VOB,BUP ja IFO-tiedostot= en ymmärrä

kantapään kautta

Ostin pari viikkoa sitten videokameran. Tallennusmuoto on mini DV. Tarkoitukseni oli kuvata ja tehdä materiaalista leffa. Kaikki toimii muuten moitteettomasti paitsi että kun ystäväni siirsi ulkoiselta kovalevyltä matskut koneelleni, en saanut niitä ylipäätänsä auki... Huomasin että ne oli VOB, IFO ja BUP tiedostoja. Miten siis saan ne avatuksi? Miten saan ne muutettua toiseen formaattiin? Tarvitseeko hankkia joku ohjelma?

4

6055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinkertrain

      maalaat ne kaikki, ja sit laitat "avaa sovelluksessa". Esim windows media player pyörittää ne.

    • SmithChart

      Ystäväsi on kämmännyt. Yleensä Mini DV kasetilta siirrettäessä syntyy .avi tiedostoja, joissa on sisällä videokameran tuottamaa kuvaa ja ääntä muuntamattomana.

      Mutta jostain käsittämättömästä syystä ystäväsi on tehnyt karhunpalveluksen eli kääntänyt MiniDV videon DVD-muotoon, tuhoten siinä samalla kuvanlaatua ja varsinkin editointimahdollisuudet. Nyt tiedostoja voi editoida enää harvalla ohjelmalla, kun MiniDV tiedostoja olisi voinut editoida käytännössä millä tahansa ohjelmalla. DVD:ksi muuntaminen kannattaa tehdä vasta editoinnin jälkeen, jottei esimerkiksi ylimääräinen, pois leikattava kuvamateriaali turhaan pienennä bittivirtaa jos levylle tulee yli tunti.

      • gtg

        sama vika. mulla on kopioituja vanhoja kaitafilmejä, enkä saa niitä edes mun koneelleni kopsattua?!!? millä saisin ne koneelle, muutettua eri muotoon, ja vielä editoitua? (editointi hoituu, jos saan ne muutettua sellaseen muotoon, että ne voi kopsata koneelle!


    • kaikkeen elokuviin liittyvään

      olen havainnut hyväksi tällaisen ohjelmakokonaisuuden, jolla onnistuu kaikkien elokuvaukseen liittyvien tiedostojen tallentaminen ja polttaminen esim cd tai dvd-levyille, myös esim ipodille - lähes automaattisesti, paketilla onnistuu myös esim kaikkien dvd-elokuvien varmuuskopiointi. Ei tarvi tietää juurikaan eri tiedostomuodoista ym.

      ja mikä parasta, kaikki nuo ohjelmat ovat ilmaisia ja esim googlella löydettävissä netistä ja ladattavissa.

      tässä ohjelmat ja toimintajärjestys:
      dvdfab
      -analysoi ja kopioi dvd-levyn sisällön haluttuun paikkaan kovalevyllä, vaikka koko levyn täydellisesti

      freeDVD
      -analysoi Video_TS kansioin, poistaa mahdolliset suojaukset, valmistelee tiedostot polttoa varten

      DVD Shrink
      -analysoli tiedostokansiot, jos halutaan kutistaa ne alkuperäistä pienempään kokoon ja polttaa ne backup-napilla esim uudelle kaksikerrosDVD-levylle tai vaikka ipod-kokoon!

      vaikuttaa monimutkaiselta paperilla mutta käytännössä ei ja on toimiva ja selkeä sekä nopein kokonaisuus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe