Lopetin kahvin juonnin kun aloin odottamaan pienokaistamme. Se oli vain niin kuvottavan makuista...
Nyt neito on 3kk ja rapiat. Kahvin juonnin olen taas aloittanut, ja nyt olen huomannut, että juon sitä enemmän ja enemmän.
Nyt olen alkanut miettiä kahvin juontiani ja juoda vähemmän.
Imetän, ja mietinkin kuinka suuri määrä kahvia vaikuttaa vauvaan..???
Tekee vauvalle ilmeisesti jotain vatsakipuja??? (tiedän, hölmö olen..)
Mitään en ole tytössä huomannut. Ei edes pientä kitinää...
Mutta oletteko te muut kovat kahvin juojat rajoittaneet moneen kuppiin imetyksen aikana????Itse olen yrittänyt pitää nyt sen kolmessa/neljässä kupissa... (erilaisia netti sivuja olen lueskellut,mutta kun löytyy niin monenlaista tietoa..)
Kahvi + imetys??
3
3831
Vastaukset
- näin.......
join kyllä raskausaikana aika paljonkin kahvia,mutta imetysaikana oon rajottanut juonnin max yksi kuppi päivässä.meillä vauvasta tulee tosi kiukkunen jos juon kupinkin enemmän eli meijän vauvalla tulee maha kipeeksi mun kahvinjuonnista.nyt oon oppinu luopumaan kahvista niin etten juo enään ees jokapäivä,ainoastaan jos käyn vierailulla jossain tai joskus kavereitten kanssa kahvilla,mutta kotona en enään itselleni keitä kahvia ollenkaan (jos ei siis vieraita käymässä).
en tiedä onko siitä jotain suositusta muuten.neuvolan "kielletyt aineet imetyksen aikana"-lapussa ei ainakaan kahvista sanottu mitään... - Sisely
Kahvin kofeiini saattaa piristää vauvaa, ja kahvi voi aiheuttaa vatsakipuja. Mutta jos vauva ei oireile mitenkään, voit käsittääkseni juoda kahvia ihan huoletta. Ihan tolkuttomat määrät, esim. yli pannullinen, ei tietenkään ole hyväksi teille kummallekaan. =D
Itse olin täysi kofeiini-addikti ennen raskautta (saatoin juoda kaksi-kolme pannullista päivässä!), raskauden aikana kahvi maistui kamalalta ja siirryin juomaan teetä, nykyäänkin juon teetä usein tilanteissa joissa ennen join kahvia.
Jos kofeiinin määrä mietityttää, eikä teekään maistu, voit aina juoda kofeiinitonta kahvia...
Nauti kahvistasi, olet sen ansainnut! =D - *****
etenkin kuopuksen ollessa pieni, aika paljon kahvia (hänellä ei ollut minkäänlaisia vatsavaivoja). Esikoinen kärsi koliikista 3kk ja silloin välttelin kaffetta, vaan en kyllä huomannut, et millään, mitä itse söin olis ollut vaikutusta koliikkiin.
Ainoa mikä tietty tulee kahvin kohdalla ottaa huomioon, on et muistaa juoda vielä vähän enemmän sitä muutakin, koska kahvi taas lisää nesteen poistumista kropasta, niin liiallisella esim. veden korvaamisella kahvilla voi olla negatiivisia vaikutuksia maidon riittävyyden kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254