Virago pätkii...

xv1100

Mikähän mahtaa olla kun 1100 viragosta hävisi käynti yhtä-äkkiä. Tyhjäkäynnillä pelaa joten kuten mutta suuremmilla kierroksilla vain toinen sylinteri on käytössä. Minkälaisia oireita sytytysjärjestelmän viat mahtaa aiheuttaa?

9

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepe

      Kuulostaa polttoaineongelmalta. Tyhjäkäynnille on usein oma systeemi kaasuttimessa. Eihän tämä ollut ruisku? Jos on niin sitten kyse on todennäköisesti sytytyksessä. Kun panet käyntiin kylmänä, niin tunnustele pakoputkien käyristä kumpi pytty käy paremmin. Kun olet sen selvittänyt voit vaikka vaihtaa kaasuttimet keskenään. Helpommalla pääset kun puhdistat pätkivän pytyn kaasuttimen.

    • V-M

      voi olla myös reserve-kytkimen/releen aiheuttama onkelma(=tyyppivika?)
      Joskus toi rele kerää roskaa ja ei enää suostu antamaan(=nainen?) toiseen sylttyyn !
      Ite pidän ton nykyään reserve-asennossa eikä ole tarvinnu pähkäillä !
      Mut toi sun onki-probleemas voi olla tosiaan kaasariperäinen ?
      Tai bensa-/ilmasuodatin tms. ?
      Pikakäynti asiansa osaavalla korjaamolla vois auttaa asiaan ?
      Itelläni on laturi-onkelma !
      Mut 3m jatkojojhtoa ja ext-laturi on vielä riittänyt :)

      • xv1100

        Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!


      • Justus
        xv1100 kirjoitti:

        Juu aloin tutkimaan vikaa tarkemmin. irroitin ja putsasin kaasuttimet. Ei mitään vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi mittasin sytytyspuolat. Kunnossa oli mutta katos peijakasta eipä sähkö kulkenutkaan tulppaan asti. Pimeän sylinterin tulpan hatussa oleva hiilivastus oli poikki. Vaihdoin molemmat tulpanhatut samalla. Mutta eipä vieläkään toiminut. Epätoivo oli jo iskeä mutta päätin vielä vaihtaa tulpan. Nyt lähti kertalaakista käyntiin mutta ajossa pätki edelleen. Vaihdoin myös toisen sylinterin tulpan jonka jälkeen kone pelasi kuin uusi. Tarkastelin tulppia hieman tarkemmin ja huomasin että huollossa laitetut tulpat oli väärän malliset. Olivat laittaneet BP7ES kun piti olla BPR7ES. Pieni ero mutta suuri vaikutus. Hakin Huolto rules!!!

        Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.


      • xv1100
        Justus kirjoitti:

        Noissa tulpissa ei vissiin ole muuta eroa kuin se, että tuossa R-mallissa on häiriön poisto.

        Juu R tulpissa on vastus sisällä. Muuta eroa ei ole. Ilmeisesti sytytysjärjestelmä vaatii kunnolla toimiakseen vastuksen jostain syystä. En ole kyllä ennen törmännyt moiseen. Entiset tulpat oli muuten kuin uudet ja kärkiväli oli oikea. Vain muutama sata km ajettu.


    • harri122

      mulla 1100 xv sellanen ongelma että 10 km pelaa hyvin sitte ku lämpiää rupee käymään vaan yhellä.onko muilla ollu samanlaista ongelmaa?

      • kipunaa

        Ennen vanhaan puola osas tehä tuon,että kylmänä
        pelittää,mut jonnii ajan päästä pätkii.Kun lämpiää.


      • Anonyymi

        Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
        Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
        Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
        Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
        Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on just nyt tuo sama ongelma päällä. Aion laittaa desilitran vedenerotusnestettä (Masinol) täyteen tankkiin. Tankki on täynnä uutta 98E bensiiniä.
        Sitten ajattelin että uusin heti tulpat, ja tarkistan tulppien johdot.
        Jos nämä kaikki ovat kunnossa pitäisi mitata puolien toimintakyky, mutta sitä en vielä tiedä miten niitä mitataan.
        Kaasaria ja sen säätöjä= ? En tiedä vielä sitäkään periaatetta miten kaasaria säädetään.
        Huoltoliikkeeseen ei ole varaa viedä joten pitää toimia itse.

        Sain kuntoon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe