Word 2007+polku

nti Beggy

Kuinka word 2007:ssä saa lisättyä alaviitteeseen tiedoston sijaintipolun? En löydä mistään sellaista ohjetta.

5

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy työkaluriviltä

      Lisää. Englanninkielisessä versiossa WordArt-kohdan yläpuolella on valikko Quick Parts ja sieltä Field eli Kenttä-kohdasta löytyy FileName.

      • Todellista kehitystä!

        Edellinen ohje auttoi.
        Kun saat alaviitteen (footer) yleensä tehtyä, niin Design -valikossa on Quick parts -kuvake, jossa taas on erilaisia kenttiä.
        Yksi on Field -kenttä, josta aukeavasta valikosta löytyy Filename -kenttä. Avaa se ja ruksaa Add path to filename.

        Mikäköhän järki tässäkin on ollut, että on pitänyt muuttaa aiempi oikean hiiren toiminta näin monimutkaiseksi?


    • OOo3

      Valitse menupalkilta Insert > Field..., valitse Category = All, Field names = FileName, Field Options: ruksaa "Add path to filename".

      Suomenkielisessä Wordissä tuo lienee jotain tällaista: Liitä > Kenttä... , valitse Luokka = Kaikki, Kentän nimi: FileName (tai Tiedostonimi), Lisävalinnat: ruksaa "Lisää polku tiedostonimeen".
      Aluksi kenttään ilmestyy Document tms, mutta polku ilmestyy sitten kun dokumentti talletetaan (jos ilmestyy; datakenttien heikkoon päivittymiseen auttaa mm. Print > Preview (Tulosta > Esikatsele).
      Kun oikeanpuoleisella hiiren nappulalla klikkaa kentän päällä ja valitsee "Toggle Field Codes" (Muuta kenttäkoodin näyttö?), kenttä näkyy muodossa FILENAME \p \* MERGEFORMAT
      Saman valikon "Update field" päivittää myös datakentän ajan tasalle.

      • OOo3

        Sorry, nuo valinna sopivat Wordin 2003-versiolle.
        Se siitä aiheesta "Office 2007:n hieno "Ribbon-käyttöliityntä". Hieno tai ei, mutta tuo polkunimen lisääminen näköjään täytyy opetella uudestaan.


      • OOo3

        Aina löytyy uutta ja mielenkiintoista opittavaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe