Edessä välivuosi

minäpäminä se

Kyllähän se vähän surettaa, monet tutut saaneet opiskelupaikan, minä en. Toisaalta taas ei kauheesti haittaa...

Joten välivuosi edessä. Silti jatkan lukemista, 2009 vuoden pääsykokeisiin.

Kohtalontovereita?

5

1544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :((

sillä erotuksella, että mulla alkamassa neljäs-juu todella-neljäs vuosi ilman opiskelupaikkaa. Haluamaani paikkaan hain tosin vasta toista kertaa, ja tipuin toisessa vaiheessa. Hemmetin vaikea päästä kun niin suosittu ala(psykologia).
      Töitä sit vaan jatkettava et saa itsensä ja harrastuksensä ylläpidettyä ja keväällä taas "sorvin ääreen". Nyt on kyllä pakko laatii joku varasuunnitelma jos taas sössin noissa kokeissa..

• Pikku lintu

Minä koitin psykologiaa lukemaan ja putosin kakkosvaiheesta.. Kyllä surettaa kamalasti. Nyt edessä toinen välivuosi. Mutta ei saa masentua, kyllä elämä kantaa.

• JukkaV

Voin sanoa, etten soisi kenellekään montaa välivuotta. Oletko miettinyt, voisivatko erityispedagogiikka ja sosiaalipsykologia olla sinulle sopivia aloja? Toisaalta esim. aivotutkimusta tehdään osittain myös fonetiikassa. Avoimen väylän kautta voi päästä Jyväskylään lukemaan kehityspsykologiaa ja Turkuun psykologian kandidaatiksi. Joten, miten olisi avoin yliopisto?

• kuulostaa

Mulla kanssa 4 välivuotta, yksi niistä tosin meni intissä. Hain kolme kertaa psykologiaan mutta en päässyt ja aloin miettimään onko ala edes todella sitä mitä haluan. Selailin kaikki yliopisto- ja amk-alat läpi ja iskin silmäni valtiotieteeseen. Ei mikään läpihuutojuttu sekään mutta lähes neljän duunarivuoden turhauttamana sitä kyllä löytää motivaatiota ja nyt sainkin sitten opiskelupaikan. Luojan kiitos siitä. Täytyy sanoa että käy kyllä itsetunnolle kun kaikki lukiokaverini ovat valmistumaisillaan ja meikäpoika kuluttaa kaikki kesät neljän seinän sisällä pyrkien opiskelemaan. Ja minä kun olin se "loisto-oppilas".

Mutta toivottavasti sulle lohkeaa opiskelupaikka. On se kuitenkin niin ettei turhaa alaa kannata opiskella vaan sitä mikä todella kiinnostaa.

• (xx)

Hmmph... Itselläni alkaa periaatteessa toinen välivuosi. Olin viime talvena amk:ssa opiskelemassa puol vuotta, mutta ei oolut todellakaan minun ala. Nyt pääsisin suoravalinnassa matikkaa opiskeleen, mutta kun ei sekään oo se ala mihin oikeasti haluan. Tahdon opiskelemaan opinto-ohjaajaksi ja varasijoille kyllä pääsin, mutten tarpeeksi lähelle... Nyt yritän vaan miettiä mitä olis järkevä tehä. Mennäkö matikkaa opiskelemaan vai avoimeen yliopistoon opiskelemaan kasvatustieteitä vaiko lähteä ulkomaille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1380
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      88
      1296
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1120
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1083
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe