mitä on totuus ?

esjotes

Minua on haukuttu ja herjattu avoimesti Suomi 24 foorumilla nimimerkki lukijan toimesta syyttäen että levitän vääriä tietoja ja että olen äärimmäisen agressiivinen henkilö.
Ja että minun ei saisi kirjoittaa edes IDÄN USKONNOT palstalla yhtään mitään
mikä ei sovi suomalaisen telaketjukristityn aiempaan tietämykseen.
Valtava vihanpurkaus näkyy selvästi ja tämmöisten tyyppien tapaan syytetään tietysti käänteisen projisoidusti , että minä olisin agressiivinen, että minä sekoitan puurot ja vellit, vaikka hän tekee sitä itse. Psykoterapeuttista työtä tuntevat tämän ilmiön erittäin hyvin. Jos jokin tekijä laukaisee psykopaattisessa tai liian tiukan autoritäärisesti normioidussa kusipäässä jotain sellaista mihin hän ei ole tottunut, ( mikä on uutta ) , siihen reagoidaan aina vihalla..Terapeutti saa naamalleen agressiivisen ryöpyn ja saa kuulla olevansa kaikkea sitä paskaa , mitä hänen potilaansa itse on.
Minä olen kuitenkin käsittänyt että nämä palstat olisivat vapaata keskustelua varten, ja pyydän sheriffejä olemaan valppaampia.

Tuossa alempana kirjoittaa nimimerkki ihmettelevä samasta ongelmasta , miksi räyhäkristityt riehuvat koko ajan idän uskonnot palstalla häiriköimässä asiallista keskustelua ja syyttelemässä muita pakanoiksi., vaikka niillä on omia kirjoitusblokkeja kymmenittäin.
Idän uskontoihin kuuluu suvaitsevaisuus ja vain se on syynä siihen miksi esim. hinduilla on yhden varsinaisen jumalan lisäksi tuhansia muita stooreja ja kuvia pienemmistä ''alijumalista'', arkkityypeistä, eli enkeleistä. Sielläpäin ei ole ollut tapana polttaa tai muutoin hakata hengiltä profeettoja tai taiteilijoita jotka halusivat maalata oman näkemyksensä Jumalasta, tai sitä lähinnä olevasta voimasta..Mulla on jo lapsena ollut sekä taiteellisia että selvännäköön liittyviä kykyjä, vanhempi sisareni tapasi sanoa että näen muita kauemmas. Myös useat opettajani lyseossa olivat sitä mieltä. Mutta koska minua on julkisesti herjattu ja maalattu sairaiden ihmisten omilla paskoilla syytellen jopa mielipuoleksi , katson oikeudekseni kertoa tarkemmin siitä mitä olen. On kysytty millä muotoa ja tapaa kehtaan muka nimittää itseäni kristityksi ? . Vastaan tähän kaikkeen , mutta koska kysymys on monipiippuinen , myös vastaus on sitä ..

Äitini suku on 1800 luvun lopulla Suomeen tulleita juutalaisia ja olen jonkinverran selvillä heidän perinteistään. Olen opiskellut teologiaa Helsingin yliopistossa sekä myös suoritin taideteollisen korkeakoulun 4 vuotisen tutkinnon.. Niiden jälkeen olin kauan poissa ja opiskelin 3 v henkisen alueen joogaa ( eli re-ligioitumista ) sekä muuta hindulaista perinnettä Intian joogalääkäreitten liiton presidentin K U Sathyananthin johdolla. Luokassamme oli kolme oppilasta , ne kaksi muuta olivat roomalaiskatolisia nunnia, vanhoja akkoja .

Intiasta palattuani työskentelin liike-elämän palveluksessa mainosgraafikkona ja tiedottaja ja menestyin toimissani erittäin hyvin. .Viimeiset viisi vuotta minulla oli ilo saada työnantajakseni Suomen radikaalein tehtaanomistaja Ensio Miettinen , joka oli valtavan viisas ja sivistynyt mies. Hän piti minulle lähes päivittäin useiden tuntien mittaisia luentoja, syystä että hän ymmärsi minun olevan ''stalker '' ts. kykenevä liikkumaan ''pimeässä'', eli henkisessä todellisuudessa. Tämä dipl. insinöörin koulutuksen saanut mies ei hänkään ollut erityisen uskonnollinen, mutta silti me puhuimme koko ajan uskonnosta, merkityksessä re-ligio, jälleen eheytyminen. Hän tapasi sanoa miten hän tarkkailee monitutapäistä henkilökuntaansa kuin akvaariota ja miten useimmat heistä elävät unessa..
Heidän sosiaalisen maailmansa yhteisenä suggestiona luoma todellisuuskuva ei pidä lainkaan paikkaansa . Tätä samaa väitti hebrealaisten pappien tavoin Oulun kirkasotsainen mies Yrjö K, jota Suomen virallinen hallinto oli pannut peräti kolme kertaa konekiväärin eteen ampumistarkoituksessa..Nimimerkki lukija vaatii tätä samaa nyt minulle, eikä hän ole ensimmäinen. Hyvin usein näillä palstoilla haukutaan miten minut pitäisi puuduttaa kemiallisilla myrkyillä tai ajaa pois maasta. He eivät tiedä että olen ollut maanpaossa on 7 vuotta..
Tämä tapahtui kun minut kivitettiin esimieheni mielipiteiden julkaisun takia.. Paikkakunnan suurinta työnantajaa oli paha tulla potkimaan , mutta juoksupoika sensijaan oli vapaata riistaa.
He tulivat rikkomaan taloni avohakkaamaan metsään rakentamani talon Impivaaran ympräistön kuumaisemaksi, olettaen että sillä tempulla en paikkakunnalla kauaa viihtyisi.
Näin kävikin mutta kun itkin hävitetyn kotini raunioilla , sosiaalisen personaare maskini raot tulivat entistäkin isommiksi ja kuulin mitä tuon vanhan kuusimetsän henget puhuivat..Näin joukon kirkkaita enkeleitä jotka kertoivat tehtävästäni ja siitä mitä 960 vuotta sitten oli sovittu..
Noilla kumpareilla, jotka muinoin olivat olleet saaria , oli ollut runsaasti ikivanhoja kulttipaikkoja ja hautoja.Vanhan metsän raaka avohakkaus keskellä kesäkuuta ja tuhansien eläinten kotien jyrääminen moton telaketjujen alle herätti eloon kalevalaiset arkkityypit, jotka itse Jeesus oli nimittänyt kauan sitten sotureikseen ja luvannut heidät herättää kun Herran päivä sekä Pyhä sota alkavat...Tuolla viittaan erääseen vanhaan legendaan, joka ilmestyi käteeni varsin erikoisella tavalla, kuin itsestään..

Ruotsalaiset valloittajat tulivat tähän maahan , tulivat kiiltävin peitsin, kirjavin kypärin,
loistavaa ristiä edellänsä kantaen. Kalevan miehet nousivat jumaliansa puolustamaan, kylät
paloivat, ryskyen kaatuivat pyhät lehdot. Valloittajien miekka tuli ja voitti. Vastahakoinen
kansa tapettiin tai karkoitettiin korpiin kuolemaan, mutta heikko kansanosa kastettiin uusien
herrain alamaisiksi. Kansoja valloitetaan ja kukistetaan, ihmisiä karkoitetaan ja
nöyrryytetään, mutta kukistuvatko jumalat ja voidaanko jumaliakin karkoittaa ? Vai minne
joutuivat Ilmattaret, minne Päivättäret, Kuuttaret, minne Ahti Vellamoinen, minne Tapio
sinipiikoinensa ? Minne kaikki ne haltijat , jotka ihmiskieltä taitaen olivat ilman pitkiltä
pihoilta ihmiselle puhuneet, jotka meren hyrskyissä hänelle miehuutta laulaneet, jotka
tähtiöinä hänen haaveitansa herättäneet tai metsäsalojen poluilla hänen runomieltänsä
virittäneet ja hänen yksinäisyytensä ikävän vaihtaneet riemuun. Jos miehet hävisivät,
hävisivätkö jumalat? Eivät hävinneet, kaikki elävät vielä tänä päivänä, joka meille paistaa.
Valloittajien tietämättä , tahtomatta, oli hurmeiseen maahan istutetun ristin mukana
seurannut myös Totuuden Henki, joka ei ole koskaan tulen ja miekan kanssa liittoa tehnyt.
Maahan tultuaan se kutsui kansan hylkäämät jumalat eteensä ja puhui heille näin : MINUN
NIMESSÄNI poistukoon kerran kaikki se, mikä tulella ja miekalla rakennettu on, niin että
joka on kerran ottanut, se on kerran antava, ja joka on kerran ryöstänyt, se on kerran
lahjoittava, ja joka on herraksi tullut, on itsensä palvelijaksi tekevä. Eikä se ole miekalla ja
tulella poistuva, vaan teidän minun enkelieni avulla. Katso, minä teen teidät enkeleikseni , ja
teidän puheenne olkoon ihmisille jälleen kuuluva, kunnes kaikki täyttyy ja minä näen kahtia
revityn ihmiskuntani jälleen yhtyneenä...Näin puhui Totuuden Henki ja se antoi uusille
enkeleilleen 960 vuotta aikaa odottaa käskyn toimeenpanoa.

Sain käskyn pakata moottoripyöräni ja ajaa Jerusalemiin.. Matkani alussa kiersin kauneimman järvisuomen ja kosketin kaikkien reitilleni osuneiden kirkkojen alttarit ja portinpielet..
Tämän saman tein läpi Itä-Saksan, Slovenian, Italian, Kreikan, Turkin läpi kulkiessani .. Kun olin siirtynyt kokonaan maantielle, en ollut enää edes B kansalainen, vaan C kansalainen. Tietoisuuteni liikkuu yhä enemmän esoteerisella tasolla, kommunikoin lähes päivittäin henkien kanssa ja ne ohjaavat matkaani eteenpäin.
Kun olen kertonut matkastani ja sen asettamista vaatimuksista Suomen viranomaisille kirjeissäni he väittävät minun tulleen mielisairaaksi. Koska siitä ei ole kyse , olen mennyt tutkittavaksi Saksassa, voisiko tässä olla kyse psykoosista kuten suomalaiset väittävät. Saksalaiset lääkärit , joille olen tilanteestani kertonut, pitävät minua keskimääräistä terveempänä. Koska kyseessä on ihmisarvoni moninkertainen loukkaus , asia on Strasbourgin oikeudessa. He joutuvat päättämään, kumpi on terveempää ajattelua, Suomessa vallalla oleva, amerikkalais- ruotsalainen , mammonistinen, materialistinen maailmankuva, vai minun pakottaen aikaansaatu , esoteeriselle C tasolle ulottuva ? Tässä tulee kysymys kumpi on totta, Jumalan valtakunta vai USA nimisen saatanan luoma todellisuus ?

Kuten tämä nimimerkki ''lukija ''' Suomen tapauskovaiset vihaavat minua sysimustan agressiivisesti ja jos voisivat , varmaankin repisivät silmät päästäni ..Näitä raamattuun ja vanhaan saatana - systeemiin tukeutuvia SS- tyyppejä pyydän lukemaan keskittyneellä viisauden hengellä seuraavat kohdat Raamatusta. Paavalin kirje roomalaisille 8 :16-19 ja 39. Jesaja 40:3 ja 9-11....Ilmestyskirja 22:1-8.. Jesaja 6:2-4, 6-13..Psalmi 69, 4 -21. Ensimmäinen korinttolaiskirje 9:19-23 sekä 2:10..Ilmestyskirja 21:1-7..Psalmi 130 :1 ja 5-8 ( Israel tässä yhteydessä tarkoittaa Euroopan Unionia, myöhemmin koko maailmaa ) JESAJA 43: 6-10..Hesekiel 11:19-23.. JESAJA 43: 18-19 ja 25 ( hän tekee uudeksi kaiken ) Jeremia 31:31-34 ( viittaa siihen miten juutalaiset ja palestiinalaiset saavat yhtäläiset oikeudet ja miten kaikki uskonnot lopetetaan tarpeettomina ja vahingollisina )..Matteus 11:25-30 vihjaa myös vapautumiseen uskontojen ikeestä. Johannes 3: 17-21 puhuu ihmisistä, jotka TEKEVÄT totuuden tulemalla rohkeasti esiin varjoistaan.

Olen perehtynyt jossain määrin raamattuun , bhagavad gitaan, tao te kingiin, kalevalaan ja näen niissä selvästi yhden saman sävelen .Tähän on minua voimakkaasti ohjannut myös mainitsemani dipl.insinööri joka oli elämänsä aikana kahlannut läpi koko maailmankirjallisuuden ...Intialainen lääkäri korosti kaikessa ykseys periaattetta. On vain yksi jumala eikä se ole kristittyjen yksinoikeutta, sanoi tämä luonnontieteellisen koulutuksen saanut, kristityssä perheessä kasvanut viisas mies. ( hän ei ollut mikään guru )
Minulle on muodostunut moottoripyörällä ajellessani niistä semmoinen ''kakku'' jota mä veistelen muuttuvien tilanteiden mukaan.. Todellisuus on koko ajan muuttuvassa tilassa, , kaikki virtaa, kuten roomalaiset totesivat Tiberiä katsellessaan.. Totuutta ei voida hakata kivitauluihin, se muodotuu kahdesta elementistä, alati liikkuvasta sekä alati pysyvästä ( kuten rooman kivet )
Pelkkään alati pysyvään, kiveen hakattuihin sanoihin nojaavat uskovaistet sitten sadattelee raivoissaan että tää jätkä pitää tappaa tai myrkyttää, se saatana vääristelee raamatun sanoja , kun en muista niitä pilkuntarkkaan, kun sotken mukaan gitaa ja tao te kingiä ja totean perusteluksi että kaikessa soi blues.

Itse on valo, joka on kaiken yllä. Itse on tie, tao, totuus ja elämä. Itse on kaikkeus; itsestä on kaikki lähtenyt ja itseen on kaikki palannut. halkaise puu: Itse siellä. Nosta kivi, ja löydät sen sieltä. Kun teette kahdesta yhden, tulette ihmisen pojiksi; ja jos sitten sanotte: Vuori siirry! Se siirtyy. Kun teette kahdesta yhden, kun teette sisäpuolen ulkopuolen kaltaiseksi, ja yläpuolen alapuolen
kaltaiseksi, kun panette sen mikä on pohjoisessa etelään, ja sen mikä on etelässä pohjoiseen, silloin syntyy kunnon turbulenssi. Kun naisesta tulee mies, ja miehestä nainen, teette miehen ja naisen taas yhdeksi , silloin huomaatte olevanne taivasten valtakunnassa. Tosi ihminen on kuin viisas kalastaja, joka heitti nuottansa mereen ja veti sen vedestä kun se oli täynnä
pikkukaloja. Niiden joukosta viisas kalastaja löysi suuren, hyvän kalan. Hän viskasi kaikki pikkukalat mereen. Hän valitsi suuren kalan epäröimättä. Se, jolla on korvat kuulla, kuulkoon. Se joka juo minun suustani, tulee minun kaltaisekseni. Minä tulen myös
häneksi, ja salaisuudet paljastuvat hänelle. Me olemme yksi ja sama

mikä on se yksi ?

Mieli on luonteensa mukaisesti yksi ( singulare tantum ) Sanoisin, että ei ole olemassa määrältään kuin yksi mieli. Rohkenen kutsua sitä jakamattomaksi ( in divi-duo ) sen merkillisen aikataulun vuoksi, mikä mielellä on. Nimittäin aina Nyt. Myönnän kuitenkin, että kielemme ei pysty ilmaisemaan tätä. Siksi pelkän puheen varassa oleva ymmärrys on mielen jakotautia. Aikamme ihmiset ja hallintojärjestelmät ovat hulluuden tilassa. Näin sanoi mies nimeltään Schrödinger.. Se yksi, se itse, jakamaton ( in divi duo ) on muuten sama kuin intialaisten atman ,
kreikan atom ( josta tulee sana atomi , jakamaton ) Egyptissä se oli aton. He pitivät hindujen tavoin aurinkoa kaikkivaltiaan, kokonaisvaltaisen jumaluuden symbolina, joka antaa valon ja kasvun..
Monissa mytologioissa kerrotaan siitä miten tulee pitkä pimeä aika jolloin tämä jumalan valo peittyy maailman yltä ...Mutta sitten tulee joku aivan pienen pieni ja mitätön YKSI mies joka kertaheitolla rojauttaa kumoon aurinkoa peittävän roskaharhaverkoston ( kalevalan tammen )

Juuri näin, oi aurinko, ikuisessa nuoruudessasi
sinä kerran kohosit myös meille,
kuin mekin olimme nuoria ja ilmenimme
sinun laillasi. Kukoistavassa voimassamme.
ja juuri näin vielä kymmenien tuhansien aikakausien jälkeen
sinä tulet kohoamaan muuttumattomana,
kuin me kerran
Silloinkin he tulevat surullisesti tervehtimään sinun aamunnousuasi
pimeistä kivikammiostaan, kuten mekin teimme,
oi aurinko ikinuori.


Edellinen värssy kirjattiin ylös Intiassa kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Auringon kehän
uudelleensyntyminen tapahtuu mayojen väittämän mukaan 26 000 vuoden syklivälein ja
tässä tapauksessa sen merkitsee ajan päättymistä. Sen on laskettu tapahtuvan 2012 jälkeen
Kristuksen, mutta useiden viimeaikaisten tietojen mukaan yleinen JADOA voi alkaa vaikka
huomenna, koska kaikki Jeesuksen antamat ennusmerkit ovat täyttyneet. Daavidin tähden
syttyminen "pohjantähden maassa" ja seitsemän arkkityypin karkoitus maanpakoon on
tiedetty myöskin juutalaisten parissa. Sekä juutalaiset, kiinalaiset, mayat, muinaiset
kalevalaiset että tiibetiläiset sanoivat miten "Jahven nimeen" liittyvä salaisuus paljastetaan
julkisesti keltaisen vaaran aikana..."Kirjat avataan", mekaaniset uskontojärjestelmät
hävitetään ja esoteeriset tiedot julkaistaan kaikkien kuultaviksi...
Joka on kiinnostunut lukemaan tästä enemmän, katsokaa idän uskonnot palstalla perempänä oleva pitkä keskustelu ''mitä on totuus '', tai lukekaa osoitteen http://www.box55.pp.fi kaksitoista fileä ..
Niille agressiivisille räyhäkristityille
ja muille herjaajille sanon vielä,
että vaikka naputatte kirjaston koneella
ja nimimerkin suojasta herjojanne,
suojanani on voimia
jotka löytävät teidät..
Jokainen kivi jonka minua vastaan sinkoatte,
on kääntyvä tuhatkertaisella voimalla
itseänne vasten. Ottakaa selvää ennenkö räksyttätte,
se on ystävällinen neuvoni.
Jos saatte mun takia turpiinne ,
kyse ei ole minun agresiivisuudestani.
Olen varoituksen antanut .

25

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • getaway

      länsimaalainen ajattelu perustuu käsitteellisen mielen ylläpitoon taas itämaisessa luovutaan käsitteellisestä mielikuvituksesta jotta voidaan kokea mielen piileviä ominaisuuksia...siddhejä
      esim silmämuoto mitä tavalliset hörhöt havaitsee ei esiinny sillä tavoin totuudessa asuville

      • lukija

        Kuka on sinua kieltänyt kirjoittamasta?
        Täytyy sanoa, että suoltamasi teksti puhuu puolestaan.


      • jestas
        lukija kirjoitti:

        Kuka on sinua kieltänyt kirjoittamasta?
        Täytyy sanoa, että suoltamasi teksti puhuu puolestaan.

        nyt se esjotes on siirtynyt tänne osastolle suomi24-palstoilla. ihan samaa tekstiä raivoaa ja uhoaa pilkulleen kuin mitä tuolla hindulaisuus-osastollakin. mutta kun sai siellä luut kurkkuun naisilta -mikä on esjotekselle PAHINTA- niin siirtyi tälle palstalle.

        käsittämätön tyyppi tämä esjotes, vainoharhainen sairas maanikko. minutkin on sotkenut omiin juttuihinsa, mm. käyttänyt hindu-palstalla nimimerkkiäni. ja Suomea esjotes haukkuu joka mutkassa. miksi?

        miksi esjotes yleensä viitsit kirjoittaa tänne , koska tämä on suomalainen foorumi.

        aikansahan tuota horinaa kuuntelee, mutta rajansa kaikella. onneksi eukot laittop estojeksen kuriin tuolla hindu-puolella.

        esjoteksella on maanisen raivoisa tapa heti kärkeen a) ilmoittaa että hän tietää kaiken b) muut ei ole mitään c) suomi on täyttä paskaa.

        hyvänä esimerkkinä on esjoteksen ministeri karpelalle kirjoittama "vaatimus". esjotes niinku alkaa siitä vaan vaatimaan itselleen ja tekaistulle yhdistykselleen kaikkea. hindu-palstalla jopa rahaa muilta! laittoi palstalle oman tilinumeronsa, muttei uskalla tulla kaapista ulos reilusti omalla nimellään.

        miksikä kirjoitan tämän?
        siksi että muutkin huomaisivat miten maaninen raivopää esjotes käyttää näitä suomi24:n foorumeita pelkkänä menttaalisena sontaluukkunaan. siten myös hänen kirjoitelmiinkin tulisi suhtautua. eli hullu mikä hullu. minuakin nimitteli "porvarisämmäksi", vaikka olen työssä käyvä mies. nyt yövuorossa.


      • voi olla
        jestas kirjoitti:

        nyt se esjotes on siirtynyt tänne osastolle suomi24-palstoilla. ihan samaa tekstiä raivoaa ja uhoaa pilkulleen kuin mitä tuolla hindulaisuus-osastollakin. mutta kun sai siellä luut kurkkuun naisilta -mikä on esjotekselle PAHINTA- niin siirtyi tälle palstalle.

        käsittämätön tyyppi tämä esjotes, vainoharhainen sairas maanikko. minutkin on sotkenut omiin juttuihinsa, mm. käyttänyt hindu-palstalla nimimerkkiäni. ja Suomea esjotes haukkuu joka mutkassa. miksi?

        miksi esjotes yleensä viitsit kirjoittaa tänne , koska tämä on suomalainen foorumi.

        aikansahan tuota horinaa kuuntelee, mutta rajansa kaikella. onneksi eukot laittop estojeksen kuriin tuolla hindu-puolella.

        esjoteksella on maanisen raivoisa tapa heti kärkeen a) ilmoittaa että hän tietää kaiken b) muut ei ole mitään c) suomi on täyttä paskaa.

        hyvänä esimerkkinä on esjoteksen ministeri karpelalle kirjoittama "vaatimus". esjotes niinku alkaa siitä vaan vaatimaan itselleen ja tekaistulle yhdistykselleen kaikkea. hindu-palstalla jopa rahaa muilta! laittoi palstalle oman tilinumeronsa, muttei uskalla tulla kaapista ulos reilusti omalla nimellään.

        miksikä kirjoitan tämän?
        siksi että muutkin huomaisivat miten maaninen raivopää esjotes käyttää näitä suomi24:n foorumeita pelkkänä menttaalisena sontaluukkunaan. siten myös hänen kirjoitelmiinkin tulisi suhtautua. eli hullu mikä hullu. minuakin nimitteli "porvarisämmäksi", vaikka olen työssä käyvä mies. nyt yövuorossa.

        vaikka olisi mieskin. Vaikuttaisi vähän siltä että sun on kyllä turha haukkua ketään raivopääksi tai maanikoksi. Katso peiliin hyvä mies ja häpeä


    • moxu

      Jos joku yrittää väittää tarjoavansa sinulle absoluuttisen totuuden, ole varuillasi. Absoluuttisen totuuden hahmottaminen kun ei ihmiselle ole mahdollista.

      Minun tehtäväni ei ole jaella porttareita kenellekään, mutta pidän tietysti hyvin valitettavana, jos idän uskonnoista -tai kuten mieluummin sanoisin, filosofioista- ja niistä polveutuvista erilaisista ajatuksista käytäviin keskusteluihin tulee leimallisesti näitä ajatuksia harhaoppeina pitäviä kirjoituksia. Fiksuus on kuitenkin häilyvä käsite, vähän niin kuin tuo totuuskin...

      Jäitä hattuun!

      • lukija

        Idän uskonnossa kuten myös kristinuskossa on annettu selitys totuudesta. Ne vain eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Molemmat eivät voi olla totta.

        Hindulaisuus voi sisällyttää Jeesuksen pikkujumalaksi muiden joukkoon osana jumaluuden ilmentymiä. Tämä on tottakai totta polyteistiselle uskomusrakennelmalle.
        Mutta.
        Toisinpäin asia ei toimi.
        Lukijat tietänevät, mitä monteistinen tarkoittaa....
        Tämä on fakta. Tuskin tarvitsee kiistää?

        Tästä eteenpäin asiat ovatkin mielipiteen ja uskon tai uskomusten varaisia. Jos kallistut siihen, että polyteismi on totta niin kaikki sopii (siis jumaluus on yleinen eikä persoonallinen yksi Kaikkivaltias kuten Jeesus opetti). Minulle kristittynä on selvää, etä Jeesus on se joka hän on.

        Idän uskonnon palstalla tottakai kirjoitetaan idän uskonnista.

        Mutta jos joku ottaa Kristuksen ja laittaa Hänet samaan soppaan Brahman tai Visnun kanssa niin silloin kyllä on asiallista kertoa miten kristityt täällä maailmassa kaikilla mantereilla ovat asian omakohtaisesti saaneet tulla tietämään ja tuntemaan.

        rauhaa


      • Ihmeissään
        lukija kirjoitti:

        Idän uskonnossa kuten myös kristinuskossa on annettu selitys totuudesta. Ne vain eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Molemmat eivät voi olla totta.

        Hindulaisuus voi sisällyttää Jeesuksen pikkujumalaksi muiden joukkoon osana jumaluuden ilmentymiä. Tämä on tottakai totta polyteistiselle uskomusrakennelmalle.
        Mutta.
        Toisinpäin asia ei toimi.
        Lukijat tietänevät, mitä monteistinen tarkoittaa....
        Tämä on fakta. Tuskin tarvitsee kiistää?

        Tästä eteenpäin asiat ovatkin mielipiteen ja uskon tai uskomusten varaisia. Jos kallistut siihen, että polyteismi on totta niin kaikki sopii (siis jumaluus on yleinen eikä persoonallinen yksi Kaikkivaltias kuten Jeesus opetti). Minulle kristittynä on selvää, etä Jeesus on se joka hän on.

        Idän uskonnon palstalla tottakai kirjoitetaan idän uskonnista.

        Mutta jos joku ottaa Kristuksen ja laittaa Hänet samaan soppaan Brahman tai Visnun kanssa niin silloin kyllä on asiallista kertoa miten kristityt täällä maailmassa kaikilla mantereilla ovat asian omakohtaisesti saaneet tulla tietämään ja tuntemaan.

        rauhaa

        Täytyypä meikäläisten sitten tulla asiallisesti kertomaan Vishnun, Buddhan tms. autuudesta teille sinne Kristinusko-osastolle...


      • esjotes

        Sikäli olet oikeassa ettei absoluuttista totuutta voida ilmaista eikä välittää minkään kielen keinoin, eikä ylipäänsä lineaarisesti etenevän , loogis rationaalisen aparaatin keinoin.
        Tähän erehdykseen hairahtuneet uskovaiset ovat nimenomaan kovin agressiivisia ja ärhäkkäitä ''oikeista ja vääristä '' sanoista ja vaativat mulle porttikieltoa, koska en käytä HEIDÄN tuntemiaan ja pyhinä pitämiään käsitteitä.
        Yksi keino esim tommoselle nimikerkki lukijalle on suojautua mua vastaan, ÄLKÖÖN lukeko mitään mun nimmarilla kirjotettua. Mä omasta puolestani en avaa, lue enkä reagoi MITENKÄÄN nimimerkki lukijan viesteihin.


      • kale

        lähin absoluuttista totuutta on tietopommi,-80luvulta ollut aivotutkimuksen tiedossa.ja on edelleen olemassa!Fakta.totuuden hahmottaminen on mahdollista,mutta tulos ei ole millään tavalla miellyttävä.tulos ei tule julkisuuteen.


      • samasta
        kale kirjoitti:

        lähin absoluuttista totuutta on tietopommi,-80luvulta ollut aivotutkimuksen tiedossa.ja on edelleen olemassa!Fakta.totuuden hahmottaminen on mahdollista,mutta tulos ei ole millään tavalla miellyttävä.tulos ei tule julkisuuteen.

        kirjoitin Teemulle alla ...Valtatahot eivät uskalla kertoa laajoille joukoille mihin todellisuudessa on tultu.


    • * * *

      "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin." 2Tim.4:3-4

      • %%%

        "Ja he lukevat raamattua, tuota satukirjojen satukirjaa, jotta eivät heidän korvansa vahingossakaan avautuisi." 7Tot.5:1


      • lukija
        %%% kirjoitti:

        "Ja he lukevat raamattua, tuota satukirjojen satukirjaa, jotta eivät heidän korvansa vahingossakaan avautuisi." 7Tot.5:1

        Karamazovin veljekset. Se on maailmankirjalisuuden helmiä raamatun ohella.
        Dostojevski oli kristitty ja tuskin yhtyisi käsitykseesi, että raamattu on satukirja.

        Perustelepa heittosi simmarum...
        Vanha Testamamentti kertoo lähi-idän historiasta
        jos tahdot lukea raamattua siitä näkökulmasta.
        Samaten voit lukea Uutta testamenttia dokumenttina erään Jeesus-nimisen miehen vaikutuksesta kerjäläisiin, prostituoituihin, maaherroihin ja legioonalaisten päälliköön tai muutamiin kouluja käymättömiin kalastajiin tai
        rosvoon joka teloitettiin Jeesuksen kanssa ristillä.

        Oletko koskaan lukenut raamattua? Uskotko, että Higginsin hiukkanen on olemassa?


      • Simma simmarum
        lukija kirjoitti:

        Karamazovin veljekset. Se on maailmankirjalisuuden helmiä raamatun ohella.
        Dostojevski oli kristitty ja tuskin yhtyisi käsitykseesi, että raamattu on satukirja.

        Perustelepa heittosi simmarum...
        Vanha Testamamentti kertoo lähi-idän historiasta
        jos tahdot lukea raamattua siitä näkökulmasta.
        Samaten voit lukea Uutta testamenttia dokumenttina erään Jeesus-nimisen miehen vaikutuksesta kerjäläisiin, prostituoituihin, maaherroihin ja legioonalaisten päälliköön tai muutamiin kouluja käymättömiin kalastajiin tai
        rosvoon joka teloitettiin Jeesuksen kanssa ristillä.

        Oletko koskaan lukenut raamattua? Uskotko, että Higginsin hiukkanen on olemassa?

        Hugginsin huikkanen? Mikäs se on?

        On niitä monia muitakin pyhiä kirjoja kuin raamattu. Kannattaa varmaan tutustua niihin kaikkiin.

        Ei siinä mitään, kyllä raamatusta historiallisesti oikeiksi todistettavissa olevia juttuja löytyy. Mutta se ei tarkoita että siitä 100 % on absolut totta.

        Pointti kumminkin on. Onko tämä joku raamattupalsta mitä häh.


      • esjotes
        %%% kirjoitti:

        "Ja he lukevat raamattua, tuota satukirjojen satukirjaa, jotta eivät heidän korvansa vahingossakaan avautuisi." 7Tot.5:1

        että kaikkivaltias kaikkia rakastava , kaikki pelastamaan pyrkivä Jumala on välittänyt ihmiskunnalle vain yhden itsensä kirjoittaman tradition, kaikki muut traditiot, juutalaista vanhemmatkin ovat paholaisen kirjoittamia ...
        Juutalaisena tiedän että meidän kansamme on kaikkina aikoina ollut hyvin taitavaa kauppamiessakkia, meillä on ollut lahjakkaita taiteilijoita myös, juutalaiset ovat asuneet tulenaralla kaistaleella, jossa monien eri heimojen ja kansojen vaikutukset ovat tuntuneet ja kilpailleet keskenään, sekoittuneet..
        Se että Raamattu olisi yksin oikeassa, se harhakäsitys johtuu edelläkertomistani asioista ja tällä kansalliskiihkoiluun ja rotuoppiin perustuvalla olettamuksella on sitten tapettu miljoonittain vääräuskoisia..Bushin tämän hetkisen riehunnan takana on öljyrosvouksen lisäksi myös vahvasti uskonnolliset syyt.
        Se miksei Israeliin saada rauhaa palestiinalaisten ja meikäläisten kesken , se johtuu juutalaiusten ylemmyysharhasta ...Olen ollut siellä pitkään ja mua kohtaan palestiinalaiset oli erittäin mukavia. Juutalaisten pollarit varastelivat muistiinpanojani enduroni sivulaukusta, rikkoivat kamerani , yrittivät lopulta tappaa ..


      • jestas
        esjotes kirjoitti:

        että kaikkivaltias kaikkia rakastava , kaikki pelastamaan pyrkivä Jumala on välittänyt ihmiskunnalle vain yhden itsensä kirjoittaman tradition, kaikki muut traditiot, juutalaista vanhemmatkin ovat paholaisen kirjoittamia ...
        Juutalaisena tiedän että meidän kansamme on kaikkina aikoina ollut hyvin taitavaa kauppamiessakkia, meillä on ollut lahjakkaita taiteilijoita myös, juutalaiset ovat asuneet tulenaralla kaistaleella, jossa monien eri heimojen ja kansojen vaikutukset ovat tuntuneet ja kilpailleet keskenään, sekoittuneet..
        Se että Raamattu olisi yksin oikeassa, se harhakäsitys johtuu edelläkertomistani asioista ja tällä kansalliskiihkoiluun ja rotuoppiin perustuvalla olettamuksella on sitten tapettu miljoonittain vääräuskoisia..Bushin tämän hetkisen riehunnan takana on öljyrosvouksen lisäksi myös vahvasti uskonnolliset syyt.
        Se miksei Israeliin saada rauhaa palestiinalaisten ja meikäläisten kesken , se johtuu juutalaiusten ylemmyysharhasta ...Olen ollut siellä pitkään ja mua kohtaan palestiinalaiset oli erittäin mukavia. Juutalaisten pollarit varastelivat muistiinpanojani enduroni sivulaukusta, rikkoivat kamerani , yrittivät lopulta tappaa ..

        ...esjotes, sinäkö olet Juutalainen? sekin vielä. että oikein Juutalainen. anna mun kaikki kestää... Juutalaisten Kuningas Esjotes?


    • Nymfopoika

      Usko, äly, tieto, sivistys ja totuus kalpenevat viattomuuden rinnalla.

      • pht

        paljon.


    • Teemu

      Ajanlasku on todellakin tapahtuva 2012. Siihen mennessä on tapahtunut paljon muutakin myös.

      • esjotes

        kiitän kannustuksesta, mua yleensä näillä palstoilla enimmäkseen haukutaan ja herjataan.
        Mutta ''täyttä asiaa'' kirjoitukseni ei kyllä siinä mielessä ole, että niillä ei ole useinkaan tieteellistä todistuspohjaa.
        Esim tuo vuosi 2012, se on mayojen laskema ...He ovat laskeneet aikaa kymmeniä tuhansia vuosia ja nähneet tärkeät pointit aina muita selvemmin.
        Tuon mainitun vuoden jälkeen aikaa ei enää ole, kalenteri päättyy KOKONAAN.
        Se on sikäli haasua että moderni fysiikka tietää jo nyt että aikaa ei itse asiassa ole,
        se on harhakäsitys joka on voimassa vain siksi että yhteisesti niin uskotaan.
        Jotkut yliopistomiehet kuten KV Laurikainen ovat todenneet että tiedemaailma yrittää estää tiettyjen kovien juttujen
        tulemista julkisiksi, syystä että ne voisivat romauttaa koko ''uskon varassa '' olevan nykysysteemin..( taloushan on myös sellainen uskonasia )
        Mutta vuoteen 2012 mennessä voi hyvinkin olla , ettei tämä pimitys enää onnistu..
        On myös monia muita paineita siihen suuntaan että nykyinen systeemi ja ajattelutapa ajautuu väistämättömään umpikujaan.
        Uskon tällaiseen maailmanloppuun, valheeseen ja riistoon perustuva systeemi kaatuu, maailma jää , ihmiset jäävät..


      • ava
        esjotes kirjoitti:

        kiitän kannustuksesta, mua yleensä näillä palstoilla enimmäkseen haukutaan ja herjataan.
        Mutta ''täyttä asiaa'' kirjoitukseni ei kyllä siinä mielessä ole, että niillä ei ole useinkaan tieteellistä todistuspohjaa.
        Esim tuo vuosi 2012, se on mayojen laskema ...He ovat laskeneet aikaa kymmeniä tuhansia vuosia ja nähneet tärkeät pointit aina muita selvemmin.
        Tuon mainitun vuoden jälkeen aikaa ei enää ole, kalenteri päättyy KOKONAAN.
        Se on sikäli haasua että moderni fysiikka tietää jo nyt että aikaa ei itse asiassa ole,
        se on harhakäsitys joka on voimassa vain siksi että yhteisesti niin uskotaan.
        Jotkut yliopistomiehet kuten KV Laurikainen ovat todenneet että tiedemaailma yrittää estää tiettyjen kovien juttujen
        tulemista julkisiksi, syystä että ne voisivat romauttaa koko ''uskon varassa '' olevan nykysysteemin..( taloushan on myös sellainen uskonasia )
        Mutta vuoteen 2012 mennessä voi hyvinkin olla , ettei tämä pimitys enää onnistu..
        On myös monia muita paineita siihen suuntaan että nykyinen systeemi ja ajattelutapa ajautuu väistämättömään umpikujaan.
        Uskon tällaiseen maailmanloppuun, valheeseen ja riistoon perustuva systeemi kaatuu, maailma jää , ihmiset jäävät..

        Toivottavasti noin tapahtuu. Ja tapahtuukin. Noin tapahtuu ennemmin tai myöhemmin suuressa mittakaavassa ja pienessä mittakaavassa noin tapahtuu koko ajan; valheen, harhan ja riiston varaan ei voi rakentaa mitään lopullista.
        Mitään "lopullista" ei olevaisuudessa edes ole; "systeemi" on harhaa ja samoin sen "hallitseminen".


      • esjotes
        ava kirjoitti:

        Toivottavasti noin tapahtuu. Ja tapahtuukin. Noin tapahtuu ennemmin tai myöhemmin suuressa mittakaavassa ja pienessä mittakaavassa noin tapahtuu koko ajan; valheen, harhan ja riiston varaan ei voi rakentaa mitään lopullista.
        Mitään "lopullista" ei olevaisuudessa edes ole; "systeemi" on harhaa ja samoin sen "hallitseminen".

        todellisuus perustuu liikkuvaan ja liikkumattomaan ( jin ja jang )- alati virtaava Tiber ja Rooman kivet.
        Mun road map planissa koti on se pysyvä, maantie muuttuva... Niiden pitää väliaikaisesti vaihtaa paikkaa että ymmärrys syntyisi ... http://www.box55.pp.fi


      • olenydahl
        ava kirjoitti:

        Toivottavasti noin tapahtuu. Ja tapahtuukin. Noin tapahtuu ennemmin tai myöhemmin suuressa mittakaavassa ja pienessä mittakaavassa noin tapahtuu koko ajan; valheen, harhan ja riiston varaan ei voi rakentaa mitään lopullista.
        Mitään "lopullista" ei olevaisuudessa edes ole; "systeemi" on harhaa ja samoin sen "hallitseminen".

        se sunkin lahko sortuu...


      • ava
        olenydahl kirjoitti:

        se sunkin lahko sortuu...

        minun "lahkoni"?


    • jestas

      tämä sama vuodatusko on nyt sitten täälläkin, shissus sentään se hullu on päässyt taas sairaalan nettikoneelle...

      voi Esjotes-Söpöliini, säästä meidät tollot viinassa uivat syntiset poroporvarilliset suomalaiset näiltä höpinöiltäsi.

      terv: jestas, porvoon paroni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe