sukunimi juttua taas

vwerfwe

Vauvamme sukunimestä käytiin avomieheni kanssa kiistaa. Etunimet sai mieheni sitten valita ja sukunimi tuli minun. Nyt olen varma, kun kastajaiset ovat tulevana sunnuntaina, että mieheni suku pyörtyy vähintään ja suuttuu ja vaikka mitä...kun kuulevat vauvan sukunimen. Alkaa varmaan "isyyden epäily" jne...

7

929

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapee

Äkkiseltään sanoisin, että pappi sanoo vain etunimet, mutta en valalle mene!

• mitä miehen suku

ajattelee! olisin itekki ollu aikoinaan viisas ja antanu muksuille mun sukunimen eikä ukon...mut myöhäistä pyllistää ku on jo paskat housuis...

• meillä...

pappi sanoi myös sukunimen...

• kaikilla
        meillä... kirjoitti:

pappi sanoi myös sukunimen...

kolmella kerralla on kyllä sanottu vain etunimet

• ja avoliitossa syntyneet

ovat sellaisia. Jos "miehesi" haluaa lapsen nimelleen, menköön naimisiin kanssasi.

• Juupati

Totta sille papille voi sanoa, että haluatte hänen sanovan vain etunimet, koska mielestäni sukunimi on teidän kahden asia.

Niin ja... Lapsi voi saada isänsä sukunimen, jos äiti niin haluaa ja isyyden tunnustus on tullut. Lapsi voi itseasiassa saada äidin sukunimen myös silloin, jos pari on naimisissa, mutta nainen ei ole ottanut miehensä nimeä. Rajoituksena on se, että jos parilla on aikaisempia yhteisiä lapsia, niin heillä on oltava sama sukunimi ja jos vanhemmat ovat samalla nimellä, niin lapsella on oltava myöskin sama nimi...

• fas11

Meillä pappi sanoi vaan etunimet. En tiedä tietääkä miehen suku vieläkään kaikki, että lapsella on mun sukunimi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      76
      1019
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      737
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      210
      626
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      34
      462
    5. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      458
    6. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      70
      405
    7. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      18
      393
    8. Ihan pikku vinkki

Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin
      Ikävä
      52
      389
    9. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      32
      385
    10. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      43
      374
    Aihe