Asutko Buenos Airesissa?

Harkitsen asiaa

Jos asut tai olet viettänyt pitkiä aikoja Buenos Airesissa kertoisitko kokemuksiasi? Onko paha kulttuurishokki Suomesta tulevalle? Olen reissannut paljon, mutta en ikinä etelä-Amerikassa.
Asunto ym vastaavat asiat varmaankin järjestyisi työpaikan tukemana joten se ei huolestuta, mutta muuten kiinnostaisi tietää miten siellä viihtyy.

Onko paikallisiin helppo tehdä tuttavuutta jos ei puhu juurikaa espanjaa (vielä)? Onko siellä paljon ulkomaalaisia töissä? Kyselen siksi että olisi mukava tietysti löytää vapaa-ajaksi seuraakin joskus.

Voiko kaupungissa harrastaa ulkoilua? Esim lenkkeilyä? Vai pitääkö mennä erikseen tälläisille harrastuksille suunnatuille alueille?

Kuinka saastunut kaupunki Buenos Aires on? Huomaako Suomesta tuleva esim mitään hengitysilman suhteen?

Kaikenlaiset vinkit ja tarinat olisivat tervetulleita. En ole vielä luvannut lähteä sinne, mutta kiehtoisi kyllä kovasti.

5

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mitään varsinaista ...

      Vastaava kuin vaikka Pariisi, vähän vaan ränsistyneempi. Kaikkea saa. Turvallista on. Hiukan jopa tylsä mesta. Mitä tahansa voi harrastaa, eikä isompia vaaroja todellakaan ole. Yksi maailman turvallisimmista isoista kaupeungeista.
      Argentiinassa muutenkin on paljon nähtävää, Tulimaassa (osittain/pääosin Chilea) ja aivan pohjoisessa lähellä bolivian rajaa sekä Mendozan seutu. Buenos Airesissa on varmaan ihan ok asua mutta ei sitä nyt voi erityisenä kulttuurikokemuksena pitää.

    • Käynyt

      terve!
      Jos sinulla on pienikään hinku argentiinaan, niin sinne vaan! Ihmiset ovat kuin espanjalaisia, mutta intiaanityyppisellä tavalla rauhallisempia. Luotettaviakin. Oltiin vaimon kanssa siellä helmi- ja maaliskuu. Kierrettiin ympäriinsä, paitsi ei etelässä, koska siellä on jäätiköt. ja mitähän suomessa tuolloin on..;) ?
      Jos asut tai olet viettänyt pitkiä aikoja Buenos Airesissa kertoisitko kokemuksiasi? Onko paha kulttuurishokki Suomesta tulevalle? Olen reissannut paljon, mutta en ikinä etelä-Amerikassa.
      Asunto ym vastaavat asiat varmaankin järjestyisi työpaikan tukemana joten se ei huolestuta, mutta muuten kiinnostaisi tietää miten siellä viihtyy.

      Onko paikallisiin helppo tehdä tuttavuutta jos ei puhu juurikaa espanjaa (vielä)? Onko siellä paljon ulkomaalaisia töissä? Kyselen siksi että olisi mukava tietysti löytää vapaa-ajaksi seuraakin joskus.

      Voiko kaupungissa harrastaa ulkoilua? Esim lenkkeilyä? Vai pitääkö mennä erikseen tälläisille harrastuksille suunnatuille alueille?
      V: Palermon kaupunginosa on paikka, jossa kannattaa asustaa, matalampia taloja, rauhallisempi liikenne ja meininki kuin keskustassa, aito meininki, paljon ihania pikkuputiikkeja ja ravintoloita. Vuokraa asunto esim BYT Argentiinan kautta, itse asuimme vuokrakämpässä 2,5 viikkoa siellä, homma todella toimi. Monet firmat vähän epämääräisiä ja kämpät rähjäisiä. Niin, Palermossa on paljon puistoja joissa hölkätä, ja sitä paikalliset tekevätkin!
      Aivan ihana paikka!

      Kuinka saastunut kaupunki Buenos Aires on? Huomaako Suomesta tuleva esim mitään hengitysilman suhteen?
      no ei todellakaan huomaa. BA on kuin olisit jossain suuremmassa Espanjan kaupungissa. Ilma ei ole tukahduttavan hautova ainakaan loppukesästä.

      Kannattaa suunnata Puero Madryniin, luonnonpuisto Peninsula Valdesiin. kun siellä on valaiden paritteluaika, et tule koskaan näkemään ehkä mitään niin hienoa kuin valaat jotka nousevat metrin päästä veneestä pintaan kattelemaan.. Samoin siellä on kaikki pingviineistä merileijoniin.

      Argentiinassa kannattaa matkustaa busseilla. Esim itse käytimme Andesmaria. Lippuja voi ostaa ja tulostaa netistä etukäteenkin. Toisia hyviä ovat Via Bariloche ja El Tigre. Mikseipä Flecha Busskin. Reitit ja muut löytyy netistä hakemalla.

      Mene Argentiinassa vuorille! Esim Salta on aivan mahtava paikka! kannattaa ajella vaikka koko matka Barilochesta Mendozan kautta Saltaan Andien syleilyssä bussilla nauttien huikeista maisemista. Itse tehtiin matka Cordoban kautta, joka oli vähän tylsä homma. Arhentiinan keskiosa on tasainen, tasainen, tasainen...
      Ja mene sinne Iquazun putouksille sinne Argentiinan koilliskärkeen! Pueto Iquazun pikkukaupungista pääsee halvalla paikallisbussilla perille...

      En voi muuta kuin suositella Arhentiinaa! Jos haluaa aloittaa Etelä-Amerikan matkailun helpommasta päästä, niin Argentiina on se! Ruoka on todella hyvää! Hintataso noin 1/4 Suomesta.

      rohkaise mielesi ja hyvää matkaa!
      Kohtahan siellä pukkaa kevät päälle... :)

      • kaikkea pilkullee
        ihan hemmetin kirjoitti:

        turvallinen paikka:

        http://formin.finland.fi/Public/default.aspx?contentid=65798&nodeid=15698&contentlan=1&culture=fi-FI

        Toi nyt on normaalia joka puolella maailmaa. Mitä noihin Botnian mielenosoituksiin tuli, niin aivan liioiteltua! Muistan kun Suomessa näytettiin miten panssariautot ajoivat pitkin Frey Bentoksen katuja, heh, vanhempani nauroivat kippurassa kun kuulivat tuosta.Frey bentos on pieni varuskunta kaupunki, jossa ,niin kuin meillä Suomessakin, varusmiehet harjoittelevat myös varuskunnan ulkopuolella.

        Eipä täällä Suomessakaan enään ole turvallista liikkua. Puukosta saattaa tulla selkään keskellä päivää tai ammutuksi baari jonossa.

        Tottakai pitää olla terve järki mukana, ettei lähe pahimmille slummialueille. Helsingissä ei vielä noita alueita ole, mutta niitä löytyy jo tukholmasta.

        Eli itse kyllä sanoisin, että on suurkaupungiksi turvallinen. Ennemmin buenos aires kuin Helsinki!


      • bonaerense
        kaikkea pilkullee kirjoitti:

        Toi nyt on normaalia joka puolella maailmaa. Mitä noihin Botnian mielenosoituksiin tuli, niin aivan liioiteltua! Muistan kun Suomessa näytettiin miten panssariautot ajoivat pitkin Frey Bentoksen katuja, heh, vanhempani nauroivat kippurassa kun kuulivat tuosta.Frey bentos on pieni varuskunta kaupunki, jossa ,niin kuin meillä Suomessakin, varusmiehet harjoittelevat myös varuskunnan ulkopuolella.

        Eipä täällä Suomessakaan enään ole turvallista liikkua. Puukosta saattaa tulla selkään keskellä päivää tai ammutuksi baari jonossa.

        Tottakai pitää olla terve järki mukana, ettei lähe pahimmille slummialueille. Helsingissä ei vielä noita alueita ole, mutta niitä löytyy jo tukholmasta.

        Eli itse kyllä sanoisin, että on suurkaupungiksi turvallinen. Ennemmin buenos aires kuin Helsinki!

        Paina "Näytä aiheet" ja sitten "Tietoja palstasta", niin saat näkyviin vanhempien kommenttien linkit vuodesta 2004 lähtien.

        Tämaän forumin heikkous, vanhat kommentit eivät jää normaalisti näkyville, ellei niitä osaa kaivaa ym. tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      99
      994
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      928
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      833
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      794
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe