Isompi japsi kiinnostaisi, onko kellään kokemuksia Lexus GS300:sta.
- Onko se luotettava kuten muut Toyota tuotteet yleensä ovat?
- onko malli kallis huollattaa?
- ja minkä hintaiset varaosat ja vakuutukset ovat?
Kokemuksia Lexus GS300:sta?
23
9352
Vastaukset
- D403
Niin, GS300 oli lainassa kahden viikon ajan, kun kävimme Kuusamon reissun. Havaintoja:
- hiljainen ja viimeistely
- automaatti toimii todella pehmeästi (vrt.MB)
- tilaa löytyy matkustamon puolelta, mutta takakontti ei ole erityisen suuri
- auto liikkuu kuin juna, hiljaa ja nopeasti
- Premium Audion säädöt riittävät mainiosti
- kulutus raskaalla ajolla 9,5 l, en saanut enempää menemään
- Lexus-laatu on kaikkien tutkimuksien mukaan parasta mitä sarjatuotantomallilta voi odottaa-> kaikki pienet yksityiskohdat kuten takkikoukut toimivat kuin sähköllä
Ylläpidon kustannuksista ei ole tietoa, eiköhän Lexus-asiakas maksa huolloistaan ja varaosistaan hiukan extraa, mutta sille rahalle on vastinetta, esim. jos tarvii määräaikaishuollon, voit pyytää mekaanikon hakemaan auton ja samalla tuomaan sijaisauton tilalle, veloituksetta. Jos huollattat Lexus-myyntipisteessä, voit nauttia omasta Lexus-loungesta tai käydä vaikka aamiasisella/lounaalla myyjän piikkiin. Miltä kuulostaa? Tosin käytettynä löytyy vain pari suomiautoa, kannattaa tinkiä.- Lelux
Niin, nuo edellämainitut huoltoedut on voimassa vain rapakkon takana, ei Suomessa eikä euroopassa yleensäkään. Lounaalla voit kyllä käydä, mutta omaan laskuun ;-)
Tietty, ainahan asiakas maksaa kaiken, tarjosi sen lounaan myyjä tai oma rahapussi. Turha kuvitella että autotehdas omasta pussistaan mitään maksaa. Tuo on vain vanha kikka koettaa "kusta tyhmää silmään"...
Mutta, auto on aivan laadukas peli, miellyttävä ajaa ja olla kyydissä. Äänettömys ei aivan sillä tasolla kuin pitäisi, mutta ei häiritsevä. Moottorivalikoima lievästi sanottuna suppea ja alustan toimivuuteen kaipaisi hieman lisää, muuten ihan kohtuullinen, mutta suuremmissa heitoissa ja terävissä kuopissa ei ihan pahimpien kilpailijoiden tasalla. Muutenkin hieman paistaa läpi auton juurettomuus, on vielä hieman yliyrittämistä, jotkut kohdat muistuttaa liikaa emoyhtiöstä, ja toisissa ammutaan yli. Mutta, jos haluaa auton, joka on hyvä, laadukas ja haluaa ajaa huomaamattomasti, niin siinä on sellainen VW:n vastaavan mallin vaihtoehdoksi, mihin tosin pitkälti pätee samat asiat... - jussi
Lelux kirjoitti:
Niin, nuo edellämainitut huoltoedut on voimassa vain rapakkon takana, ei Suomessa eikä euroopassa yleensäkään. Lounaalla voit kyllä käydä, mutta omaan laskuun ;-)
Tietty, ainahan asiakas maksaa kaiken, tarjosi sen lounaan myyjä tai oma rahapussi. Turha kuvitella että autotehdas omasta pussistaan mitään maksaa. Tuo on vain vanha kikka koettaa "kusta tyhmää silmään"...
Mutta, auto on aivan laadukas peli, miellyttävä ajaa ja olla kyydissä. Äänettömys ei aivan sillä tasolla kuin pitäisi, mutta ei häiritsevä. Moottorivalikoima lievästi sanottuna suppea ja alustan toimivuuteen kaipaisi hieman lisää, muuten ihan kohtuullinen, mutta suuremmissa heitoissa ja terävissä kuopissa ei ihan pahimpien kilpailijoiden tasalla. Muutenkin hieman paistaa läpi auton juurettomuus, on vielä hieman yliyrittämistä, jotkut kohdat muistuttaa liikaa emoyhtiöstä, ja toisissa ammutaan yli. Mutta, jos haluaa auton, joka on hyvä, laadukas ja haluaa ajaa huomaamattomasti, niin siinä on sellainen VW:n vastaavan mallin vaihtoehdoksi, mihin tosin pitkälti pätee samat asiat...Puhutaanko nyt GS300:sta vai 340:stä? Ainakin LS430 on maailman hiljaisin auto, joten en oikein usko kommenttiasi. Tosin GS on vähän urheilullisempi. GS340 kiihtyy 0-100km/h n. 5,5 sek., en muista tarkkaa lukua. Muutenkin on sanottu aina, että luokassaan ylivoimaisen nopea ja urheilullinen ajaa, joten ihmettelen alustakommenttejasikin. Ja mikähän ihme on VW:n vastaava malli? Phaetonkin on jo LS430:n haastaja.
- Nyt meni sormi suuhun!!.
jussi kirjoitti:
Puhutaanko nyt GS300:sta vai 340:stä? Ainakin LS430 on maailman hiljaisin auto, joten en oikein usko kommenttiasi. Tosin GS on vähän urheilullisempi. GS340 kiihtyy 0-100km/h n. 5,5 sek., en muista tarkkaa lukua. Muutenkin on sanottu aina, että luokassaan ylivoimaisen nopea ja urheilullinen ajaa, joten ihmettelen alustakommenttejasikin. Ja mikähän ihme on VW:n vastaava malli? Phaetonkin on jo LS430:n haastaja.
Niin,kumpi se oli?.
Lexus LS340 -mallia ei mielestäni ole,en ainakaan ole kuullut. - D403
Nyt meni sormi suuhun!!. kirjoitti:
Niin,kumpi se oli?.
Lexus LS340 -mallia ei mielestäni ole,en ainakaan ole kuullut.GS300 lienee siis kyseessä alkup.threadissä. GS-mallia tehdään myös 4.3 V8->GS430, sama kone kuin LS430:ssä. Tosin LS-sedanissa kiihtyvyys on parempi uuden 6-vaihteisen automaattilootan ansiosta. GS430 kiihtyy paperilla 6,3, siis automaatilla.
- D403
Lelux kirjoitti:
Niin, nuo edellämainitut huoltoedut on voimassa vain rapakkon takana, ei Suomessa eikä euroopassa yleensäkään. Lounaalla voit kyllä käydä, mutta omaan laskuun ;-)
Tietty, ainahan asiakas maksaa kaiken, tarjosi sen lounaan myyjä tai oma rahapussi. Turha kuvitella että autotehdas omasta pussistaan mitään maksaa. Tuo on vain vanha kikka koettaa "kusta tyhmää silmään"...
Mutta, auto on aivan laadukas peli, miellyttävä ajaa ja olla kyydissä. Äänettömys ei aivan sillä tasolla kuin pitäisi, mutta ei häiritsevä. Moottorivalikoima lievästi sanottuna suppea ja alustan toimivuuteen kaipaisi hieman lisää, muuten ihan kohtuullinen, mutta suuremmissa heitoissa ja terävissä kuopissa ei ihan pahimpien kilpailijoiden tasalla. Muutenkin hieman paistaa läpi auton juurettomuus, on vielä hieman yliyrittämistä, jotkut kohdat muistuttaa liikaa emoyhtiöstä, ja toisissa ammutaan yli. Mutta, jos haluaa auton, joka on hyvä, laadukas ja haluaa ajaa huomaamattomasti, niin siinä on sellainen VW:n vastaavan mallin vaihtoehdoksi, mihin tosin pitkälti pätee samat asiat...Huoltoedut ovat kuultavissa Lexus-pisteissä, mutta tietääkseni isommat autot saavat vastaavat edut kuin rapakkon takana.
Lexus on kummajainen Suomessa ja Euroopassa (poislukien Britannia), joten GS-omistaja on enemmänkin massasta erottuva laatupelin omistaja toisin kuin naapuri-isäntä vanhalla taksi-E 200 CDI:llä. Jos olet ajanut LS430:stä tai GS430:stä, viimeistely ja laatuvaikutelma on yksinkertaisesti vakuuttava, joten en ymmärrä mainitsemaasi "yliyrittämistä". Ulkomuotoilu on hiukan turhan konservatiivinen ja tietysti oikea Lexus on kuitenkin LS-malli, jossa on kaikki tehtaan osaaminen. Moottorivalikoimaan on tulossa RX ja LS-malleista hybridiversiot. Phaeton on kyllä selkeä kilpailija, tosin sekin selkeästi ässämersun jäljessä. Muuten, auto motor und sport vertaili noin 1,5 vuotta sitten LS430 ja MB S 430-malleja ja eroa saksalainen autolehti sai aikaiseksi 1 pisteen mersun hyväksi... - Lexus on kuitenkin (1.).
D403 kirjoitti:
Huoltoedut ovat kuultavissa Lexus-pisteissä, mutta tietääkseni isommat autot saavat vastaavat edut kuin rapakkon takana.
Lexus on kummajainen Suomessa ja Euroopassa (poislukien Britannia), joten GS-omistaja on enemmänkin massasta erottuva laatupelin omistaja toisin kuin naapuri-isäntä vanhalla taksi-E 200 CDI:llä. Jos olet ajanut LS430:stä tai GS430:stä, viimeistely ja laatuvaikutelma on yksinkertaisesti vakuuttava, joten en ymmärrä mainitsemaasi "yliyrittämistä". Ulkomuotoilu on hiukan turhan konservatiivinen ja tietysti oikea Lexus on kuitenkin LS-malli, jossa on kaikki tehtaan osaaminen. Moottorivalikoimaan on tulossa RX ja LS-malleista hybridiversiot. Phaeton on kyllä selkeä kilpailija, tosin sekin selkeästi ässämersun jäljessä. Muuten, auto motor und sport vertaili noin 1,5 vuotta sitten LS430 ja MB S 430-malleja ja eroa saksalainen autolehti sai aikaiseksi 1 pisteen mersun hyväksi...Lexus LS430-mallin ulkonäkö muistuttaa kieltämättä liikaa vanhan korimallin Mercedes-Benz 600S-mallia!!. =(
- Chaser
D403 kirjoitti:
GS300 lienee siis kyseessä alkup.threadissä. GS-mallia tehdään myös 4.3 V8->GS430, sama kone kuin LS430:ssä. Tosin LS-sedanissa kiihtyvyys on parempi uuden 6-vaihteisen automaattilootan ansiosta. GS430 kiihtyy paperilla 6,3, siis automaatilla.
Kyllä itse asiassa GS430 on nopeampi kuin LS430. O-60mph 5,9 sek. ja 0-100km/h 6,1 sek.
- Chaser
D403 kirjoitti:
Huoltoedut ovat kuultavissa Lexus-pisteissä, mutta tietääkseni isommat autot saavat vastaavat edut kuin rapakkon takana.
Lexus on kummajainen Suomessa ja Euroopassa (poislukien Britannia), joten GS-omistaja on enemmänkin massasta erottuva laatupelin omistaja toisin kuin naapuri-isäntä vanhalla taksi-E 200 CDI:llä. Jos olet ajanut LS430:stä tai GS430:stä, viimeistely ja laatuvaikutelma on yksinkertaisesti vakuuttava, joten en ymmärrä mainitsemaasi "yliyrittämistä". Ulkomuotoilu on hiukan turhan konservatiivinen ja tietysti oikea Lexus on kuitenkin LS-malli, jossa on kaikki tehtaan osaaminen. Moottorivalikoimaan on tulossa RX ja LS-malleista hybridiversiot. Phaeton on kyllä selkeä kilpailija, tosin sekin selkeästi ässämersun jäljessä. Muuten, auto motor und sport vertaili noin 1,5 vuotta sitten LS430 ja MB S 430-malleja ja eroa saksalainen autolehti sai aikaiseksi 1 pisteen mersun hyväksi...Jenkeissä Lexukset varsinkin juuri LS430 ja GS430 voittavat aina testit Mersuja ja muita vastaan ja tyytyväisyys- ja laatututkimuksissa ylivoimaisia ja myös luokkansa myynnissä ykkönen LS. Volkkarilla ei kyllä todellakaan kilpailijaa GS:n kanssa. Phaeton samassa luokassa LS:n kanssa.
- Mikä paljastaa?
Chaser kirjoitti:
Kyllä itse asiassa GS430 on nopeampi kuin LS430. O-60mph 5,9 sek. ja 0-100km/h 6,1 sek.
Mikä erottaa autotietäjät ja -omistajat nettisurffaajista?
Se, että yksi näistä ryhmistä ei koskaan tuo esille tehtaan ilmoittamia kymmenyksiä tai edes kirjoittele nettiin mitään kiihtyvyyslukuja.
- Lexusfani
Olen ollut nyt 7 vuotta käytetyn vm 1998 Lexus GS 300:n omistaja ja ollut valintaani erittäin tyytväinen, autossa ei ole tänä aikana ollut mitään varsinaista vikaa, pakoputkisto on vaihdettu uuteen ja jarrut uusittu, takuuseen!! Ainoa huomauttamisen aihe katsastuksessa on ollut toinen himmeä valo takarekisterikilvessä. Asiantuntijat sanovat että GS 300 on parempi ja halvempi vaihtoehto kuin GS 430. Tällä autolla ajaminen on aina yhtä nautinnollista ja stereot ovat riittävän hyvät vaativallekin kultakorvalle. Paljonajavalle polttoainekustannukset ovat isot, keskikulutus 10-11 litraa, kaupungissa enemmän. Jos ajat vähän ja haluat luotettavan auton tsekkaa tämä käytetty GS300, siinä todennäköisesti on hyvä hinta-laatusuhde.
- LeXuRy
Itselläni olisi tavoitteena hankkia lähivuosina GS450h, siis käytettynä. Sitä odotellessa.
30-40t eurolla alkaa saamaan 5 vuotta vanhoja ja yli 100tkm ajettuja.
- ruutana
Lexus GS 300 vm 1998 Omistin kyseisen auton parivuotta sitten,ajomäärä oli silloin kolmesataa tuhatta,ikäväkseni luovuin autosta luulin vaihtaneeni parempaan ja nuorempaan (petyin) jäin kaipailemaan Lexusta ja kuinka ollakaan,entinen autoni ilmaantui myyntiin,kilometrejä oli tullut tuon parinvuoden aikana vajaata kymmenen tuhatta. Siltäistumalta ajoin kyseiseen liikkeeseen ja vaihdoin OMANI takaisin ja nyt olen jälleen tyytyväinen kuljettaja.Onni yksillä,kesä kaikilla !
- Laatu
Päivää .
Kaksi vuotta olen ajanut nyt gs300 ja on se hyvä ja laadukas.
Autoni ei ole uusi vaan 1996 / 240 tkm.
On ollut uudempia mersuja ja volvoja sekä vag:en tuotteita.
Seuraavaa leksusta katsotaan ja vanha jää vaimolle.
Juliet jonensin sydän soitti aikoinaan biisin helppoo elämää ja se toteutu nyt. ei ole vikoja. - autot kotimantereelt
Ajettavuus on samaa luokkaa kuin Vw Polossa. Osta vaikka Opel Insignia, pääset laatueurooppalaisen makuun.
- aamusta yöhön
itselleen vastaileva ja kirjoittava palstalässyttä herännyt päivän urakkaan
- ruutana
Olen kaksikertaa vaihtanut Lexus GS 300:sen olevinaan vielä parempaan ja kaksikertaa olen pettynyt,mutta minun hyvällä tuurillani olen saanut vielä kolmannen mahdollisuuden,sillä jälleen sain pelastettua omani takaisin ja nyt teimme kyllä pitkän yhteistyösopimuksen.Muuten,jos joku väittää kyseistä autoa joiltakin osin huonoksi,ei kyllä ymmärrä autoita paljoakaan.Terveisin GS 300
- lexussss
sanat laatu ja eurooppalainen ei oo sopinu yhtee pitkää aikaa jos vikatilastoi kattelee :D kyl noi korea ja japanilaiset nykyää osaa, lexuksella ite ajellu jo vuosia ilma vikoja :)
- Tapsula
Olen hankkimassa yhtä autoa lisää, aivan lisää eli yhtään aikaisempaa en myy (kolme aikaisempaa, yksi restaurointiprojekti ja 2 käyttöautoa). Auto tulisi pitkän matkan ajoon Venäjän, Valko-Venäjän, Ukrainan ja Euroopan reissuille. Harkinnassa käytetty GS300. Mikä sen todellinen polttoaineen kulutus on? Huoltokustannukset? Vaihtoehtoina Audi A8 diisel ja Jeep Grand Cherokee 2,7 D (Mersun diisel). Todellakin yli 90% ajosta olisi maantiellä pitkää matkaa. Mielipiteitä?
- Toyomies ktk
Moi. Minulla Lexus gs 300 -06. Maantiellä pääsee parhaimmilaan 7 litraan. Motarilla n. 8.4. Koskaan ei ole vienyt yli kymppiä. Jokaisen tankin kulutuksen laskenut.
- Masakoo
http://www.spritmonitor.de/
Todellisia polttoaineenkulutuksia voi tiirailla tuolta.- Anonyymi
todellisia? jokaisen kuskin kulutus (auton kulutus) on todellinen! toinen ajaa sekaajoa toinen kaupunkia etupäässä toinen matkaa. näistähän tulee isot erot
- gs300h
hybridin gs 300 kulutuksella pääsen samaan kun mitä kulutti w212 220 diisseli eli 6 litran kulutukseen..ja yhtään säästelemättä kaasujalkaa ja päästöjen takia verot on erittäin maltilliset.laadultaan pesee saman ikäisen mesen 00_0 hiljaisempi kestävempi ja ajolleen vähintäänkin yhtä hyvä.itsellä ei ole ollut mitään vikoja viimeisen 3 vuoden aikana joten huoltokustannukset on ollut todella maltilliset ja hinnat on huolloille samaa luokkaa kun muillekin.varmaa on että seuraavakin auto on lexus,audeilla bemareilla ja mersuilla tuli ajeltua ennen ja kaikissa oli jotain pientä tai isompaa remonttia koko ajan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559