Punkin imukärsä

saattoi jäädä koiraan

Mun koiralla oli punkki, jonka sain kyllä irroitettua jo, mutta.. Punkki oli hieman erinäköinen kun kaikissa kuvissa mitä olen löytänyt. Tämä punkki oli ihan litteä ja sen jalat oli käpertyneet ihan kasaan ruumiin alle. En nähnyt siitä että onko sen imukärsä siinä mukana vai oliko siinä pelkästään jalkoja. Olikohan punkki jo kuollut? Seurailen nyt koiraa, hieroin puremakohtaan Cothivetiä.
Mitä tapahtuu, jos punkin imukärsä onkin jäänyt koiraan kiinni? Irroitin punkin tänään, kuinka monta päivää tässä kannattaa tarkkailla, laskeeko koiran patti? Puremakohdassa on siis patti joka hieman punoittaa, mutta punoitus saattaa johtua myös siitä että punkin nyppäisyn yhteydessä koiralta lähti vähän karvaa siitä kohdasta. Mitään punaista "rinkulaa" ei näytä olevan. Huolehdinko nyt aivan turhaan tuosta punkista, nyt kun se on jo saatu irti niin voinko vaan unohtaa asian ja olla kiikuttamatta koiraani eläinlääkärille ellei patti kasva tai ala punoittaa enemmän?

2

1253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jää ihoon punkin

poistettua, voi puremakohta tulehtua.

Seuraile puremakohtaa, mutta ei soitto ja neuvojen pyyntö eläinlääkärin suuntaan ole pahitteeksikaan..

• Telpet

Kyllä se kärsä sieltä tulee ulos muutamassa päivässä. Se märkii ja nousee pois. Puhdistele vaan tuolla aineella, tuskimpa siihen mitään pahempaa tulee. Jos se pahasti tulehtuu, näytä lääkärille. Harvoin koirille tulee punkista mitään vakavampaa.
      Olihan sulla pihdit, joilla sen nyppäsit? Sormin nypätessä se kärsä herkästi jää sinne ihoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe