lokakuussa maltalle!?

riittääkö vielä lämpö?

elikkäs minkälaiset lämpötilat ym. on tuolloin vielä maltalla?
kannattaako lähtä jos kaipaa korkeampiakin lämpötiloja...? :)
kiitti!

10

5795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämmintä

      Oltiin muutama vuosi sitten maltalla lokakuun alkupuolella. Silloin ainakin lämmintä riitti. Yhtenä aamuna ukkosti. Hyvä puoli oli myös se että erilaiset satamaristeilyt ym. toimivat jo alennetuon hinnoin kun paras turistikausi oli ohi.

      • lähdössä

        lokakuun puoliltavälin,n viikkoa ennen koulujen syyslomaa. 10-12.10 jos pääsisi lähtemään,odotellen äkkilähtöjä kun vielä ei ole varaa maksaa matkaa. luin myös että ryan airilla pääsee tosi halvalla bremenin kautta,onko jollain kokemuksia tästä? aina oli sitten vrk väliä että bremenistä lähtee lento maltalle mutta sehän käy seikkailusta yksi vuorokausi siellä.
        laittakaa vaan kokemuksia lisää!!


      • kautta
        lähdössä kirjoitti:

        lokakuun puoliltavälin,n viikkoa ennen koulujen syyslomaa. 10-12.10 jos pääsisi lähtemään,odotellen äkkilähtöjä kun vielä ei ole varaa maksaa matkaa. luin myös että ryan airilla pääsee tosi halvalla bremenin kautta,onko jollain kokemuksia tästä? aina oli sitten vrk väliä että bremenistä lähtee lento maltalle mutta sehän käy seikkailusta yksi vuorokausi siellä.
        laittakaa vaan kokemuksia lisää!!

        Lensimme Ryanairilla Bremenin kautta, ainoastaan hyvät kokemukset tästä. Piti yöpyä Bremenissä, mukava kaupunki, johon tutustuimme samassa yhteydessä.

        Huom! Lokakuun jälkeen reitti Bremen - Malta lopetetaan, joten viimeinen tilaisuus taitaa nyt olla.


      • Liina
        lähdössä kirjoitti:

        lokakuun puoliltavälin,n viikkoa ennen koulujen syyslomaa. 10-12.10 jos pääsisi lähtemään,odotellen äkkilähtöjä kun vielä ei ole varaa maksaa matkaa. luin myös että ryan airilla pääsee tosi halvalla bremenin kautta,onko jollain kokemuksia tästä? aina oli sitten vrk väliä että bremenistä lähtee lento maltalle mutta sehän käy seikkailusta yksi vuorokausi siellä.
        laittakaa vaan kokemuksia lisää!!

        Heips!

        Olen itse lähdössä Maltalle 12.10. viikoksi Lufthansan/AirMaltan lennolla, takaisin AirMalta/Finnair. Varasin reissun jo keväällä, joten tuskin enää löytyy samoja hintoja, mutta silloin sain buukatuksi lennot ja kolmen tähden hotellin (Sliemassa, erittäin hyvällä paikalla) 480 eurolla, mikä ei ole mielestäni paha hinta, kun paketit ovat 700 euron paikkeilla. Ei tarvitse edes yöpyä välillä missään, joskin lentokentällä täytyy odotella paluumatkalla muutama tunti. Varasin Travellinkin kautta. Säästä puheen ollen, ystäväni oli Maltalla pari vuotta sitten juuri lokakuussa, oli kuulemma ollut ihan kivat kelit, mutta heti reissun jälkeen oli alkanut sadekausi ja oli satanut monta viikkoa putkeen. Täytyy toivoa, ettei tänä syksynä käy samoin (ilmeisesti tämä kuitenkin aika harvinaista)...Hyvää matkaa!


      • kyllä
        Liina kirjoitti:

        Heips!

        Olen itse lähdössä Maltalle 12.10. viikoksi Lufthansan/AirMaltan lennolla, takaisin AirMalta/Finnair. Varasin reissun jo keväällä, joten tuskin enää löytyy samoja hintoja, mutta silloin sain buukatuksi lennot ja kolmen tähden hotellin (Sliemassa, erittäin hyvällä paikalla) 480 eurolla, mikä ei ole mielestäni paha hinta, kun paketit ovat 700 euron paikkeilla. Ei tarvitse edes yöpyä välillä missään, joskin lentokentällä täytyy odotella paluumatkalla muutama tunti. Varasin Travellinkin kautta. Säästä puheen ollen, ystäväni oli Maltalla pari vuotta sitten juuri lokakuussa, oli kuulemma ollut ihan kivat kelit, mutta heti reissun jälkeen oli alkanut sadekausi ja oli satanut monta viikkoa putkeen. Täytyy toivoa, ettei tänä syksynä käy samoin (ilmeisesti tämä kuitenkin aika harvinaista)...Hyvää matkaa!

        täytyy todeta, että nyt Hispania myy Maltaa lokakuussa hintaan 399,-.


      • Liina
        kyllä kirjoitti:

        täytyy todeta, että nyt Hispania myy Maltaa lokakuussa hintaan 399,-.

        Voipa olla, mutta me ollaan perillä päivän pidempään, paremmassa hotellissa (sijainnillisesti) eikä tarvitse matkustaa keskellä yötä (minkä seurauksena yksi päivä menisi hukkaan), joten siihen nähden sanoisin, että edelleen kannattava hankinta. :-)


      • kyllä
        Liina kirjoitti:

        Voipa olla, mutta me ollaan perillä päivän pidempään, paremmassa hotellissa (sijainnillisesti) eikä tarvitse matkustaa keskellä yötä (minkä seurauksena yksi päivä menisi hukkaan), joten siihen nähden sanoisin, että edelleen kannattava hankinta. :-)

        Hyvä, jos olette tyytyväisiä. Olimme itse Hispanian edullisella äkkilähdöllä Azoreilla elokuussa ja kaikki meni hyvin. Hotelli oli suorastaan ylellinen. Etukäteen katsoimme, että kaikki Hispanian hotellit olivat hyviä, joten ei väliä mihin "joutuu". Lisäksi lento oli suora, joten mitään turhia odottelimisia ei ollut. Kyllä minä aina itsekin vertaan hintoja ja esim. kaupunkimatkat tulevat usein huomattavasti edullisemmiksi kun varaa itse netin kautta edulliset lennot ja hotellin. Joka tapauksessa hyvää matkaa, eihän tuo ole kuin rahaa, pääasia, että nauttii matkasta!


      • Liina
        kyllä kirjoitti:

        Hyvä, jos olette tyytyväisiä. Olimme itse Hispanian edullisella äkkilähdöllä Azoreilla elokuussa ja kaikki meni hyvin. Hotelli oli suorastaan ylellinen. Etukäteen katsoimme, että kaikki Hispanian hotellit olivat hyviä, joten ei väliä mihin "joutuu". Lisäksi lento oli suora, joten mitään turhia odottelimisia ei ollut. Kyllä minä aina itsekin vertaan hintoja ja esim. kaupunkimatkat tulevat usein huomattavasti edullisemmiksi kun varaa itse netin kautta edulliset lennot ja hotellin. Joka tapauksessa hyvää matkaa, eihän tuo ole kuin rahaa, pääasia, että nauttii matkasta!

        Totta, ei se ole muutamasta (kymmenestä) eurosta kiinni. Enemmän siitä, mitä haluaa (huonosti vuorokausirytmin vaihdoksiin sopeutuvana lentoaika on aika olennainen juttu, varsinkin, jos se "huono lento" on menomatkalla). Niin, se jäi itse asiassa mainitsematta, että meidän ei ollut mahdollista matkustaa kuin syyslomaviikolla alkaen 12.10. eikä sille viikolle ole ainakaan enää tarjolla minkäänlaista lähtöä, saati sitten niin edullista (399€). Mutta eivät paketit aina tule kalliimmiksi, jos uskaltaa jäädä odottamaan tarjouksia/äkkilähtöjä. Joihinkin kohteisiin (kuiten Dubrovnikiin, jota suunnittelemme ensi vuodeksi) pakettimatka saattaa jopa tulla edullisemmaksi ilman mitään erikoistarjoustakin. Hyvä tietää muuten tuosta Azorien äkkilähdöstä, se kun kuuluu myös matkasuunnitelmiin lähivuosina.


      • kyllä
        Liina kirjoitti:

        Totta, ei se ole muutamasta (kymmenestä) eurosta kiinni. Enemmän siitä, mitä haluaa (huonosti vuorokausirytmin vaihdoksiin sopeutuvana lentoaika on aika olennainen juttu, varsinkin, jos se "huono lento" on menomatkalla). Niin, se jäi itse asiassa mainitsematta, että meidän ei ollut mahdollista matkustaa kuin syyslomaviikolla alkaen 12.10. eikä sille viikolle ole ainakaan enää tarjolla minkäänlaista lähtöä, saati sitten niin edullista (399€). Mutta eivät paketit aina tule kalliimmiksi, jos uskaltaa jäädä odottamaan tarjouksia/äkkilähtöjä. Joihinkin kohteisiin (kuiten Dubrovnikiin, jota suunnittelemme ensi vuodeksi) pakettimatka saattaa jopa tulla edullisemmaksi ilman mitään erikoistarjoustakin. Hyvä tietää muuten tuosta Azorien äkkilähdöstä, se kun kuuluu myös matkasuunnitelmiin lähivuosina.

        Joo, en muistanutkaan, että se menomatka oli yölento. Siitä en kyllä itsekään pitäisi.


    • Ave69

      Kelit on lokakuussa vielä ihan loistavat, aurinkoa ja lämpöä sellaset 25, yölläkin pärjää shortseissa ja t-paidassa. ihan lokakuun lopussa voi olla ukkossateita, mutta ne menevät nopeasti ohi. Olen asunut Maltalla reilut pari vuotta, joten hyvän ajankohdan olet valinnut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe