Mun koiralla oli punkki, jonka sain kyllä irroitettua jo, mutta.. Punkki oli hieman erinäköinen kun kaikissa kuvissa mitä olen löytänyt. Tämä punkki oli ihan litteä ja sen jalat oli käpertyneet ihan kasaan ruumiin alle. En nähnyt siitä että onko sen imukärsä siinä mukana vai oliko siinä pelkästään jalkoja. Olikohan punkki jo kuollut? Seurailen nyt koiraa, hieroin puremakohtaan Cothivetiä.
Mitä tapahtuu, jos punkin imukärsä onkin jäänyt koiraan kiinni? Irroitin punkin tänään, kuinka monta päivää tässä kannattaa tarkkailla, laskeeko koiran patti? Puremakohdassa on siis patti joka hieman punoittaa, mutta punoitus saattaa johtua myös siitä että punkin nyppäisyn yhteydessä koiralta lähti vähän karvaa siitä kohdasta. Mitään punaista "rinkulaa" ei näytä olevan. Huolehdinko nyt aivan turhaan tuosta punkista, nyt kun se on jo saatu irti niin voinko vaan unohtaa asian ja olla kiikuttamatta koiraani eläinlääkärille ellei patti kasva tai ala punoittaa enemmän?
Punkin imukärsä
saattoi jäädä koiraan
2
1253
Vastaukset
- jää ihoon punkin
poistettua, voi puremakohta tulehtua.
Seuraile puremakohtaa, mutta ei soitto ja neuvojen pyyntö eläinlääkärin suuntaan ole pahitteeksikaan.. - Telpet
Kyllä se kärsä sieltä tulee ulos muutamassa päivässä. Se märkii ja nousee pois. Puhdistele vaan tuolla aineella, tuskimpa siihen mitään pahempaa tulee. Jos se pahasti tulehtuu, näytä lääkärille. Harvoin koirille tulee punkista mitään vakavampaa.
Olihan sulla pihdit, joilla sen nyppäsit? Sormin nypätessä se kärsä herkästi jää sinne ihoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628