Pitäisi vaihtaa tiputtava hana, jonka on talon edellinen omistaja nerokkaasti laittanut talossa linjaan, joka tulee suoraan vesimittarilta. Muuten helppo juttu, mutta pääsulku vuotaa sen verran reippaasti, että tuossa kastuisi ympäristö ja vaihtaja.
Onko pääsulku (siis ennen vesimittaria) vesilaitoksen vastuulla vai meneekö minun pussistani sen vaihto - joko työt, uusi venttiili tai molemmat?
Jos minulta kaikki, en taida satasia sen vaihdosta pulittaa, vaan laitan johonkin vesimittarin jälkeen kunnon sulkuventtiilin ja kastun vain kerran sitä tehdessäni.
Vuotava pääsulku, kenen vastuu?
4
12552
Vastaukset
- fjrkifjdik
joudut maksamaan työn ja venttiilin. ja vesilaitos ainoastaan saa työn suorittaa. jos meinaat mittarin jälkeen laittaa venttiilin, niin laita tonttisulku kiinni siksi aikaa, jos pystyt. siihenkään et saisi oikeasti koskea, mutta ei kai se ketään kiinnosta.
- vesimittarin vanhuus?
Katsoin mittaria ja siitä taitaa olla kalibrointi/taaraus olla aika lailla menneen talven lumia, "bis 1993" lukee tarrassa.. Muuttaako tämä sitä, kuka homman maksaa, eli pitäisikö vesilaitoksella olla voimassa oleva mittari, vai meneekö senkin vaihto (ja mittari?) minun piikkiini, jos valitan tuosta.
- karza11
vesimittarin vanhuus? kirjoitti:
Katsoin mittaria ja siitä taitaa olla kalibrointi/taaraus olla aika lailla menneen talven lumia, "bis 1993" lukee tarrassa.. Muuttaako tämä sitä, kuka homman maksaa, eli pitäisikö vesilaitoksella olla voimassa oleva mittari, vai meneekö senkin vaihto (ja mittari?) minun piikkiini, jos valitan tuosta.
kaikki työy omalla tontillasi menee omasta pussista ja ennen vesimittaria olevat asennukset voi tehdä vain ao vesilaitos.
- Tiranisu
karza11 kirjoitti:
kaikki työy omalla tontillasi menee omasta pussista ja ennen vesimittaria olevat asennukset voi tehdä vain ao vesilaitos.
Ei mene aina kaikki omasta pussista. Meille ainakin mittarin kustantaa vesilaitos ja sen asennuksen tekee putkiasentaja muiden asennuksien yhteydessä. Uusii myös sulkijan ennen mittaria, koska vuotaa jonkin verran. Vesilaitokselle vain soitto kun putkimies on paikalla ja sieltä tuodaan uusi mittari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197