Vantaan kaupungin vuokra-asunnot

Mari---

Hei!

Osaisiko joku kertoa, kuinka todennäköistä olisi saada kaupungin vuokra-asunto (asun avopuolisoni kanssa yksityisellä vuokralla, eikä mitään ns. painaava asunnontarvetta ole)?

Harmittaa, kun kerkesimme muuttaa yksityiselle vuokralle (kun kaupungilta ei kuulunut mitään pitkään aikaan)ja heti viikon jälkeen tulikin soitto kaupungilta vapaasta asunnosta (kun silloin laitoimme hakemuksen kaupungille, asuimme molemmat vanhempien luona, minkä takia kuuluimme kiireellisimpien ryhmään). Olisi ehkä pitänyt tuolloin malttaa odottaa, eikä muuttaa yksityiselle, mutta oli jo niin kova hinku muuttaa omilleen poikaystävän kanssa..

Olen tosiaan kuullut, ettei kaupungilta meinaa saada asuntoa, ellei ole juoppo, maahanmuuttaja, työtön tai odota lasta.. Mutta olisiko ehkä joillain toisenlaista tietoa? Kiitos

26

17492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muunlaista tietoa

      Itse olin jonossa ties kuinka kauan. Ei minullakaan ollut muuta syytä kuin olisin halunnut halvemman asunnon. Kyllästyin odottamiseen ja muutin pois koko pääkaupunkiseudulta. Helppoa, kun olen eläkkeellä. Nyt asun VVO:n vuokra-asunnossa kaukana pääkaupunkiseudulta! Kaksiosta maksan vuokraa vain vähän yli 300 euroa/kk.

      • Mari----

        Kiitos vastauksesta, vaikka olikin lannistava :) Eli nyt harmittaa vielä enmmän kun pitikin mennä hoppuilemaan sen asunnon kanssa, koska kaupungin asunnot on halpoja ja ihan hyviäkin vielä.. Juu halvemman asunnon perässä mekin olemme, täytynee kai hakea sitten opiskelija-asuntoa kun aloitan opiskelun.. Tai muuttaa pois pääkaupunkiseudulta :)


      • vav:lla asuva
        Mari---- kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, vaikka olikin lannistava :) Eli nyt harmittaa vielä enmmän kun pitikin mennä hoppuilemaan sen asunnon kanssa, koska kaupungin asunnot on halpoja ja ihan hyviäkin vielä.. Juu halvemman asunnon perässä mekin olemme, täytynee kai hakea sitten opiskelija-asuntoa kun aloitan opiskelun.. Tai muuttaa pois pääkaupunkiseudulta :)

        Itse hain vuosi sitten asuntoa,olin juuri eronnut ja asuin äidin luona.laitoin hakemuksen jossa halusin kaksion ja suosituimmalta alueelta.Kun ei mitään kuulunut soitin sinne ja sanoin että en voi aikuisena ihmisenä asua äitini olohuoneessa.Nainen kysyi sopisiko että laajennan aluetta ja että jos yksiökin sopisi,pitkin hampain suostuin.Ja samana päivänä se soitti takaisin ja tarjosi asuntoa.Yksiötä tosin.1,5 viikkoa myöhemmin huomasin asuvani yksiössäni joka kuitenkin oli pohjaratkaisultaan kaksio tosin pienehkö.(minulle ihan hyvä kuitenkin,37.5m2)Asunto on rivitalossa,pihalla on omenapuita,karviaisia,vadelmia...Ja hinta 370e.Että keksikää tarpeeksi hyvä syy ja "painostakaa" niitä.


      • on vähän vaikea
        vav:lla asuva kirjoitti:

        Itse hain vuosi sitten asuntoa,olin juuri eronnut ja asuin äidin luona.laitoin hakemuksen jossa halusin kaksion ja suosituimmalta alueelta.Kun ei mitään kuulunut soitin sinne ja sanoin että en voi aikuisena ihmisenä asua äitini olohuoneessa.Nainen kysyi sopisiko että laajennan aluetta ja että jos yksiökin sopisi,pitkin hampain suostuin.Ja samana päivänä se soitti takaisin ja tarjosi asuntoa.Yksiötä tosin.1,5 viikkoa myöhemmin huomasin asuvani yksiössäni joka kuitenkin oli pohjaratkaisultaan kaksio tosin pienehkö.(minulle ihan hyvä kuitenkin,37.5m2)Asunto on rivitalossa,pihalla on omenapuita,karviaisia,vadelmia...Ja hinta 370e.Että keksikää tarpeeksi hyvä syy ja "painostakaa" niitä.

        yrittää selittää, että asuu äitinsä nurkissa. Ei taitaisi mennä läpi! Sinulla on käynyt suunnattoman hyvä tuuri, eikö tunnu melkein, että olet lottovoiton saanut?!


      • ....
        on vähän vaikea kirjoitti:

        yrittää selittää, että asuu äitinsä nurkissa. Ei taitaisi mennä läpi! Sinulla on käynyt suunnattoman hyvä tuuri, eikö tunnu melkein, että olet lottovoiton saanut?!

        No eipä tunnu että olisin lotossa voittanut.Kyse oli vaan siitä että kun löysää niitä hakukriiterejä ja keksii/omaa tarpeeksi hyvän perustelun niin pienellä perustelulla saa kyllä asunnon...Pitää olla aktiivinen muuten on vain numero jonossa.


      • justtjooo
        .... kirjoitti:

        No eipä tunnu että olisin lotossa voittanut.Kyse oli vaan siitä että kun löysää niitä hakukriiterejä ja keksii/omaa tarpeeksi hyvän perustelun niin pienellä perustelulla saa kyllä asunnon...Pitää olla aktiivinen muuten on vain numero jonossa.

        Että oikein pitkin hampain täytyi hyväksyä halpa rivariyksiö, huh huh...


      • Anonyymi

        mistä saitte näin halvan asunnon


      • Anonyymi
        vav:lla asuva kirjoitti:

        Itse hain vuosi sitten asuntoa,olin juuri eronnut ja asuin äidin luona.laitoin hakemuksen jossa halusin kaksion ja suosituimmalta alueelta.Kun ei mitään kuulunut soitin sinne ja sanoin että en voi aikuisena ihmisenä asua äitini olohuoneessa.Nainen kysyi sopisiko että laajennan aluetta ja että jos yksiökin sopisi,pitkin hampain suostuin.Ja samana päivänä se soitti takaisin ja tarjosi asuntoa.Yksiötä tosin.1,5 viikkoa myöhemmin huomasin asuvani yksiössäni joka kuitenkin oli pohjaratkaisultaan kaksio tosin pienehkö.(minulle ihan hyvä kuitenkin,37.5m2)Asunto on rivitalossa,pihalla on omenapuita,karviaisia,vadelmia...Ja hinta 370e.Että keksikää tarpeeksi hyvä syy ja "painostakaa" niitä.

        no olipa tuuri suorastaan Jumalan johdatus


    • asunnonvaihtaja

      Onhan ainakin VVO:lla ja Sato:lla asuntoja Vantaalla. Myös vapaarahoitteisia asuntoja ilman tulo- ja varallisuusrajoja. Niihin ei edes juoppoja, maahanmuuttajia jne. sosiaalitapauksia oteta. Silti ne on halvempia kuin yksityisellä. Kannattaa soittaa sinne toimistoon muuten myös ja selittää tilanne.

      • täällä keskisessä

        Suomessa ainakin asuu maahanmuuttajia VVO:n asunnoissa. Taitavat olla kosovolaisia. Töissä ovat tietääkseni joka iikka. Minunkin seinänaapurini on Kosovosta, eikä heistä ole ollut koskaan mitään häiriötä.


      • Mari--

        Olemme kyllä ajatelleet laittaa hakemukset VVO:lle ja SATO:lle heti kun vuoden määräaika on ohi. Meillä ei yksityisellä asumisessa vuokra ole ongelma (mielestäni yksityiseksi vuokramme on aikas edullinen), vaan pikemminkin sijainti ja se, että vuokranantaja asuu ihan lähellä, mikä vähän ahdistaa. Täytyy toivoa, että saisi VVO:lta tai SATO:lta suht edullisen kämpän sitten kun joskus haetaan. Tai täytyy muuttaa vanhempien nurkkiin, niin saadaan ehkä sit kaupungin kämppä :) Mut joo, lopetan ruikuttamisen ja tyydyn siihen mitä on :)


      • ei-rasismia
        täällä keskisessä kirjoitti:

        Suomessa ainakin asuu maahanmuuttajia VVO:n asunnoissa. Taitavat olla kosovolaisia. Töissä ovat tietääkseni joka iikka. Minunkin seinänaapurini on Kosovosta, eikä heistä ole ollut koskaan mitään häiriötä.

        Saahan vapaarahoitteiseen asuntoon muuttaa kuka tahansa, myös maahanmuuttaja, jos on töissä ja maksaa vuokransa. Tosin jostain on tullut sellainen käsitys, ettei ilman varallisuusrajoja olevia kohteita olisi kuin pääkaupungin tuntumassa. Korjatkaa, jos olen väärässä.


    • toimelias1

      Mitkä nuo alueet ovat sitten josta saa helposti asuntoa? Olettaisin että ehkä(pä) Korso, Asola .. Rekola? Minulle on sama missä asun, mutta asunnon haluan heti! Soitin VAV´lle ja yritin kysellä että mistähän kannattaisi hakea, onko heillä alueita jotka ovat vähemmän haluttuja joíhin voisin kohdistaa hakemukseni, ja vastaus oli erittäin ympäripyöreä, " meillä on xxxx hakemusta jonossa ... " Kavereilta ja tuttavilta olen kuitenkin saanut vähän vihjettä että noissa paikoissa olisi jopa vapaita asuntoja koko ajan?! Pitääkö paikkaansa?

      • Mirandabelle

        Täälläkin kiinnostaa!


      • netissä

      • muttapa

      • Anonyymi

        ystävä oli käynyt vavilla itkemässä ja uhannt henkeään,meni pari päivää ja asunto tuli ja kertoi on paljon vapaita asuntoja samamassa talossa,jollekin olisi soitettu ambulanssi ja poliisit,joillakin on tuuria,että näin


    • ha

      "Olen tosiaan kuullut, ettei kaupungilta meinaa saada asuntoa, ellei ole juoppo, maahanmuuttaja, työtön tai ODOTA LASTA."

      eipä takaa toi lapsen tuleminenkaan asuntoa kaupungilta... omakohtaisia kokemuksia
      -työttömät maahanmuuttajat menee edelle.

    • Vittuuntunut vaville

      "..Olen tosiaan kuullut, ettei kaupungilta meinaa saada asuntoa, ellei ole juoppo, maahanmuuttaja, työtön tai odota lasta.."

      Joku sulle satuja laverrellut ja aika pahasti.

      Itse olen hakenut vavilta jo reilun vuoden verran asuntoa, olen välillä ollut työelämässä ja nyt juuri työtön
      kun rakennuksilla ei noita töitä oikein löydy. Soitin juuri tänään vavin asukasvalintaa ja sano että aika synkältä näyttää asunnon saaminen, voi olla että toisenkin vuoden odottelen. Eikä siellä paina että olisi lapsi, itselläni pieni poika joka asuu virallisesti äitinsä luona (hänkään ei saanut vavilta asuntoa, vaikka oli silloin raskaana kun haki) itsellä nyt 30 neliön luukku, roskasakin keskellä (otin silloin vastaan sen kun ei ollut muuta tarjottavaa ja erosin juuri avokistani) niin ei ole mitään mukavaa viedä poikaa sinne ja käydä klo 22 jälkeen naapurin juopoille ja nisteille huutamassa että nyt se saatanan musa hiljemmalle. Joten vavilta ainoastaan saa asunnon jos olet maahanmuuttaja, vavin asuntoimisto tikkurilassa haisee somalille kun menee sisään ovesta, joten se siitä sun työtön, juoppo raskaana olemisesta-paskasta.

      • Olivia.K.

        Minä olen ollut kaupungin asuntojonossa heinäkuusta asti ja jäin asunnottomaksi avoeron vuoksi 2 viikkoa sitten.
        Asun nyt lapseni (1.8v) kanssa äitini luona pienessä kaksiossa. Hakemus on vetämässä myös vvo:lla, satolla, nuorten asuntosäätiöllä jne. ja katselen yksityisiä päivittäin, mutta kun en voi makssaa kun max 650 e kuussa vuokraa niin ei ole asuntoa tarjottu eikä löytynyt.
        Soitellut olen kaupungille päivittäin..siellä aina tiuskitaan etteivät he voi tehdää mitään kun eri osasto tarjoaa asunnot.. ja ymmärtäähän sen mutta kun on jo aika epätoivoinen olo..muutenkin ero surettaa ja vastuu lapsesta, niin on noloa asua äidin luona aikuisena ihmisenä..
        Kaikki sanovat vain että taantuman vuoksi nyt on erityisen vaikea saada kaupungilta asuntoa. Minulla kuitenkin laaja alue ja käy sekä kaksiot että kolmiot joissa kuulemma suurin vaihtuvuus.

        Jos teillä tarjota asuntoa itä-helsingistä niin kiitoksia tänne :)


      • olen ihminen
        Olivia.K. kirjoitti:

        Minä olen ollut kaupungin asuntojonossa heinäkuusta asti ja jäin asunnottomaksi avoeron vuoksi 2 viikkoa sitten.
        Asun nyt lapseni (1.8v) kanssa äitini luona pienessä kaksiossa. Hakemus on vetämässä myös vvo:lla, satolla, nuorten asuntosäätiöllä jne. ja katselen yksityisiä päivittäin, mutta kun en voi makssaa kun max 650 e kuussa vuokraa niin ei ole asuntoa tarjottu eikä löytynyt.
        Soitellut olen kaupungille päivittäin..siellä aina tiuskitaan etteivät he voi tehdää mitään kun eri osasto tarjoaa asunnot.. ja ymmärtäähän sen mutta kun on jo aika epätoivoinen olo..muutenkin ero surettaa ja vastuu lapsesta, niin on noloa asua äidin luona aikuisena ihmisenä..
        Kaikki sanovat vain että taantuman vuoksi nyt on erityisen vaikea saada kaupungilta asuntoa. Minulla kuitenkin laaja alue ja käy sekä kaksiot että kolmiot joissa kuulemma suurin vaihtuvuus.

        Jos teillä tarjota asuntoa itä-helsingistä niin kiitoksia tänne :)

        on tarjota asunto sitä tarvitsevalle.
        Kannattaa käydä paikan päällä kysymässä, vaikka päivittäin.
        Jos ei ole mitään entisiä vuokravelkoja tai häiriöitä, asunto pitäisi järjestää.
        VVO:n sivuilla on myös jatkuvasti vapaita asuntoja.


    • goon3

      Kyllä saa asunnon vaikka heti, jos uskallat/kehtaat valehdella olevasi asunnoton. Helpoin ja varmin keino.

      • hipsuntipsu

        eipä muuten asunnoton kaa saa heti asuntoa minä ja mieheni erosimme kesäkuussa ja siitä lähtien on mieheni ollut asunnoton ja hakenut kaupungilta asuntoa mutta ei mitään kuulu vaikka soittelee vähänväliä ja kyselee asunnon perään....ja mieheni on siis oikeasti asunnoton hänellä eim ole mitään paikkaa mihin voisi mennä paitsi asuntolat mutta ei sinne halua mennä kun ei ole alkoholi tai muuta päihde ongelmaa....lasten takia olisi kiire saada asunto että lapsemme voisi alkaa käymään isänsä luona mutta turhalta tuntuu tämä touhu jo......


      • vaikea saada
        hipsuntipsu kirjoitti:

        eipä muuten asunnoton kaa saa heti asuntoa minä ja mieheni erosimme kesäkuussa ja siitä lähtien on mieheni ollut asunnoton ja hakenut kaupungilta asuntoa mutta ei mitään kuulu vaikka soittelee vähänväliä ja kyselee asunnon perään....ja mieheni on siis oikeasti asunnoton hänellä eim ole mitään paikkaa mihin voisi mennä paitsi asuntolat mutta ei sinne halua mennä kun ei ole alkoholi tai muuta päihde ongelmaa....lasten takia olisi kiire saada asunto että lapsemme voisi alkaa käymään isänsä luona mutta turhalta tuntuu tämä touhu jo......

        Jos ainoa syy on halutaan muuttaa edullisempaan voi asunnon saanti olla vaikeaa kaupungilta. Etenkin kun eivät hyväksy myöskään asiallisia syitä kuten hometalo. Ja sitten on myös tulorajat jos omat tai kumppanin tulot ylittää ne. Kaikkihan varmasti asuisivat mieluusti mahdollisimman halvalla. Mutta tulorajojen lähtökohta kohta lienee se että, ne ketkä pystyy maksamaan vapaiden markkinoiden vuokraa asuisivat niissä. Jatkuvasti paikanpäällä voi olla huonokin juttu voidaan tarjota asunto jostain vaikeiden kulkuyhteyksien päästä tai joku pakolaisperheen hajottama ja sotkema kämppä. Aika harva varmaan haluaa jotain metelikulttuurista lähtöisin olevaa pakolaisperhettä naapurikseen, sehän se on monella maan vaiva vaikka vuokra olisi ok...jotkut on sentakia muuttaneet jopa pois. Niillähän alkaa sukukokoukset ja heille ominaiset huutopuhekeskustelut kun työtä tekevät ja opiskeluihisa panostavat opiskelijat halusivat nukkua.


      • Normaali hakija
        vaikea saada kirjoitti:

        Jos ainoa syy on halutaan muuttaa edullisempaan voi asunnon saanti olla vaikeaa kaupungilta. Etenkin kun eivät hyväksy myöskään asiallisia syitä kuten hometalo. Ja sitten on myös tulorajat jos omat tai kumppanin tulot ylittää ne. Kaikkihan varmasti asuisivat mieluusti mahdollisimman halvalla. Mutta tulorajojen lähtökohta kohta lienee se että, ne ketkä pystyy maksamaan vapaiden markkinoiden vuokraa asuisivat niissä. Jatkuvasti paikanpäällä voi olla huonokin juttu voidaan tarjota asunto jostain vaikeiden kulkuyhteyksien päästä tai joku pakolaisperheen hajottama ja sotkema kämppä. Aika harva varmaan haluaa jotain metelikulttuurista lähtöisin olevaa pakolaisperhettä naapurikseen, sehän se on monella maan vaiva vaikka vuokra olisi ok...jotkut on sentakia muuttaneet jopa pois. Niillähän alkaa sukukokoukset ja heille ominaiset huutopuhekeskustelut kun työtä tekevät ja opiskeluihisa panostavat opiskelijat halusivat nukkua.

        Itse olin asunnottomana vuoden, ja jo sitä ennen toisen vuoden Helsingin kaupungin asuntojonossa. Asuin VVO:n kämpässä johon oli tulossa laajempi remontti eikä sijaisasuntoa ollut tarjolla. Kaupungin vuokra-asunnoista sanottiin, että minun pitää ensin irtisanoutua asunnostani, ennen kuin uutta tarjotaan. Tein niin, ja olin päivittäin yhteydessä virastoon, jossa todettiin, että "ties vaikka huomenna saisit jo asunnon". No, mitään ei kuulunut, jäin asunnottomaksi, ja vasta sen jälkeen virastossa todettiin, että olen erittäin kiireellisten ryhmässä, mutta asuntoa ei vain tarjottu. Kun kävin virastossa huutamassa, että minua oli kehotettu irtisanoutumaan, jotta uutta asuntoa voisi minulle tarjota, ei kukaan ottanut enää kantaa koko asiaan. Sitten vuoden ajan loisin pari viikkoa kerrallaan ystävieni nurkissa koirani kanssa, tavarat varastoituna hevonkuuseen ja koira aitauksessa koko sisälläolon ajan, koska perheissä, joissa olin, oli vauvoja/kissoja. Kyllä stressi ja masennus iski, ja työtkin kärsivät, mutta vaikka olin päivittäin virastoon yhteydessä ja kävin paikan päällä, ei asuntoa tarjottu. Vasta kun kokeilin VAV:ta (olin aina asunut Helsingissä), heti pari päivää hakemuksen jättämisestä minulle tarjottiin asuntoa, eli inhimillisyyttä ainakin sieltä löytyy. Kiitollisena otin asunnon vastaan, mutta seuraava kova paikka oli todeta asunnon olevan vanha tupakkakämppä, jossa poltettu 15 vuotta sisällä. Pinnat on kyllä maalattu, mutta nikotiini on värjännyt esim. lattian ruskeaksi ja haju puskee rakenteiden takaa. No, nyt on sentään koti, mutta en kehoita kyllä ketään Helsingin kaupungin asuntojonoon, sieltä ei asuntoa saa kirveelläkään (itse olen työssäkäyvä 30-v. nainen, jolla kuitenkin pienet tulot yksityisten asuntoja varten, ja koira, joka rajoitti asunnon hakua toden teolla).


      • Anonyymi
        Normaali hakija kirjoitti:

        Itse olin asunnottomana vuoden, ja jo sitä ennen toisen vuoden Helsingin kaupungin asuntojonossa. Asuin VVO:n kämpässä johon oli tulossa laajempi remontti eikä sijaisasuntoa ollut tarjolla. Kaupungin vuokra-asunnoista sanottiin, että minun pitää ensin irtisanoutua asunnostani, ennen kuin uutta tarjotaan. Tein niin, ja olin päivittäin yhteydessä virastoon, jossa todettiin, että "ties vaikka huomenna saisit jo asunnon". No, mitään ei kuulunut, jäin asunnottomaksi, ja vasta sen jälkeen virastossa todettiin, että olen erittäin kiireellisten ryhmässä, mutta asuntoa ei vain tarjottu. Kun kävin virastossa huutamassa, että minua oli kehotettu irtisanoutumaan, jotta uutta asuntoa voisi minulle tarjota, ei kukaan ottanut enää kantaa koko asiaan. Sitten vuoden ajan loisin pari viikkoa kerrallaan ystävieni nurkissa koirani kanssa, tavarat varastoituna hevonkuuseen ja koira aitauksessa koko sisälläolon ajan, koska perheissä, joissa olin, oli vauvoja/kissoja. Kyllä stressi ja masennus iski, ja työtkin kärsivät, mutta vaikka olin päivittäin virastoon yhteydessä ja kävin paikan päällä, ei asuntoa tarjottu. Vasta kun kokeilin VAV:ta (olin aina asunut Helsingissä), heti pari päivää hakemuksen jättämisestä minulle tarjottiin asuntoa, eli inhimillisyyttä ainakin sieltä löytyy. Kiitollisena otin asunnon vastaan, mutta seuraava kova paikka oli todeta asunnon olevan vanha tupakkakämppä, jossa poltettu 15 vuotta sisällä. Pinnat on kyllä maalattu, mutta nikotiini on värjännyt esim. lattian ruskeaksi ja haju puskee rakenteiden takaa. No, nyt on sentään koti, mutta en kehoita kyllä ketään Helsingin kaupungin asuntojonoon, sieltä ei asuntoa saa kirveelläkään (itse olen työssäkäyvä 30-v. nainen, jolla kuitenkin pienet tulot yksityisten asuntoja varten, ja koira, joka rajoitti asunnon hakua toden teolla).

        Huutaminen oikea keino hoitaa asioita :/ Ihan oikein, ettei tarjottu.

        Pasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe