Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Titaanisormus

kihloihin

Kellään kokemuksia titaanisormuksista,säilyttääkö värinsä, kuluuko helposti ja saako timanttisormuksena?
Kaikki muukin tieto kiinnostaa...

16

14115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anif

      http://www.titanringar.com/ meillä tuolta tilatut kihlasormukset samoin tulee vihkisormus tuolta tilattua. Suomessakin saa teetettyä jos sattuu tuntemaan hyvän korusepän. Minun sormuksessa on yksi pieni kaunis timantti ja hyvin on toiminut. Ainut haitta, on hieman paksumpi kun tavallinen hopea tai kulta. Kannattaa hankkia molemmat sormukset titaania jos hankkii ei sovi kauniisti yhteen muiden kanssa.

      • suomessa

        ei tarvii nettikauppoihin turvautua, ellei vältisti halua.


      • morsian07
        suomessa kirjoitti:

        ei tarvii nettikauppoihin turvautua, ellei vältisti halua.

        mulla kihla keltakultaa ja vihki titaania ja siinä pieni timantti. Ihan nätisti sopii yhteen. Titaani on kovempaa kuin kulta eikä kulu sen takia niin paljon kuin kultasormus. Aiheuttaa myös vähemmän allergisia reaktioita eikä paina juuri mitään.
        Suomessa myös kultaseppiä jotka tekee titaanista koruja


      • cilius

        Ilmeisesti nuo hinnat tuolla sivulla on Ruotsin kruunuina, eikä euroina (toivottavasti...)??


      • samanlailla.
        morsian07 kirjoitti:

        mulla kihla keltakultaa ja vihki titaania ja siinä pieni timantti. Ihan nätisti sopii yhteen. Titaani on kovempaa kuin kulta eikä kulu sen takia niin paljon kuin kultasormus. Aiheuttaa myös vähemmän allergisia reaktioita eikä paina juuri mitään.
        Suomessa myös kultaseppiä jotka tekee titaanista koruja

        Sen lastuaa helpommin kuin kulta, vaikka onkin kovempaa. Eli käytännössä saman kokoisina kestävät ihan yhtä paljon.

        Suomalaisille laillisille kultalejeeringeille ei voi olla allerginen. Niissä ei ole allergisoivaa metallia. Ulkomaailaisten sormusten kanssa voi olla eri juttu.


      • .olevan
        morsian07 kirjoitti:

        mulla kihla keltakultaa ja vihki titaania ja siinä pieni timantti. Ihan nätisti sopii yhteen. Titaani on kovempaa kuin kulta eikä kulu sen takia niin paljon kuin kultasormus. Aiheuttaa myös vähemmän allergisia reaktioita eikä paina juuri mitään.
        Suomessa myös kultaseppiä jotka tekee titaanista koruja

        http://www.woimakulta.fi/kauppa/product_search.php


    • gtm

      Tuossa olisi sellainen, mitä suosittelisin :
      http://www.intensetitanium.com/

      Titaanikoruja lötyy ebaysta, ebay-kauppojen löytäminen ei ole kovin vaikeaa.

      Titaanisormus ilman arvometalleja tai arvokiviä on "normaalilta" hinnaltaan noin 100e:n luokkaa. Kaikki muotoilu, arvokivet tai arvometallit lisää sen hintaa.

      Tuossa tuo eräs väitti että titaani kuluisi niinkuin muut korut, mutta on luonnollisesti väärässä. Nimenomaan kestävyys on syy miksi Titaanikorut on yhä yleisempiä.
      - Titaani kestää lämpöä sulamatta 600 astetta enemmän. (kulta 1064, titaani 1,649, tupakan kärki 600-700).
      - Titaani ei tee helposti seoksia toisten aineiden kanssa. Se ei liukene. Kulta tekee sekä seoksia, että liukenee.
      - Titaani kestää klooria ja muita happoja, eikä perinteisellä tavalla ruostu. Kulta liukenee klooriveteen ja ruostuessaan tummuu.
      - Titaanin kestävyys painetta ja taipumista vastaan on suunilleen sama kuin ruostumattoman teräksen (63k psi), siinä missä kultasormuksen vääntää sormin kieroksi, samaa et tee Titaanisormukselle
      - Kestävyytensä ansiosta pienempi ja kestävempiä leikkauksia ja muotoiluja voidaan tehdä lasereilla leikaten. Samat muodot eivät kestäisi kultana montakaan kolausta.

      • Onhan näitä

        Kulta liukenee kuningasveteen (typpihapon ja suolahapon seos, 1:3) ja syanidiliuokseen, myös elohopeaan amalgaamaksi. Ei siis liukene klooriveteen, kuten gtm julistaa.


      • gtm
        Onhan näitä kirjoitti:

        Kulta liukenee kuningasveteen (typpihapon ja suolahapon seos, 1:3) ja syanidiliuokseen, myös elohopeaan amalgaamaksi. Ei siis liukene klooriveteen, kuten gtm julistaa.

        En väitä olevani mikään kemisti, mutta kommenttini perustui tälle :

        "Kulta ei reagoi useimpien kemikaalien kanssa, mutta kuningasvesi ja kloori pystyvät syövyttämään sitä." - http://fi.wikipedia.org/wiki/Kulta

        "Kulta ei reagoi useimpiin kemikaaleihin, vain kloori ja kuningasvesi pystyvät syövyttämään sitä." - http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/luksusta/luksusta.shtml?530923

        "Kulta reagoi kloorin kanssa" -
        http://butler.cc.tut.fi/~juhan/2004s/metallit/L12_web.pdf

        Sekä siihen muistikuvaan, että olen lukenut mistä lie ja kuullut eräiltä toisaalla, että kultakorut kannattaa riisua ennen uimahallin vedessä läträilyä, koska ne tummuvat ja ohenevat sielä.


      • Onhan näitä
        gtm kirjoitti:

        En väitä olevani mikään kemisti, mutta kommenttini perustui tälle :

        "Kulta ei reagoi useimpien kemikaalien kanssa, mutta kuningasvesi ja kloori pystyvät syövyttämään sitä." - http://fi.wikipedia.org/wiki/Kulta

        "Kulta ei reagoi useimpiin kemikaaleihin, vain kloori ja kuningasvesi pystyvät syövyttämään sitä." - http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/luksusta/luksusta.shtml?530923

        "Kulta reagoi kloorin kanssa" -
        http://butler.cc.tut.fi/~juhan/2004s/metallit/L12_web.pdf

        Sekä siihen muistikuvaan, että olen lukenut mistä lie ja kuullut eräiltä toisaalla, että kultakorut kannattaa riisua ennen uimahallin vedessä läträilyä, koska ne tummuvat ja ohenevat sielä.

        Käsitykseni mukaan kulta itsessään ei liukene klooriin, vaan alle 24 karaatin kullassa mukana olevat muut aineet reagoivat siihen. Jos kyseessä on 24 karaatin kulta, ei pitäisi mitään reaktiota kloorin kanssa olla.


      • Macke.A
        Onhan näitä kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan kulta itsessään ei liukene klooriin, vaan alle 24 karaatin kullassa mukana olevat muut aineet reagoivat siihen. Jos kyseessä on 24 karaatin kulta, ei pitäisi mitään reaktiota kloorin kanssa olla.

        Ihmettelen kovasti vanhana Tig hitsarina miksi joku haluaa nyt välttämättä teetää sormuksensa titanista?Olen itse aikoinani hitsannut putkia lääketehtaalle juuri titanista,tietysti suojakaasuna helium,muuten ei onnistu.Onhan metalli hyvin kevyttä kestävää ja kutenkin näyttää kiilloitettuna ihan hopealle.Jos sellaisella sormuksella nyt haluaa elvistellä niin kyllä siihen pitää jättää hinta lappu roikkumaan että tää on vähän kalliimpi sormus,muuten porukka tulkitsee rinkulan nähtyään että kylläpä on köyhän näkönen hopee sormus.Kyllä sentään vanha kunnon keltainen kulta on paljon näyttävämpää.Macke.A


      • närkästynyt
        Macke.A kirjoitti:

        Ihmettelen kovasti vanhana Tig hitsarina miksi joku haluaa nyt välttämättä teetää sormuksensa titanista?Olen itse aikoinani hitsannut putkia lääketehtaalle juuri titanista,tietysti suojakaasuna helium,muuten ei onnistu.Onhan metalli hyvin kevyttä kestävää ja kutenkin näyttää kiilloitettuna ihan hopealle.Jos sellaisella sormuksella nyt haluaa elvistellä niin kyllä siihen pitää jättää hinta lappu roikkumaan että tää on vähän kalliimpi sormus,muuten porukka tulkitsee rinkulan nähtyään että kylläpä on köyhän näkönen hopee sormus.Kyllä sentään vanha kunnon keltainen kulta on paljon näyttävämpää.Macke.A

        Hei sinä keltakullan ystävä!
        Minulla on kihlana aivan taivaallisen kaunis titaanisormus jossa on punakultaa myös.
        Vihkisormukseni otan myös titaania, koska se on kaunista.
        Eikä minun silmääni näytä hopealta!
        Joten pidä mölyt mahassasi!
        En minäkään sinun rumaa keltakultaasi hauku!


    • Sormusmies

      Tilasin titaanisormuksen Titaniumstyle-sivustolta, Yhdysvalloista. Sormukseen meni n. kuukauden päivät. Ensin lähettivät sizing setin, jolla piti määrittää sormuksen koko. Tässä meni lähes kaksi viikkoa ja olin tilaamassa sormusta jo ilman sizing setia kunnes se minulle ilmeitykin. Minulla nimettömän koko on 15,5 ja otin titaanisormuksen koossa 5 eli Suomen koko 15,7. Näin koska sormus on 7 mm leveä flakka ja luin niin paljon tietoa että silloin sormuksen on oltava isompi. Kokemus oli että koko 16 on aivan liian iso, joten päädyin tuollaiseen kompromissiin ettei sormus olisi liian pienikään. Olin ottanut sormukselle ns. "rush service" -palvelun ja toivoin saavani sen 2-3 viikossa. Rush service tarkoittaa kuitenkin että sormus tehdään nopeammin, oma tehtiin päivässä. Se lähetettiin sitten minulle FedExillä. Toimitukseen tuhraantuikin melkein pari viikkoa. Ensin paketti reissasi nopeasti Ranskaan, jossa se lepäili useamman päivän, sitten se siirrettiin Ruotsiin jossa se köllötteli taas useamman päivän. Olin tullannut paketin itse etukäteen tullipostissa, mikä nyt ei ollut ihan helppoa mutta sain sen kuitenkin tehdyksi, tullauksen tein jo viikko etukäteen ennenkuin paketti edes oli Suomessa. Siltikin paketti jumahti ensin Ruotsiin ja sitten Vantaalle. Kertaalleen sitä minulle lupailtiin ja odotin toimitusta, kunnes soittamalla selvisi ettei paketti edes ole Suomessa. Sitten seurantaan ilmestyi että paketti olisi Vantaalla, mutta odotti jotain tullaukseen liittyviä tietoja. Vähän ihmettelin, mutta en kehdannut soittaa kun olin jo motkottanut siitä että sitä kerran turhaan lupailtiin. Kun paketti jo toista päivää lötkötti Vantaalla ja odotti jotain, soitin sinne ja kysyin että mitähän tietoja tarvitsette kun tullauksen tein, oliko se epäonnistunut? Sieltä sitten pahoiteltiin ja sanottiin että paketti on vain jäänyt kuljetuksesta. No voi huoh. Minulle käy joka kerta näin ja olenkin oppinut että niitä paketteja pitää tosiaan hätistellä ja seurata että muistavat ottaa ne kuljetuksiin mukaan. Järjestivät sitten erikoiskuljetuksen ja sain sormuksen. Hassuinta oli että olin jo pariin kertaan ehtinyt sanoa FedExille että tämä kuitenkin jää teillä jumiin jonnekin ja aina olivat että ei se jää, ja sitten se jäikin.
      Sormus on siis 7 mm leveä mattahiottu flakka jossa on kolme mustaa timanttia. Sormus on sellainen kun nyt voi kuvitella kun se on päivässä tehty, ihan perussormus. Sellaista toki etsinkin, minulla on sitten valkokultaiset näyttävämmät sormukset "erikoistilaisuuksiin" ja hienosteluun, en kuitenkaan raaski niitä arjessa käyttää joten arkisormuksen ostin. Sormus maksoi tulleineen ehkä noin 270-280 euroa, eli oli halvempi kuin että jos olisin teettänyt sen kultasepällä. Koko oli kuitenkin liian väljä, olisin voinut ottaa normaalin koon. Siitä oli maininta että sormuksissa on comfort fit ja voi ottaa normaalin koon mukaan, mutta en uskaltanut siihen luottaa. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen sormukseen, mutta näin jälkeenpäin mietittynä lähtisin kuitenkin ehkä teettämään sormuksen kultasepällä. Odottelussa meinasi mennä hermot ja kyllähän tuon FedExin kanssa pelaaminen saa aina vannomaan että "ei koskaan enää"... onneksi koko osui kohdilleen vaikka vähän ärsyttää hienoinen väljyys. Mulla kyllä turvottelee sormet aika lailla että välillä sormus on varmaan ihan sopivakin.

    • jetaime676

      Meillä miehellä on Titaanisormus, ja suomalaisen kultasepän nettikaupasta tilattu, valmistettu juuri hänelle. Miehellä on titaanisormuksessa mustia timantteja upotettuna sormuksen sivuille ja se on todella upea, kaikki aina siitä kyselevät meiltä:)

      Titaani on tosi kestävä ja hieno materiaali ja pintavaihtoehtoja on useita... Tuo kestävyys oli meillä se tärkein seikka, hopea ja kulta ei miehen paksussa sormuksessa olisi kovin kauaa kauniina pysyneet. Miehen sormuksen pinta on naarmutettu, joten kontrasti mustien kiiltävien timanttien ja naarmutetun titaanin välillä on upea ja tosi näyttävä!

    • piikii

      Itsellä ei ole kokemusta mutta kaveri on kehunut että miehensä tykkää kovasti. Ei naarmuunnu helposti. Näyttäishän nuita saavan vaikka minkälaisilla timanteilla jo koristeluilla: http://www.vaivaton.com/search?q=titaanisormus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe