vauvan tosi pahanhajuiset pierut, onko normaalia..

sadetasku

eli vauvamme on pikkuisen vajaa 3kk ja on jonkin aikaa piereskellyt tosi pahanhajuisia pieruja. välillä itkee ihan selvästi masu kipuja, eli ilmaa massussa on. mutta eikös niin oo kaikilla vauvoilla enemmän tai vähemmän..

vauvallemme annetaan cuplatonia, tuskin se pahentaakaan tilannetta jos ei paranna..

mut mua huolettaa nuo pierut,, miksi ne haisee niin pahalle.
vauva on pelkällä rintamaidolla, korviketta ei suostu juomaan.

mitään tulista ja mausteisia ruokia en syö, mut kahvia kylläkin juon..voisko kahvista johtua.. pitäiskö enemmän juoda esim. vettä..

kahvia en varmaan ihan kokonaan voi lopettaa mut vähentää voin..........
tai jos on pakko kahvi lopettaa pitäs olla jotain kahvin tilalle.. teetäkö.. aiheuttaako tee vauvalle mitään, kahvihan on kuitenkin aika voimakas juoma..onko tee.

8

17515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta haisee se äitikin=)

      eli suunnilleen saman ikäinen lapsi meilläkin.pierut haisee pahalle, mutta kakan haju on jo miedompi...jos näin voi sanoa=)
      mutta normaalia se on, esim.pieraseppa itse ja mieti haisetko yhtään sen paremmalta=)en ainakaan usko että ihan hajuttomia sullakaan ja jos vielä rintamaidolla niin samoista ruuista ne pienokaisetkin häjunsa saavat kuin äitinsä..

      enkä pahalla sanonut vaan jo itselläkin naurattaa tää mun viesti ja vastaus..

    • ****

      kuopuksen todella pahan hajuiset pierut johtuivat mun juomasta gefiluspiimästä.. En tiedä, aiheuttivatko maitohappobakteerit sit sen, mut ainakin piereminen ja haiseminen loppui, kun itse lopetin piimän juomisen.

      • jätän siis

        piimän pois! jugurttia oon kans vetäny aikalailla..


    • ja mäkin

      oon juonu piimää ja vetäny jugurtteja.. täytyy jättää ne pois..
      helpottavaa kuulla et muilla sama vaiva..
      cuplaton ja kahvi ei vaikuta. ootko sä vetäny piimää tai jugurtteja ?

    • Pikku Äiti

      Saattaa olla että vauvasi illmavaivat loppuvat lähikuukausina itsestään. Suosittelen kuitenkin lopettamaan kokeeksi kahvin juonnin kokonaan noin viikon ajaksi. Kahvin tiedetään aiheuttavan lapselle ilmavaivoja. Pure hampaat yhteen ja juo mielummin vaikka sitä teetä. Jos vauvasi vaivat ovat kovat, teet testin mielelläsi. Olen kuullut, että myös ruisleipä saattaisi aiheuttaa ilmavaivoja, samoin kuin kaali ja esim. pavut. Vältä myös näitä.

      Mikäli ilmavaivat eivät rauhoitu ja alkavat paheta ja lapsesi on poikkeuksellisen itkuinen, eli alat itsekin uupua, suosittelen keskustelua neuvolan terveydenhoitajan kanssa hyvissä ajoin. Tärkeää on, että et aja itseäsi piippuun. Tilanteessa, jossa vaivat eivät parane kotikonstein yrittämällä vaan vain pikkuhiljaa pahenevat, ei ole tarkoituksenmukaista jäädä odottelemaan. Omalla tyttärelläni todettiin neljän itkuisen elinkuukauden jälkeen maitoallergia. Lisäksi hänellä oli ihottumaa poskissa ( voi olla muuallakin, lievänäkin), ilmavaivoja ja lievää pulauttelua. Paino- ja pituuskäyrät olivat normaalit. Valitettavasti neuvola ei antanut meille minkäänlaista apua, joten hakeuduin lopulta yksityislääkärille. Jos alat epäillä mahdollista maitoallergiaa ja imetät, jätä kaikki maitotuotteet pois viikon ajaksi. Ei siis maitoa, kermaa, juustoja, jogurtteja. Tarkista myös käyttämästäsi margariinista ja makkaroista, että ne ovat maidottomia. Mikäli tuoteselosteessa lukee maltodekstriini, tuote sisältää maitoa. Muistutan vielä, että laktoositon tuote on vain laktoositon ei siis maidoton.

      • Anonyymi

        Maltodekstriini ei liity maitoon mitenkään, vaan valmistetaan vehnästä, perunasta tai maissista.

        Voi on maitotuote, mutta ei öljyistä tule maitotuotetta niin millään. Esim. palmu- ja rypsiöljy, margariinin yleiset raaka-aineet eivät sisällä maitoa.


    • täälläpäin myös

      mieletön koliikki ja pierut loppuivat heti, kun lopetin imettämisen ja vaihdettiin Nanniin. Neuvolantäti ei tätä suositellut, mutta meillä alkoi tämän myötä arki sujua. Imettäminen ei aina ole parasta vauvalle ja äidille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe