Kevarin vero?

tuleva kevaristi

Moro

Miten on, sen tiedän että kevytmoottoripyörällä on aika kova vakuutusmaksu, ellei ota seisontaa. Seisonnan kanssahan tuo on jotain 250-300 euron pintoja?

Mutta tuleeko tuohon päälle vielä joku kevareiden ajoneuvovero tai kevarivero? Jos tulee niin paljonkohan se mahtaisi olla?

15

11930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moottoripyörissä ei ole vuosittaista ajoneuvoveroa.
      Seisontavakuutuksellisia ei taida enää olla myynnissä mutta ympärivuotinen tulee monessa tapauksessa halvemmaksikin riippuen tietysti kuinka suuren osan vuotta ajaa.

    • piikisti-93

      Kyl sellanen vero kullemma on, on jotaan 350 euroo vuoes piikille!!

      • tuleva kevaristi

        Minä tarvitsen nyt varmaa tietoa.


      • piikisti-93
        tuleva kevaristi kirjoitti:

        Minä tarvitsen nyt varmaa tietoa.

        kaverin isoveljel oli joku kevari muutama vuos sitte ja kaveri sano et veroo oli maksettu vissiin jotaan 350E vuoes! et varmaa tietoo on!


      • piikisti-93 kirjoitti:

        kaverin isoveljel oli joku kevari muutama vuos sitte ja kaveri sano et veroo oli maksettu vissiin jotaan 350E vuoes! et varmaa tietoo on!

        Minunkin serkun kummin kaimalla on joskus ollut.
        Katso Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281.
        Vuotuista ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoluokkiin
        M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
        Moottoripyörä ei kuulu kumpaankaan noista ajoneuvoluokista.
        Älä sekoita vakuutusta veroon.
        Maahantuoja on maksanut verot moottoripyörästä. Jos mopo on viritetty niin siitä joutuu maksamaan ajoneuvoveron koska siitä ei maahantuotaessa ole maksettu moottoripyöräveroa.


      • piikisti-93
        vanha-erkki kirjoitti:

        Minunkin serkun kummin kaimalla on joskus ollut.
        Katso Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281.
        Vuotuista ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoluokkiin
        M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
        Moottoripyörä ei kuulu kumpaankaan noista ajoneuvoluokista.
        Älä sekoita vakuutusta veroon.
        Maahantuoja on maksanut verot moottoripyörästä. Jos mopo on viritetty niin siitä joutuu maksamaan ajoneuvoveron koska siitä ei maahantuotaessa ole maksettu moottoripyöräveroa.

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!


      • piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        Mikäs se piikkinen sitten on jos ei moottoripyörä.


      • piikisti-91
        piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        Et voi olla tosissasi. Vakuutusmaksu on suunnilleen tuon verran, ehkä hieman allekin.


      • tuleva-kevaristi
        piikisti-91 kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi. Vakuutusmaksu on suunnilleen tuon verran, ehkä hieman allekin.

        Minä olen kyllä muitten kanssa samaa mieltä, että moottoripyörällä on vain vakuutusmaksu (n. 400-700 e/vuosi, riippuen seisonnasta sun muista) mutta ei veroa!


      • mikä idiootti :D
        piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        tää piikisti-93. Tainnu piikkiä nähdäkkään.. Ei niissä todellakaan ole mitään veroa, vaan se on vakuutusmaksu.


      • piikkikuski
        mikä idiootti :D kirjoitti:

        tää piikisti-93. Tainnu piikkiä nähdäkkään.. Ei niissä todellakaan ole mitään veroa, vaan se on vakuutusmaksu.

        Lukekaa lehdistä tai kyselkää tarjouksia !!!
        Täältä tieto tulee joltain kaverin kaverilta tai muulta irc tai facebook hörhöltä !!!
        Piikissä ei ole mitään vuosittaista veroa vain liikennemaksu joka on 350-500€ riipuen vakuutuskonttorista ja omistajan iässä ja kasko/vakuutukset 200-400€ riipuen vakuutuskonttorista ja omistajan iästä.
        Aika vajaata tietoa muilla on !!!
        Mutta jos pappa betalar nii eihä teil oo hajua että mopossa on samalla lailla liikennevakuutus ja kasko/vakuutus paitsi noin puolet halvempi !!!
        Joten suosittelen hankkimaan tietoa ja ajotaitoa ennen kuin hommaatte piikin !!!


    • ???

      kaua toi on jos kerra hankin kevari ja on kevari vero ni onks se tyylii nii kaua ku mul on se kevari

    • ????

      Elikkä onko tossä nyt sitä ajoneuvo veroo niinku autoissa vai pelkästään se liikenne vakuutuus?

      • dfg4

        Ei oo mitään veroo, muutakuin uutena kaupasta ostetulle on lisätty sellainen kerran maksettava vero hintaan. Vähän niinkuin Alvi.


    • kokemusta

      olipa mukava vakuutus virkailia laskuri vuosittaselle vakuutus maksulle 365euroa pakollinen virkailian mielestä 1600euroa mikä olikaan virkailian konttorista antama vakuutus summan perusteet? kävin kahdessa eri vakuutus yhtiössä? mutta vakuutus laskuri antaa summaksi koko vuodelle 365euroa missä piilee konstan tieliikenne laki asetukset ja vakuutusvirkailian autonomia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe