tyhmää kysyy tällästä:) mun mielestä ei.
miten jätkät käytte saunassa, yksin vai muitten kanssa samassa perheessä olevien kanssa.??
saunassa???
30
8020
Vastaukset
- poika....
No vähän mielipide asia ja riippuu siitä mihin on tottunut mutta itse lopetin n. 13 vuotiaana saunomiset äidin ja siskon kassa. Mielestäni etenkin poikien tulisi saunoa miestensaunassa. Suku-ja perhesaunat ovat mielestäni jotenkin kuvottavia. Kaikki alasti siellä ja omat paikat kaikkien katseltavana. Ei kiitos. Ettei kasva kenelläkään halut väärään suuntaan niin perheessä miehet ja naiset erikseen olisi hyvä. Murrosiässä kun hormonit hyrrää niin kamalasti. Lyön vetoa että nyt tänne tulee taas joku selittämään "kyllä suomalaiset voivat saunoa keskenään" ym. Se oli silloin ja nyt on nyt.
Ennen vanhaan olisi puuta poltettu liikaa jos kaikki olisivat saunoneet erikseen. Nykyään tilanne on toinen kun monilla on sähkökiukaatkin. Sukulaisperhe saunoo yhdessä koska he asuvat maalla ja lämmittävät saunan puilla. Se on heidän asiansa ja järkevääkin puiden säästämisen takia. Mutta aina löytyy näitä pervoja kirjoittajiakin täällä, kirjoitetaan nyt muutama juttu johon olen täällä törmännyt joskus:
"Olen kiihottunut saunassa katsellessani veljeni penistä. Mieleni tekisi koskettaa sitä"
"Äitini rinnat kiinnostavat minua ja katselen niitä usein saunassa."
ym. ym.
Juuri noiden takia on hyvä että miehet ja naiset saunovat erikseen. Sanokoon kuka mitä tahansa mutta tämä on minun mielipide. - mayura
Itse aloin saunomaan yksin joskus 12-vuotiaana. Äiti änkesi saunaan kanssani vielä siihen asti, kunnes ilmaisin, että haluan olla yksin. En halua, että kukaan tietää karvoituksestani tai kommentoi kehoani. Varsinkin hyvin ahdistavaa, kun joku perheenjäsen tuijottaa rintoja ja vetää jotain kommenttia. Muutaman kerran myöhemmin on vanhemmat jostain syystä änkeneet samaan aikaan saunaan, ja se on todella epämukavaa ja ahdistavaa.
Mielestäni sinun ikäisen tulisi jo saunoa yksin. Sehän on vain mielipiteeni, tee kuten haluat.- piti itte sanoo että haluu ...
mä aloin tossa 12-13 vuoden aikana itse saunoo. Rupes olee ärsyttävää ja muutekki ahasta... Mielipiteesä kullaki. Mutta yksin on yksin.
- poika..
piti itte sanoo että haluu ... kirjoitti:
mä aloin tossa 12-13 vuoden aikana itse saunoo. Rupes olee ärsyttävää ja muutekki ahasta... Mielipiteesä kullaki. Mutta yksin on yksin.
Unohdinkin vielä mainita tuohon vastaukseeni että on todella ärsyttävää kun pikkusiskot ja veljet alkaa kommentoimaan saunassa: "kattokaa sillä kasvaa karvaa munassa/pimpissä" Voi sitä häpeää kun pikkusiskoni kerran kuulutti koko suvulle karvoituksestani silloin kun hän vahingossa sattui minut alasti näkemään. Sitten kun jopa aikuisetkin alkavat lapsellisesti kikattelemaan pikku penskojensa mieliksi jolloin tulee entistä surkeampi olo. Vanhempien tulisi siinä tilanteessa käskeä pikkusisaret pitämään suunsa kiinni ja selittää että se kuuluu luonnolliseen kehitykseen mutta ei, nauretaan yhdessä.
- yhessä
oon 12v tyttö ja me koko perhe saunotaan yhes ja joskus on serkut ja enoki sehän on vaa katoavaa saunakulttuuria käykää sauna sivuilla ja lukekaa saunan historiaa ei siin mitää pahaa oo yhteissaunassa
- taas menee näin
mä yritän saunoa yksin mut sit joitai serkkuja änkee sinne samaan saunaan ja sit ku yritän hätistellä niitä pois nii sit täti tulee sinne sanomaan "päästähhän nyt serkkuski sinne saunomaan" oon 14v poika ja toine serkku 14v tyttö ja toine taas vähä nuorempi. Sit aina kuiskailevat toisilleen ja hymyilevät siellä nurkassa nii arvaa ärsyttääkö.
- Sisko & Veli
taas menee näin kirjoitti:
mä yritän saunoa yksin mut sit joitai serkkuja änkee sinne samaan saunaan ja sit ku yritän hätistellä niitä pois nii sit täti tulee sinne sanomaan "päästähhän nyt serkkuski sinne saunomaan" oon 14v poika ja toine serkku 14v tyttö ja toine taas vähä nuorempi. Sit aina kuiskailevat toisilleen ja hymyilevät siellä nurkassa nii arvaa ärsyttääkö.
Meillä käy koko perhe yhdessä saunassa, eikä siinä ole mitääm ihmeellistä. Meidän iät on: sisko 13v ja Veli 14v, pukkusisko 9v äiti 35v ja isä 35v. Siskolla on pienet tisun alut ja vähän kasrvaa pillussa, veljellä lyhyttä karvaa kullin juuressa, pikkusisko luonnollisesti karvaton, äiti ja isä ovat välillä ains karvattomin sukuelinten alueelta. Saunassa olon lisäksi näemme toisiamme jatkuvasti nakuina ja olemme käyneet muutaman kerran lomamatkoilla koko perheen kanssa nakurannoillakin. Meistä alastomuus ja saunominen koko perheen (tai kenen kanssa vaan on ihan ok,) Ja käydää me sisko 13v ja veli 14v paljon ihan kaksinkin saunassa. Sanottakoon vielä sekin, että luonnollisesti me sisarukset olemme tutustuneet toistemme sukupuolielimiin ja ei kai siinä mitään erikoista ole. Eiköhän melkein kaikki lapset ole lääkärileikkien varjolla tutustuneen vastakksisen ja oman sukupuolen sukupuolielimiin ja tyttöjen tisun alkuihin. Siis ujous pois ja alastomuus kunniaan.
Terveisin sisko 13v ja veli 14v - ........................
Sisko & Veli kirjoitti:
Meillä käy koko perhe yhdessä saunassa, eikä siinä ole mitääm ihmeellistä. Meidän iät on: sisko 13v ja Veli 14v, pukkusisko 9v äiti 35v ja isä 35v. Siskolla on pienet tisun alut ja vähän kasrvaa pillussa, veljellä lyhyttä karvaa kullin juuressa, pikkusisko luonnollisesti karvaton, äiti ja isä ovat välillä ains karvattomin sukuelinten alueelta. Saunassa olon lisäksi näemme toisiamme jatkuvasti nakuina ja olemme käyneet muutaman kerran lomamatkoilla koko perheen kanssa nakurannoillakin. Meistä alastomuus ja saunominen koko perheen (tai kenen kanssa vaan on ihan ok,) Ja käydää me sisko 13v ja veli 14v paljon ihan kaksinkin saunassa. Sanottakoon vielä sekin, että luonnollisesti me sisarukset olemme tutustuneet toistemme sukupuolielimiin ja ei kai siinä mitään erikoista ole. Eiköhän melkein kaikki lapset ole lääkärileikkien varjolla tutustuneen vastakksisen ja oman sukupuolen sukupuolielimiin ja tyttöjen tisun alkuihin. Siis ujous pois ja alastomuus kunniaan.
Terveisin sisko 13v ja veli 14vJuuri tuon takia yhteissaunat on perseestä! Oikein tutkit vanhempies ja sisarustes sukuelimiä kun tiedät niiden karvoituksenkin LOL
- huohgggg
........................ kirjoitti:
Juuri tuon takia yhteissaunat on perseestä! Oikein tutkit vanhempies ja sisarustes sukuelimiä kun tiedät niiden karvoituksenkin LOL
Mitä vitun pahaa on yhteissaunoissa? Peseytyminen on normaali asia, ja sitä paitsi ei toisten kulli/pillukarvoja tarvi kytätä. Saunominen on vanha perinne, eikä sitä oo pidetty yhtää häväistynä kun ollaa nakuina oltu saunassa koko suku. Ite oon 18 vuotias tyttö ja käyn välil pikkusiskon (14) saunas ja jos likka haluu kytätä nii antaa katella vaa.
- 18vuotta
huohgggg kirjoitti:
Mitä vitun pahaa on yhteissaunoissa? Peseytyminen on normaali asia, ja sitä paitsi ei toisten kulli/pillukarvoja tarvi kytätä. Saunominen on vanha perinne, eikä sitä oo pidetty yhtää häväistynä kun ollaa nakuina oltu saunassa koko suku. Ite oon 18 vuotias tyttö ja käyn välil pikkusiskon (14) saunas ja jos likka haluu kytätä nii antaa katella vaa.
Samaa mieltä oon. Mun pikkusisko (13) ja mä käydää saunas usein samaa aikaa. Siinäpä sitten katselee jos sitä mun rinnat/pillu kiinnostaa.
- asdfghjklkjhgfd
Sisko & Veli kirjoitti:
Terveisin sisko 13v ja veli 14vtoi on joko sairasta tai sairaan huono läppä!!!!
- Nimetön
Sisko & Veli kirjoitti:
Terveisin sisko 13v ja veli 14vKirjoitusasu ei kyllä vastaa 13-14vuotiaan tasoa, pikemminkin vähintään 23v tasoa, joku runkkari kirjoittaa omia saunafantasioitaan.
- just noin se on
Sisko & Veli kirjoitti:
Terveisin sisko 13v ja veli 14vKerrankin jollain on normaali ja mutkaton suhtautuminen asioihin.
- *Erika
Aina on käyty yhessä saunassa koko perhe, tai monesti iskä ja äiskä käyvät ensiksi kun tykkäävät ottaa kovemmat löylyt ja iskä ainaski pari kaljaakin. Me käydään monesti sitten pikkuveljen kans kahestaan. Oli asiassa kolmisen vuotta sitten vähän jännää, kun veikalla alkoi karvat kasvamaan, koitti peitellä vähän paikkojaan. Eipä nyt enää mitään ongelmaa. Minä 15 ja veikka 14v.
- Limoo
mä en yleensä käy saunassa, mutta jos käyn niin yksin. jokainen päättääköön kenen kanssa käy :>
- tyttö15......
Mä en käy nykyää enää saunassa, mutta kun vielä kävin, olin joku 11v ja pikkuveljeni 9. Olimme kolmestaan äidin kanssa, eikä ollut mitään ongelmaa.
Isä ei käynyt ikinä saunassa, kun vanhempani ovat eronneet ja se ei vissii vaa jaksanu lämmittää omaa saunaa tai jtn:D
Nykyään olen lopettanut saunomisen äidin muutettua kerrostaloon, jossa on yksi sauna jonka saa varata.
Mutta uskon, että jos kävisin siellä, olisin kahdestaan äidin kanssa ja 13v pikkuveljeni menisi meitä ennen tai jälkeen.
Minusta ei ole yhtään outoa olla saman sukupuolen kanssa saunassa yhtäaikaa. - _*_Jarkko
Meillä vanhemmat on pitkään töissä ovat harvoin saunavuoron aikaan kotona. Me käydään useasti siskon kanssa kahestaan. Sisko 13vee ja minä 12,5 vee, vähän oli noin vuos sitten että kehtaakos sitä, mutta nyt taas tilanne kuten ennenkin.
- ***Katri
Mökillä käydään saunassa miten milloinkin, aivan miten porukka on paikalla. Joskus mukana on myös serkkuja, sekä poikia et tyttöjä. Kaikki ollaan siinä 13-14 vee paikkeilla.
- mie vaan
...saunassa joko yksin tai äitini kanssa. Itse olen 15.v tyttö. mut eri sukupuolta olevan tyypin kans en menis saunaan ellei ihan joku pikkku penikka tai sitte uimapuku tai pyyhe päällä
- tuitui
Kaikkihan riippuu ihan siitä, että miten on kasvatettu ja onko veljiä/ siskoja. Ja sehän on ihan normaalia mennä saunomaan iso- tai pikkuveljen kanssa jos on poika tai vastaisesti siskojensa kanssa jos on tyttö. On sitten ikä mikä tahansa. Ja toiset tekee toisella lailla ja toiset toisin. Mikä kumma siinä pittää ruveta kritisoimaan. Ja jos haluaa käyvä yksin nii käyköön. Ihme itkemistä.
Käyn äidin ja isän kanssa yhtä aikaa saunassa, siinä ei ole mielestäni mitään omituista, vaikka onkin murrosikä alkanut. En ainakaan ole huomannut että isäni katselisi rintojani, sairasta!
- Anonyymi
No tuskinpa tuo on totta.
- Anonyymi
Samalta ”tekijältä” on toinenkin vielä pitempi tarina toisessa ketjussa.
- Anonyymi
Ite käy mielelläni siskon ja äidin kaa saunassa. Aika usein mulla on hirveä seisokki, jonka äiskä pesee pois suihkussa. Sitten minä pesen äiskän tissit ja pyllyn, se tykkää kanssa siittä. Sisko kahtelee vielä vierestä ja pesee pimppaansa, koska se täytyy pittee puhtana. Me tykätään kikki saunasta.
- Anonyymi
Meillä kotona käydään kuka kenenkin kanssa vaan , ei mitään rajoitusta asialla. Myös vieraiden kanssa käydään sekasaunassa. Tyttökaverini aluksi oli hämmästynyt asiasta ja vähän epäröi asiaa, kysyi että tuleeko hän nakuna saunaan jossa esim isäni on. Sanoimme että ihan vapaa ehtoista tuleminen on. Ja tulihan hän, isäni oli eka joka sai nähdä hänen teini kehon alastomana. Tämän jälkeen tyttikselle oli ihan luontevaa tulla alastomana sekasaunaan myös muiden kanssa.
- Anonyymi
Yksin, aloin aika piankin käymään yksin sen jälkeen, kun murrosikä alkoi. No joskus faijan kanssa saunotaan samaan aikaan, mutta muuten ei.
Ei vaan tunnu enää luontevalta tai mukavalta, että kävisi saunassa mutsin tai siskojen kanssa samaan aikaan. EI kiinnosta nähdä heitä alasti, melkeinpä päinvastoin. - Anonyymi
Minä käyn saunassa vain isomunaisten miesten kanssa, saunassa katson millaiset Munat miehelle on, miehen Munat määrää millainen mies on. Samaten kusella katson millaiset Munat miehelle on. Tykkaa kusta miesten kanssa ja vertailla mulukkuja
- Anonyymi
Kyllä me käydään porukalla kaikki yhtä aikaa kun on vaan tunnin saunavuoro. Ehkä ennemmin kävisin yksin, mutta kun tykkään saunoa niin ei ole oikein vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Yksin olen käynyt jo kauan, olisinkohan ollut 12v, kun en enää ole käynyt perheenjäsenien kanssa samaan aikaan saunassa.
Meillä on onneksi oma sauna, niin ei tarvitse sen takia käydä samaan aikaan muiden kanssa saunassa.
Naapurien kanssa kyllä joskus kesäisin käydään yhteissaunassa, siksi kun heillä on rantasauna.
Käyn heillä kylläkin ilman perheenjäseniäni, kun olen meidän perheen muksuista ainoa, joka asuu vielä kotona.- Anonyymi
Millainen naapuri perhe on? Samaa sukupuolta kuin sä?
Oletko sä mies vai nainen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404422Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502230Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32114Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561787Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571479Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4881363Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338