Vauvamme sukunimestä käytiin avomieheni kanssa kiistaa. Etunimet sai mieheni sitten valita ja sukunimi tuli minun. Nyt olen varma, kun kastajaiset ovat tulevana sunnuntaina, että mieheni suku pyörtyy vähintään ja suuttuu ja vaikka mitä...kun kuulevat vauvan sukunimen. Alkaa varmaan "isyyden epäily" jne...
sukunimi juttua taas
7
856
Vastaukset
- mapee
Äkkiseltään sanoisin, että pappi sanoo vain etunimet, mutta en valalle mene!
- mitä miehen suku
ajattelee! olisin itekki ollu aikoinaan viisas ja antanu muksuille mun sukunimen eikä ukon...mut myöhäistä pyllistää ku on jo paskat housuis...
- meillä...
pappi sanoi myös sukunimen...
- kaikilla
meillä... kirjoitti:
pappi sanoi myös sukunimen...
kolmella kerralla on kyllä sanottu vain etunimet
- ja avoliitossa syntyneet
ovat sellaisia. Jos "miehesi" haluaa lapsen nimelleen, menköön naimisiin kanssasi.
- Juupati
Totta sille papille voi sanoa, että haluatte hänen sanovan vain etunimet, koska mielestäni sukunimi on teidän kahden asia.
Niin ja... Lapsi voi saada isänsä sukunimen, jos äiti niin haluaa ja isyyden tunnustus on tullut. Lapsi voi itseasiassa saada äidin sukunimen myös silloin, jos pari on naimisissa, mutta nainen ei ole ottanut miehensä nimeä. Rajoituksena on se, että jos parilla on aikaisempia yhteisiä lapsia, niin heillä on oltava sama sukunimi ja jos vanhemmat ovat samalla nimellä, niin lapsella on oltava myöskin sama nimi...
- fas11
Meillä pappi sanoi vaan etunimet. En tiedä tietääkä miehen suku vieläkään kaikki, että lapsella on mun sukunimi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2792548Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001364- 1081241
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971178- 441042
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22890- 33797