Määräaikaisuudet viestintätyössä

Statin-poeka

Olen kiinnostunut viestintäalan työtehtävistä (tiedottaja, tiedotussihteeri, viestintäassistentti ym.) kaikilla mahdollisilla työnantajilla ja mielellään pääkaupunkiseudulla.

Haluaisin saada tietää, onko tavallista, että erilaisiin viestinnän määräaikaisiin työtehtäviin valitaan mielellään sellaisia henkilöitä, jotka ovat jo aikaisemmin suorittaneet ainakin muutaman määräaikaisen työjakson viestintäalalla?

Olen kuullut, että vakituisiin viestinnän työtehtäviin valittavilta vaaditaan vuosien kokemus. Määräaikaisiin tehtäviin sen sijaan luulisi pääsevän vähemmällä kokemuksella. Onko kuitenkin niin, että sellaiset henkilöt, joilla on hyvä koulutus, mutta vaikkapa vain puolen vuoden - eli pienehkö - kokemus viestinnän töistä, jäävät monesti pääsemättä määräaikaisiin viestinnän paikkoihin, koska niihin pääsevät usein juuri selvästi kokeneemmat?

3

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjä2

      Minä olen palkannut kokemattomampiakin, tärkeintä on aito kiinnostus alalle ja se että ellei ole kokemsta niin on esim. harrastusten puitteissa koettanut vaikkapa kirjoittaa juttuja johonkin koulun lehteen tms. Siis että suunta on jatkuvasti on sama eikä "liihoteta" välillä toimittajana, välillä suunnittelijana ja välillä jopa vaikka jossain kouluttajana.
      Valitse ensin mitä haluat tehdä ja sen jälkeen pyrit hankkimaan kokemusta juuri siitä tehtävästä.

    • ....

      Määräaikaiseen työsuhteeseen pitää aina olla hyväksyttävä syy, kuten esimerkiksi tietyn projektin kesto, lomansijaisuus tai ulkoinen rahoitus. "Katsotaan nyt ensin miten menee ensimmäinen vuosi" ei ole hyväksyttävä syy.

      Koeaika on sitä varten että työsuhde voidaan purkaa kevyin perustein jos tulevaisuus näyttää huonolta.

      • määräaikainen on hyvä

        Täytyy aina muistaa, että moni haluaa nimenomaan määräaikaisen eikä vakituista hommaa. Tällä alalla määräaikaisuudesta on etua, koska työnantajan mielestä vakituisesta paikasta ei helposti lähdetä eli jos olet määräaikainen, on paljon helpompaa saada kutsuja työhaastatteluihin jne.
        Kokemusta on.
        Omasta mielestäni määräaikaisuus on hyvä, en halua sitoa itseäni paikkaan jossa en sitten viihtyisikään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe