Hei, kokemuksia ja tietoa kaivattaisiin seuraavaan asiaan.
Eli missä määriin oman äidin ennenaikaiset synnytykset ennustavat tyttären kohdalla ennenaikaisia synntyksiä/ keskosuuden vaaraa? Muistelin myös, että lyhyellä kuukautiskierrolla olisi jotain tekemistä asian kanssa, onko kenelläkään tietoa tai kokemuksia?
Itselläni on esikoisen yrittäminen mielessä, mutta juuri tuo keskosuus huolestuttaa. Oma kiertoni on lyhnyt, 23-24 pv ja itse olen syntynyt ennenaikaisena vk 34, meinaisin syntyä jo vk 28. Myös kaikki muut sisarukseni ovat syntyneet ennen vk 37 eli ennenaikaisina.
Toki muutkin ympäristötekijät, yksilölliset ominaisuudet sekä terveydentilalliset seikat vaikuttavat, mutta nuo asiat huolestuttavat eniten.
Lisäki itselläni riskitekijänä se, että painoindeksini on 34,5 ja verenpaineeni ollut aina hiukan koholla.
Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa, miten olette selvinneet?
Perintötekijät ja
2
777
Vastaukset
- jatkaa...
Eikö kenelläkään ole edes kokemuksia aiheesta, vaikka ei nyt tieteellistä tietoa olisikaan tarjolla?
Eli onko oman äitisi ennenaikaiset synnytykset toistuneet sinunkin kohdallasi? Jos olet synnyttänyt lapsesi ennenaikaisena, onko kk-kiertosi ollut lyhyt? Ovatko kaikki synnytyksesi olleet ennenaikaisia?
KAIKISTA KOKEMUKSISTA KIITTÄEN!- Zinnia
Esikoiseni syntyi 5 vkoa etuajassa ja meinasi tulla jo monta kertaa aikaisemminkin.
Toinen syntyi 3 vkoa etuajassa, sairaalassa 30-31 viikoilla kun iso riski vauvan syntyä keskosena.
Loppu hyvin kaikki hyvin! Minä ja veljeni olemme molemmat ennenaikaisina syntyneitä, toinen 4vkoa ja toinen 3 vkoa.
Kk-kierto minulla on ihan normaali 28pv (siis silloin, kun en käytä pillereitä). En itsekään tiedä mihin uskoa.. Jos tulen vielä raskaaksi, on kuulemma suuri riski synnyttää ennenaikaisesti taustani vuoksi. Joku toinen lääkäri taas on sanonut, että jokainen raskaus on oma itsenäinen tapahtumansa (ihan tottahan se onkin), joten etukäteen ei voi tietää, miten tulee käymään..
Onnea sinulle!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637