Hei!
Minulla on tyttäreni 14-v. kissa kesähoidossa. Huomasin, että se pitää kovasti otsikossa mainitusta öljystä. Osaako joku sanoa, onko sen antaminen 2 kertaa viikossa ruokalusikallinen a)suositeltavaa vai b)kiellettyä. Mikäli a), niin millaisia suotuisia vaikutuksia öljyllä on?
Mikko
KYLMÄPURISTETTU RYPSIÖLJY
3
6374
Vastaukset
- luna lg
Tuohan siis ei kuulu kissan ruokavalioon millään lailla. Suositeltavaa rypsiöljy ei missään nimessä ole, mutta ei täysin kiellettyäkään. Suosittelen että sitä ei annettaisi kissalle. Kissa saattaisi pitää lohiöljystä, joka on myös paljon terveellisempää sille.
Ominpäin asiaa ei kannata ruveta muuttamaan kun kissa on hoidossa, soittakaa oikeille omistajille ja kysykää. Vihjaiskaa tuosta lohiöljystä;) - ...
Rypsiöljy toimii esimerkiksi lievässä ummetuksessa ainakin ensiapuna.
Kalaöljy on todellakin ravinnollisesti parempaa, kuin kasviöljy, mutta kalaöljyä ei sovi suuria määriä antaa, vaan niissä on tarkat annosteluohjeet. Rypsiöljyä voi huoleta antaa juurikin ummetuksen iskiessä. Parafiiniöljy taas on tehokas lääke ummetuksen, mutta se estää ravintoaineiden imeytymisen, joten se ei taas sovi pitkäaikaiseen käyttöön. Helokkiöljy on hyvä vaihtoehto kalaöljylle.
Kissoille on omia öljyvalmisteita, mitkä useimmat sisältävät suurimmaksi osaksi kasviöljyä ja lisäksi kalaöljy ym.
Rasvahapot ovat kissallekin tärkeitä. Pitävät ihon ja turkin kunnossa.
Eli tuskin haittaa on, mutta ravinnollisesti kannattaa hankkia kissoille tarkoitettua öljyä, joka sisältää muutakin. - omatkin kissani
tykkävät kovasti rypsiöljystä :) Kunha ei mitään hirveitä määriä anna, niin ihan hyvä rasvahappolisä. Sisältää aika paljon samoja rasvoja kuin kissaemon maidossa, joten kissoille kai tulee vauvaikä mieleen :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604576Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352099Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti491494Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2591268Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 651028