ikä,säkä,paino

galluppi!

ihan kiinnostaa tietää minkä kokoisia teidän rotikat on?!
oma narttu ikä 1v 2kk säkä n.60 paino 40kg

174

12753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rottweileristi

      Neidin säkäkorkeus on n.60 cm ja paino siinä 38 kg tietämillä. Tosin juhannuksena vieraat vähän lelli neitiä;-) Ikää 2v,2kk.

    • Domi's family

      uros,16,5 viikkoa ikää,säkä tolleen äkkiä mitattuna 48cm,painoa vajaa 19kg

      • Koiralla ikää 7v ja säkää n. 65 ja painoa n. 46kiloa


      • Roobert
        karpalo85 kirjoitti:

        Koiralla ikää 7v ja säkää n. 65 ja painoa n. 46kiloa

        Iso narttu!!! Oma 7v uros 63cm 45kg. Harrastusaikoina n. 3-5kg kevyempi.


      • Roobert kirjoitti:

        Iso narttu!!! Oma 7v uros 63cm 45kg. Harrastusaikoina n. 3-5kg kevyempi.

        Niinhän toi on. Korkea ja leveä. Massiivinen narttu ;)


      • ...

        Meijän poika on n.9kk
        säkä on sellaset 65cm ja painoa ois 39kg


    • peku 2

      Meillä uros joka täyttää 1 vuoden ens kuussa. painoa nyt n.50 ja säkä n.68. Ovat noin mittoja koska poika ei tykkää mittauksista...

    • -Rosita

      Meidän narttu 9kk säkä 56 ja painoa 37kg

    • - - -

      Meillä 2 1/2- vuotias uros. Säkä 69cm, paino n.48-50kg vaihtelevasti.

    • RicoR

      Uros 3v, säkä n.60 ja painoa (jos meidän vaakaan on uskomista) 33kg..

      • 1v ja 2 kk

        Säkä 63 ja painoa 43kg.


      • Huh huijaa

        Herran jestas kuinka laiha!


      • Suisisi

        LAIHA, anna sille ruokaa.


    • Joku vuan

      painaa noin 55 kiloa ja on noin 69 cm korkea. Ikää löytyy muutama viikko vajaa 4 vuotta.

    • luna--

      Meillä 7kk tyttö..mitat noin 50cm ja 30kg

      • iippa

        rotikka narttu 2v 3kk, säkä 66cm, painoo joku 50-52kg, eli tosi massiivinen nartuks, mut kylkiluut näkyy silti...


      • Tontsake
        iippa kirjoitti:

        rotikka narttu 2v 3kk, säkä 66cm, painoo joku 50-52kg, eli tosi massiivinen nartuks, mut kylkiluut näkyy silti...

        narttu 10kk säkä n.60cm ja painoa 33kg


      • mitat...
        iippa kirjoitti:

        rotikka narttu 2v 3kk, säkä 66cm, painoo joku 50-52kg, eli tosi massiivinen nartuks, mut kylkiluut näkyy silti...

        ...on sun nartulla. Meidän pojusta tulee suunnileen samankokoinen tai maksimissaan vain vähän isompi.


      • ropelius
        mitat... kirjoitti:

        ...on sun nartulla. Meidän pojusta tulee suunnileen samankokoinen tai maksimissaan vain vähän isompi.

        tytteli 7kk säkä n.53cm paino n27kg


      • Poika 5kk 28kg säkä 57


    • neitirotikka:)

      säkä58cm ja paino31kg...ikä9kk

    • RONI ROTTWEILER

      meillä on uros 1v 6kk säkä 72cm paino 66kg...

      • ruttisneito...

        Tyttö, säkä n. 57cm ja paino n. 3-4vk sitten 30kg. Ikää n. 6kk.


      • rottisfani

        Jos puolitoistavuotias uros rotikka painaa 66 kg, niin onkohan vähän syötetty??? Urosrotikan paino aikuisena suurinpiirtein pitäisi olla siinä 50-60 kg. Ne lonkat, ne lonkat:(


      • rotkula
        rottisfani kirjoitti:

        Jos puolitoistavuotias uros rotikka painaa 66 kg, niin onkohan vähän syötetty??? Urosrotikan paino aikuisena suurinpiirtein pitäisi olla siinä 50-60 kg. Ne lonkat, ne lonkat:(

        meillä 4v uros rotikan säkä 68 cm ja painoa n.43 kg :)


      • RONI ROTTWEILER
        rottisfani kirjoitti:

        Jos puolitoistavuotias uros rotikka painaa 66 kg, niin onkohan vähän syötetty??? Urosrotikan paino aikuisena suurinpiirtein pitäisi olla siinä 50-60 kg. Ne lonkat, ne lonkat:(

        Joo..Kyllä meidän Roni painaa todellakin 66kg,eikä ole yhtään lihava.Kasvattajakin kehuu ulkonäköä,kylkiluut näkyy niinkuin pitää,lonkat on kuvattu,ei mitään ongelmia.Ronilla on vaan "isot"geenit.Todella upean näköinen koira.


      • Aidahoooo
        rotkula kirjoitti:

        meillä 4v uros rotikan säkä 68 cm ja painoa n.43 kg :)

        Meillä poika on 6kk 1vk ja säkä on 63cm ja painoa on 35-38kg


      • Sikaripunkki
        RONI ROTTWEILER kirjoitti:

        Joo..Kyllä meidän Roni painaa todellakin 66kg,eikä ole yhtään lihava.Kasvattajakin kehuu ulkonäköä,kylkiluut näkyy niinkuin pitää,lonkat on kuvattu,ei mitään ongelmia.Ronilla on vaan "isot"geenit.Todella upean näköinen koira.

        ..kasvattajanne kehuu Ronia, joka ei mene mistään suunnasta enää rotumääritelmään noilla mitoillaan ;). Pitäähän rottweilerin olla vahva kaikin puolin mutta tossa paukkuu rotumääritelmät jo urakalla. Eli "ei jalostukseen" yksilö ;). Samoin kuin nuo muutamat uroksen kokoiset nartut tässä gallupissa.. Miettikääpä tuollaista mörssäriä PK-esteellä :D. Johan harakatkin naurais.

        Muutenkin jos tähän "galluppiin" olisi uskominen niin totaalisen ylisyötettyjä koiria on teillä suurimmalla osalla.. Täällä vahvaluustoinen urospentu säkä noin 55 cm ja painoa suunnilleen 27 kg, ikää 5kk. Ja toivottavasti mahdollisimman hitaasti kasvaisi, jotta myös kroppansa kanssa pitkään eläisi.

        (Ja sit mä TOIVON että tää 7kk narttu 50 cm ja 30 kg oli pirullinen vitsi???! Pliis ;))


      • rottistyttönen
        Sikaripunkki kirjoitti:

        ..kasvattajanne kehuu Ronia, joka ei mene mistään suunnasta enää rotumääritelmään noilla mitoillaan ;). Pitäähän rottweilerin olla vahva kaikin puolin mutta tossa paukkuu rotumääritelmät jo urakalla. Eli "ei jalostukseen" yksilö ;). Samoin kuin nuo muutamat uroksen kokoiset nartut tässä gallupissa.. Miettikääpä tuollaista mörssäriä PK-esteellä :D. Johan harakatkin naurais.

        Muutenkin jos tähän "galluppiin" olisi uskominen niin totaalisen ylisyötettyjä koiria on teillä suurimmalla osalla.. Täällä vahvaluustoinen urospentu säkä noin 55 cm ja painoa suunnilleen 27 kg, ikää 5kk. Ja toivottavasti mahdollisimman hitaasti kasvaisi, jotta myös kroppansa kanssa pitkään eläisi.

        (Ja sit mä TOIVON että tää 7kk narttu 50 cm ja 30 kg oli pirullinen vitsi???! Pliis ;))

        Anteeksi, mutta minusta sinun uros on narttumainen :)

        Ja totta, että tuo Roni on aivan liian suuri.

        Mutta ei rotikkaa pidä alkaa jalostamaan nopeaksi, pieneksi ja kevyeksi pk-koiraksi tyyliin belgi. Koska rotikan kuuluu olla rotikka

        "Rottweilerin koko vaihtelee keskisuuresta suureen. Se on vankkarakenteinen koira, ei raskas eikä kevyt, ei myöskään korkearaajainen eikä ilmava. Sopusuhtainen, tasapainoinen, tanakka ja vahva olemus ilmentää suurta voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä.
        Uroksen OIKEA korkeus aikuisena on 65-66 ja nartun 60-61. Paino uroksilla noin 50kg ja nartuilla 42kg".
        Eli rotikka on suuri koira, suurempi kuin saku, belgi jne. Ja huomattavasti näitä pk-sisaruksia painavampi rotu.

        Kultainen keskitie lieneen parempi ja makunsa kullakin.. joku tykkää pienestä kevyestä uroksesta ja toinen uroksen kokoisesta uroksesta.


      • RONI ROTTWEILER
        Sikaripunkki kirjoitti:

        ..kasvattajanne kehuu Ronia, joka ei mene mistään suunnasta enää rotumääritelmään noilla mitoillaan ;). Pitäähän rottweilerin olla vahva kaikin puolin mutta tossa paukkuu rotumääritelmät jo urakalla. Eli "ei jalostukseen" yksilö ;). Samoin kuin nuo muutamat uroksen kokoiset nartut tässä gallupissa.. Miettikääpä tuollaista mörssäriä PK-esteellä :D. Johan harakatkin naurais.

        Muutenkin jos tähän "galluppiin" olisi uskominen niin totaalisen ylisyötettyjä koiria on teillä suurimmalla osalla.. Täällä vahvaluustoinen urospentu säkä noin 55 cm ja painoa suunnilleen 27 kg, ikää 5kk. Ja toivottavasti mahdollisimman hitaasti kasvaisi, jotta myös kroppansa kanssa pitkään eläisi.

        (Ja sit mä TOIVON että tää 7kk narttu 50 cm ja 30 kg oli pirullinen vitsi???! Pliis ;))

        On totta,että Roni on suuri.Mutta pitäisikö minun uskoa,sinua joka et ole koiraa nähnyt,vai omia silmiä ja kasvattajaa?Tai jotain rotumääritelmää?Todella naurettavaa!Se on terve,kaunis,ei ole vihainen,uskoo annettuja käskyjä,jo aika hyvin,eilen viimeksi käytiin koulutuskentällä,ja sunnuntaina taas!Pitäisikö sinun mielestä,joka koira olla menossa jalostukseen,mikä on aivan mahdoton ajatus.En ole Ronia ottanut jalostustarkoituksessa,pääasia,että Roni on tervepäinen koira,ainakin toistaiseksi,koskaan ei voi tietää,mitä sattuu niin koiran,kuin omassa elämässä!Joten kaikki ROTTWEILINKOIRAN omistajat,nauttikaa koiristanne,oli ne minkä kokoisia tahansa.Älkääkä uskoko kaikkea mitä joku "asiantuntija"koirastanne sanoo,pääasia on,että rakastatte koiraanne,oli se minkä kokoinen tahansa..


      • mullakin rotikka
        Sikaripunkki kirjoitti:

        ..kasvattajanne kehuu Ronia, joka ei mene mistään suunnasta enää rotumääritelmään noilla mitoillaan ;). Pitäähän rottweilerin olla vahva kaikin puolin mutta tossa paukkuu rotumääritelmät jo urakalla. Eli "ei jalostukseen" yksilö ;). Samoin kuin nuo muutamat uroksen kokoiset nartut tässä gallupissa.. Miettikääpä tuollaista mörssäriä PK-esteellä :D. Johan harakatkin naurais.

        Muutenkin jos tähän "galluppiin" olisi uskominen niin totaalisen ylisyötettyjä koiria on teillä suurimmalla osalla.. Täällä vahvaluustoinen urospentu säkä noin 55 cm ja painoa suunnilleen 27 kg, ikää 5kk. Ja toivottavasti mahdollisimman hitaasti kasvaisi, jotta myös kroppansa kanssa pitkään eläisi.

        (Ja sit mä TOIVON että tää 7kk narttu 50 cm ja 30 kg oli pirullinen vitsi???! Pliis ;))

        Sorry,mut koirasi on liian pieni!Se on taas minun näkemys,itse näet varmaan koirasi,upeana ja kauniina.Älä pilkkaa toisten koiria,isoissakin koirissa on vahvaluisia koiria,tiedän monta isoa ROTTWEILERIÄ,jotka on tosi isoja,mutta terveitä...


      • Sikaripunkki
        mullakin rotikka kirjoitti:

        Sorry,mut koirasi on liian pieni!Se on taas minun näkemys,itse näet varmaan koirasi,upeana ja kauniina.Älä pilkkaa toisten koiria,isoissakin koirissa on vahvaluisia koiria,tiedän monta isoa ROTTWEILERIÄ,jotka on tosi isoja,mutta terveitä...

        Nooh, jos tämä minun pentuni on 24 viikkoa, HOIKKA, ja 28kg, niin en kovin pieneksi tai narttumaiseksi luonnehtisi :D. Olen ihan tarkoituksella kuulkaas pitänyt tämän koiran hoikkana, jottei kasva liian nopeasti. Hitaasti hyvä tulee. Jos seuraa pentujen painoja noilla oikeilla rottweilerpalstoilla niin tämä on kyllä painossa monia muita edellä, tosin ei massassa. Suhteutettuna teidän koirienne painoihin tän pitäisi yli 55cm korkeana painaa jo pitkälti yli 30kg.
        Pentuni ei ole suomesta. Tänään käytiin muuten kahvilla ja näytillä yhdellä ulkomuototuomarilla, ja arvio oli ihan lupaavankuuloinen.

        Ja kyllä, pennun kuuluu kerätä painoa 1kg/vko jonnekin 6kk saakka, mutta sen jälkeen kasvuvauhdin kuuluisi hidastua. Jos uros painaa 1,5 vuotiaana yli 65kg, niin todellakin liian nopeasti on kasvanut. Rottweileruros kun kerää massaa itsellensä tuonne 3-4 ikävuoteen saakka.
        Keski-Euroopassa kisakuntoiset, raskasluustoiset 4 vuotiaat urokset saattavat painaa tuon verran, ja se on sitten lihasmassaa, joka on tullut työskentelystä.

        Toki koiraansa täytyy rakastaa mutta uhoajat joilla ei ole mitään käsitystä RM:stä miltään osin, "mulla on 80-kg rotikka"-tyypit on idiooteimmasta päästä omistajia. Ja useimmiten todellakin niitä joilla koira on vain sohvankoriste, eikä palveluskoira. Ja oikeasti se rotumääritelmäkin olisi ihan hyvä osata, kaikilta osin ;).

        Nää on molosseja muttei mitään mastiffeja ;).


      • RONI ROTTWEILER
        Sikaripunkki kirjoitti:

        Nooh, jos tämä minun pentuni on 24 viikkoa, HOIKKA, ja 28kg, niin en kovin pieneksi tai narttumaiseksi luonnehtisi :D. Olen ihan tarkoituksella kuulkaas pitänyt tämän koiran hoikkana, jottei kasva liian nopeasti. Hitaasti hyvä tulee. Jos seuraa pentujen painoja noilla oikeilla rottweilerpalstoilla niin tämä on kyllä painossa monia muita edellä, tosin ei massassa. Suhteutettuna teidän koirienne painoihin tän pitäisi yli 55cm korkeana painaa jo pitkälti yli 30kg.
        Pentuni ei ole suomesta. Tänään käytiin muuten kahvilla ja näytillä yhdellä ulkomuototuomarilla, ja arvio oli ihan lupaavankuuloinen.

        Ja kyllä, pennun kuuluu kerätä painoa 1kg/vko jonnekin 6kk saakka, mutta sen jälkeen kasvuvauhdin kuuluisi hidastua. Jos uros painaa 1,5 vuotiaana yli 65kg, niin todellakin liian nopeasti on kasvanut. Rottweileruros kun kerää massaa itsellensä tuonne 3-4 ikävuoteen saakka.
        Keski-Euroopassa kisakuntoiset, raskasluustoiset 4 vuotiaat urokset saattavat painaa tuon verran, ja se on sitten lihasmassaa, joka on tullut työskentelystä.

        Toki koiraansa täytyy rakastaa mutta uhoajat joilla ei ole mitään käsitystä RM:stä miltään osin, "mulla on 80-kg rotikka"-tyypit on idiooteimmasta päästä omistajia. Ja useimmiten todellakin niitä joilla koira on vain sohvankoriste, eikä palveluskoira. Ja oikeasti se rotumääritelmäkin olisi ihan hyvä osata, kaikilta osin ;).

        Nää on molosseja muttei mitään mastiffeja ;).

        Hyvä huomio,tuo massan tulo,ja kasvu.Mutta kuvittele minkänäköinen Roni olisi jos se painaisi 45-50kg,sillähän on korkeutta ainakin tuo 72cm.Ei se väärällä ruokavaliolla,korkeutta kasva!Nyt Roni on 1v ja 8kk,ja paino pysynyt tuossa 66 kilossa,ja syö aivan yhtä paljon.Mainitsen vielä,että Roni ei ole läski,vaan hyvä kroppainen koira,liikutaan paljon,kaksi kertaa viikossa käydään koulutuksessa,kotona leikitään ym.Jalat on suorat,olen nähnyt pahastikin vääntyneitä jalkoja,niinsanotuilla normaali kokoisilla rotikoilla.kaikki on mahdollista,luonto on ihmeellinen asia!Ei se aina meistä koiran omistajista ole kiinni.Antaa massan tulla,sitten kun tulee,valmiina ollaan!Mutta siinä olen samaa mieltä,että läskiksi syöttämisessä ei ole mitään järkeä,jotka kehuu sellaisilla koirilla,niillä ei yleensä tee mitään!


      • MIKROBIKIN
        Sikaripunkki kirjoitti:

        Nooh, jos tämä minun pentuni on 24 viikkoa, HOIKKA, ja 28kg, niin en kovin pieneksi tai narttumaiseksi luonnehtisi :D. Olen ihan tarkoituksella kuulkaas pitänyt tämän koiran hoikkana, jottei kasva liian nopeasti. Hitaasti hyvä tulee. Jos seuraa pentujen painoja noilla oikeilla rottweilerpalstoilla niin tämä on kyllä painossa monia muita edellä, tosin ei massassa. Suhteutettuna teidän koirienne painoihin tän pitäisi yli 55cm korkeana painaa jo pitkälti yli 30kg.
        Pentuni ei ole suomesta. Tänään käytiin muuten kahvilla ja näytillä yhdellä ulkomuototuomarilla, ja arvio oli ihan lupaavankuuloinen.

        Ja kyllä, pennun kuuluu kerätä painoa 1kg/vko jonnekin 6kk saakka, mutta sen jälkeen kasvuvauhdin kuuluisi hidastua. Jos uros painaa 1,5 vuotiaana yli 65kg, niin todellakin liian nopeasti on kasvanut. Rottweileruros kun kerää massaa itsellensä tuonne 3-4 ikävuoteen saakka.
        Keski-Euroopassa kisakuntoiset, raskasluustoiset 4 vuotiaat urokset saattavat painaa tuon verran, ja se on sitten lihasmassaa, joka on tullut työskentelystä.

        Toki koiraansa täytyy rakastaa mutta uhoajat joilla ei ole mitään käsitystä RM:stä miltään osin, "mulla on 80-kg rotikka"-tyypit on idiooteimmasta päästä omistajia. Ja useimmiten todellakin niitä joilla koira on vain sohvankoriste, eikä palveluskoira. Ja oikeasti se rotumääritelmäkin olisi ihan hyvä osata, kaikilta osin ;).

        Nää on molosseja muttei mitään mastiffeja ;).

        Tällä Sikaripunkilla on tosiaan pieni rottweilin koira..nartun kokoinen!


      • Sikaripunkki
        MIKROBIKIN kirjoitti:

        Tällä Sikaripunkilla on tosiaan pieni rottweilin koira..nartun kokoinen!

        .. se on hiukan yli 6kk vanha, jotta eiköhän se tuosta vielä kasva. ;) Äläpä huoli.
        Ei ainakaan ole laardivalaaksi syötetty niinkuin suurimmanosan pennut.


      • maximun
        Sikaripunkki kirjoitti:

        .. se on hiukan yli 6kk vanha, jotta eiköhän se tuosta vielä kasva. ;) Äläpä huoli.
        Ei ainakaan ole laardivalaaksi syötetty niinkuin suurimmanosan pennut.

        Tää roni varmaan upee koira,toisin ku nää mini koirat!!!!!!!!


      • hifidisi
        Sikaripunkki kirjoitti:

        ..kasvattajanne kehuu Ronia, joka ei mene mistään suunnasta enää rotumääritelmään noilla mitoillaan ;). Pitäähän rottweilerin olla vahva kaikin puolin mutta tossa paukkuu rotumääritelmät jo urakalla. Eli "ei jalostukseen" yksilö ;). Samoin kuin nuo muutamat uroksen kokoiset nartut tässä gallupissa.. Miettikääpä tuollaista mörssäriä PK-esteellä :D. Johan harakatkin naurais.

        Muutenkin jos tähän "galluppiin" olisi uskominen niin totaalisen ylisyötettyjä koiria on teillä suurimmalla osalla.. Täällä vahvaluustoinen urospentu säkä noin 55 cm ja painoa suunnilleen 27 kg, ikää 5kk. Ja toivottavasti mahdollisimman hitaasti kasvaisi, jotta myös kroppansa kanssa pitkään eläisi.

        (Ja sit mä TOIVON että tää 7kk narttu 50 cm ja 30 kg oli pirullinen vitsi???! Pliis ;))

        etkö juuri sinä sikaripunkki vois poistua näiltä palstoilta ! jokasella rotikka palstalla sun joku älytön mukamas "fiksu" viesti. kasvamaan !


      • iita2
        RONI ROTTWEILER kirjoitti:

        Hyvä huomio,tuo massan tulo,ja kasvu.Mutta kuvittele minkänäköinen Roni olisi jos se painaisi 45-50kg,sillähän on korkeutta ainakin tuo 72cm.Ei se väärällä ruokavaliolla,korkeutta kasva!Nyt Roni on 1v ja 8kk,ja paino pysynyt tuossa 66 kilossa,ja syö aivan yhtä paljon.Mainitsen vielä,että Roni ei ole läski,vaan hyvä kroppainen koira,liikutaan paljon,kaksi kertaa viikossa käydään koulutuksessa,kotona leikitään ym.Jalat on suorat,olen nähnyt pahastikin vääntyneitä jalkoja,niinsanotuilla normaali kokoisilla rotikoilla.kaikki on mahdollista,luonto on ihmeellinen asia!Ei se aina meistä koiran omistajista ole kiinni.Antaa massan tulla,sitten kun tulee,valmiina ollaan!Mutta siinä olen samaa mieltä,että läskiksi syöttämisessä ei ole mitään järkeä,jotka kehuu sellaisilla koirilla,niillä ei yleensä tee mitään!

        Siinä olen Roni kanssasi samaa mieltä, että terve pää on tärkein. Huomasin kuitenkin toisesta viestistä, että koirasi ilmeisesti on paperiton.. Sillonhan se periaatteessa ei ole rotikka. Tai siitä ei ole varmuutta. Ja mikä se sellainen kasvattaja taas on, joka paperittomia pentuja teettää.. Oma narttuni painoi 1 vuotiaana n.44 kg ja oli ehdotttomasti niin nuoreksi koiraksi liian lihava. Nyt reilu 2 vuotiaana painoa on n.40kg.


      • Sikaripunkki
        hifidisi kirjoitti:

        etkö juuri sinä sikaripunkki vois poistua näiltä palstoilta ! jokasella rotikka palstalla sun joku älytön mukamas "fiksu" viesti. kasvamaan !

        Sikaripunkin "liian pieni" rw-uros, 10kk, korkeutta 65-66cm, painoa 43kg, ja tokkiinsa kun nää pojat kerää massaa tuonne 3-4vuoteen saakka niin kyllä me keritään sinne viidenkympinkerhoon, ja ylkin, vielä ihan mainiosti ;). On vielä takakorkea joten toivon ettei mene yli rotumääritelmän ylärajan (68cm).

        Pääasiahan on että koira kasvaisi terveeksi, ukkelin lonkat välikuvattu ja maan johtavan ortopedin arvio oli A/A ;).

        Että ei tämäkään mikään ihan kirppu ole vaikka olenkin kuivassa kunnossa pitänyt. Näin jokin aikaa sitten pari "mastiffiä", rotikoita olivatten kuitenkin. Uros 9kk 50kg, ei ole mikään palveluskoira enää semmoinen, kun ei edes A-esteestä pääse yli. Noh, näyttelykoiraksi otettu, joten siihenhän se passaa varmaan tokkiinsa, jos luusto on kestänyt noin nopean kasvun.

        PS: Olen pahoillani jos joitakuita ärsyttää mun mukamas fiksut viestit. En voi itselleni mitään, kun on näitä jalostusjuttuja tullut opiskeltua ;). Tämäkin palsta osoittaa että suomenmaassa kasvatetaan rotikoita aivan liikaa.


      • ÖÖÖ lonkat
        Sikaripunkki kirjoitti:

        Sikaripunkin "liian pieni" rw-uros, 10kk, korkeutta 65-66cm, painoa 43kg, ja tokkiinsa kun nää pojat kerää massaa tuonne 3-4vuoteen saakka niin kyllä me keritään sinne viidenkympinkerhoon, ja ylkin, vielä ihan mainiosti ;). On vielä takakorkea joten toivon ettei mene yli rotumääritelmän ylärajan (68cm).

        Pääasiahan on että koira kasvaisi terveeksi, ukkelin lonkat välikuvattu ja maan johtavan ortopedin arvio oli A/A ;).

        Että ei tämäkään mikään ihan kirppu ole vaikka olenkin kuivassa kunnossa pitänyt. Näin jokin aikaa sitten pari "mastiffiä", rotikoita olivatten kuitenkin. Uros 9kk 50kg, ei ole mikään palveluskoira enää semmoinen, kun ei edes A-esteestä pääse yli. Noh, näyttelykoiraksi otettu, joten siihenhän se passaa varmaan tokkiinsa, jos luusto on kestänyt noin nopean kasvun.

        PS: Olen pahoillani jos joitakuita ärsyttää mun mukamas fiksut viestit. En voi itselleni mitään, kun on näitä jalostusjuttuja tullut opiskeltua ;). Tämäkin palsta osoittaa että suomenmaassa kasvatetaan rotikoita aivan liikaa.

        Koirasi on 10 kg liian kevyt!Olen nähnyt monta tuon kokoista,todella rumia...


      • herranjestas!
        rottistyttönen kirjoitti:

        Anteeksi, mutta minusta sinun uros on narttumainen :)

        Ja totta, että tuo Roni on aivan liian suuri.

        Mutta ei rotikkaa pidä alkaa jalostamaan nopeaksi, pieneksi ja kevyeksi pk-koiraksi tyyliin belgi. Koska rotikan kuuluu olla rotikka

        "Rottweilerin koko vaihtelee keskisuuresta suureen. Se on vankkarakenteinen koira, ei raskas eikä kevyt, ei myöskään korkearaajainen eikä ilmava. Sopusuhtainen, tasapainoinen, tanakka ja vahva olemus ilmentää suurta voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä.
        Uroksen OIKEA korkeus aikuisena on 65-66 ja nartun 60-61. Paino uroksilla noin 50kg ja nartuilla 42kg".
        Eli rotikka on suuri koira, suurempi kuin saku, belgi jne. Ja huomattavasti näitä pk-sisaruksia painavampi rotu.

        Kultainen keskitie lieneen parempi ja makunsa kullakin.. joku tykkää pienestä kevyestä uroksesta ja toinen uroksen kokoisesta uroksesta.

        Koko ja paino

        Säkäkorkeus:
        Urokset 61 - 68 cm. Nartut 56 - 63 cm.
        61 - 62 cm pieni
        63 - 64 cm keskikokoinen
        65 - 66 cm suuri (oikea korkeus)
        67 - 68 cm hyvin suuri 56 - 57 cm pieni
        58 - 59 cm keskikokoinen
        60 - 61 cm suuri (oikea korkeus)
        62 - 63 cm hyvin suuri

        PAINO: Urokset noin 50 kg, nartut noin 42 kg. ei oo kyllä teillä kenelläkään mitään käsitystä rotikan oikeasta määritelmästä! teillä joilla on aivan liian suuri koira niin huh! ja lonkat voi!ja kyynärät myös!


      • kaikenlaisia!
        RONI ROTTWEILER kirjoitti:

        Hyvä huomio,tuo massan tulo,ja kasvu.Mutta kuvittele minkänäköinen Roni olisi jos se painaisi 45-50kg,sillähän on korkeutta ainakin tuo 72cm.Ei se väärällä ruokavaliolla,korkeutta kasva!Nyt Roni on 1v ja 8kk,ja paino pysynyt tuossa 66 kilossa,ja syö aivan yhtä paljon.Mainitsen vielä,että Roni ei ole läski,vaan hyvä kroppainen koira,liikutaan paljon,kaksi kertaa viikossa käydään koulutuksessa,kotona leikitään ym.Jalat on suorat,olen nähnyt pahastikin vääntyneitä jalkoja,niinsanotuilla normaali kokoisilla rotikoilla.kaikki on mahdollista,luonto on ihmeellinen asia!Ei se aina meistä koiran omistajista ole kiinni.Antaa massan tulla,sitten kun tulee,valmiina ollaan!Mutta siinä olen samaa mieltä,että läskiksi syöttämisessä ei ole mitään järkeä,jotka kehuu sellaisilla koirilla,niillä ei yleensä tee mitään!

        oho,,,taidat puhua omias siellä,,,lonkat kuvattu? tulos? entä kyynärät? silmät? ja tuota menoa jos kasvaa niin koira ei pitkäkäinen ole ja eläinlääkärillä oli varmaan sanomista koiran koosta ja siellähän mitataan samalla koiran säkä kun käydään kuvauttamassa, mikäs siellä oli säkä? ku varmaan tuo 72 cm??? massaa antaa tulla kun on tullakseen,,, mistä tuo paino tulee? muusta kun, että on ihan liian lihava eli väärin syötetty ja väärällä ruoalla jos ei vielä massaa ole kertynyt?1.5v käydään kuvissa ja sen jälkeen voi alkaa keräämään pikku hiljaa massaa, säkäkorkeutta et ole seurannut et kasvaa liikaa!koiran kasvua pystytään pysäyttämään kyllä!olis kiva tietää kukas se kasvattaja on kun kehuukin vielä liian suurta rotikkaa joka on iältään vasta 1.8v.,., että silleen ja mä oon uros 1.7v ja paino on nyt 46 ja säkä 61 ja oon just iha oikeissa mitoissa ja mut on pidetty tuossa kunnossa oikealla ruokavaliolla ja lenkkeilyllä,harrastuksilla ja nyt kerään massaa niin ku mun pitääki kerätä! ja talvella sitä tulee ja paljon joten mun kasvua seurataan, että en pääse kasvamaan liian suureksi en halua kuolla sydänsairauteen tms,,,koska tämä 61 säkä ja 46 paino on nyt sitä luokkaa että hyvin kasvan ja oikein! KIITOS SIITTÄ MUN EMÄNNÄN! joka on muute kasvattaja! et äläs puhu potaska siell...


      • rottistottis
        herranjestas! kirjoitti:

        Koko ja paino

        Säkäkorkeus:
        Urokset 61 - 68 cm. Nartut 56 - 63 cm.
        61 - 62 cm pieni
        63 - 64 cm keskikokoinen
        65 - 66 cm suuri (oikea korkeus)
        67 - 68 cm hyvin suuri 56 - 57 cm pieni
        58 - 59 cm keskikokoinen
        60 - 61 cm suuri (oikea korkeus)
        62 - 63 cm hyvin suuri

        PAINO: Urokset noin 50 kg, nartut noin 42 kg. ei oo kyllä teillä kenelläkään mitään käsitystä rotikan oikeasta määritelmästä! teillä joilla on aivan liian suuri koira niin huh! ja lonkat voi!ja kyynärät myös!

        Niin, on jotkut tän gallupin koirat suuret. Mutta toivottavasti omistajat pitävät niitä hoikkina ja liikuttaa paljon, eihän ne omistajat päätä minkä kokoiseksi koira kasvaa elleivät syötä liikaa ja liikuta liian vähän. Itsellä narttu 8v 56cm ja 36,5kg, eli pieni narttu ja "alipainoinen" rotumääritelmän mukaan, totuus on että hyvässä kunnossa (voisi olla ehkä hieman hoikempi, mutta iäksekseen hyvä kunto ja terve kaikinpuolin eikä asiaa auta että tyttö on steriloitu 2,5v vanhana siis muotojen suhteen pientä haittaa). Kuitenkin uskon että hoikat rotikat pysyy terveempänä, meillä hoidossa 7v uros jolla kyynäreissä ollut nivelrikko 3 vuotiaasta eikä sen kivut (elää kipulääkityksellä jne) ja liikkeet ole kaunista, uros 65cm ja hoikka 55kg, eikä syö yhtään ylimääräistä.


      • !!!
        rottisfani kirjoitti:

        Jos puolitoistavuotias uros rotikka painaa 66 kg, niin onkohan vähän syötetty??? Urosrotikan paino aikuisena suurinpiirtein pitäisi olla siinä 50-60 kg. Ne lonkat, ne lonkat:(

        oon ihan samaa mieltä.Hieman liian paina uros,varsinkin noin nuoreksi.Yrittäkää nyt hyvät ihmiset välttää sitä massan keräämistä liian aikaisin.Malttakaa odottaa sinne kunnes koira on 2-3 vuotias ennenkuin rupeatte sitä massaa keräämään!!


      • iita2 kirjoitti:

        Siinä olen Roni kanssasi samaa mieltä, että terve pää on tärkein. Huomasin kuitenkin toisesta viestistä, että koirasi ilmeisesti on paperiton.. Sillonhan se periaatteessa ei ole rotikka. Tai siitä ei ole varmuutta. Ja mikä se sellainen kasvattaja taas on, joka paperittomia pentuja teettää.. Oma narttuni painoi 1 vuotiaana n.44 kg ja oli ehdotttomasti niin nuoreksi koiraksi liian lihava. Nyt reilu 2 vuotiaana painoa on n.40kg.

        Tuo paperiton hommaki on ihan täyttä paskaa!!


      • Anonyymi
        RONI ROTTWEILER kirjoitti:

        On totta,että Roni on suuri.Mutta pitäisikö minun uskoa,sinua joka et ole koiraa nähnyt,vai omia silmiä ja kasvattajaa?Tai jotain rotumääritelmää?Todella naurettavaa!Se on terve,kaunis,ei ole vihainen,uskoo annettuja käskyjä,jo aika hyvin,eilen viimeksi käytiin koulutuskentällä,ja sunnuntaina taas!Pitäisikö sinun mielestä,joka koira olla menossa jalostukseen,mikä on aivan mahdoton ajatus.En ole Ronia ottanut jalostustarkoituksessa,pääasia,että Roni on tervepäinen koira,ainakin toistaiseksi,koskaan ei voi tietää,mitä sattuu niin koiran,kuin omassa elämässä!Joten kaikki ROTTWEILINKOIRAN omistajat,nauttikaa koiristanne,oli ne minkä kokoisia tahansa.Älkääkä uskoko kaikkea mitä joku "asiantuntija"koirastanne sanoo,pääasia on,että rakastatte koiraanne,oli se minkä kokoinen tahansa..

        Roni Rottweiler, Aivan juurikin näin🙂
        Itselläni "pikkutappi" 3.10.21 täyttää 8kk
        Painaa 25,5kg ja säkä about 43cm, oli porukan pienin. Ihana luonteinen Kaikkien rakastaja❣️


    • RotkuPotku

      Ikää löytyy pojalta 1v 6kk. Säkä on 67cm ja painoa n. 47kg

      • narttu rotikkamme

        säkä n.60cm, ehkä vähän päälle, paino 24kg


    • Vendamme

      Säkää ei ole mitattu (kookas on), mutta paino 44,3kg.
      Ikää yli 8kk, alle 9kk ja narttu.

      • Rotkula

        Narttu 2v 9kk säkä 59cm, painoa 38kg
        Uros 1v 1kk säkä 65cm, painoa 52kg


    • kaverimme

      Ja täällä huilaa pikkunen ukko 11kk 2vko n.68cm ja n.50kg ja kylkiluut näkyvissä...

      • roootku

        ikää reilu vuosi, säkä noin 65cm, paino 27-30kg


      • kunnonrotikka
        roootku kirjoitti:

        ikää reilu vuosi, säkä noin 65cm, paino 27-30kg

        toi on ihan liian vähän, eikö olekin?


      • Rita ja Roosa
        kunnonrotikka kirjoitti:

        toi on ihan liian vähän, eikö olekin?

        Ikä 14, säkä 62 paino 43, kiitos (=


      • Poika tällä hetkellä 5kk ja 27kg.onkohan tuo jokaisen oma ongelma🤔


    • ??

      Uros, ikää 1 v 2 kk, paino noin 60 kg. Säkää en oo mitannu vähään aikaan.

      • RONI ROTTWEILER

        Toinenkin kookkaampi rotikka.Oma rotikkani on nyt 2 vuotta ja yhden kuukauden vanha,ja paino on suunnilleen tuo 66 kiloa,säkä sama 72 senttiä,mutta kroppa on muuten muuttunut,lihaksia tullut,pään muoto on muuttunut...
        Ja mikä tärkeintä,on ollut terve!!!Ja tervepäinen.


    • nannukka78

      Meijän tyttö 3v paino 45kg säkä 64 ja poika 9kk paino 42kg säkä 66

      • lolllöl

        Ikää reilu 1v. 66cm ja 44kg.


      • laaaaa
        lolllöl kirjoitti:

        Ikää reilu 1v. 66cm ja 44kg.

        meijä narttu täyttää nyt vuoden, säkä reilu 50 painoa 40


    • Tytöt :)

      Meillä narttu 11kk säkä 66cm ja paino n.36kg ja toinen narttu 4,5 vuotias säkä 60cm ja paino 43kg. Vähän ollaan ihmetelty ton nuoremman säkäkorkeutta :)

    • sopivan kokoinen

      Rottweileri narttu , ikää 6,5 kuukautta , paino 31 kiloa.

    • rotikkahugo

      Hei haluaisin tietää meillä on kohta 5kk vanha rottweiler uros pentu,paino on 17 kg ? koira on ihan puhdas rottweiler,se on rekistöröity ja mikrosirutettu.Koira ei ole mikään laiha rimpula vaan on hyvässä kunnossa ja kylkiluutkin tuntuvat kevyesti.Mutta tuo paino huolettaa minua? onko pentu liian pieni urokseksi? Olisin kiitollinen jos saisin vastauksia kysymyksiini :)

      • pieni uros

        kevyt on, oma narttu rottweilerini oli tuon ikäisenä 23 kiloinen.
        ja on tosi sutjakka , ei yhtään liikaa painoa.


      • Sikaripunkki

        No 17 kg 5kk vanhalle kuulostaa kyllä aika vähältä, mutta voihan olla että kasvu tasaantuu jossain vaiheessa vielä? Voihan olla että pennullasi on kevyt luusto? Mikäli luusto on kevyt, niin koiran painokin on aina vähemmän, ja raskasluustoisella koiralla taas päinvastoin.

        Oma urospentu painoi 16 viikkoisena (4kk) noin 22kg, ja kuten aiemminkin maininnut, 5kk 27kg. Urokseni on vahvaluustoinen, mutta myös työskentelykykyisen näköinen, eli pystynee ylittämään A- ja PK-esteet sekä juoksemaan AD-kokeen läpi jne, näyttää siis palveluskoiralta. Tällähetkellä painoa on noin 50kg ja koira on hoikka.

        Sinuna seurailisin kasvua ja menisin vaikka käymään SRY:n treeneissä, ja pyytäisin ehkä mielipiteitä harrastajilta pennun kasvusta. Kasvattajaan kannattaisi varmaan myös olla yhteydessä? Ainahan on vaara että pennulla on jokin puutostila tai sairaus jolloin ravinto ei imeydy kunnolla, ja pentu ei siten saa tarpeeksi rakennusaineita kasvua varten.


    • mhs-j

      kuinka paksu kaula on täysikasvusella uroksella noin suurinpiirtein?

    • Rotku

      Vuoden verran on ikää, 68 cm suunnilleen säkää ja 53 kg painoa meidän pojalla.

    • Rottweileri

      Narttu ja ikää viikon 7 kk ja 3 viikkoa, painoa 34,5 kiloa.

    • Tunnarikapula

      Rwn, ikä 6kk . Säkä 59 cm mittatikulla (jota käytetään mm. näyttelyissä ja jalostustarkeissa) painoa n.37 kg. Rimpula, mutta takapäässä mukavat "pussihousut" jo.

      • Rottweileri

        6kk ja 37 kiloa , rimpula ?

        Kuulostaa pikemminkin kookkaalta nartulta.
        Vertailen tuohon omaani , joka on siis 34 kiloa ja 7kk ja 3viikkoa , sopusuhtainen narttu muttei tosiaan rimpula:):).


      • Rottweileri
        Rottweileri kirjoitti:

        6kk ja 37 kiloa , rimpula ?

        Kuulostaa pikemminkin kookkaalta nartulta.
        Vertailen tuohon omaani , joka on siis 34 kiloa ja 7kk ja 3viikkoa , sopusuhtainen narttu muttei tosiaan rimpula:):).

        Sama narrtu kun yllä..nyt 1 v ja 4kk , 38 kiloa.

        hyvin sosuhtainen ja lihaksikas tytteli :)
        Ei yhtään liikaa rasvaa , kylkiluut tuntuvat hyvin ja jaksaa upeasti metsä lenkeiiä ottaa spurtteja.


      • KASVATTAJA
        Rottweileri kirjoitti:

        Sama narrtu kun yllä..nyt 1 v ja 4kk , 38 kiloa.

        hyvin sosuhtainen ja lihaksikas tytteli :)
        Ei yhtään liikaa rasvaa , kylkiluut tuntuvat hyvin ja jaksaa upeasti metsä lenkeiiä ottaa spurtteja.

        RINTAKEHÄ: Tilava, leveä ja syvä (n. 50 % säkäkorkeudesta), hyvin kehittynyt eturinta ja selvästi kaareutuneet kylkiluut.Oletsä ny vähä väärin käsittäny tuon kylkiluu asian?Ja tuskin se tuossa iässä vielä lihaksikas on, ja ei voi ollakkaan vielä... Täällä on kyn niin paljon ihmeellisiä tarinoita et en ymmärä kyllä miten voidaan päästää koirat tuollaiseen kuntoon,, ja mikäs tuolla 1.4 v on nyt säkä? Ja muistakaa te joilla on pieni pentu, että varsinaista lenkkeilyä ei pidä aloittaa ennenkuin rottweiler on fyysisesti täysikasvuinen eli 15-18 kk vanha! Tämä myös vaikuttaa rotikan kasvuun ja kehitykseen!


      • rottweileri
        KASVATTAJA kirjoitti:

        RINTAKEHÄ: Tilava, leveä ja syvä (n. 50 % säkäkorkeudesta), hyvin kehittynyt eturinta ja selvästi kaareutuneet kylkiluut.Oletsä ny vähä väärin käsittäny tuon kylkiluu asian?Ja tuskin se tuossa iässä vielä lihaksikas on, ja ei voi ollakkaan vielä... Täällä on kyn niin paljon ihmeellisiä tarinoita et en ymmärä kyllä miten voidaan päästää koirat tuollaiseen kuntoon,, ja mikäs tuolla 1.4 v on nyt säkä? Ja muistakaa te joilla on pieni pentu, että varsinaista lenkkeilyä ei pidä aloittaa ennenkuin rottweiler on fyysisesti täysikasvuinen eli 15-18 kk vanha! Tämä myös vaikuttaa rotikan kasvuun ja kehitykseen!

        Mitä vittua sekoilet ?
        Ai , 1v ja 4 kuukauden ikäisellä ei voi olla lihasta.:)

        61 senttiä säkä.

        sä taidat olla väärin käsittänyt tuon kasvattamisen


      • järkeä!
        rottweileri kirjoitti:

        Mitä vittua sekoilet ?
        Ai , 1v ja 4 kuukauden ikäisellä ei voi olla lihasta.:)

        61 senttiä säkä.

        sä taidat olla väärin käsittänyt tuon kasvattamisen

        Liiallisen lihasmassan keräminen liian nuorella koiralla on haitallista koiran terveydelle! ja tuo on kyllä ihan oikein että varsinaista lenkkeilyä ei pidä aloittaa vasta kun rotikka on fyysisesti täysikasvuinen eli noin 15-18 kk iässä! jokaisen kasvattajan olisi jaettava pennunomistajan opas( suomen rottweileryhdistyksen tekemä)


    • Oma uros 23kg ja tasan 5kk

      • Säkä 23kg 54cm, nyt 28kg 57cm ja 6kk tulee kohta täyteen


    • Tunnarikapula

      Vahva raajaluusto koiralla on, sitä ei käy kieltäminen. Tämä talvi on ollut mainiota aikaa hankkia koirille hyvä lihaskunto lumihangessa juoskuttamalla. =)

    • Roni rotkula

      Kohta 12vkonen uros rotikka n.12 kiloa.

    • romeo nyt 12vko

      7vko n.7kg
      8vko n.8,5kg
      9vko n.10,5kg
      10vko n.12kg
      11vko n.13,5kg
      12vko n.15kg
      uros rotikka.

      • romeo nyt 16vko

        13vko n.16,5kg
        14vko n.18kg
        15vko n.20kg
        nyt 16vko 22,5kg säkä noin 51-52


      • romeo 4kk
        romeo nyt 16vko kirjoitti:

        13vko n.16,5kg
        14vko n.18kg
        15vko n.20kg
        nyt 16vko 22,5kg säkä noin 51-52

        4kk säkä 55-56, n:25kg


      • romeo 4,5kk
        romeo 4kk kirjoitti:

        4kk säkä 55-56, n:25kg

        4,5kk säkä n.58cm, paino n.28kg


      • romeo 5kk
        romeo 4,5kk kirjoitti:

        4,5kk säkä n.58cm, paino n.28kg

        5kk säkä n,60-61, paino 31kg


      • napero..

        uros 11 vk. paino 14kg (epätarkka vaaka), tuntuu hieman luisevalta.


      • romeo 6kk
        romeo 5kk kirjoitti:

        5kk säkä n,60-61, paino 31kg

        paino 37kg . säkä noin 63-64cm .6kk


      • romeo 7kk
        romeo 6kk kirjoitti:

        paino 37kg . säkä noin 63-64cm .6kk

        paino43kg
        säkä noin 65-66cm


      • romeo 8kk
        romeo 7kk kirjoitti:

        paino43kg
        säkä noin 65-66cm

        paino 47kg
        säkä noin.67cm
        8kk


    • Wiineri

      Uros 3 vuotta. Säkä 66 cm, paino 57 kg. Sopusuhtainen ja hyvässä kunnossa :)

    • 24689

      uros rotikka, tasan 12 vkoa ja 10,5 kiloa painaa.

    • 2 x RWN

      Meillä kaksi narttua.

      1v4kk säkä n.61cm paino 28kg. Pieni narttu, mutta kävetä harrastuskoira. Tärkein juttu, että pysyisi terveenä. Ei jalostuskäyttöön.

      7v3kk säkä n.60 paino n.35kg. Sopiva narttu, ollut myös harrastuskäytössä.

    • Sumppi1

      Narttu 7kk, säkä n. 54 cm ja paino 29 kiloa.

    • Lauman pomo

      Narttu, 5v. säkä 61cm ja paino 38 kg, nuorempi narttu ikää 9 kk säkä 61,5 cm ja painoa 36 kg.

    • tämmötti

      Uros 11kk, painoa 58-59kg. Säkää ei mitattu nyt....

    • tämmötti

      Anteeks, meni väärin ,siis: Uros 11kk, painoa 48-49kg. Säkää ei mitattu nyt....

      T: äskeinen

    • henna332

      meillä pieni. narttu 1v 3kk säkä 55cm paino 32kg

    • kepaseppo

      Uros rotikka. Ikä 7kk, säkä 60cm, paino 40kg. Todella iloinen ja rakas pakkaus :)

    • tsätsäpää

      uros rotikka, melkeinpä 5kk vanha ja painaa sen 21 kiloa :o pentueen pienin uros, muut pentueen urokset painavatkin jo yli 25 kiloa;O

    • mammanmussukka

      Uros 3v 7kk, säkä 67cm ja paino 50kg

    • lmk

      69cm ja 60kg. :)

    • pikku uros

      iita2
      14.9.2010 15:20
      Siinä olen Roni kanssasi samaa mieltä, että terve pää on tärkein. Huomasin kuitenkin toisesta viestistä, että koirasi ilmeisesti on paperiton.. Sillonhan se periaatteessa ei ole rotikka. Tai siitä ei ole varmuutta. Ja mikä se sellainen kasvattaja taas on, joka paperittomia pentuja teettää.. Oma narttuni painoi 1 vuotiaana n.44 kg ja oli ehdotttomasti niin nuoreksi koiraksi liian lihava. Nyt reilu 2 vuotiaana painoa on n.40kg.

      Millähän perusteella iita2 päättelit että Ronin koira on paperiton!? Siitäkö ettei ole suomesta!? Ja siksikö että ei ole otettu suomesta voit myös sanoa ettei se periaatteessa ole rotikka, ainakaan varmasti?

      Ei se niin mene että vain suomesta ostetut rotikat ovat rotikoita, EI TODELLAKAAN!!! Itsekkin rotikkani ulkomailta tuoneena voin sanoa että rotikka se on, varmasti! paperit löytyy, miksrosiru, passi kaikki kunnossa. Myös ulkomailta tuodun koiran saa suomessa rekisteriin kun kaikki paperit ovat kunnossa, niinmpämeidän koira on rekisteröity myös suomessa.. Joten älä iita2 oleta että kaikki ulkomailta tuodut koirat ovat paperittomia pentutehtailijoilta ostettuja "periaatteessa ei rotikoita".

      Meidän poika on kasvanut hitaanlaisesti, nyt 11kk, 57-58 cm ja noin 38 kiloa painoa. Sopusuhtainen kuitenkin, ja edelleen hieman takakorkea joten eiköhän se siitä vielä kasva :)

    • rotikka uros 1,7v

      1v 6kk säkä 72cm paino 66kg... HUHHUH!! ei voi olla totta tuo! herranjestas millä hitolla tuollasia lukuja on saatu ja kannattaa kyl käydä katsastamassa rotumääritelmää 61-68 on uroksella ja ihannepaino n 50 kg, jos tuon yli mennään niin kyllä on koiralla joku vialla? ja Ronin käydä lonkat ja kyynärät tutkituttamassa kuin myös muiden joilla on iha liian suuri rotikka, tuollaisia mittoja kun pääsee tulemaan on kyllä myös ruokavaliossa ollut paha vika,,, määritelmien mukaisissa lukemissa kannatta yrittää pitää koiransa ja ajatella koiran terveyttä, jos koira alkaa kasvamaan liian suureksi käykää eläinlääkärillä kysymässä neuvoa miten liiallisen kasvun voi pysäyttää!!ja Roni eikö se vastuullinen kasvattaja ole sanonut että käy tutkituttamassa koirasi lonkat ja kyynärät?kaikki kunnon kasvattajat kehoittavat sen tekemään vaikka ei jalostukseen menisikään koira!

    • sixrott

      Jos koiranne ovat rekisteröityjä,niin käykää ihmeessä rottweileryhdistysten järjestämissä ILMAISISSA jalostustarkastuksissa mistä saatte koirillenne ne oikeat mitat! Kotikonstein voi sen säkäkorkeuden mittaaminen olla hieman hakusessa.

    • fhjld

      uros 11kk, säkä 69cm, paino 55kg

      • urkkinen

        justiinsa 11 uros ei voi olla noin suuri! pikkasen rajaa hei,,


    • Jäppä

      Uros 5kk
      Säkä 56cm ja paino 26kg

      Taitaa olla aivan normimitoissa!

    • hoottt

      pentu 13vko 8kg

    • BÖÖÖÖÖ

      PONTUS poika Helsingistä.korkeus noin 65 cm paino noin 40 kg ikä 1.6 v mitäs siihen sanotte..

      • ISO E

        Eppu, säkä 63cm paino 60kg... vahva kuin härkä, vei 90kg painavaa miestä (penkki 150kg) kuin märkää rättiä repimisleikkien yhteydessä... muuten todella hyväluontoinen koira, ainoa "väkivallan"teko oli kun kävi pissaamassa naapurin räksyttävän perhoskoiran päälle.
        Kuoli n.10v. perinnölliseen sydämen vajaatoimintaan.


    • m.k 78

      narttu,64cm korkea,52kg painoa,ikää 1v 7kk.. t.20km päiväs

    • bigbad

      Te jotka väitätte narttunne olevan pitkästi yli 60cm onko nyt vaan niin että se taitaa olla ihan teidän oma arvio ei siis missään virallisessa tarkastuksessa mitattu, se ei siis todellakaan ole mitään kaunista jos narttu on ylisuuri joten älkää viitsikö kehuskella suurella säkäkorkeudella. Vai lievätkö niitä rekkaamattomia yksilöitä joilla suvussa jotain muuta rotua.

      • khyyyl

        Virallisella mittakepillä näyttelyharkoissa mitattu. Ei yletä keppi maahan, jos laittaa sen mitan 60cm kohdalle. Mitattu useamman kerran, on joko 63 tai 64cm, riippuu mittaajasta. Ja rekattu rottweiler narttu on. Näyttelyistä meillä on ERI 2.


    • rottislauma

      Meillä kolme rottweileria,

      narttu 4v 5kk, säkä 58cm ja painoa 40kg
      narttu 1v 6kk, säkä 62cm ja painoa 43kg
      uros 2v 9kk, säkä 65cm ja painoa 60kg

      Hyvässä lihassa ovat, mutta eivät lihavia :)

    • Meillä sekarotunen uros rotikka, 6kk, säkä 66-67cm ja painoa 38kg

      • Daddadaadadaa

        Rotikka uros 1v n.65cm (plus miinus sentti sinne tänne) painosta ei varmuutta. Nyt vähän hoikassa kunnossa.


    • (A)

      Kerron salaisuuden. Jos rotikka painaa 60kg eikä säkä ole 70cm koiranne on lihava.

      • (B)

        Kerron totuuden. Lihas painaa enemmän kuin läski, eli jos rotikkaa käytää vetojuhtana tai perinteisenä karjakoirana (pitkät lenkit vaikeassa maastossa vapaana, sekä "taistelu" leikit), niin uros rotweiler saatta painaa yli 60kg vaikka säkäkorkeus olisi alle 70cm.


      • voi elämän kevät
        (B) kirjoitti:

        Kerron totuuden. Lihas painaa enemmän kuin läski, eli jos rotikkaa käytää vetojuhtana tai perinteisenä karjakoirana (pitkät lenkit vaikeassa maastossa vapaana, sekä "taistelu" leikit), niin uros rotweiler saatta painaa yli 60kg vaikka säkäkorkeus olisi alle 70cm.

        Kerron myös totuuden , narttu Rottweilerini painaa tasan 42 kiloa , ei yhtään lihava.
        ikää 1v 6kk. säkä 61 cm
        päiviitäiset lenkit metsässä pitää koiran todella hyvässä kunnossa.

        ps. aloitin lenkkeilyn metsässä vasta koirani täyttäessä 1 vuoden jottei nivelet joutuisi turhan kovalle rasitukselle liian varhain


      • voi elämän kevät
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Kerron myös totuuden , narttu Rottweilerini painaa tasan 42 kiloa , ei yhtään lihava.
        ikää 1v 6kk. säkä 61 cm
        päiviitäiset lenkit metsässä pitää koiran todella hyvässä kunnossa.

        ps. aloitin lenkkeilyn metsässä vasta koirani täyttäessä 1 vuoden jottei nivelet joutuisi turhan kovalle rasitukselle liian varhain

        nyt 2 vuotta ja melkein 1kk .
        säkä sama kuin yllä .
        paino on noussut hiukan on 46 kiloa.
        sopusuhtainen narttu


      • B-edelleenkin
        voi elämän kevät kirjoitti:

        nyt 2 vuotta ja melkein 1kk .
        säkä sama kuin yllä .
        paino on noussut hiukan on 46 kiloa.
        sopusuhtainen narttu

        Heh... narttu... jäljestäjä?


    • Jäppä

      Uros 7,5kk säkä 65cm(vielä takakorkea),painosta ei tietoa!
      Taitaa tulla kohtuu isokokoinen?

    • Sumppi 1

      Narttu 1v 4kk säkä 59cm paino 37kg

    • rottistottis

      Mun neiti kohta 8-vuotias. noin 56-57cm ja 36,5kg :)

    • Rottis11

      Narttu 1v 3kk. Säkä 62cm ja paino 37kg.

      • hierakka

        kertokaahan mulle rotikka-ihmiset, että minkä kokoisen pannan hankin luovutusikäiselle pennulle?


      • khyyyl
        hierakka kirjoitti:

        kertokaahan mulle rotikka-ihmiset, että minkä kokoisen pannan hankin luovutusikäiselle pennulle?

        Meillä oli pentuna sellainen normi pentupanta, jatkettava malli.


      • hierakka kirjoitti:

        kertokaahan mulle rotikka-ihmiset, että minkä kokoisen pannan hankin luovutusikäiselle pennulle?

        Käyppä eläin kaupassa ,ne kyllä tietää. Sieltä löytyy jatkettaviakin!


    • tampuriini12

      Narttu 1v9kk säkä noin 60cm painoa 37kg...

      Eläinlääkäri sanoi että painoa ei saisi tulla paljoa enää lisää kun toinen kyynär aikaajoin vaivaa (1/1) mutta mielestäni narttumme on tosi hoikka ja hävettää sen kanssa virallisiin näyttelyihin mennä joten muutaman kilon lihotuskuurin pidämme...

      • Ei kannata. Se kostautuu kun koiralle tulee ikää! Voi nyt olla sitä mieltä, mutta jälkeenpäin kaduttaa! Liikunta ja ravinto,että lihakset kasvaa.


      • voi elämän kevät
        eldiss kirjoitti:

        Ei kannata. Se kostautuu kun koiralle tulee ikää! Voi nyt olla sitä mieltä, mutta jälkeenpäin kaduttaa! Liikunta ja ravinto,että lihakset kasvaa.

        samaa mieltä , ällöttää katsella tynnyrin muotoisia rottweilereita, pitäisi ymmärtää tajuta että rottweiler on lihaksikas koira ,
        harrastakaa , lenkittäkää koiraanne jotta siitä tulee kaunis , sopusuhtainen rotunsa edustaja.


    • RTW.ei ole DSH.

      Nykyään "silmä pysähtyy" enemmänkin noihin dobberin muotoisiin rotikoihin.
      Taidanpa vaihtaa mastiffeihin, ennenkuin pilaavat...

      tv. rottweilers 4 ever!!

    • pote12

      meillä tuli urosrotikka luovutusikäsenä eli 8vk... paino oli silloin 4.9kg ja nyt rotikalla on ikää 10vk ja painoa joku n. 9-10kg.. ei ole nyt mitattu...
      pennun isä on suurikokoinen 68cm säkä korkeus...

      • tinkalaija

        Uros 5v ,säkä 65, painoa 59kg.....ja on muuten lihaksikas, ei mikään läski pallero:-
        Korkea paino ei aina tarkoita läskiä..lihaskin painaa, ja painaa muuten aikas paljon!
        Rotikat tahtoo nykyään muistuttaa niitä doppereita, jalostus ei kaikilta osin ole onnistunut, MUTTA, jos tolla ulkomuoto puolen menetyksellä saadaan terveempiä koiria, niin KIITOS KYLLÄ!!


    • (A)

      Nimenomaan jalostus on onnistunut kun ei tieten tahtoen tuoteta tuommoisia 60kg mörssäreitä joilta hajoaa paikat... Ottaisin ennemmin vaikka 40kg uroksen kuin koiran jolla hajoaa lonkat 5vuotiaana.. Tosin kyllä nuo mörssäritkin välillä elävät täysin terveen elämän..

      • rozweiler

        Jalostus on suosinut kevytrakenteisia, sählääviä ja arvaamattomia "harrastelukoiria", koska rotikalla yritetään pärjätä kaikenmaailman paimenkoirille tarkoitetuissa kilpailuissa.

        Jos 60kg "mörssäri" on rakenteeltaan terve, ei sen "paikat" hajoa yhtään sen helpommin kuin 40kg "dobweilerinkään".


      • Naftalisnasse
        rozweiler kirjoitti:

        Jalostus on suosinut kevytrakenteisia, sählääviä ja arvaamattomia "harrastelukoiria", koska rotikalla yritetään pärjätä kaikenmaailman paimenkoirille tarkoitetuissa kilpailuissa.

        Jos 60kg "mörssäri" on rakenteeltaan terve, ei sen "paikat" hajoa yhtään sen helpommin kuin 40kg "dobweilerinkään".

        Täällä koira joka on 16kk. Korkeus n. 65-66cm ja paino siinä 50kg kieppeillä. Pidän mielummin vähän hoikkana kuin vähänkään liian lihavana. Ainiin, kyseessä uros- leikattu.


      • (A)
        rozweiler kirjoitti:

        Jalostus on suosinut kevytrakenteisia, sählääviä ja arvaamattomia "harrastelukoiria", koska rotikalla yritetään pärjätä kaikenmaailman paimenkoirille tarkoitetuissa kilpailuissa.

        Jos 60kg "mörssäri" on rakenteeltaan terve, ei sen "paikat" hajoa yhtään sen helpommin kuin 40kg "dobweilerinkään".

        Ei pidä paikkaansa. Sählääviä? arvaamattomia?
        Pk-kokeissa kyllä mielestäni korostuu koiran "terve päisyys" ja hyvä hermorakenne.
        Jokainen voi valita rotunsa itse ja se on vain niin että rotikka on palveluskoira ja tulee myös sellaisena pitää.

        Flekmaattisia "vahtikoiria" on monia rotuja eikun niistä valitsemaan. Jos on koiran terveyden kustannuksella saatava 60kg egonjatke.


      • rozweiler
        (A) kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Sählääviä? arvaamattomia?
        Pk-kokeissa kyllä mielestäni korostuu koiran "terve päisyys" ja hyvä hermorakenne.
        Jokainen voi valita rotunsa itse ja se on vain niin että rotikka on palveluskoira ja tulee myös sellaisena pitää.

        Flekmaattisia "vahtikoiria" on monia rotuja eikun niistä valitsemaan. Jos on koiran terveyden kustannuksella saatava 60kg egonjatke.

        Rottweilerillä kuuluisi olla karjakoiran luonne, mikä tarkoittaa ensisijaisesti rauhallisuutta ja lujahermoisuutta sekä hieman pitempää reaktio aikaa: "katsotaan nyt ensin mitä tapahtuu".
        "Ruumiinrakenteen kuuluu huokua ulkoista voimaa olemalla sopusuhtainen ja vankka koira." (Kannattaa muuten lukea rotumääritelmiä vanhoista koirakirjoista esim. Otavan Mitä, Missä, Milloin Koirakirja vuodelta 1966, ne ovat aika hupaisia kun vertaa nykyisiin).
        Noilla ominaisuuksilla ei pärjätä kovin pitkälle nykyisissä PK. kokeissa.

        Itseltäni karisi viimeinenkin arvostus noihin PK- ja muihin "käyttokoira" kokeisiin kohdattuani erään hyvin suositun "käyttövalio ym. kaikkea mahdollista IPO meriitiä mukaanlukien" RWUn... ei saa katsoa niin, ei saa seistä näin, ei saa silittää noin ja sitten olet vielä väärää sukupuolta. Oikea "palveluskoira"!

        Vielä... RWU on erilainen kuin RWN kooltaan ja olemukseltaan, joten ei pidä myöskään arvostella uroksen painoa nartun mittojen mukaan... "Rottweilerilla on selvä sukupuolileima; nartut ovat kauttaaltaan kevytrakenteisempia."

        Kuka hullu ottaa koiran egon jatkeeksi? Ja vielä flegmaattisen "vahtikoiran"... mikä se edes on?


    • (A)

      On se kyllä hienoa että olet oikein käyttövalion tavannut. Aika laihoin perustein tuomitset hyvät pk-rottikset rotumääritelmän vastaisiksi.
      Koska tapasit kyseisen koiran?
      Ennen koiria koulittiin koe kuntoon "hieman" kyseen alaisin menetelmin ja tulokset olivat sen mukaisia.
      Se on totta että rottikset ovat tulleet kevyt rakenteisemmiksi viime vuosina.
      Mutta se on mielestäni vain hyvä asia.

      Tekstistäsi jää väkisinkin vaikutelma että haluaisit rottiksen olevan kuin grosse?

      Flegmaattisella vahtikoiralla tarkoitin lähinnä mastiffin tyylisiä koiria.

      • rozweiler

        Juu, en tiedä onko koirien koulutus muuttunut viimeisten 1,5vuoden aikana, mutta suurimmassa osassa tapaamissani "valiokoirissa" on jotain "vikaa"...sählääviä, liikaa miellyttämisen haluisia tai jollakin tavalla arkoja.

        Rottweiler uroksen EI kuulu olla kevytrakenteinen!
        Naaraat ovat toinen juttu, mutta nykyään alkavat myös urokset olla liian "kevyitä".

        Mitä taas grosseen tulee, niin eikös se ole hieman kuin rotikka? Tosin siltä puuttuu "särmää", jota löytyy perus rotikasta.

        Sikäli on huvittavaa seurata kuinka nuorempi "perusrotikka" opettaa vanhemmalle "valiojälkeläiselle" kuinka rottweiler käyttäytyy...


    • riiiiirr

      poika 7kk 23kg

      • rottis78

        narttu 2v,korkeus 63cm,paino 48kg :),ei oo enää korkeutta kasvannu vuoteen :)


    • Nastya84

      Minulla rotikka narttu 17vk. säkäkorkeus nyt 43-45cm. Painosta ei varmuutta, mutta olen koittanut pitää hoikkana, kylkiluut tuntuvat. Minusta vaikuttaa aika pieneltä, mutta eihän se sinänsä mikään ihme ole kun kaverin keskiaasianpaimenkoira uros pennun kanssa on ollut tekemisissä joka on vain vähän yli kk vanhempi, mutta kokoa on tyyliin puolet enemmä. ;-) Niin vähän huono vertailu kohde siis ;))

    • Pote12

      5kk rotikka uros... 29-30kg ja säkä n. 50cm :)

      • Nero&Nekku

        6kk Rotku uros 33kg, mutta säkää ei tuolta pötykältä oo vielä saatu xD Normaali, sopivan jykevä rakenteinen, ei liian laiha tai lihava.


      • pote12

        korjaus... viikon päästä 6kk rotikka... 35kg ja säkä n. 60
        rotikkamme on siis isokokoisesta suvusta...


    • Narttu8kk

      Reilun 8kk narttu säkä n.59cm ja paino 31,9kg

      • röhröh

        mul leikattu narttu 4v säkä 55 ja 50kg.on dieetillä.....


    • rotoviineri2009

      narttu 3v.3kk. säkä 58,5 ja paino 39-40kg hieman pulksa mielestäni mut ei liikaa lonkat ja kyynäreet parasta a luokkaa liikuntaa hiukan lisää mutta mielellään vapaana jolloin koiralle parasta liikuntaa kehityksen kannalta lempeä narttu koirille ja ihmisille kasvattajalle kiitos että omistan juuri tuon rottiksen en vaihtais sitä mihinkään.

    • painoa pois!

      Hui kamala kuinka ylilihavia rotikoita teillä on :( Ihan tulee suru ja viha koirienne puolesta, niillä kun noilla ylipainokiloilla hajoavat lonkat ja nivelet ja tulee kipuja.

      Rottweiler on käyttökoira ja sen tulee olla lihaksikas, mutta ei läski! Surettaa ja vihastuttaa kun te omistajat täällä kilpaa kerrotte kuinka suuria rotikoita teillä ja kuinka ne ovat pelkkä lihasta vain ja lihas painaa... Totuus on kuitenkin se, että noilla painolukemilla ne teidät koirarukkanne ovat kaukana lihaksikkaista, kun ne lihaksetkin hukkuvat sen laardin joukkoon.

      Koiran paino on koiranomistajille todella arka asia, vaikkakin sen tulisi olla erittäin tärkeä asia, sillä normaalipainoinen koira jaksaa paremmin ja elää terveenä pidempään. Eläinlääkärit osaavat hyvin arvioida koiran painoa eli onko paino sopiva, samoin kannattaa mittauttaa se rotikkansa ulkomuodontarkastuksessa (se on ilmainen).

      Mutta nyt nämä tässä keskustelussa mainitut ylipainoiset tynnyrit heti dieetille, jotta koiranne elävät terveinä ja onnellisina kanssanne mahdollisimman pitkään. Ellei tarkoitus ole syöttää niitä tynnyreiksi ja hengiltä? Sitä en kyllä toivo.

      • dobweilerkö

        No mikähän on se rotikan ihannepaino?


      • painoa pois!
        dobweilerkö kirjoitti:

        No mikähän on se rotikan ihannepaino?

        Aikuisella (siis oikeasti aikuisella rotikalla eli noin 3 vuoden ikäisellä) rotikalla nartuilla ehdottomasti maksimissaan 40 kiloa - mielellään muutamia kiloja sen allekin ja uroksella ehdottomasti max 50 kg - ja taas mielellään pari kiloa sen alle. Säkäkorkeushan vaikuttaa, mutta vain hyvin VÄHÄN, korkeintaan kilon/pari kiloa. Kammottavaa lukea täältä kuinka JO pennut painavat aikuisen rotikan painosuositusten yli - ja ihan roimasti. "Se on vaan lihasta, ei yhtään läskiä" tuolla valheella on valitettavasti vain koiranne kannalta ikävät seuraukset, kyllä itkettää muutamia vuosien kuluttua, kun nivelet ja lonkat on *askoina ja koira on kipeä. Ajatelkaa koirienne parasta!


      • 100v. seropi
        painoa pois! kirjoitti:

        Aikuisella (siis oikeasti aikuisella rotikalla eli noin 3 vuoden ikäisellä) rotikalla nartuilla ehdottomasti maksimissaan 40 kiloa - mielellään muutamia kiloja sen allekin ja uroksella ehdottomasti max 50 kg - ja taas mielellään pari kiloa sen alle. Säkäkorkeushan vaikuttaa, mutta vain hyvin VÄHÄN, korkeintaan kilon/pari kiloa. Kammottavaa lukea täältä kuinka JO pennut painavat aikuisen rotikan painosuositusten yli - ja ihan roimasti. "Se on vaan lihasta, ei yhtään läskiä" tuolla valheella on valitettavasti vain koiranne kannalta ikävät seuraukset, kyllä itkettää muutamia vuosien kuluttua, kun nivelet ja lonkat on *askoina ja koira on kipeä. Ajatelkaa koirienne parasta!

        "nartuilla ehdottomasti maksimissaan 40 kiloa - mielellään muutamia kiloja sen allekin ja uroksella ehdottomasti max 50 kg - ja taas mielellään pari kiloa sen alle. Säkäkorkeushan vaikuttaa, mutta vain hyvin VÄHÄN, korkeintaan kilon/pari kiloa."
        Ja tämä tieto perustuu..?

        Itse olen omistanut pari 60kg urosta, joiden nivelistössä ei ollut mitään vikaa, sekä noin -50kg lonkkavaivaisen joka kuoli vanhuuttaan, sekä muutaman muun siltä väliltä.
        Se että tuijotetaan pelkkään painoon ja säkäkorkeuteen ei kerro paljoakaan nivelten kunnosta, tai siitä mihin otus kuolee.

        Jos oikein rehellisiä ollaan, niin kuka pystyy sanomaan minkälainen Rottweilerin pitäisi olla?
        Rotuna ko. rotu on vanha, mutta "jalostuksellisesti" nuori, koska "alkuperäinen rottweiler" lähes kuoli sukupuuttoon... "Rotu kuoli lähes sukupuuttoon alkuvaiheen kukoistuskauden jälkeen. Yhteiskunnallinen tilanne, markkinoiden laantuminen, karjankuljetusten väheneminen ja köyhyyden leviäminen kansan keskuudessa, olivat päätekijöinä rodun lähes täydelliseen häviämiseen 1800-luvulla."
        Lainaus linkistä http://koirienkoulutus.blogspot.fi/2009/05/rotuessee-rottweiler.html

        Jos ajatellaan alkuperää, niin minkälainen ja minkä kokoinen mahtiokaan olla alkuperäinen molossi?
        Monelle rotikan omistajalle riittäisi "jackrusseli"...


      • Liianvähänkiloja
        painoa pois! kirjoitti:

        Aikuisella (siis oikeasti aikuisella rotikalla eli noin 3 vuoden ikäisellä) rotikalla nartuilla ehdottomasti maksimissaan 40 kiloa - mielellään muutamia kiloja sen allekin ja uroksella ehdottomasti max 50 kg - ja taas mielellään pari kiloa sen alle. Säkäkorkeushan vaikuttaa, mutta vain hyvin VÄHÄN, korkeintaan kilon/pari kiloa. Kammottavaa lukea täältä kuinka JO pennut painavat aikuisen rotikan painosuositusten yli - ja ihan roimasti. "Se on vaan lihasta, ei yhtään läskiä" tuolla valheella on valitettavasti vain koiranne kannalta ikävät seuraukset, kyllä itkettää muutamia vuosien kuluttua, kun nivelet ja lonkat on *askoina ja koira on kipeä. Ajatelkaa koirienne parasta!

        Joopajoo..Muista juttuinesi etteivät kaikki Suomen rotat ole Suomessa syntyneitä kevyt malleja.
        42 oli aikoinaan narun ihannepaino


    • roobert111

      16 viikkoa ja saman verran kiloja mun urkilla

    • mushhroom

      66½, 52kg :) Uros ja 8½ vuotias!

    • teeeeeeeeeeeeee

      Narttuni painaa 72kg ja 87 säkä kun vuos sitte mitattiin. APUA ?! Oon väärällä palstalla !!!!!!

      • piiip piiip teeeee

      • Tiukkaa lihasta..
        piiip piiip teeeee kirjoitti:

        Mut ei muuten läskit lylly :))). http://www.youtube.com/watch?v=GC5E8ie2pdM uroksella ainakaan...

        Isoja on rotikat nykyään 66kg..
        Meillä oli joskus uros eli 12vuotiaaksi,
        Säkää en muista mutta hiukan vajaa 50kg paino ja oli komee, levee rintainen kaikin puolin hieno koira ennenkaikkea hyvä päinen eli lapsien keskellä.. Useamman vuoden jälkeen otettiin
        koira rottis ois taas otettu mutta ei haluttu ihan niin isoa.
        Otettiin bullterrieri uros, koira nyt 2vuotta, säkä 52 ja painaa 34kg, ei näy kylkiluut, on vahva koira vaikka on pieni.
        vedettiin pulkkaa minä ja pikku likka kyydissä me yht. 110kg ja koira pinko täysiä menemään.
        Sehän ois nyt sama kun tämmönen 66kg tiukka kylkiluu rottis vetäs pulkassa 213kg täyttä häkää.
        Koittakaas vetää jos menee sitten sitä voimaa on niin kun on painoa.


      • 100v. seropi
        Tiukkaa lihasta.. kirjoitti:

        Isoja on rotikat nykyään 66kg..
        Meillä oli joskus uros eli 12vuotiaaksi,
        Säkää en muista mutta hiukan vajaa 50kg paino ja oli komee, levee rintainen kaikin puolin hieno koira ennenkaikkea hyvä päinen eli lapsien keskellä.. Useamman vuoden jälkeen otettiin
        koira rottis ois taas otettu mutta ei haluttu ihan niin isoa.
        Otettiin bullterrieri uros, koira nyt 2vuotta, säkä 52 ja painaa 34kg, ei näy kylkiluut, on vahva koira vaikka on pieni.
        vedettiin pulkkaa minä ja pikku likka kyydissä me yht. 110kg ja koira pinko täysiä menemään.
        Sehän ois nyt sama kun tämmönen 66kg tiukka kylkiluu rottis vetäs pulkassa 213kg täyttä häkää.
        Koittakaas vetää jos menee sitten sitä voimaa on niin kun on painoa.

        Minulla oli tapana vedättää näillä 60 kg rotkuloilla kuorma-auton rengasta ympäri peltoja umpihangessa.
        Ravitallilla kun ei ollut muutakaan.
        Jos ei jaksanut yksin, niin silloin kytkettiin toinen rinnalle...

        -213kg pulkassa ei ole mikään vastus, kun sen massan saa liikkeelle niin loppu on pelkkää fysiikkaa...

        Ja siitä on 20v. aikaa... mites nykyään?


      • liian iso koira

        Oiskohan rotikkaasi eksynyt jotain toista rotua sekaan? :)


    • rölli-poika

      Rölli 12vkoa, paino 12 kg/säkä 40 cm

    • rusettirinta

      "100v. seropi
      2.2.2013 07:32

      Minulla oli tapana vedättää näillä 60 kg rotkuloilla kuorma-auton rengasta-213kg pulkassa ei ole mikään vastus, kun sen massan saa liikkeelle niin loppu on pelkkää fysiikkaa...Ja siitä on 20v. aikaa... mites nykyään? "

      Kerrankin tuli järkevää asiaa tähän painokeskusteluun. Rottweilerin kuului olla voimakas rakenteeltaan, että jaksoi vaeltaa pitkiä matkoja vartioiden karjankuljetuksia ja omistajan rahapussia. Rotumääritelmä noudatti vielä 1970-luvulle tätä rodunomaisuutta. Rottweilerin pitää olla voimaa uhkuva.

      Sitten pk-harrastajat muuttivat kisoihin näyttävyyden, jolloin rottweilerista alettiin jalostamaan hinteliä, jotta tulisi lisää nopeutta. Nykypäivän rottweiler ei ole enää ilmiasultaan yhtä voimakas, eikä luonteeltaan yhtä harkitsevainen.

    • rotikkauros

      Mulla on ylisuuri rotikka uros.

      säkä on noin. 70cm ja paino 50kg. Harmittaa hiukan, kun on erittäin nätti poika, mutta näyttelyyn ei ole asiaa :(

      Mätsäreissä kyllä käydään ahkerasti, hyvin tuloksin, joskus voittajina, joskus häviäjinä, hyvällä mielellä ollaan aina menossa! (:

    • keskisuomalainen2

      Veeti 7,5kk 27kg säkä yli 60cm takajalat vääntyy, joten vähennän ruokintaa että laihtuisi.

      • Anonyymi

        Tiedät varmaan itsekkin, että koiran on hyvä kasvaa hoikkana aikuisuuteen. Minun oma uros saman ikäisenä painoi 30kg ja säkää taisi olla jonkin verran yli 60cm

        Nyt kuitenkin kuvattiin HD A/A ED 0/0 . Puolet tulee geeneistä ja puolet liikunnasta ja ravinnosta.


    • ihimettelen

      voiko muka vuoden ikäinen uros olla jo 50kg, kuten täällä joillakin oli????

      kun massaa kuitenki 3v asti tulleepi

    • Harri1111

      7,5kk uos, yli 60cm ja 36kg. Lisää enää noin 3-4kg per kk, joten kai se mahdollisuuksien rajoissa on?

      7,5kk narttu n.60cm ja 34kg

      3v narttu n.60cm ja 42kg

      Nuo korkeudet on kyllä ihan hatusta / mittanauhalla, kun ei ole sitä tullut oikeestaan seurattua.

    • Roxiboxi

      Minulla on seropi narttu, puolet rotikkaa ja puolet sakasanpaimenkoiraa. Säkä 70 cm ja paino nyt 58 kg. Ylipaino johtuu siitä, että koira oli hoidossa pitkään vanhemmilla minun opiskellessa ja sairastaessa. Nyt koira on minulla itsellä ja laihdutuskuurilla.

      Koko oli suuri jo pentuna (eläinlääkärikin totesi tämän), mutta epäilen hänen kasvaneen liian nopeasti, koska on saanut liikaa ravintoa tällöin. Tassuista kyllä näki jo koiran ottaessa, että koira ei tule kasvamaan pieneksi. Tassut oli jo pentuna isommat kuin normaaleilla koirilla. Koira on Virosta Suomeen tuotu. Ikää on tytöllä 4 v. Toivon, että eläisi vielä usean vuoden, vaikka olen huolissani jaloista.

      Koiramasita luonnetta tytöllä on, mutta onneksi on suurimman koira on suurimman osan ajasta ystävällinen ja kiltti. Vaikka koirani ei ole kaikista koirista hienoin ja parhaiten kasvanut, niin yritän pitää siitä nyt enemmän huolta ja tehdä voitavani, jotta se saa jatkaa elämäänsä.

    • Rutikka

      Meillä Rico 1v 6kk 73cm 63kg ja erittäin sopusuhtasex noi isoksi koiraxi kehuttu nii kasvattaja ku näyttelyissäkin. Ja saa lenkkiä vähintään 5-10km päivä ja kotosalla painii mastiffinkaa. Joten hurjaa arvostella koiraa pelkkien numeroiden perusteella jos ei oo nähny ku nii paljon eroja esim luustoa joten pidetään huoli omista koiristamme sillä yksilöitä jokainen:-)

    • thö_röttwäiler

      Narttu, 7kk, polvenkorkunen, 41kg
      Syö enimmäkseen jauhelihaa, piimää, maxi rokkaa, kananmunia ja kaikki ruuanjämät =D

    • rusettirinta

      thö_röttwäiler. Rottiksen paino kuuluu nousta kg/viikko. Aikuisen nartun keskipaino on noin 42kg. Vähän huolestuttaa sun pennun paino 7kk ja 41kg. Säkäkorkeudeksi arvioin tuon ikäisen nartun 62cm. Meillä 8kk painoi 37kg. Säkäkorkeus tällä 64cm ja lonkkakuvaaja kehui mahtavia lihaksia. Nyt koira 4v ja painaa 48kg, mutta lääkäri totesi, että liian lihava, vaikka koira ei näytä siltä lihaksikkaan olemuksensa takia. Joten mielestäni sun pennun pitäisi laihtua.

    • Rottistyttö

      14.5vko:n ikäinen tyttö, Säkä 41-42cm, 13.6kg :)

    • Anonyymi

      Narttu, Ikä 7kk, säkä Noin 52cm paino 35kg odotamme isoa narttua massiiviset tassut jo ihan pienestä. Hieman dominoiva luonne mutta olemme pärjänneet.

      • Anonyymi

        Yleensä ne pärjäämisongelmat tulee vasta 2 ikäisenä, kun alkaa kokeilemaan perheen arvojärjestystä.Tuohan on ihan pentu viellä, joten pitäis olla ihan iisi viellä pitkään.
        Sosialistaminen vieraisiin ihmisiin,ja kaikenlaisiin koiriin on tärkein juttu pentuaikana.Sieltä ne ongelmat muuten tulee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      54
      1891
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1607
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1143
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1140
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      146
      1075
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      839
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      818
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      694
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      682
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      648
    Aihe