astra 1,6 1995

ei kiihdy

Ihan kivasti astra kulkee muuten, mutta olen kokeillut hiljaisella vauhdilla 3 ja 4 - vaihdetta käyttäen lisätä vauhtia, mutta auto hyytyy ja ylämäkiin pysähtyy.
Entinen , kadett 1,6i, lähti nelosella ja vitosellakin vielä liukkaasti ja ohitustilanteetkin meni hyvin, mutta ei tällä astralla voi alkaa edes ohitteleen,
ei syö astra öljyä ja kaikinpuolin vaikuttaa olevan kunnossa, mutta kiihtyvyys saisi olla parempi. Mitä paikkaa kannattaisi ensin sorkkia, itse vain ajattelen ensiksi kaasaria, mutta jos joku ammattilainen osaisi neuvoa enemmän jo tällaisen vaatimattoman sepustuksen perusteella.

13

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

ota kaasupolkimen alta rullalle mennyt lattiamatto pois.

• sulla

on tyyppivika.

• toki

ole asiantuntija mutta veikkaan että polttoaineen saannissa on jotain hämärää. Mikä on hiljainen nopeus? Omani Astra 1.6 -92, yks piste ruiskulla (sulla on ilmeisesti neli pisteinen, ei kaasutinta) lähtee kyllä vaivattomasti esim. nelosella 50 km/t ku vaan painaa kaasua. Lähtöhän nyt tietenkään ole mikään räjähtävä mutta nikottelematta menee. Sun Astras pitäis mennä vielä paremmin. Mites koneen käynti muuten?

• nätisti käy

ja kulkee, ja itsekin tosiaan ajattelin tuota bensiinin saantia, kun painaa kaasua niin pitäs Astran lähtee kuin raketti (( en kyllä tiedä kyllä monikopisteruiskuni on )) kadetti 140 vauhdissa vielä kiihtyi ja kulki, oli hyvä ohitella.

Hiljainen nopeus on esim. 30-50, kolmosella vielä hieman vauhti kovenee mutta nelosella kone sammuu,

sama juttu 140 vauhdissa, esim ohitustilanteessa pitäisi hieman saada vauhtia lisää, siksi painan kaasua, mutta ei vauhti kasva, saattaa alkaa vain hiljenemään,
        palaan taas 1,6i kadettiini, hän lähti vielä tuollaisessa vauhdissa kuin rusakko makuulta, eli,
        jossain on vikaa, jokin paikka tukossa tms.
        Ettei vikaa vaan olisi koneessa ? Myyjän mukaan koneremontti tehty korjaamossa n. 30 000 km sitten turuus päin.
        Täytyypä ostaa Astran korjausopas, niistä näkee ainakin sen missä mitäkin on.
        Onko 95 mallin Astrassa vikakoodinlukumahdollisuus, eli se se , mikä se nyt on, sellainen, joka näyttää missä vika, tms ?

• melko varmasti

pakoputki tukossa ja egr venttiili viallinen.

• ajoneuvovero,,

Ajoneuvoverolippu tuli,
      Astran vero 0,350 e/päivä
      Kadetin 0,260 e/päivä

miksi Astran vero on noinkin paljon enemmän, n. 30e /vuosi.

• jakopää,,,

Milloin Astrassa pitää jakopääremontti hihnanvaihtoineen tehdä. Mistä tiedän onko autoni 8 vai 12 venttiilinen ???? Ei ne tua essollakaan osanneet sanoa, ihan totta on. Eli on (pitäisi olla) 1,6 ja vm 95.

• jepjejp

Melko varmasti astrasi on 1.6i 16v . eli 16 venttiilinen. Jakohihnan vaihtoväli on varmaan siinä 70-100tkm tai 4vuotta. Viimesin yleensä lukee huoltokirjassa tai konehuoneessa mikäli tehty merkkiliikkeessä. Ja opelistasi voi lukea vikakoodit, joko itse(en suosittele,mutta ohjeet saat netistä) tai jossai autokorjaamolla(maksaa noin 30e) Pistoke johon vikakoodin lukulaite kytketään löytyy suunnilleen valokatkaisijan alta sulakeboksista vasemman puoleinen 6 pinninen reikä.

• vikakoodinluku

Kiitos neuvoista, samanlainen Astra on edelleen, ei kiihdy, toisaalta hyvä, ei saa sakkoja.
      Olen hakenut vikakoodin lukupaikkaa konepellin alta, nyt sitten löydän senkin, jos autossa se on. Koodin lukulaite pitäisi olla itsellä autoa ostaessa, se on varmaan ollut niillä jotka auton jättivät ostamatta, jotakin erikoista autossa on. Jos olen käsittänyt oikein, katsastuksessa lukevat vikakoodit, ja hylkäys tulee jos vikaa näyttää ?

• samat kuin ABS

Tuota ALB merkintää otteessa olen miettinyt, mutta tarkoittaa samaa kuin tunnetumpi ABS, lukkiutumattomat jarrut,
        joko niidenkin toiminta luetaan, ? tuollain,,

http://www.autowiki.fi/index.php/OBD

• vm 2001 autoihin

Siihen saakka, onneksi, katsastuksessa käytössä vanhat menetelmät.

• muuta olla ku

jakopään hampaan pielessä niin ei mene mihinkään.Mulla itellä meni hihna hampaan pieleen ja oireet oli just tommoset. Onko hihna milloin vaihdettu?

• vaihdettu,,jos

myyjä ei valehdellut, n. 30tkm sitten, jolloin kuulemma moottoriremonttikin tehty. Kun myyjään en saa enää yhteyksiä, yritän löytää korjaamon Turun suunnasta jossa vihreään RGF- on remontti tehty. Oman paikkakunnan opel-liike ei tiedoistaan mitään löytänyt, osaisiko joku neuvoa mistä tietoa saattaisi löytyä. Ehkä sitä kuitenkaan ei löydy kuin sieltä korjaamosta joka remontin teki, jos teki, tai aikaisemmilta omistajilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16188
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      35
      4240
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2557
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1858
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1283
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      945
    Aihe