Mikähän mahtaa olla kun 1100 viragosta hävisi käynti yhtä-äkkiä. Tyhjäkäynnillä pelaa joten kuten mutta suuremmilla kierroksilla vain toinen sylinteri on käytössä. Minkälaisia oireita sytytysjärjestelmän viat mahtaa aiheuttaa?
Virago pätkii...
11
7483
Vastaukset
- Sepe
Kuulostaa polttoaineongelmalta. Tyhjäkäynnille on usein oma systeemi kaasuttimessa. Eihän tämä ollut ruisku? Jos on niin sitten kyse on todennäköisesti sytytyksessä. Kun panet käyntiin kylmänä, niin tunnustele pakoputkien käyristä kumpi pytty käy paremmin. Kun olet sen selvittänyt voit vaikka vaihtaa kaasuttimet keskenään. Helpommalla pääset kun puhdistat pätkivän pytyn kaasuttimen.
- V-M
voi olla myös reserve-kytkimen/releen aiheuttama onkelma(=tyyppivika?)
Joskus toi rele kerää roskaa ja ei enää suostu antamaan(=nainen?) toiseen sylttyyn !
Ite pidän ton nykyään reserve-asennossa eikä ole tarvinnu pähkäillä !
Mut toi sun onki-probleemas voi olla tosiaan kaasariperäinen ?
Tai bensa-/ilmasuodatin tms. ?
Pikakäynti asiansa osaavalla korjaamolla vois auttaa asiaan ?
Itelläni on laturi-onkelma !
Mut 3m jatkojojhtoa ja ext-laturi on vielä riittänyt :)- xv1100
Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!
- Justus
xv1100 kirjoitti:
Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!
Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.
- xv1100
Justus kirjoitti:
Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.
Juu R tulpissa on vastus sisällä. Muuta eroa ei ole. Ilmeisesti sytytysjärjestelmä vaatii kunnolla toimiakseen vastuksen jostain syystä. En ole kyllä ennen törmännyt moiseen. Entiset tulpat oli muuten kuin uudet ja kärkiväli oli oikea. Vain muutama sata km ajettu.
- harri122
mulla 1100 xv sellanen ongelma että 10 km pelaa hyvin sitte ku lämpiää rupee käymään vaan yhellä.onko muilla ollu samanlaista ongelmaa?
- kipunaa
Ennen vanhaan puola osas tehä tuon,että kylmänä
pelittää,mut jonnii ajan päästä pätkii.Kun lämpiää. - Anonyymi
Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse.Sain kuntoon
- Anonyymi
no mikä oli
- Anonyymi
ok..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117