Pekka!

aloittelija

Eli Pekalta (ja miksei muiltakin) kyselisin seuraavia asioita:

- Minkä ikäisiä hämähäkkejä omistat (noin ikä)

- Mitä pohjamateriaalia käytät hämähäkeilläsi?
- Onko poikasilla sama pohj.mat. kuin aikuisilla?
- Onko eri lajeilla eri materiaaleja?

- Kauanko päivittäseen hoitoon kuluu aikaa?
- Entä viikolttaiseen?

- Onko hämähäkeilläsi vesikuppeja?
- Paljonko tuollainen määrä syö viikossa / kuukaudessa?

Jos lyhykäisesti vaikka viitsisit kertoa mitkä ovat kaivautuvia, mitkä maalla eläviä ja mitkä puuhämähäkkejä. Se auttaisi kovasti tällaista tietämätöntä.

- Seurusteletko?
Ajattelin vaan että miten seuralaisesi suhtautuu kun hämähäkkejä on joka paikassa?
Vai oletko juuri häkkisten vuoksi poikamies? ;)

- Onko sinulla jo kaikille karvajaloille niin isot terraariot kuin ne aikuisiena tarvitsevat?

- MITEN ihmeessä hämpyn poikasille voi luoda oikeanlaisen lämpötilavaihtelun, jos ne asuvat pikku purnukoissa?

- Oletko koskenut hämähäkkiin?
- Onko sinua päästy puremaan?
- Entä oletko koskenut poltinkarvoihin?

- Mitä mieltä tutut ja sukulaiset ovat hämähäkki harrastuksesta? Ja siitä että niitä on noin paljon?

KIITOS ERITTÄIN PALJON jos viitsit näihin vastailla!

2

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      No yritetäänpä vastata...
      -Minkä ikäisiä? Suurin osa on alle kolmen vuoden sisällä ostettuja poikasia joten ikäpainottuma on ehkä n. 2-4 vuotta.. Osa on ehkä hieman vanhempia.
      -Mitä pohjamateriaalia? Isommilla hämpeillä on turvetta, pienimmillä poikasilla on kosteaa vessapaperia (koska jauhomadot muuten kaivautuvat piiloon). Parilla puuhämpillä on akvaariosoraa koska ne eivät tarvitse maata kaivautumiseen(ja jauhomadot pitävät isompaa ääntä ja on helpompi löytää). Kaivautuvilla lajeilla maan pitää olla tiivistä ja koossapysyvää (ei sortumisvaaraa).
      -Kauanko kuluu hoitoon aikaa? Hmm.. minulla ei ole varsinaisia hoitoaikoja vaan ruokin elukoita aina kun ne näyttävät nälkäisiltä. Eivät syö paljoa, ainakaan jos pitää huoneenlämmössä.
      -Onko vesikuppeja? Isommilla hämpeillä on. Pienimmillä poikasilla ei ole. Ilmankosteuden hallinta on helpointa kun laittaa pikkupurkit isompaan, jota pidetään sopivan kosteana.
      -Mitä hämppejä? No puuhämppejä ovat ainakin Avicularia, Poecilotheria, Psalmopoeus, Tapinauchenius -sukujen hämpit. Puuhämähäkeillä on yleensä leveät "tassut". Kaivautuvia ovat ainakin Haplopelma ja Hysterocrates. Suurin osa on maahämppejä jotka saattavat myös kaivautua maahan tai kelpuuttaa jonkin muun piilon. Grammostola, Brachypelma, Lasiodora.. ym. ym.
      -Seurustelenko? Tavallaan.. Eräällä hämppifoorumilla olen tutustunut amerikkalaiseen hämppejä harrastavaan tyttöön ja ollaan langettu Loveen... Chattaillaan lähes joka päivä :-D
      @)-)--- @)-)--- @)-)---
      -Onko terraariot kaikille? Ei. Tarkoituksena on kasvattaa poikasia vähän isommiksi, määrittää sukupuolet ja myydä "tarpeettomat" pois ja ostaa pitämilleni hämpeille isommat asuintilat.
      -Lämpötilanvaihtelu? Kaikki hämpit ovat huoneenlämmössä. Korkeampi lämpö nopeuttaa kasvua mutta myös lyhentää ikää...
      -Olenko koskenut hämähäkkiin? Olen.
      -Onko päästy puremaan? Ei. Olen varovainen enkä käsittele hämppejä. Turvallisempaa molemmille.
      -Olenko koskenut poltinkarvoihin? Olen, ja monta kertaa. Yleensä pohjamateriaalin vaihdon yhteydessä. Kutittaa ehkä viikon. Siihen tottuu. (Tai voi ostaa hanskat)
      -Tutut ja sukulaiset? Niin mitkä tutut? :-P Sukulaiset ovat kyllä kiinnostuneita. Äiti nyt aina jaksaa valittaa.. :-D Ja eipä se juuri muille kuulu kuinka paljon minulla on hämppejä.
      :-P Huvinsa kullakin! :-D

      Olepa hyvä! ;-)

      • aloittelija

        Suuret kiitokset vastauksistasi!
        Ja onnea uudelle suhteelle ;-)

        Meillä äiti huokailee jo parin sammakon vuoksi :)
        Ei oikein ymmärrä miksi haluaisin tulevaisuudessa hämähäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe