Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomen Nestle

Hakeako?

Onko kukaan ollut kyseisessä firmassa töissä? Kiinnostaisi tietää paikan ilmapiiristä yms.? Myyntitehtäviin sinne hakevat...mutta ihan konkreettisesti...minkälaista siellä on olla töissä? Kokemuksia tai tutulta kuultua?

12

3398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä ollut

      ..muista että haet kansainväliseen suuryritykseen....yksittäisellä työntekijällä ei ole sanaa...valmistaudu ylitöihin (ilman korvauksia) ja mahdolliseen työkuvasi loppumiseen ilman ennakkovaroitusta.....jos et tee perse ruvella hommia niin paikallesi otetaan toinen..

      • mä9

        toi on ihan täyttä paskaa..Henkilöstön hyvinvointi on nestlellä ensiarvosen tärkeetä. kansainvälisestä suuryrityksestä saat tärkeetä ja arvostettua työkokemusta, ison firman edut, kansainväliset työkaverit, varman ja vakaan työnantajan.


      • -joskus silloin-
        mä9 kirjoitti:

        toi on ihan täyttä paskaa..Henkilöstön hyvinvointi on nestlellä ensiarvosen tärkeetä. kansainvälisestä suuryrityksestä saat tärkeetä ja arvostettua työkokemusta, ison firman edut, kansainväliset työkaverit, varman ja vakaan työnantajan.

        Kuulehan höpöhöpö... itse olen ollut kyseisen yrityksen palveluksessa useita vuosia ja jos kommentit täällä ovat täysin oikeita... kansainvälisessä yrityksessä saa kokemusta.. tärkeydestä ja arvostuksesta en mene niin takuuseen... tällä yrityksellä ei juurikaan ole etuja.. etuja kavennetaan jatkuvasti vielä lisää.. vakaa ja varma työnantaja.. en menisi ihan siitäkään takuuseen... ihmiset saa kenkää ilman ennakkovaroituksia jopa osa niin että kuori odottaa lomalta tullessa.... että näin.. NEVER AGAIN. Ja arvostavat sinua juuri niin kauan kun teet pyyteettömästi ylityöt ilman erilliskorvauksia... ja vaihtoon.... seuraava toope tilalle joka uskoo ton saman sonnan josta kerrot täällä..


    • itseään ja perhettään arvo...

      Olen itsekin hakenut ko. yritykseen töihin ja haastattelussa tuli ilmi juuri samansuuntainen epäily (tosin rivien välistä)
      Ylitöitä olisi ehkä paljonkin (pitkiäkin päiviä)ja korvauksesta ei ollut mitään puhetta...

      Olen ollut töissä yhdessä yrityksessä, jossa "talkootyötä" teetettiin jatkuvasti milloin milläkin verukkeella -
      (yrityksen ME-hengen puolesta, kyllä täältä vielä noustaan). Ja p...at sanon minä.Työnantajat vain käyttävät ajankohtaa hyväkseen ja vedättävät työntekijöistä kaiken irti.

      Mikä nykyajan työnanatajia riivaa, kun pitäisi olla valmiita ilmaiseen duuniin vaikka perheen kustannuksella.
      Tätä pyöritystä yritykset jatkavat niin kauan kuin työntekijät siihen suostuvat.
      Oma syy, jos siihen suostuu ilman korvausta.

      Kiitos, mutta ei kiitos enää koskaan.

    • Sutenöörit

      Pitäkää puolenne höynäytetyt!Maailmansivu työntekijöitä kusetettu!Antakaa insinöörien ja sutenöörien juosta työpaikoillanne.

    • jokuvaan68o49344

      Niinpä, totta puhutte. Ei ole kovin hyvässä suosiossa tämä ko.yritys. Jos pärstä ei miellytä niin ovea näytetään. Ja todellakin hommia saa painaa ihan yllinkyllin lähes korvauksetta.

    • kloppu

      Kommentit on aika lailla totta. Muutamien henkilöiden kautta kuullut että ei siellä mitään ylityökorvauksia makseta. Mikäli teet pidempää päivää niin ne menee liukumiksi/saldoiksi eli ylitöistä ei makseta todellakaan. Lisäksi ko.yrityksellä ei ole edes mitään virallista työajanseurantaa.
      Ja todellakin, monennetkohan yt:t sielläkin on käyty ja käsittääkseni maailman suurimmalla elintarvikeyrityksellä ei pitäisi olla taloudellisia syitä käydä yt:itä. Yritys leikkii ihmisten elämillä ja antaa kenkää noin vaan. Pärstäkerroin se vaan on joka ratkaisee siellä. Kaksnaamaisuutta ja sopupeliä. Ei kiitos.

    • jkloinu

      Komppaan ylempiä. Huhujen mukaan siellä todellakin on aika kaksnaamaista porukkaa ja porukka saa kenkää jos ei miellytäkään.

    • koitsa

      Minut irtisanottiin ko. firmasta jokin aika sitten ja tiedän että samaan tehtävään nyt on palkattu joku toinen. Mielestäni laitonta. Firma oikeasti irtisanoo perusteetta ihmisiä jotka ei miellytä ja palkkaa muka parempia siihen. En menisi enää lähellekään ko. firmaa.

    • Ensuosittele

      Todellista työntekijöiden kyykytystä siellä. Pienellä duunarilla ei mitään sananvaltaa mihinkään. Ihmisarvosta ei tietoakaan.

    • Ka345f43q34

      Pystyn itse kommentoimaan asiaa Espoon toimipisteestä "konttorin" puolelta: melkoista kyykytystä.

      Ihmisiä heitellään ympäriinsä, ihmisiä riepotellaan ja oletetaan että kaikki tekevät mielellään töitä työajan ulkopuolella ja venyvät yhtiön vuoksi. Ymmärrän että venymistä voidaan odottaa jos palkka on kohdillaan, mutta tässä yhtiössä sitä odotetaan jo aivan naurettavaa kuukausikorvausta vastaan.

      HR tekee hurjasti töitä että yhtiötä saataisiin brändättyä houkuttelevaksi uusille tulijoille. Se on toki tarpeen, sillä vaihtuvuus on kiihtynyt kun nykyiset tekijät ovat täynnä ja talouden elpyessä kun työpaikkoja on enemmän saatavilla, ihmiset vaihtavat pois säilyttääkseen mielenkiinnon elämässään.

      Haaveilen poispääsystä ja olenkin hakenut töitä aktiivisesti. Valitettavasti vielä ei ole tärpännyt. Onneksi pääsin jäämään hoitovapaalle. Toivon etten enää koskaa palaa tuonne.

    • SäästäkääItsenne

      Useampi vuosi tuli oltua firman leivissä. En tosin myyntityössä vaan duunaripuolella. Onneksi hain ja löysin muita hommia kun aloin näkemään mitä siellä katon alla tapahtuu.

      Nestlen ulkokuva on kiiloteltu nätiksi mutta todellisuus on aivan muuta.. yt:itä, palkka"neuvotteluja", töitä lisätään koko ajan ilman mitään korvausta ja sitä rataa. Hankalia työntekijöitä (ne joilta löytyy mielipide eivätkä pompi tasajalkaa kun käsketään) potkittu pihalle, palkat surkeat eikä työntekijää arvosteta pätkääkään. Esimiehet valehtelevat alaisilleen suoraan päin naamaa, on työpaikkakiusaamista ja asioista ei keskustella kunnolla vaan ongelmat lakaistaan maton alle. Ihmisiä irtisanoutuu tasaisesti ja siksi onkin haku päällä uusille helpoille ja halvoille korvaaville tekijöille vähän väliä. Tätä listaa voisi jatkaa pitkäänkin..

      Firman arvot ovat vitsi joille nauretaan päivittäin taukohuoneessa. Älkää uskoko sanaakaan mitä luette nestlen edustajilta tai haastatteluista.

      Pysykää kaukana jos vain voitte!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe