ahdistava asunto.

pilipali

En oikein tiedä mistä voisin aloittaa tän kertomisen ja onko tässä oikeastaan mitään erikoista, Mutta, muutin viime syksynä omaan asuntoon, suhkot vanha kerrostalo. Silloin kun muutin pystyin olemaan asunnossani yksin ja muutenkin viihdyin hyvin siellä.

Mutta nyt pari viime kuukautta en ole pystynyt olemaan kuin muutaman yön siellä yötä, ja silloinkin vain poikaystäväni kanssa. Asunnossa en viihdy edes päivisin. Siellä ei saa nukuttua, kumpikaan meistä (poikaystäväni ja minä). Yritän tuulettaa asunnon hyvin ja tehdä kaikenlaista että uni tulisi.

Viime yö oli ahdistavinta mitä olen koko paikassa kokenut. Unettomuus (ylläri,ylläri:D), kissa oli todella levoton,poikaystävä oli nähnyt unta (?!) että joku hahmo oli kävellyt sängyn päädystä ja oli kuullut musiikkia. itsellä oli koko ajan kuuma tai todella kylmä, ja tuntui että joku koskee kaulaan, ja pelotti välillä aivan mielettömästi.

En tosissaan tiedä laitanko tän vaan mielikuvituksen piikkiin vai mitä kummaa, onneksi ei tarvitse kauaa asua kyseisessä asunnossa.
Tuntuu että kissastakin on tullut ihan hullu ja kauheen varovainen nykyään..

21

5174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietiskelijäkö

siellä kämpässäsi voipi tosiaankin olla paranormaalia toimintaa!!
      onneksi oot vissiin muuttamassa sieltä pois?

kerrotko tarkemmin mitä kaikkea siellä on tapahtunut?
      Olisi mukava tietää, nimittäin itse oon asunu kolmatta vuotta kämpässä jossa kummittelee ihan varmasti.Tai ainakin on paranormaalia toimintaa tms.

• pilipali

No itse oon vasta nyt herännyt siihen ajatukseen että tosissaan voi olla jotain muuta kuin pelkkää mielikuvitusta ja hirveesti en oo siis kiinnittänyt huomiota, paitsi tuo viime yö.

Vaikkakin uskon ja olen aina uskonutkin kaiken maailman "kummajaisiin" yms.

Niin ja tosissaan eilen illalla kun mentiin mun asuntoon poikaystävän kanssa, en meinannut saada ovea auki. Ihankuin olisi ollut väärä avain? Poikaystäväkin kokeili ja pienen yrittämisen jälkeen sai oven sitten auki.

Sitten on ollut tälläsiä mitkä olen laittanut kissan piikkiin, kun on ollut wc-paperi revittynä koko kämppään, roskapussi levitettynä, avatusta muropakkauksesta murot keittiön lattialla
        (tää olikin vähän oudompi juttu, että kissa tosissaan levittäisi siitä muropakkauksen muovista murot?)
        no joo. Muutenkin asunnossa on koko ajan todella ahdistava ilmapiiri.

Mutta sitä mietiskelin että miten se on alkanut vasta nyt kun olen asunut jo asunnossa syyskuusta?

• mietiskelijäkö
        pilipali kirjoitti:

No itse oon vasta nyt herännyt siihen ajatukseen että tosissaan voi olla jotain muuta kuin pelkkää mielikuvitusta ja hirveesti en oo siis kiinnittänyt huomiota, paitsi tuo viime yö.

Vaikkakin uskon ja olen aina uskonutkin kaiken maailman "kummajaisiin" yms.

Niin ja tosissaan eilen illalla kun mentiin mun asuntoon poikaystävän kanssa, en meinannut saada ovea auki. Ihankuin olisi ollut väärä avain? Poikaystäväkin kokeili ja pienen yrittämisen jälkeen sai oven sitten auki.

Sitten on ollut tälläsiä mitkä olen laittanut kissan piikkiin, kun on ollut wc-paperi revittynä koko kämppään, roskapussi levitettynä, avatusta muropakkauksesta murot keittiön lattialla
        (tää olikin vähän oudompi juttu, että kissa tosissaan levittäisi siitä muropakkauksen muovista murot?)
        no joo. Muutenkin asunnossa on koko ajan todella ahdistava ilmapiiri.

Mutta sitä mietiskelin että miten se on alkanut vasta nyt kun olen asunut jo asunnossa syyskuusta?

no se wc paperi juttu voi olla kissan tekosia, mutta tuskin muropaketti juttu vois olla kissojen mielipuuhaa?

No jos se on vit*uuntunut sinuun se kummajainen tms?
        Tai se haluaa osoittaa mieltään kun olet muuttamassa.

• pilipali
        mietiskelijäkö kirjoitti:

no se wc paperi juttu voi olla kissan tekosia, mutta tuskin muropaketti juttu vois olla kissojen mielipuuhaa?

No jos se on vit*uuntunut sinuun se kummajainen tms?
        Tai se haluaa osoittaa mieltään kun olet muuttamassa.

jep, no vessapaperi olikin just sen näköstä että kissa tosissaan repiny :D

Tää on nyt kuitenkin jotenkin omituinen juttu, koska ikinä en ikinä ole tuossa asunnossa tuntenut olevani niin ahdistunut kuin viime yönä. Ja sekin kun poikaystävä heräsi (?) siihen että oli oli nähnyt sellaista unta(?) että joku oli kävellyt sängyn päädyssä ja oli kuullut musiikkia.

Ja kaikki ne olotilat, kylmä, kuuma, pelko.
        Huh, no en tiedä..

Asunnossa on asunut kuulemma ennen mua joku narkkari, ja mietin jos jotenkin liittyis siihen, ja hänen menneisyyteen siinnä asunnossa tai jotain..?
        kun ei voi tietää :)

• Anonyymi
        UUSI
        pilipali kirjoitti:

jep, no vessapaperi olikin just sen näköstä että kissa tosissaan repiny :D

Tää on nyt kuitenkin jotenkin omituinen juttu, koska ikinä en ikinä ole tuossa asunnossa tuntenut olevani niin ahdistunut kuin viime yönä. Ja sekin kun poikaystävä heräsi (?) siihen että oli oli nähnyt sellaista unta(?) että joku oli kävellyt sängyn päädyssä ja oli kuullut musiikkia.

Ja kaikki ne olotilat, kylmä, kuuma, pelko.
        Huh, no en tiedä..

Asunnossa on asunut kuulemma ennen mua joku narkkari, ja mietin jos jotenkin liittyis siihen, ja hänen menneisyyteen siinnä asunnossa tai jotain..?
        kun ei voi tietää :)

Tilaa aika psykiatrille. Se voisi auttaa. Voit toki muuttaa uuteen kämppään, mutta se ei varmasti tapauksessasi auta.

• Iso-Heidi

Oletko muuttamassa poikaystäväsi kanssa yhteen? Meinaan että jos se olija on pitänyt sinusta ja haluaa nyt varoittaa poikaystävästäsi tms..

Ja kissathan ovat tunnetusti kahden maailman välissä, ruumis ja henki on tällä puolella ja sielu toisella puolella, joten kissasi voisi tietää enemmänkin tästä olevaisesta.. sääli vain että kissojen kanssa ei voi kommunikoida, heh.

Erään kummitusasiantuntijan, James Van Praaghin mukaan: "Places aren't haunted, people are" En tiedä miten tuon kääntäisi suomeksi ilman että siitä häviää dramatiikka. :) Kummitus on siis tullut sinun luoksesi tai jonkun mukana ja katsonut että tämä on hyvä kaveri olla. Ja nyt se on vihainen...

Tai sitten asunnossasi on hometta, se kun aiheuttaa univaikeuksia ja ahdistunutta oloa.

• Iso-Heidi

Muistelisin jostain lukeneeni tai kuulleeni, että jotkut kummittelun tutkijat pitävät ahdistavaa ilmapiiriä olevaisen aiheuttamana varoituksena.

En usko että se asunnon narkkari siellä kummittelee, koska olen vuosien aikana alkanut uskoa myös, että paikoissa ei kummittele, vaan kummitus on aina johonkin ihmiseen kiinnittynyt. Mitä sillä sun kanssa olisi tekemistä?

Itselläni oli edellisessä asunnossa oma kummitus - ainakin mieheni mukaan - hän kun tunsi joskus että joku tuijottaa mutta pisti sen "akkojen jorinoiden" kirjoihin.

Kummitukseni istui aina yhdessä tuolissa ja vain oli, mutta se ahdisti ihan mielettömästi, jopa niin paljon että hankin yhdeltä tutulta intiaanisukuiselta niiden käyttämään karkoittimen, mikä ei tietenkään toiminut :) Tämä kummitus lähti, kun alakerrasta kuollut täti löydettiin ja haudattiin. Eläissään täti oli käynyt monta kertaa kuuntelemassa oven takana - että kuoltuaan taisi vain täyttää uteliaisuutensa. Tai sitten olen väärässä ja kummitukset ovat paikkaan sidottuja ja se on nyt siellä sen seuraavan asukkaan kiusana.

:) Tämmösiin juttuihin pitää aina suhtautua kuitenkin varauksella. Todennäköiseti siihen on normaali selitys ja poikaystäväsi on nähnyt valveunessa kissan kävelevän sängynpäädyssä ja mieli on tehnyt tepposet. Ahdistava tunnelma voi olla vaikka "feng shuin" puuttumista tai tosiaan hometta.

Tai sitten tässä on ihan oikea paranormaali ilmiö, joka houkuttelisi taatusti asuntoosi tutkijoita. Otapa yhteyttä skeptikseen ja kehota niitä tulemaan tutkimaan onko tunteissa perää.. jos eivät meinaa laskuta aiheesta )

• jöö..
        Iso-Heidi kirjoitti:

Muistelisin jostain lukeneeni tai kuulleeni, että jotkut kummittelun tutkijat pitävät ahdistavaa ilmapiiriä olevaisen aiheuttamana varoituksena.

En usko että se asunnon narkkari siellä kummittelee, koska olen vuosien aikana alkanut uskoa myös, että paikoissa ei kummittele, vaan kummitus on aina johonkin ihmiseen kiinnittynyt. Mitä sillä sun kanssa olisi tekemistä?

Itselläni oli edellisessä asunnossa oma kummitus - ainakin mieheni mukaan - hän kun tunsi joskus että joku tuijottaa mutta pisti sen "akkojen jorinoiden" kirjoihin.

Kummitukseni istui aina yhdessä tuolissa ja vain oli, mutta se ahdisti ihan mielettömästi, jopa niin paljon että hankin yhdeltä tutulta intiaanisukuiselta niiden käyttämään karkoittimen, mikä ei tietenkään toiminut :) Tämä kummitus lähti, kun alakerrasta kuollut täti löydettiin ja haudattiin. Eläissään täti oli käynyt monta kertaa kuuntelemassa oven takana - että kuoltuaan taisi vain täyttää uteliaisuutensa. Tai sitten olen väärässä ja kummitukset ovat paikkaan sidottuja ja se on nyt siellä sen seuraavan asukkaan kiusana.

:) Tämmösiin juttuihin pitää aina suhtautua kuitenkin varauksella. Todennäköiseti siihen on normaali selitys ja poikaystäväsi on nähnyt valveunessa kissan kävelevän sängynpäädyssä ja mieli on tehnyt tepposet. Ahdistava tunnelma voi olla vaikka "feng shuin" puuttumista tai tosiaan hometta.

Tai sitten tässä on ihan oikea paranormaali ilmiö, joka houkuttelisi taatusti asuntoosi tutkijoita. Otapa yhteyttä skeptikseen ja kehota niitä tulemaan tutkimaan onko tunteissa perää.. jos eivät meinaa laskuta aiheesta )

kummitukset voi olla sidoksissa johonkin paikkaan, ihmisiin tai jopa joihinki esineisiin..

• pilipali
        Iso-Heidi kirjoitti:

näinhän se voi olla, että oma mieli keksii kaikenlaista mukavaa:)

Vielä tuosta mun kissasta.(se on muutenkin aika erikoinen tapaus, mutta kuitenkin..)
        Ainakun menen vessaan, se juoksee häntä viidentenä jalkana mukaan, tai jos menen suihkuun se tulee vessan lattialle ikäänkuin vahtimaan mua.

Välillä tulee maukumaan ammeen reunalle, ja välillä kattelee ammeen alle.

Joskus tunne siinä asunnossa on tosissaan semmonen,että "pakko päästä pois, tai pää räjähtää!".
        Mutta sekin on voinut johtua ihan omista ajatuksista,tunteista yms..?

• Naatti..

sanoko poikaystäväsi minkä näköinen tämä hahmo oli? oliko sillä selvät kasvon piirteet vai oliko se semmonen tumma varjo? ku sanoit joku koskee kaulaan niin tarkotitko että joku koskettaa kaulaan?

• pilipali

ymmärtääkseni poikkis näki vaan sellaisen "tumman hahmon" ei niinkään selvää esim ihmishahmoa.

Mulla oli sillä hetkellä koruja kaulassa, ja enemmänkin tuntui siltä että joku olis painanut yhdellä sormella niitä koruja mun kaulaa vasten.

ja aiemmin kysyneelle henkilölle; kyllä ollaan muuttamassa poikaystävän kanssa yhteen luultavasti ensikuussa.

• naatti..
        pilipali kirjoitti:

ymmärtääkseni poikkis näki vaan sellaisen "tumman hahmon" ei niinkään selvää esim ihmishahmoa.

Mulla oli sillä hetkellä koruja kaulassa, ja enemmänkin tuntui siltä että joku olis painanut yhdellä sormella niitä koruja mun kaulaa vasten.

ja aiemmin kysyneelle henkilölle; kyllä ollaan muuttamassa poikaystävän kanssa yhteen luultavasti ensikuussa.

vuorotellen niitä koruja vai yhtä aikaa? ku sanoit että siinä asunnossa ei pysty päivälläkään olemaan tjs.. niin onko siulla koko ajan semmonen olo että ei ole tervetullut tänne? tai onko minkäänlaista ilmapiirinmuutosta?

• ranrati

Mulle ei onneksi ole näin käynyt, mutta hyvä ystäväni, jota todellakin uskon, asui lapsuutensa vanhassa omakotitalossa. Hänen huoneensa oli yläkerrassa. Hän kertoi kuinka eräänä yönä oli nähnyt todentuntoisen unen, kuinka tumma hahmo tuli huoneen ovesta sängyn viereen häntä katsomaan. Äitinsä oli nähnyt samana yönä unen, jossa tumma hahmo menee kyseisen tyttären huoneeseen. Myös perheen kissat istuvat usein portaissa ja jokaisen kissan pää seuraa jotain, mitä ihmiset eivät nää, aivan kuin joku kulkisi portaissa.

• Noita-Nainen.

Kuinka vanha tarkalleen (tai edes suunnilleen) tuo talo on...?

• uhhuh

Voisiko nuo ahdistuksen tunteet aiheuttaa linkkitornin läheisyys? Kännykän säteilyn pelkästään on todettu aiheuttavan mm. korvien soimista. Homekin voi totta tosiaan aiheuttaa vaikka mitä oireita, myös hengenvaarallisia mm. korkea verenpaine.Budjasin aikoinaan kämpässä missä näin todentuntuisen unen, jossa miespuolinen varjohahmo tuli sängyn viereen. Ei siinä mitään, mutta kaksi muutakin ihmistä eri aikoina sanoivat nähneensä aivan samanlaisen unen samassa asunnossa. Uni tuntui siltä kuin olisi ollut hereillä. Edesmennyt koirani joskus oli aikeissa hypätä lempituoliinsa, mutta ei hypännytkään vaan jäi tuijottamaan kuin tuolissa olisi istunut joku. Ja kissat ne vasta meedioita ovatkin. Eläimet näkevät alvariinsa kaikenlaista ja säikähtävä vain jos tulija tuonpuoleisesta ei ole mieluinen.

• 16 vuotta sitten

Muutin, nyt jo aviomieheni kanssa yhteen vanhaan 1952 rakennettuun kerrostalokaksioon.
      Aluksi n. 2kk kaikki meni suhteellisen hyvin, paitsi en nyt siitä asunnosta kovasti pitänyt, kun tapetit oli karseat ja keittiö ahdas koppi ja ikkunoista näkyi vaan parkkipaikka. Mutta kuitenkin, eräänä yönä uneeni tuli sähkönkirkas sininen valo, joka leijui ilmassa ja mies ääni käski minut pois, tai äidilleni tapahtuisi jotain pahaa.
      No, totta hitossa uni pelotti, mutta laitoin sen vaan painajaisten piikkiin.
      Kahden viikon päästä uni toistui. Silloin minua alkoi pelottamaan oikeasti ja taisin mainita asiasta äidillenikin, joka selitti minulle vaan stressistä ja muutoksista elämässäni ym.
      En muista menikö viikko vai kolme, kun taas uneeni tuli tämä hahmo ja oli todella vihainen. Hän sanoi toteuttavansa uhkauksen ellen heti lähde pois.
      No, mieheni ei tietenkään silloin vielä uskonut mihinkään yliluonolliseen ja ei edes kuunellut minua.
      Äitini ajoi kolarin peuran kanssa ja loukkaantui pahasti, mutta selvisi. Auto ja peura ei selvinnyt.
      Silloin päätin, että muutan vaikka yksin. Ja muutinkin, mutta en yksin.

Nyt jälkeenpäin en enää jaksa uskoa, että unellani ja tapahtumalla oli mitään yhteistä, mutta kuitenkin, eihän sitä silti tiedä...?

• taina

Kierrä palavan kynttilän kanssa asuntosi ja pyydä asiaankuulumaattomia poistumaan tiukalla äänensävyllä.Pyydä valkoisen energian olentoja puhdistamaan sen jälkeen tila ja pyydä kultainen verkko asuntosi suojaksi.Täsät voi aloitaa

• jänniä juttuja

ite oon asun yksinäni tässä omakotitalossa n.3v ja aina pelottaa.. 8) nykyään vähemmin. tyttöystävänikin sain pelkäämään kun kerroin "kummituksista". joita me sit yhdessä säikähdeltiin ja naurettiin.., fiiliksessä mukana. pitää yöllä tulla lukee tarkemmin. tyttöystäväkin on yövuorossa pöpilässä yksin valvomassa.. mut en kiusallanikaan mainostaisi hänelle tätä paikkaa. 8)

• pitänyt yhdestä

kuopion vanhasta talosta ei tullut oikein edes eteisestä peremmälle vaikka yleensä tutkii kaikki paikat. Muutimme sitten takaisin vanhaan kaupunkiimme ja uuteen asuntoon ja ei mitään ongelmia. Olin olettanut koiran stressavan uusia tilanteita mutta tiedä sitten mikä siinä asunnossa oli sellaista ettei koirani pitänyt siitä vai projisoinko vain omia tunteitani ..hm.

• päin

kuopiota tämä talo sijaitsee? kerrostalo?

• Pellästynyt :S

Ei helvetti pakkoko sun oli pelotella mua kun oon nyt omassa asunnossa YKSIN ja tulee semmonen olo että joku nappaa mun jalasta kohta tuolta sohvaaan alta. Mullakin on muute kissa ja se lipoo kieltään nyt tos sohvan alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      108
      9773
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      4982
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      67
      4768
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      6
      3251
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2451
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1696
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1496
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      53
      1451
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1414
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1331
    Aihe