Mikähän mahtaa olla kun 1100 viragosta hävisi käynti yhtä-äkkiä. Tyhjäkäynnillä pelaa joten kuten mutta suuremmilla kierroksilla vain toinen sylinteri on käytössä. Minkälaisia oireita sytytysjärjestelmän viat mahtaa aiheuttaa?
Virago pätkii...
10
6987
Vastaukset
- Sepe
Kuulostaa polttoaineongelmalta. Tyhjäkäynnille on usein oma systeemi kaasuttimessa. Eihän tämä ollut ruisku? Jos on niin sitten kyse on todennäköisesti sytytyksessä. Kun panet käyntiin kylmänä, niin tunnustele pakoputkien käyristä kumpi pytty käy paremmin. Kun olet sen selvittänyt voit vaikka vaihtaa kaasuttimet keskenään. Helpommalla pääset kun puhdistat pätkivän pytyn kaasuttimen.
- V-M
voi olla myös reserve-kytkimen/releen aiheuttama onkelma(=tyyppivika?)
Joskus toi rele kerää roskaa ja ei enää suostu antamaan(=nainen?) toiseen sylttyyn !
Ite pidän ton nykyään reserve-asennossa eikä ole tarvinnu pähkäillä !
Mut toi sun onki-probleemas voi olla tosiaan kaasariperäinen ?
Tai bensa-/ilmasuodatin tms. ?
Pikakäynti asiansa osaavalla korjaamolla vois auttaa asiaan ?
Itelläni on laturi-onkelma !
Mut 3m jatkojojhtoa ja ext-laturi on vielä riittänyt :)- xv1100
Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!
- Justus
xv1100 kirjoitti:
Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!
Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.
- xv1100
Justus kirjoitti:
Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.
Juu R tulpissa on vastus sisällä. Muuta eroa ei ole. Ilmeisesti sytytysjärjestelmä vaatii kunnolla toimiakseen vastuksen jostain syystä. En ole kyllä ennen törmännyt moiseen. Entiset tulpat oli muuten kuin uudet ja kärkiväli oli oikea. Vain muutama sata km ajettu.
- harri122
mulla 1100 xv sellanen ongelma että 10 km pelaa hyvin sitte ku lämpiää rupee käymään vaan yhellä.onko muilla ollu samanlaista ongelmaa?
- kipunaa
Ennen vanhaan puola osas tehä tuon,että kylmänä
pelittää,mut jonnii ajan päästä pätkii.Kun lämpiää. - Anonyymi
Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse.Sain kuntoon
- Anonyymi
no mikä oli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3692238- 581651
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1671349Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771199Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67979- 86965
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33933Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-118910Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12886K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8856