el-Hali

"Nakertaax"? Sinua näköjään kyllä! Hei,niin minuakin! Se menee kyllä ohitse, jos annat sen mennä...

• Anonyymi

Vioi miten surullista on miehesi ekx .sän käytös Varmasti haukkuu laopsilleen sinua aina kun siihen on mahdollisuus Lapsille on niin pahaa ja haavoittava tuo oman äidin lapsellinen ja tuhoava käytös. Hän haluaa aivan tarkoituksella lasten inhoavan ja melkein vihaamaan sinua Mutta vielä pahenpaa on käyttää aseena lapsia ja kasvatta heidät isäänsä vastaan Ei tuo nainen varmaan ikinä näe omia virheitään Ei tainnut olla kovin mukava tai ymmärtäväinen vaimona ?

• Anonyymi

Kaupoilla on muutenkin runsaudenpula kaikessa ahdistavuudessa. Äkkiä ulos.

• Anonyymi

Lastensuojeluilmoitus koko perheestä.

• Anonyymi

Vanhemmaale lapselle olisi parenpi ratkaisu asua isän luona Kun kuitenkin äiti hänelle koko ajan haukkuu isää ja tämän uutta puolisoa

• Anonyymi

Hullu on

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe